Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Monument Valley: Scenic Drive Hours?
Monument Valley: Scenic Drive Hours?
Ik heb een specifieke vraag over de Scenic Drive (17 mile drive) in Monument valley.
Hoe werken de openingstijden?
Op de officiele website staan de 'Scenic Drive Hours', maar betekent dit dat je na die tijd niet meer op die weg mag rijden?
Of is het de tijd dat je aan de weg kunt beginnen, en kun je dan rustig het rondje afmaken?
Ik weet dat mensen op dit forum nog laat/ 's avonds deze weg gereden hebben, maar in de zomer is deze ook tot 20.30 uur open, dus dan mag en kan het sowieso.
Wij zijn er echter begin oktober en dan is de sluitingstijd helaas al 16.30 uur. (Terwijl zonsondergang pas om 19 uur is.)
Aangezien we die dag van Grand Canyon komen, en ook nog een uur verliezen door tijdsverschil, moeten we even goed plannen.
We willen namelijk wel rustig de tijd hebben voor Monument Valley, en niet moeten racen omdat we om 16.30 uur terug moeten zijn.
Wie heeft ervaring met de Scenic Road rond sluitingstijden?
Hoe werken de openingstijden?
Op de officiele website staan de 'Scenic Drive Hours', maar betekent dit dat je na die tijd niet meer op die weg mag rijden?
Of is het de tijd dat je aan de weg kunt beginnen, en kun je dan rustig het rondje afmaken?
Ik weet dat mensen op dit forum nog laat/ 's avonds deze weg gereden hebben, maar in de zomer is deze ook tot 20.30 uur open, dus dan mag en kan het sowieso.
Wij zijn er echter begin oktober en dan is de sluitingstijd helaas al 16.30 uur. (Terwijl zonsondergang pas om 19 uur is.)
Aangezien we die dag van Grand Canyon komen, en ook nog een uur verliezen door tijdsverschil, moeten we even goed plannen.
We willen namelijk wel rustig de tijd hebben voor Monument Valley, en niet moeten racen omdat we om 16.30 uur terug moeten zijn.
Wie heeft ervaring met de Scenic Road rond sluitingstijden?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: Monument Valley: Scenic Drive Hours?
we waren er in april en toen waren de sluitingstijden ook 16u30. We hebben bijna geracet om er te zijn, maar aan het toegangsloket vertelde die dame doodleuk dat ze van geen toegangstijden afwist
en dat je kon binnenrijden zolang het licht was. We hebben er zelfs al meerdere keren auto's in het donker zien rijden...alhoewel ik mij afvraag wat er dan nog te zien is
.
Misschien waren dit wel locals die er wonen.
Misschien waren dit wel locals die er wonen.
Wel fijn dat je dan wat later op de dag de weg nog kunt rijden, maar ja, er kan natuurlijk ook een andere dame aan het loket zitten die wel op de hoogte is van openingstijdenkalaman schreef:we waren er in april en toen waren de sluitingstijden ook 16u30. We hebben bijna geracet om er te zijn, maar aan het toegangsloket vertelde die dame doodleuk dat ze van geen toegangstijden afwist![]()
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Ook wij hebben niets gehoord van openingstijden.. Afgelopen mei ook geslapen in The View Hotel, waarbij we goed uitzicht hadden op de auto's. En inderdaad ook nog NA zonsondergang reden er nog auto's.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik heb ook niets van sluitingstijden gemerkt.
Heb er zelf ook in het donker gereden. Het gaat maar het is wel erg spannend.
Wat er te zien is als het donker is?
1x bij volle maan geweest: heerlijk raar 'verlichte' monument valley
1x bij een klein maansikkeltje geweest: monument valley onder de sterrenhemel
Groetjes,
Ingrid
Wat er te zien is als het donker is?
1x bij volle maan geweest: heerlijk raar 'verlichte' monument valley
1x bij een klein maansikkeltje geweest: monument valley onder de sterrenhemel
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Het is niet mijn bedoeling om er in het donker te gaan rijden, maar begin oktober is het nog bijna 3 uur licht na de officiele sluitingstijd.ingrid14 schreef:Ik heb ook niets van sluitingstijden gemerkt.
Wij zijn destijds ook na een ochtend wandeling aan de South rim van de Grand canyon naar Monument Valley gereden. daar aangekomen de 17 miles drive gedaan en aansluitend genoten van de zonsondergang bij Monument Valley. Was schitterend en goed te rijden qua tijd. Dus... no worries and enjoy!!!
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Heeft dit niet te maken met de bemanning van de hokjes?
Tijdens mijn vakantie in Grand Teton, Yellowstone en Custer SP meegemaakt dat er gewoon niemand meer was en je dus eigenlijk zo door kon rijden.
Tijdens mijn vakantie in Grand Teton, Yellowstone en Custer SP meegemaakt dat er gewoon niemand meer was en je dus eigenlijk zo door kon rijden.
Ik denk niet dat je dit kunt vergelijken, omdat Monument Valley geen NP of SP is maar Navajo eigendom. Daar gaat alles altijd een beetje anders volgens mij.PSVwally schreef:Heeft dit niet te maken met de bemanning van de hokjes?
Yellowstone en Grand Teton (en volgens mij de meeste National Parks) zijn 24 uur per dag open (staat ook op de NPS website zo vermeld) en je kunt daar altijd binnenrijden en de volgende ochtend alsnog entree betalen (als je al geen annual pass hebt).
Volgens mij heeft het zoals PSVwally met de hokjes te maken....
In Grand Canyon kon je ook 's avonds nog binnen rijden, na het winkelen in Tusayan.
Je moet toch ook naar je hotel kunnen rijden?
Toen in in MV was heb ik niet eens de hokjes gezien, maar je moet toch ook naar je hotel kunnen eventueel (the View Hotel)
In Grand Canyon kon je ook 's avonds nog binnen rijden, na het winkelen in Tusayan.
Je moet toch ook naar je hotel kunnen rijden?
Toen in in MV was heb ik niet eens de hokjes gezien, maar je moet toch ook naar je hotel kunnen eventueel (the View Hotel)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1567 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom
-
- 18 Reacties