Komt volgens mij niet vaak voor dat het begin juni al zo warm is daar.
Maar als je naar Death Valley gaat hoort deze temperatuur er natuurlijk wel een beetje bij
Wij hadden er in April vorig jaar al een dag 108F gehad daar. Vond het eigenlijk nog wel meevallen, terwijl ik hier bij 25gr al loopt te puffen. Vond die fohnwind nog niet eens verkeerd, terwijl mijn reisgenoot zich bekant binnenstebuiten aan het zweten was Die had het heet zeg hahaha.
Overigens zal het zwembadje in Furnace Creek bij zulke temperaturen ook niet veel verkoeling brengen.
Wij zaten daar september 2009, ongeveer gelijke temperaturen. Maar vond het ook meevallen het is anders warm dan hier. Het enige wat je niet moet proberen is op je blote voeten over het tegelwerk bij het zwembad te lopen. Bovendien is het maar af te vragen of je wel iets opfrist van het zwembad want het water is gewoon warm.
btw voor 4 dollar per persoon hebben we lekker kunnen zwemmen in het zwembad in Stovepipe Wells. Dat was een lekker afkoeling met die 42 graden half mei
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
Ja, daar hebben ze jaren over gepraat. We houden het maar op DV!. In de Australische Outback hebben we trouwens ook wel eens 50C gehad. Dat vinden die vliegen daar heerlijk
Iedereen zegt dat het daar 'anders' warm is, maar hoe moet ik dat mij voorstellen?
Ik loop al te zweten hier bij 25° en kan/wil me echt niet voorstellen hoe dat is als het 50° zou zijn ... En is dat enkel in Death Valley die 50° of kan dat ook in Moab, Page ... voorkomen? (Dat is belangrijk voor onze reis )
Zo heet als in DV zal je het verder niet meemaken. Droge hitte en heel veel drinken. Moab en Page kunnen wel tot 100F komen maar dat is toch nog een heel verschil.
Wij waren er afgelopen zondag. Max temperatuur was 51 graden celsius. En de wind deed het alleen maar warmer aanvoelen. Bij badwater ging niemand ver in de vlakte. Het was alsof er een mega-grote haardroger op je benen en armen blies.
Die dag hebben we met ons twee 15 flesjes water van een halve liter gedronken. Zelfs de locals vonden het enorm warm.
Maar het blijft wel een prachtig park, en de warmte maakt het alleen specialer. Death Valley is als Mars of een andere planeet. Speciale sfeer door de natuur en temperatuur. We overnachtten in furnace creek. Wel niet zo goed geslapen door lawaai vd airco. Die afzetten was geen optie want 's nachts was het er nog 40 graden
Wij waren e begin mei dit jaar, blijkbaar in een koude periode. We hebben niet hoger dan 32° gezien. 's nachts zelfs de airco uit gehad in Stovepipe Wells. 's morgens reden wij met 12°het park uit... 's avonds een flink pak onweer gehad en de andere dag maar net boven het vriespunt rond gelopen in Sequioa.
Wij hebben dus wel even op de zoutvlakte rond gelopen, mooi!
Ik kan me die temperaturen echt niet voorstellen... Voegt wel misschien wat extra toe aan de DV ervaring!
Bono28 schreef:Iedereen zegt dat het daar 'anders' warm is, maar hoe moet ik dat mij voorstellen?
Ik loop al te zweten hier bij 25° en kan/wil me echt niet voorstellen hoe dat is als het 50° zou zijn ... En is dat enkel in Death Valley die 50° of kan dat ook in Moab, Page ... voorkomen? (Dat is belangrijk voor onze reis )
In de woestijn heb je droge lucht. Het voelt veel minder benauwd aan en zal niet zo zweten. Nederland kan je meer vergelijken met florida....als het hier een dagje warm is loop je te zweten...dat is in florida dus bijna iedere dag....
Wij hadden slechts 40 graden bij Badwater vorige week. Deze week is het inderdaad veel warmer; in Sequoia NP vanmorgen al tegen de 30 graden, en onderweg naar LA hebben we de 43 graden gehaald. In LA zelf is het bewolkt en net boven de 20 graden. Kunnen we alvast weer wennen aan de Nederlandse temperaturen.
@Eddepet; ook in Moab en Page kan het behoorlijk heet zijn; wij hadden toch wel moeite met enkele wandelingen vanwege de hitte.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.