Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tolwegen Texas
Tolwegen Texas
Volgende week rijden we al door Texas, nu blijken we wel over een deel tolwegen te rijden (rond Dallas en Houston).
Kan mij iemand vertellen of er hierbij sprake is van bemande booths dan wel de geldkorven of is er een ander systeem in voege waar ik geen optie heb om direct cash te betalen? (zoals Sunpass in Florida?).
Ik begin alvast mijn quarters van de vorige reizen bijeen te zoeken.
Kan mij iemand vertellen of er hierbij sprake is van bemande booths dan wel de geldkorven of is er een ander systeem in voege waar ik geen optie heb om direct cash te betalen? (zoals Sunpass in Florida?).
Ik begin alvast mijn quarters van de vorige reizen bijeen te zoeken.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tolwegen Texas
Ik kan alleen voor Houston spreken, de Beltway 8 kun je overal cash betalen, op een enkele op- of afrit na (en dan eigenlijk alleen midden in de nacht). Van de andere tolwegen in de stad ben ik niet zeker, maar die kun je prima vermijden.
Terug in Texas!
Credit card is geen optie?
Ja we rijden met een huurwagen (van Dollar) deze wordt opgehaald aan het vliegveld van Houston.
We doen tijdens de rondreis Houston (aankomst/vertrek), Austin, Dallas, Fort Worth en San Antonio aan.
Ik vraag me af of ik nog gewoon cash kan betalen via de mandjes/ bemande hokjes omdat ik op de site txtag.org de indruk krijg dat het niet meer kan (of toch zeker niet op een gedeelte van het wegennet).
Ik ben liever voorbereid want in Florida reed ik ook al per ongeluk op de Turnpike (oprit in de buurt van Universal in Orlando) en had ik het geluk dat er indertijd op sommige afritten nog cash kan betaald worden.
We doen tijdens de rondreis Houston (aankomst/vertrek), Austin, Dallas, Fort Worth en San Antonio aan.
Ik vraag me af of ik nog gewoon cash kan betalen via de mandjes/ bemande hokjes omdat ik op de site txtag.org de indruk krijg dat het niet meer kan (of toch zeker niet op een gedeelte van het wegennet).
Ik ben liever voorbereid want in Florida reed ik ook al per ongeluk op de Turnpike (oprit in de buurt van Universal in Orlando) en had ik het geluk dat er indertijd op sommige afritten nog cash kan betaald worden.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij Dollar kan je een kastje huren of gaat de tol obv je kentekenplaat. Althans zo gaat het in andere staten, geen idee voor Texas. Ze gaan het je bij Dollar 100% vragen. 
DejaVu schreef:Bij Dollar kan je een kastje huren of gaat de tol obv je kentekenplaat. Althans zo gaat het in andere staten, geen idee voor Texas. Ze gaan het je bij Dollar 100% vragen.
Dju, toch nog vragen als ik de auto ga ophalen...
Ja, misschien dat zo'n kastje bestaat (blijkt $10/dag te kosten
Wat zijn andere reizigers hun ervaringen?
Dollar zegt:
Dallas, TX (Tollways around Dallas have no option to pay cash for tolls)
Houston, TX (The Katy Freeway and I-10 HOT lanes are cashless)
Dit is voor Dallas: https://www.ntta.org/custinfo/rentalout ... fault.aspx
En dit is voor heel Texas: https://www.platepass.com/tollRoads/Pla ... bsite.html
Als ik het goed lees, hoef je niks te doen, en verschijnen de kosten automatisch op de rekening die je hebt bij het verhuurbedrijf. Easypeasy
En dit is voor heel Texas: https://www.platepass.com/tollRoads/Pla ... bsite.html
Als ik het goed lees, hoef je niks te doen, en verschijnen de kosten automatisch op de rekening die je hebt bij het verhuurbedrijf. Easypeasy
In Dallas door zo'n tolweg gereden die inderdaad geen cash had, rekende Dollar $25 extra voor. Als je het zo bekijkt is dat goedkoper dan een kastje huren, weet alleen niet hoe dat gaat bij 'meerdere' bedragen (eenmalig $25 of per keer
). Navigatie dus goed instellen op 'non-toll' wegen.
-
HEs50
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 25
We waren toch met vakantie? dus niet stressen je komt overal ook zonder tol!
- Jean-Paul
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
In Texas heb ik nooit een tolweg hoeven te gebruiken en ik heb nooit echt ver om hoeven te rijden.
Het makkelijkst is een Tomtom mee te nemen en de optie "vermijd tolwegen" aan te klikken.
Tomtom zal dan een alternatieve (gratis) weg uitzoeken. En geloof me, die gratis wegen zijn net zo goed en (nagenoeg) net zo snel.
Het makkelijkst is een Tomtom mee te nemen en de optie "vermijd tolwegen" aan te klikken.
Tomtom zal dan een alternatieve (gratis) weg uitzoeken. En geloof me, die gratis wegen zijn net zo goed en (nagenoeg) net zo snel.
Misschien ook nog eens een toeristische route ipv 500km beton 
Met de aanzet die jullie hebben gegeven ben ik verder op zoek gegaan. Bij dollar heb je de pass24. Je betaalt huur voor dit kastje, maar het voordeel is dan wel dat alle tolgelden ook in de huur zitten inbegrepen. De huur komt echter op een $35 per week. Voor onze huurperiode komt dit op circa $100, wat niet weinig is. Passeer je echter een toll booth zonder betalen, of is het betalen via een tag, en je hebt er geen,dan komt er bij Dollar nog eens een administratieve boete van $ 25 dollar per inbreuk bij.
Andere verhuurmatschappijen bieden een ander systeem aan waarbij je een vaste kost betaalt + telkens de desbetreffende toll. Als je niet veel tolwegen zult nemen, lijkt dit systeem wel goedkoper.
Ik zal best de gps instellen op het vermijden van tolwegen,dat lijkt me de beste oplossing.
Nu wel nog een nieuwe gps kopen in de wallmart of best buy want de huidige heeft vorige week de geest gegeven.
Tijdens mijn zoekwerk heb ik wel gemerkt dat men in Texas blijkbaar stilaan de booths aan het vervangen is door automatische registratie via de nummerplaat.
Andere verhuurmatschappijen bieden een ander systeem aan waarbij je een vaste kost betaalt + telkens de desbetreffende toll. Als je niet veel tolwegen zult nemen, lijkt dit systeem wel goedkoper.
Ik zal best de gps instellen op het vermijden van tolwegen,dat lijkt me de beste oplossing.
Nu wel nog een nieuwe gps kopen in de wallmart of best buy want de huidige heeft vorige week de geest gegeven.
Tijdens mijn zoekwerk heb ik wel gemerkt dat men in Texas blijkbaar stilaan de booths aan het vervangen is door automatische registratie via de nummerplaat.
Ik zou gewoon mijn route plannen zoals het me uitkomt en me niet druk maken over die tolwegen. Het lijkt me dat zoiets als het vermijden van tolwegen nogal snel een fixatie wordt, waardoor je sneller rare dingen doet in het verkeer dan normaal. Ik ken Dallas en Houston niet, maar het lijken me plaatsen met veel verkeer, waardoor je moet voorkomen onnodig in de stress te raken door zoiets triviaals als een paar dollar tol.
Die paar dollar toll kunnen mij ook niet schelen, maar blijkbaar zijn er al tolwegen waar op geen enkele wijze nog cash kan betalen. En dan rekent de verhuurmaatschappij de administratiekosten door Per inbreuk, dus per cameraregistratie.dimona schreef:onnodig in de stress te raken door zoiets triviaals als een paar dollar tol.
Als $ 5 dollar toll zo al gauw kan oplopen tot $ 125 voor de verhuurmaatschappij, dan is dit iets dat ik liever vermijd. Er zijn veel leukere dingen in het leven om geld aan uit te geven.
Tsja, Dollar is een beetje de Ryanair onder de verhuurbedrijven: lage basiskosten, maar de extra's zijn dan weer extra duur. Het geld moet ergens vandaan komen natuurlijk 
- Jean-Paul
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Waarom zou je gestresst raken? Ik ken de wegen wel in Dallas en Houston.dimona schreef:Ik zou gewoon mijn route plannen zoals het me uitkomt en me niet druk maken over die tolwegen. Het lijkt me dat zoiets als het vermijden van tolwegen nogal snel een fixatie wordt, waardoor je sneller rare dingen doet in het verkeer dan normaal. Ik ken Dallas en Houston niet, maar het lijken me plaatsen met veel verkeer, waardoor je moet voorkomen onnodig in de stress te raken door zoiets triviaals als een paar dollar tol.
Het rijden met een Tomtom is veel relaxter dan zonder. En als je tolwegen vermijdt, wordt je echt niet via zandwegen gestuurd.
Er zijn prima alternatieven en Tomtom stuurt je de juiste richting uit.
Ik zie dat er gesproken wordt over 100 dollar aan tol, voor een paar tientjes meer heb je een hele Tomtom!
En nee, ik heb geen aandelen Tomtom (meer).
Ondertussen heb ik het gisteren zelf nagevraagd bij de balie van Dollar.
Pass24 zou mij op $120 komen voor de ganse periode. in mijn geval is het dit niet waard, de nieuwe GPS kost ons evenveel.
Per violation zou doller me $15 extra aanrekenen (staat ook ze in de huurvoorwaarden op IAH-dollar).
Ik heb ook een plannetje mee met daarop de tollroads in Texas en welke daarvan de automatische zijn.
Als ik terug ben, probeer ik het hier te plaatsen omdat me dit nuttig lijkt voor toekomstige Texasreizigers.
Groetjes uit Houston (Humble) van SenT-met-inslaapproblemen
Pass24 zou mij op $120 komen voor de ganse periode. in mijn geval is het dit niet waard, de nieuwe GPS kost ons evenveel.
Per violation zou doller me $15 extra aanrekenen (staat ook ze in de huurvoorwaarden op IAH-dollar).
Ik heb ook een plannetje mee met daarop de tollroads in Texas en welke daarvan de automatische zijn.
Als ik terug ben, probeer ik het hier te plaatsen omdat me dit nuttig lijkt voor toekomstige Texasreizigers.
Groetjes uit Houston (Humble) van SenT-met-inslaapproblemen
Wij gaan 28 mei richting Texas dus voor ons is alle info welkom over Texas,
veel plezier,
groetjes Edcar
veel plezier,
groetjes Edcar
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-