Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
wel of niet auto San Diego
wel of niet auto San Diego
We landen savonds rond 8 uur in san diego. Mijn eerste plan was om dan gelijk de auto op te halen. We blijven de volgende dag nog in San Diego en de dag erna gaan we verder. (zijn er dus 2 nachten) Nu heb ik een hotel gevonden alleen is daar maar beperkte parkeer mogelijkheden, en alleen betaald. Is het mogelijk om een dag sight seeing zonder auto te doen? Dan halen we de auto pas sochtends op als we weg gaan uit san diego.
Hotel ligt op ongeveer 3 km van het vliegveld en aan de haven van San diego en heeft een airport shutlle
Hotel ligt op ongeveer 3 km van het vliegveld en aan de haven van San diego en heeft een airport shutlle
Re: wel of niet auto San Diego
Ja hoor, dat kan best. Je kunt om te beginnen al best veel te voet doen. Haven, centrum, zelfs Balboa Park
Om je een idee te geven van de afstanden: Vanaf de haven (ongeveer het punt waar de Midway ligt) is het 3 kwartier tot 1 uurtje lopen naar Balboa Park.
Als je niet wil lopen, er rijdt een hop-on-hop-off bus langs alle belangrijke bezienswaardigheden.
Om je een idee te geven van de afstanden: Vanaf de haven (ongeveer het punt waar de Midway ligt) is het 3 kwartier tot 1 uurtje lopen naar Balboa Park.
Als je niet wil lopen, er rijdt een hop-on-hop-off bus langs alle belangrijke bezienswaardigheden.
Wij kwamen ook pas laat aan en hadden ook geen auto. Ook pas de dag erna gehaald. We zijn met de taxi naar Alamo gegaan. Eventueel kan je dan met de auto nog even rond rijden. Vonden wij leuk 

1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zeker niet zonder auo in SD willen zitten, afstanden zijn te groot, en daarnaast kan het ook erg warm zijn, niet echt comfortabel om dan te lopen.
Drect in de avond ophalen als je land, en dan maar betaald parkeren, heb je de volgende dag echt veel lol van.
Drect in de avond ophalen als je land, en dan maar betaald parkeren, heb je de volgende dag echt veel lol van.
Is er zoals in orlando ook een Alamobalie in de luchthaven van San Diego zelf? Of moeten we eerst een taxi nemen naar Alamo bij de luchthaven?
ja ofniet, want er zijn 200 kamers in het hotel en minder dan 100 parkeerplaatsen.. we doen het zonder die dag. we zitten heel centraal.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alamo is bereikbaar met een gratis pendelbus, zit vlakbij het vliegveld.Yftie schreef:Is er zoals in orlando ook een Alamobalie in de luchthaven van San Diego zelf? Of moeten we eerst een taxi nemen naar Alamo bij de luchthaven?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe centraal, en wat wil je zien?manhattan schreef:ja ofniet, want er zijn 200 kamers in het hotel en minder dan 100 parkeerplaatsen.. we doen het zonder die dag. we zitten heel centraal.
Hou er rekening mee dat SD best een groot oppervlakte beslaat, en dat een auto voor sommige dingen onmisbaar is.
Nogmaals, het centrum van SD is goed te voet te doen. Ik heb het namelijk zelf 2 jaar geleden gedaan.
Ik bedoel dan het gebied in de driehoek Balboa Park, Convention Center en Airport
Hierin bevinden zich de haven (Midway) het centrum met gaslamp quarter en Balboa Park
Van Convention Center langs de haven naar Airport is 3 kwartier lopen
Van Airport via Laurel Street naar Balboa Park 35 min. en van Balboa Park dwars door het centrum naar het Convention center is 3 kwartier lopen.
Geen schokkende afstanden lijkt me.
Je kunt zelfs naar Hotel Del Coronado lopen. Van Convention Center naar Hotel Del is ook maar 3 kwartier. (Tussen het Convention Center en Coronado vaart een veerbootje)
Old Town is het enige dat wat uit de richting ligt.
Vind je alles te ver om te lopen, er rijdt een hop-on-hop-off bus langs alle bezienswaardigheden
Ik bedoel dan het gebied in de driehoek Balboa Park, Convention Center en Airport
Hierin bevinden zich de haven (Midway) het centrum met gaslamp quarter en Balboa Park
Van Convention Center langs de haven naar Airport is 3 kwartier lopen
Van Airport via Laurel Street naar Balboa Park 35 min. en van Balboa Park dwars door het centrum naar het Convention center is 3 kwartier lopen.
Geen schokkende afstanden lijkt me.
Je kunt zelfs naar Hotel Del Coronado lopen. Van Convention Center naar Hotel Del is ook maar 3 kwartier. (Tussen het Convention Center en Coronado vaart een veerbootje)
Old Town is het enige dat wat uit de richting ligt.
Vind je alles te ver om te lopen, er rijdt een hop-on-hop-off bus langs alle bezienswaardigheden
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
San Diego is een heerlijke stad die prima te doen is zonder auto.
Inmiddels ben ik er vele malen geweest en is het mijn meest favoriete stad van de VS.
Als je aan de haven een hotel hebt, dan heb je geen auto nodig.
San diego heeft een geweldig openbaar vervoer netwerk. Zowel de tram als de bus rijdt zeer regelmatig.
Old Town, balboa park en het centrum is prima te bereiken met de tram vanuit de haven.
Coronado is te doen via het veer en de bus. maar ook vanaf het veer lopend naar hotel del coronado bijvoorbeeld is een heerlijke wandeling van ongeveer 20 minuten.
Tuurlijk is de VS gebouwd voor autorijders en zeker niet voor voetgangers! Maar San Diego is een van de weinige steden met echt goed openbaar vervoer!
Maar met een auto kun je natuurlijk meer zien, bijvoorbeeld de schitterende kust aan de kant van de pacific en point loma/cabrillo national monument (aanrader!!)
succes!
vince
Inmiddels ben ik er vele malen geweest en is het mijn meest favoriete stad van de VS.
Als je aan de haven een hotel hebt, dan heb je geen auto nodig.
San diego heeft een geweldig openbaar vervoer netwerk. Zowel de tram als de bus rijdt zeer regelmatig.
Old Town, balboa park en het centrum is prima te bereiken met de tram vanuit de haven.
Coronado is te doen via het veer en de bus. maar ook vanaf het veer lopend naar hotel del coronado bijvoorbeeld is een heerlijke wandeling van ongeveer 20 minuten.
Tuurlijk is de VS gebouwd voor autorijders en zeker niet voor voetgangers! Maar San Diego is een van de weinige steden met echt goed openbaar vervoer!
Maar met een auto kun je natuurlijk meer zien, bijvoorbeeld de schitterende kust aan de kant van de pacific en point loma/cabrillo national monument (aanrader!!)
succes!
vince
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1010 Weergaves
-
Laatste bericht door Bloedhond