allemaal beestjes ...

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
aarnauts
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 apr 2013, 18:38

allemaal beestjes ...

Bericht door aarnauts »

Hallo allemaal,

Ik zou in oktober voor een maand ofzo naar LA willen gaan. Maar had een paar vragen.

Hoe zit het daar dan met het weer?
En vooral hoe zit het daar met spinnen? (heb namelijk een gruwelijke hekel aan die 8potige monsters).
(zijn er nog andere +4 potige waar ik rekening mee moet houden)

Ja klinkt belachelijk maar jammer genoeg is het voor mij een hel

Alvast bedankt !

Aurélie
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: allemaal beestjes ...

Bericht door ned in MO »

Als je het in Nederland overleeft qua beestjes zal je het in LA ook wel overleven. Of ga je ook naar andere bestemmingen dan LA?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: allemaal beestjes ...

Bericht door PSVwally »

Het weer zal dan zo'n graag of 25 zijn, normaal gesproken niet extreem veel neerslag. Ga je een maand naar LA of een maand rondtrekken en begin je in LA?

Met die beestjes in LA kan ik je niet echt helpen, volgens mij heb je die overal en nergens. Ligt er voornamelijk aan waar je heengaat. Ga je de bergen of woestijn in dan heb je meer kans om iets tegen te komen dan midden in de stad denk ik.
Overigens zitten er ook haaien (baby great Whites) rond Malibu/santa monica beach zag ik op national geographic :mrgreen:
Gebruikersavatar
Fraa
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 26 jan 2010, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Genk, Limburg, België
Contacteer:

Re: allemaal beestjes ...

Bericht door Fraa »

Ik spendeer veel tijd in de Nationale Parken & ik ben nog nooit een gevaarlijk beest tegen gekomen eigenlijk. Wel eens een slang, op 20m afstand ofzo, maar dat is het dan ook. Je moet onthouden dat de meeste beestjes al weg zijn voor dat jij er bent, ze vluchten meestal door het geluid of de vibraties die je veroorzaakt. Zolang je dus "luid" genoeg bent, zal je weinig tot geen beestjes zien ;)

Je zegt trouwens dat je naar "LA" gaat, bedoel je dan de stad zelf? Of ja, wat juist? In de stad zelf zul je er geen tegen komen :lol:
Reisblog: thisisfraa.be
aarnauts
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 apr 2013, 18:38

Re: allemaal beestjes ...

Bericht door aarnauts »

De bedoeling is dat ik naar LA ga. Daar een maand verblijf (of langer who knows) maar dat ik dan van daaruit dingen zou kunnen bezoeken.
Niets wat me tegenhoud eens twee dagen ergens wat verder gelegen iets te gaan ontdekken.
Ik zou aan een internship willen raken (al vragen over in andere topic) daar vandaar dat ik voornamelijk daar zou zitten.
Maar aangezien die niet direct (of mss zelfs helemaal niet) uit de bus zal vallen kan ik intussen wat rondrijden. :D

Ok, jullie stellen me gerust. Ik heb geen zin om op hand grootte exemplaren te stoten. Bah ... !!!
hahahaha ja sorry voor dit grappige topic :D

slangen heb ik geen schrik voor. Heb er zelf gehad :) Heb eigenlijk alle dieren wel graag ze zolang ze max 4 poten hebben :D
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7969
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: allemaal beestjes ...

Bericht door Pete.Z »

Er is een uitgebreid topic over beestjes eegens op het forum, ik kan het niet vinden, misschien beter. :wink:

Er zijn onder andere Black Widow spiders, die normaal geen kwaad doen, maar wel giftig zijn.
In San Diego heb ik ze wel gezien bij huizen, maar pas nadat iemand ze aan had gewezen.

Lijstje van spinnensoorten voorkomend in LA:

http://www.nhm.org/site/activities-prog ... ng-spiders
aarnauts
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 apr 2013, 18:38

Re: allemaal beestjes ...

Bericht door aarnauts »

merci voor de lijst :D ga zeker is kijken. Maar wou gewoon weten of je er daar zo van die gigantische vaak tegenkomt of dat het is gelijk in belgie ... voor (meeste mensen aanvaardbaar) voor mij grote die maar af en toe buitenkomen :) maar toch bedankt allemaal !
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7969
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: allemaal beestjes ...

Bericht door Pete.Z »

De echte handgrote zie je niet in de stad, dat zijn toch wel echte woestijndieren.
De kleinere zoals de Black Widow wel, mijn vriendin komt uit San Diego, en moest als kind altijd voorzichtig zijn als ze buiten speelde, maar ze woonden daar wel aan de rand van de stad tegen een ravijntje aan, niet in het centrum.

Ik heb zelf nooit echt spinnen gezien, een keer een Tarantula op een meter afstand en dus Black Widow in iemands garage, ik ben geen liefhebber van spinnen, maar ben geen seconde bang daar.
aarnauts
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 apr 2013, 18:38

Re: allemaal beestjes ...

Bericht door aarnauts »

een tarantula ????? :shock: :o :? zomaar vrij rondlopen??
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: allemaal beestjes ...

Bericht door PSVwally »

Als je onder een veranda of in een wat slecht onderhouden garageschuur gaat rondneuzen zul je ze misschien tegenkomen. Maar wie doet dat op zn vakantie :)
aarnauts
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 apr 2013, 18:38

Re: allemaal beestjes ...

Bericht door aarnauts »

ma serieus??? is da een soort da daar gewoon loopt? OMG !!! :shock: ok nee ik ga ni onder verandas en in vuile oude schuren kijken
man man krijg al hartkloppinge van het idee. Ik ga gewoon doen zoals jullie zeggen. In de drukte blijve , geen woestijnstruike schudde en niet in vuile schuren / garages / verandas en andere donkere rare plekken kijken en dan denk ik dat ik er wel redelijk vanaf zal brengen *haalt haar moedige gezicht op*

Het weer ... 25°C zei je? niet veel neerslag. In de zee zwemme zal er wel niet inzitte dan of is het water nog warm genoeg rond die periode?
of is er dan mss zwemverbod (zoals hier buiten seizoen) ...
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: allemaal beestjes ...

Bericht door ned in MO »

Het water van de zee aan de westkust is nooit warm bij LA.( koude golfstroom)
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7220
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: allemaal beestjes ...

Bericht door Dude »

Hier een eerder topic over dieren in het zuidwesten : KLIK

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: allemaal beestjes ...

Bericht door Ziva »

Black Widow Spiders komen best vaak voor alleen ze houden over het algemeen van donkere plekken. Maar niet altijd helaas. Ik kwam enige tijd geleden uit een Mexicaans restaurant en er was zo'n muur met van die groeven tussen de bakstenen en daar zat Ma Black Widow gezellig met haar kroost op ooghoogte te keuvelen. En die spin was behoorlijk groot voor een Black Widow. Dus het is zeker niet altijd onder veranda's en schuren, het kan overal zijn. En mijn partner is gebeten door een Black Widow en die zegt daar letterlijk over "I'll rather be shot in my leg 10 times and be bitten by another cottonmouthsnake 10 times at the same time than ever being bitten again by a Black Widow". Oftewel... bijzonder pijnlijk als ze je bijten.

Verder zijn Brown Recluses ook heel erg vervelend. Vervelend omdat ze er behoorlijk onschuldig uitzien maar nog vervelender omdat ze je kunnen bijten en na 1 beet je huid aardig kan afsterven.

Mijn tip: bekijk de spinnensoorten goed zodat je ze kunt herkennen. Ook al gruwel je ervan, het is wel zo handig om te zien welke er zijn. En een ander advies is dat je voorzichtig bent met je hang bewegen onder dingen of op plekken die je niet kunt zien. Spinnen bijten meestal alleen als ze bang zijn dus als je bijvoorbeeld "ineens" met je had op hun afkomt ofzo.

Er is 1 troost, het aantal mensen dat doodgaat na een beet van een Black Widow is gering. Meestal alleen ouderen of mensen die al iets onder de leden hadden. Bovendien, hoe vaak hoor je nou dat mensen gebeten worden toch?

Ik zou me niet teveel zorgen maken en gewoon lekker op vakantie gaan. Er wonen zat mensen die er dagelijks mee te maken hebben die er ook mee om kunnen gaan toch?
aarnauts
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 apr 2013, 18:38

Re: allemaal beestjes ...

Bericht door aarnauts »

ok ok bedankt allemaal !

Ik zal zeker eens kijken naar die soorten (al ga ik bijna over kop) maar inderdaad is beter ze te kennen dan weet ik tenminste wanneer ik kan gille of wanneer ik keihard moet gaan lopen hahahahaha :D

Alvast bedankt allemaal !
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: allemaal beestjes ...

Bericht door lsl »

ma serieus??? is da een soort da daar gewoon loopt? OMG !!! ok nee ik ga ni onder verandas en in vuile oude schuren kijken
man man krijg al hartkloppinge van het idee. Ik ga gewoon doen zoals jullie zeggen. In de drukte blijve , geen woestijnstruike schudde en niet in vuile schuren / garages / verandas en andere donkere rare plekken kijken en dan denk ik dat ik er wel redelijk vanaf zal brengen *haalt haar moedige gezicht op*

Het weer ... 25°C zei je? niet veel neerslag. In de zee zwemme zal er wel niet inzitte dan of is het water nog warm genoeg rond die periode?
of is er dan mss zwemverbod (zoals hier buiten seizoen) ...
raar toetsenbord dat jij hebt, vooral de n hapert nogal vaak
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
DejaVu
Amerika-expert
Berichten: 5567
Lid geworden op: 26 dec 2006, 13:29

Re: allemaal beestjes ...

Bericht door DejaVu »

Je moet maar zo denken, zolang er geen Australische tunnelspinnen rondlopen is het goed ;)
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7969
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: allemaal beestjes ...

Bericht door Pete.Z »

aarnauts schreef:een tarantula ????? :shock: :o :? zomaar vrij rondlopen??
Dat doen de beestjes, jammer genoeg zitten ze niet achter glas...... :wink:
Maar dat was in Death Valley, en puur geluk, want in al die jaren maar één keer gezien.
Gebruikersavatar
Doockles
Amerika-expert
Berichten: 2383
Lid geworden op: 31 jan 2008, 12:57
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Wilrijk - België

Re: allemaal beestjes ...

Bericht door Doockles »

In Zion zitten die beestjes ook hoor. ;-)

Nu moet ik wel zeggen dat ik echt geen spinnenfanaat ben. Ik heb daar echt schrik van. Maar diegene die wij in Zion zagen was echt indrukwekkend. Dat beestje kroop op zijn duizendste gemak het wegje over. Totaal niet die snelle bewegende pootjes zoals je hier thuis spinnen hebt, maar poot voor poot, heel rustig. Ik ben er toen zelf redelijk dicht bij gaan staan om foto's te nemen, ondanks mijn grote schrik.
aarnauts
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 apr 2013, 18:38

Re: allemaal beestjes ...

Bericht door aarnauts »

ISL : ja dat is op z'n vlaams hahaha ik let niet zo op als ik aan het typen ben dus uit gewoonte vergeet ik de N vaak :D Maar ik zal er op proberen letten :D

Nee ma ik weet dat die niet achter glas zitten LOL maar ik wou maar zeggen ik verwachte die lelijkaards echt niet daar ... ik weet niet waar ik ze zou verwachten eigenlijk ...
in de jungle in Colombië ofzo ??? hahaha :lol:

Australische tunnelspin? Was da? zit dat daar ook?

Ok ok ik kijk uit waar ik stap als ik death valley bezoek. Maar ik zal ze zeker niet fotograferen :D hahaha
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer