Grand Canyon bezoeken vanuit Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
semmie67
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 29 aug 2011, 10:51
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: maastricht

Grand Canyon bezoeken vanuit Las Vegas

Bericht door semmie67 »

We gaan 1 oktober voor 10 dagen naar Las Vegas.
We willen er een auto huren en dan naar de Grand Canyon rijden.
Is dit te doen op een dag? We weten dat de afstand best wel groot is.
Of is het beter om een een georganiseerde busreis te doen?

gr. semmie
Afbeelding
iertje007
Amerikakenner
Berichten: 410
Lid geworden op: 18 jan 2012, 09:39

Re: grand canyon

Bericht door iertje007 »

Met een bus rijd je niet korter dan met een auto ;) Het is volgens googlemaps zo'n 4 uur rijden. Wil je dan op de zelfde dag weer terug naar Vegas, of heb je de tijd om te overnachten? Waarschijnlijk ben je door het tijdsverschil heel vroeg wakker. Als je dan gelijk gaat rijden, kun je rond de middag aankomen. Snelle blik langs de viewpoints en dan s' avonds weer terug. Het is te doen, maar wel een lange, vermoeiende dag denk ik. Ik zou het niet georganiseerd met een bus doen, maar ik heb een hekel aan georganiseerde groepsreizen. Als schaapjes achter elkaar aan en niet kunnen kiezen waar je heen gaat, wat je wil zien en hoe lang je ergens blijft. Vind je dat niet erg, dan is het wellicht meer ontspannen om met de bus te gaan, zodat je na een lange dag niet meer uren hoeft te rijden.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Cees A
Amerikakenner
Berichten: 904
Lid geworden op: 09 sep 2012, 10:49

Re: grand canyon

Bericht door Cees A »

In 1 dag op en neer naar Grand Canyon zou ik niet doen. Het is ongeveer een halve dag rijden van Las Vegas naar Grand Canyon.
Als je nu 1 nachtje in of bij Grand Canyon blijft slapen heb je de volledige middag en avond en de volgende ochtend om de GC te bezoeken voordat je weer terug naar Vegas rijdt.

Net noordelijk van Las Vegas, op 1 uurtje rijden, ligt Valley of Fire. Dit park is wel in een dagtrip te bezoeken.
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... epark.html
semmie67
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 29 aug 2011, 10:51
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: maastricht

Re: grand canyon

Bericht door semmie67 »

Het probleem is dat we 9 dagen luxor hebben geboekt dus overnachten is geen optie.
Dit is de eerste keer dat we naar Amerika gaan het is zo spannend allemaal. Verheug me er ontzettend op.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fraa
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 26 jan 2010, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Genk, Limburg, België
Contacteer:

Re: grand canyon

Bericht door Fraa »

Kan je dan misschien niet beter een helicoptervlucht regelen van uit Las Vegas ofzo? Op één en dezelfde dag op en neer rijden is niet de moeite & overnachten is blijkbaar ook geen optie.
Reisblog: thisisfraa.be
sandra_R
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 dec 2009, 11:22

Re: grand canyon

Bericht door sandra_R »

Onze eerste keer in vegas hebben we een bustour naar de GC gedaan. Je wordt dan heel vroeg opgehaald en rijdt via de hooverdam er naar toe. Was op dat moment heel indrukwekkend, let op: je komt dan niet bij de southrim, maar een stuk eerder. Een jaar later op een rondreis bij de southrim geweest en deze was op dat moment indrukwekkender.

Kortom, wat mij betreft is voor allebei iets te zeggen(als je niet kunt/wilt overnachten is de bustour een goede optie).
Alvast veel plezier gewenst,
Gr sandra
Gebruikersavatar
Edman!
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 26 nov 2012, 15:33
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Grand Canyon ;)
Contacteer:

Re: grand canyon

Bericht door Edman! »

Fraa schreef:Kan je dan misschien niet beter een helicoptervlucht regelen van uit Las Vegas ofzo?
Je kunt ook een vliegtuig tour reserveren vanuit Las Vegas. Ook al doen deze vluchten (meestal) niet de 'indrukwekkende' south rim aan van Grand Canyon, een bezichtiging van de west rim vanuit de lucht is ook zeker de moeite waard. Zelfs een landing met een helicopter in de canyon behoort tot de mogelijkheden.
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: grand canyon

Bericht door Pete.Z »

semmie67 schreef:Het probleem is dat we 9 dagen luxor hebben geboekt dus overnachten is geen optie.
Dit is de eerste keer dat we naar Amerika gaan het is zo spannend allemaal. Verheug me er ontzettend op.
Waarom is overnachten geen optie?
Gewoon een extra overnachting bij de GC boeken en een nacht daar slapen, meer dan de moeite waard.
Kost je een nachtje in Vegas, meer niet.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42163
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: grand canyon

Bericht door Martin & Marianne »

Je mag best een nachtje niet op komen dagen in Luxor hoor, ik zou zeker een nacht aan de rim doen. Kijk eens wat de mogelijkheden zijn op http://www.grandcanyonlodges.com.
Bedenk dat het in oktober al vroeg donker is, dat maakt op 1 dag heen en weer rijden nog minder aantrekkelijk.
Misschien heb je iets aan mijn 2011-verslag voor de gC, ik was er toen in de 2e helft van september.
Denk er aan dat je de auto hier huurt, dan weet je zeker dat je alle benodigde verzekeringen hebt.

Marianne
Gebruikersavatar
pelsmaker
Amerikafan
Berichten: 204
Lid geworden op: 06 nov 2009, 03:51
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: gent

Re: grand canyon

Bericht door pelsmaker »

Voor de prijs van de busreis heb je mss al een motelkamer in Tusayan.

Hoeveel kost zo een busreis eigenlijk?
Gebruikersavatar
Boschhuizen
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 dec 2011, 16:11
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: grand canyon

Bericht door Boschhuizen »

Ik heb in 2011 ook op en neer gereden van Vegas naar de Grand Canyon... ik was met twee en dat is aan te raden. Het is namelijk een keer rechts, en twee keer links in combinatie met een aardig stuk rijden. Vroeg weg in de ochtend is aan te raden. Een hotelletje is prettig en geeft rust, maar alles is mogelijk.

Als je toch in Vegas bent: Valley of Fire is een leuke surprise, wat onbekender maar erg leuk!

Have fun!!!
'06 TX
'11 NV, AZ
'11 TX
'12 NV, AZ, CA
'12 TX
'13 TX
'14 TX
'18 TX, NM, AZ, LA, AR, MS, FL, GA, AL
Gebruikersavatar
flexer
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 dec 2012, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: grand canyon

Bericht door flexer »

Ook een optie is om met het vliegtuig van Las Vegas naar de Grand Canyon te vliegen. Grand Canyon Airlines verzorgt dat bijvoorbeeld. Je wordt om 5 uur 's ochtends met de bus bij je hotel opgehaald, je hebt vervolgens een vlucht van ongeveer een uur van Las Vegas naar Grand Canyon airport en wordt met de bus verder gebracht naar de South Rim waar je nog aardig wat tijd te besteden hebt. Aan het eind van de middag ga je in omgekeerde volgorde weer terug naar je hotel. Vanuit het vliegtuig zie je een groot gedeelte van de westkant van de canyon en vlieg je o.a. over de Hoover dam. Ik heb deze trip 2,5 jaar geleden gemaakt en ik heb er enorm van genoten! Allemaal goed verzorgd.
Groet, Flexer
michelvd
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 apr 2011, 11:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Amsterdam

Re: grand canyon

Bericht door michelvd »

Een vliegtuig is leuk, maar voor minder dan de prijs van een vliegtuig voor twee personen huur je een auto en boek je een overnachting voor twee personen. Zeker als je het bespaarde van een avond Las Vegas er bij telt 8)
En het is nog een leuke onderbreking ook. Gewoon lekker met de auto daar naar toe en een nachtje Las Vegas laten voor wat het is.
semmie67
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 29 aug 2011, 10:51
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: maastricht

Re: Grand Canyon bezoeken vanuit Las Vegas

Bericht door semmie67 »

Allemaal bedankt voor de adviezen we gaan er zeker iets mee doen :thumbup:
De busreis is trouwens 127 euro per persoon.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edman!
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 26 nov 2012, 15:33
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Grand Canyon ;)
Contacteer:

Re: Grand Canyon bezoeken vanuit Las Vegas

Bericht door Edman! »

semmie67 schreef:De busreis is trouwens 127 euro per persoon.
Via Papillon kost de Grand Canyon South Rim Bus Tour vanuit Las Vegas $79 p.p. (via online reservering).
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
SuuSje
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 08 feb 2012, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Heerhugowaard

Re: Grand Canyon bezoeken vanuit Las Vegas

Bericht door SuuSje »

Ik ga zelf deze busreis doen, kom je wel bij de South Rim, en nu in de aanbieding :)

Kan je optioneel ook nog helicopter vlucht bij doen!

http://www.viator.com/tours/Las-Vegas/G ... 84-3951SRB
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Grand Canyon bezoeken vanuit Las Vegas

Bericht door PSVwally »

Ik heb even door de link hierboven heengebladerd. Je hebt dan dus 3 uur 'free time' bij de south rim als je geen imax/jeep tour of helivlucht doet.
Enjoy a complementary 15-20 minute photo stop at the Hoover Dam Bridge
Als je op dat parkeerterrein onder aan de brug stopt dan is 20 min heel kort. Het is nl best een flinke wandeling omhoog de brug op. En je wilt toch ook even kijken.

Al met al, als je aan 3u genoeg denkt te hebben voor een indruk dan is €55 een hele mooie prijs.
SuuSje
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 08 feb 2012, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Heerhugowaard

Re: Grand Canyon bezoeken vanuit Las Vegas

Bericht door SuuSje »

Ik heb zelf vorig jaar al helivlucht gedaan en een trail langs de rim gelopen, voor 55 euro vond ik het inderdaad een mooie prijs om nog even terug te gaan :) En dat de Hoover Dam erbij zit en zo kort is maakt mij verder niet uit, daarvoor heb ik de excursie niet geboekt :P
Gebruikersavatar
Bertorelli
Amerikakenner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 aug 2006, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Ommen

Re: Grand Canyon bezoeken vanuit Las Vegas

Bericht door Bertorelli »

Als je in Las Vegas een auto tot je beschikking hebt, dan zou ik zelf rijden en een overnachting proberen te regelen aan de rand van de Grand Canyon.

Qua afstand of tijd maakt het trouwens weinig uit of je naar de North of South Rim rijdt.
Bij South kom je over een stuk Route 66 terwijl via North je een stuk Utah meepakt.

De North Rim is een stuk rustiger en wellicht ook een optie.

Je geeft één nacht Vegas op, maar als je dat doorgeeft is dat geen probleem.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
MR.B
Amerikafan
Berichten: 243
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:19
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Grand Canyon bezoeken vanuit Las Vegas

Bericht door MR.B »

Vorig jaar was ook mijn eerste keer in Las Vegas en wij hebben toen een wagen gehuurd voor 1 dag. We zijn toen naar de Grand Canyon gereden en daar de skywalk gaan doen. Al bij al zijn we ginder 2u gebleven. Nadien vertrokken en nog een bezoekje gebracht aan de Hooverdam (+-30 minuten) en dan doorgereden naar Vegas waar we toekwamen in het donker, wat overigens echt doe moeite was.

Moraal van het verhaal, 1 dagje GC kan perfect maar verwacht niet dat je ginder trails ofzo kan doen en zoals gezegd is dit het begin van Grand Canyon en ligt de Sout & North rim een pak verder afgelegen.

Veel plezier!
Onze weblog : http://usa2013belis.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer