Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe Death Valley bezoeken (volgorde bezienswaardigheden)?
Hoe Death Valley bezoeken (volgorde bezienswaardigheden)?
Ik ben een beetje met google maps aan het uitzoeken wat de beste volgorde van onze dag in death valley is.
Wij komen vanuit las vegas en dan is onze volgorde:
- dantes view
- zabriskie point
- artists drive
- badwater
- sanddunes
- stovepipe wells
en dan overnachten we waarschijnlijk in panamint springs.
klopt deze route? en zijn er nog dingen die ik misschien mis? we hebben hier een hele middag voor. Is dit dan te doen?
Alvast weer heel erg bedankt!
Wij komen vanuit las vegas en dan is onze volgorde:
- dantes view
- zabriskie point
- artists drive
- badwater
- sanddunes
- stovepipe wells
en dan overnachten we waarschijnlijk in panamint springs.
klopt deze route? en zijn er nog dingen die ik misschien mis? we hebben hier een hele middag voor. Is dit dan te doen?
Alvast weer heel erg bedankt!
Laatst gewijzigd door markro op 11 apr 2013, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
-
- Amerikafan
Re: death valley
Het ligt eraan of je Death Valley binnenrijdt vanuit Pahrump of vanuit Shoshone.
Als je vanuit Pahrump komt, dan zou dit een mogelijkheid kunnen zijn:
- Dantes View
- Zabriskie Point
Hierna rij je de Badwater Road richting Badwater. Ik zou dan volledig doorrijden naar Badwater en op de terugweg (je zal dezelfde weg terug moeten nemen om richting Furnace Creek, Sanddunes, etc.. te gaan) kan je dan Devils Golf Course en Artists Drive doen. Eventueel kan je ook nog stoppen aan de Golden Canyon.
- Badwater
- Devils Golf Course
- Artists drive (eenrichting! dus beter om deze op de terugweg te doen)
- Golden Canyon
Daarna kom je langs Furnace Creek en kan je zo verderrijden naar Sand Dunes en Stovepipe Wells.
Wij hebben vorige jaar dezelfde route gedaan, maar in omgekeerde volgorde (wij waren op weg naar Las Vegas). Misschien heb je iets aan ons verslag.
Als je vanuit Pahrump komt, dan zou dit een mogelijkheid kunnen zijn:
- Dantes View
- Zabriskie Point
Hierna rij je de Badwater Road richting Badwater. Ik zou dan volledig doorrijden naar Badwater en op de terugweg (je zal dezelfde weg terug moeten nemen om richting Furnace Creek, Sanddunes, etc.. te gaan) kan je dan Devils Golf Course en Artists Drive doen. Eventueel kan je ook nog stoppen aan de Golden Canyon.
- Badwater
- Devils Golf Course
- Artists drive (eenrichting! dus beter om deze op de terugweg te doen)
- Golden Canyon
Daarna kom je langs Furnace Creek en kan je zo verderrijden naar Sand Dunes en Stovepipe Wells.
Wij hebben vorige jaar dezelfde route gedaan, maar in omgekeerde volgorde (wij waren op weg naar Las Vegas). Misschien heb je iets aan ons verslag.
Reisverslag 2012 : http://turbotrent.wordpress.com
oke top! bedankt voor de tips!
en is dit te doen in een middag?
en is dit te doen in een middag?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je route klopt, maar het is handiger om eerst Badwater te doen en dan de lus bij Artist Drive te rijden, want die kun je alleen vanuit het zuiden inrijden.
Wij deden het zo in 2008, zie hier ons verslag.
In 2006 namen wij de route via Shoshone en Badwater, zie hier.
Je kunt veel doen in een middag, maar overnachten in het park zou wel handig zijn, dan kun je de Sanddunes in de ochtend doen. Het is dan minder heet en het zand nog ongerept, je ziet dan alleen de sporen van de dieren die 's nachs actief zijn.
Marianne
Wij deden het zo in 2008, zie hier ons verslag.
In 2006 namen wij de route via Shoshone en Badwater, zie hier.
Je kunt veel doen in een middag, maar overnachten in het park zou wel handig zijn, dan kun je de Sanddunes in de ochtend doen. Het is dan minder heet en het zand nog ongerept, je ziet dan alleen de sporen van de dieren die 's nachs actief zijn.
Marianne
Juiste volgorde is Dante's View-Zabriskie Piont-Devils Golf Course-Badwater-Artist Drive-FC Visitor center-Harmony Borax Works/Mustard Canyon -Sal tCreek-Devils Corn Field-Mesquite Sanddunes-Mosaic Canyon-Panamint Springs. Een middag zal wel kort worden maar het hangt er van af hoe lang je ter plaatse blijft.
-
- Amerikafan
Het is te doen, aangezien de meeste plaatsen slechts 'uitzichtpunten' zijn en geen lange wandelingen vereisen. Maar zoals Marianne reeds zei, zou ik toch opteren om te overnachten in het park. Je kan dan bijvoorbeeld de zonsopgang bij Zabriskie point meemaken, een absolute aanrader! En er is niets mooiers dan 's nachts de prachtige sterrenhemel boven Death Valley te bewonderen (eventueel zelfs vanuit het zwembaddexter schreef: en is dit te doen in een middag?

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kan allemaal best, maar wel een lange vermoeiende dag, waar ik wat in zou snoeien.
Je kan volgens mij het beste vanuit Las Vegas de route nemen via Pahrump en Shoshone (wat op zich al een leuke stop is) en dan via de 178 (Jubilee Pass) Death Valley in.
Je rijdt dan via Badwater naar Artist Drive, waarna je de 190 neemt rechtsaf naar Zabriskie Point en eventueel 20 Mule Canyon, daarna Dantes View en via de 190 terug richting Stovepipe Wells, met tussenstop bij de zandduinen.
Nogmaals, het kan, maar zelf zou ik Zabriskie Point sowieso overslaan en alleen Dantes View doen,scheelt veel lopen in de hitte.....
Alle andere dingen die genoemd worden zou ik bewaren voor een volgende keer, en de overnachting bij Panamint Springs (VER van te voren reserveren) zou ik zo houden, onwijs leuke plek met een leukere sfeer dan Furnace Creek of Stovepipe Wells.
Je kan volgens mij het beste vanuit Las Vegas de route nemen via Pahrump en Shoshone (wat op zich al een leuke stop is) en dan via de 178 (Jubilee Pass) Death Valley in.
Je rijdt dan via Badwater naar Artist Drive, waarna je de 190 neemt rechtsaf naar Zabriskie Point en eventueel 20 Mule Canyon, daarna Dantes View en via de 190 terug richting Stovepipe Wells, met tussenstop bij de zandduinen.
Nogmaals, het kan, maar zelf zou ik Zabriskie Point sowieso overslaan en alleen Dantes View doen,scheelt veel lopen in de hitte.....
Alle andere dingen die genoemd worden zou ik bewaren voor een volgende keer, en de overnachting bij Panamint Springs (VER van te voren reserveren) zou ik zo houden, onwijs leuke plek met een leukere sfeer dan Furnace Creek of Stovepipe Wells.
-
- Amerikafan
Ik ben ook een dagje Death Valley aan het inplannen. Ik kom vanuit Las Vegas en overnacht bij Stovepipe Wells. Ik had in de eerste instantie als route: Dante's View, Zabriskie, Badwater, Artists Drive. Nu weet ik niet waar ik het best de zonsondergang en de zonsopkomst kan gaan bekijken. Eigenlijk zou ik de zonsondergang bij Dante's View willen kijken (wat mijn route dus iets doet omgooien), maar hoe is dan de terugweg naar Stovepipe Wells? Is het dan al erg donker en hoe is de weg te rijden?
De zonsopkomst wil ik bij de Mesquite Flat Sand Dunes kijken of toch Zabriskie?
Als jullie andere tips hebben zijn ze van harte welkom!
De zonsopkomst wil ik bij de Mesquite Flat Sand Dunes kijken of toch Zabriskie?
Als jullie andere tips hebben zijn ze van harte welkom!
Groet, Gerda
A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.
Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
Wij hebben in 2011 ook dantes view gedaan als zonsondergang. Net daarvoor deden wij ook zabriskie point waar je prachtige kleuren krijgt in de laagstaande zon. Dantes View ligt een pak hoger en dus waren wij nog ruim op tijd voor de zonsondergang daar. Werkelijk prachtig moment.
Zabriskie Point

Dantes View

De weg terug is inderdaad donker, maar als je het rustig aan doet is het prima te doen, je bent zeker niet alleen zo laat op pad. Wij moesten ook terug naar SPW en kwamen meerdere wagens tegen.
Ook de Sanddunes zijn prachtig in de ondergaande zon:

Bart
Zabriskie Point

Dantes View

De weg terug is inderdaad donker, maar als je het rustig aan doet is het prima te doen, je bent zeker niet alleen zo laat op pad. Wij moesten ook terug naar SPW en kwamen meerdere wagens tegen.
Ook de Sanddunes zijn prachtig in de ondergaande zon:

Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerikakenner
Van Dante's View naar Stovepipe is meer dan een uur rijden, weliswaar op goede wegen maar wel in de duisternis
Anderzijds, ik vond Dante's View het allermooiste in DV en het moet nog mooier zijn bij zonsondergang. moeilijke keuze

Anderzijds, ik vond Dante's View het allermooiste in DV en het moet nog mooier zijn bij zonsondergang. moeilijke keuze

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij zijn 2 jaar geleden na een onvergetelijke zonsondergang bij Badwater nog naar las Vegas gereden, dat was totaal geen probleem.(er zit gewoon verlichting op de auto
)

-
- Amerikakenner
@Dude: mooie foto van Dantes View bij zonsondergang, zo stelde ik het me voor in mijn dromen
Anderzijds lijkt Zabriski me mooier bij zonsopgang; maar ook de sand dunes moeten dan prachtig zijn; Alweer een moeilijke keuze.

Anderzijds lijkt Zabriski me mooier bij zonsopgang; maar ook de sand dunes moeten dan prachtig zijn; Alweer een moeilijke keuze.

-
- Amerikafan
Wat jammer dat je maar op 1 plaats kunt zijn hè? Ik zou de zonsondergang geloof ik overal wel willen zien! Maar ja, ik heb maar 1 nachtje in DV.
Ik denk dat ik wel voor Dante's View ga, ter plaatse kan ik altijd nog besluiten of ik het aandurf of niet. 's Ochtends ga ik voor de zonsopkomst bij de duinen.
Maar kom maar op met nog meer ervaringen en foto's, ik hou ervan!
Ik denk dat ik wel voor Dante's View ga, ter plaatse kan ik altijd nog besluiten of ik het aandurf of niet. 's Ochtends ga ik voor de zonsopkomst bij de duinen.
Maar kom maar op met nog meer ervaringen en foto's, ik hou ervan!

Groet, Gerda
-
- Amerikakenner
goede keuze lijkt mij, alleen een beetje voorzichtig zijn. rij dan DV binnen via Shoshone, zoals Pete aangaf. ik zou dan niet te vroeg vertrekken uit LV anders ben je tegen zonsondergang gekookt. 

Ik kom vanaf de Tioga Pas en heb een overnachting in Furnace Creek; ik begrijp dat ik dan het beste 's avonds Dante's View kan doen en de volgende dag het rondje Badwater, Artist, Zabrinskie, Sand Dunes. Onze 2 puberzoons zijn niet zo van het vroege opstaan( laat naar bed gaat beter). Wat is een beetje een goede volgorde als we die dag door reizen naar Las Vegas?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je in FCR overnacht zou ik niet meer de volgende dag de Sand Dunes doen, je rijdt dan weer een behoorlijk eind terug.
Ik vond zelf de zonsopkomst bij Zabriskie Point het mooiste wat ik in DV heb gezien (zie hier en hier) maar ik moet bekennen dat ik niet mee kan praten over anders plaatsen, deels omdat we eens te laat waren voor een zonsondergang (zorg dat je zeker een uur van te voren op de juiste plaats bent want de zon verdwijnt al snel achter de bergen) en deels omdat onze kinderen ook niet altijd even vroeg opstaan. Wat wij wel eens deden was zelf heel vroeg een uitstapje maken, en dan na terugkomst de kinderen wakker maken en ontbijten.
Iedereen hier is erg enthousiast over Dante's View (ik heb dat wat minder). Hou er wel rekening mee dat het wel een eind rijden is, en dat je ook hier niet te laat moet zijn in verband met die bergen.
Marianne
Ik vond zelf de zonsopkomst bij Zabriskie Point het mooiste wat ik in DV heb gezien (zie hier en hier) maar ik moet bekennen dat ik niet mee kan praten over anders plaatsen, deels omdat we eens te laat waren voor een zonsondergang (zorg dat je zeker een uur van te voren op de juiste plaats bent want de zon verdwijnt al snel achter de bergen) en deels omdat onze kinderen ook niet altijd even vroeg opstaan. Wat wij wel eens deden was zelf heel vroeg een uitstapje maken, en dan na terugkomst de kinderen wakker maken en ontbijten.
Iedereen hier is erg enthousiast over Dante's View (ik heb dat wat minder). Hou er wel rekening mee dat het wel een eind rijden is, en dat je ook hier niet te laat moet zijn in verband met die bergen.
Marianne
dank je Marianne, ga er even goed over nadenken. Prachtige foto's ook op je verslag, daar doe je het voor!
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Super mooie foto's Bart...
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
-
- Amerikafan
Idem, wij hebben de zonsopgang bij Zabriskie Point meegemaakt en we vonden dat echt fantastisch! De foto's kan je hier vinden. De dag ervoor hadden wij trouwens het geluk dat het volle maan was. In de pikkedonker en bij volle maan zijn we toen Zabriskie Point gaan bezoeken. Ook dat was onvergetelijk. We waren daar helemaal alleen, met enkel het geritsel van woestijndiertjes rond ons en een prachtige sterrenhemel boven ons. Ook een absolute aanrader. Foto's (de sfeer was moeilijk vast te leggen op foto) kan je hier vinden.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Hoe Death Valley bezoeken (volgorde bezienswaardigheden)
Hallo allemaal,
ik ben eerlijk gezegd een klein beetje de draad kwijt mbt al het bovenstaande.
Zelf komen wij uit Las Vegas en hebben een overnachting geboekt in Stovepipe. Maar naar ik nu begrijp is het beter te verblijven in Furnace Creek ivm de mooie zons op en ondergang.
Klopt dat? Dan ga ik namelijk mijn reserveringen even omzetten.
Groet Ralph
ik ben eerlijk gezegd een klein beetje de draad kwijt mbt al het bovenstaande.
Zelf komen wij uit Las Vegas en hebben een overnachting geboekt in Stovepipe. Maar naar ik nu begrijp is het beter te verblijven in Furnace Creek ivm de mooie zons op en ondergang.
Klopt dat? Dan ga ik namelijk mijn reserveringen even omzetten.
Groet Ralph
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1868 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-