Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tour Monument Valley
Tour Monument Valley
In juni gaan we met een RV naar goulding campground in MV.
We willen daar een tour doen bij zonsondergang. Op het forum heb ik gezocht, en vind ik iets over Safari-tours, en Daniel.
Je kunt ook bij Gouldings zelf boeken dacht ik. Wie heeft er ervaring mee en wat raden jullie aan? Maakt het veel uit waar je boekt?
Qua beleving en qua prijs?
Ik zou graag ook wat foto's maken.
We willen daar een tour doen bij zonsondergang. Op het forum heb ik gezocht, en vind ik iets over Safari-tours, en Daniel.
Je kunt ook bij Gouldings zelf boeken dacht ik. Wie heeft er ervaring mee en wat raden jullie aan? Maakt het veel uit waar je boekt?
Qua beleving en qua prijs?
Ik zou graag ook wat foto's maken.
Re: Tour Monument Valley
Wij gingen hier ook voor kijken.
Misschien nog een bijkomend vraagje over Monument Valley, is het mogelijk om daar ter plekke gemakkelijk rond te rijden met een gewone personenwagen? 'K zie het niet echt zitten om overdag in een overdrukke jeep te kruipen. Iemand ervaring hiermee?
Misschien nog een bijkomend vraagje over Monument Valley, is het mogelijk om daar ter plekke gemakkelijk rond te rijden met een gewone personenwagen? 'K zie het niet echt zitten om overdag in een overdrukke jeep te kruipen. Iemand ervaring hiermee?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Je kan met een gewone personenauto de valley drive rijden! Wij hebben dat ook gedaan maar zijn bij de eerste stopplaats,waar je overigens al een mooi zicht hebt op de meest bekende drie buttes, toch maar omgedraaid! Uit angst voor schade aan de huurauto! Wij zagen echter genoeg mensen wel doorrijden!
Groet Rieky
Groet Rieky
Welja, het is een twijfelgeval. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je met een huurwagen enkel op asfaltwegen mag rijden. Wat zou er kunnen kapotgaan aan de wagen, in het ergste geval een band of is het een pak hobbeliger dan ik vermoed?
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
de Scenic Drive/Valley Drive in MV is, laat ons zeggen, een "beetje hobbelig" en vormt zeker geen enkel probleem voor een gewone personenauto. Wij hebben er zelfs méér personenauto's gezien dan SUV's. Zelfs RV's zijn geen uitzondering. We zijn wel eventjes met
blijven kijken naar een gewone personenauto met....caravan er achteraan. En nee...het waren geen Nederlanders...
. Maar ook die bleken de "moeilijkste" stukken te overleven...wel niet aan te raden...
Je kan met eigen vervoer overigens enkel de Scenic Drive rijden. Voor andere locaties/wegen ben je afhankelijk van georganiseerde tours, die zonder uitzondering aangeboden worden door de plaatselijke bewoners.

Je kan met eigen vervoer overigens enkel de Scenic Drive rijden. Voor andere locaties/wegen ben je afhankelijk van georganiseerde tours, die zonder uitzondering aangeboden worden door de plaatselijke bewoners.
- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij hebben de vorige keer een tour met Gouldings gedaan, inderdaad een omgebouwde jeepachtige fourwheel drive. Maar heeft zijn charme. Weet niet meer wat het kostte, maar wij vonden het meer dan de moeite waard en mocht ik er weer komen doe ik het weer. Met een tour kom je op mooiere plaatsen en de chauffeur bleef vertellen. De scenic-drive reden heel veel gewone auto's, was wel heel erg druk. (half september) Wij hebben overigens de tour pas op het laatste moment geboekt.
Je moet die selfdrive niet onderschatten. De weg kan echt erg ruw zijn maar we hebben hem meerdere malen gereden. Niet toegestaan door het verhuurbedrijf maar ja...... In Goulding's vergeet niet het John Wayne museum te bezoeken.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Als je geen zin hebt in overvolle jeeps: wij boekten een tour ter plaatse voor de volgende ochtend waarbij we al om 7u 's morgens in de jeep zaten. Lekker alleen met ons tweetjes. En zo vroeg waren er maar 2 jeeps die in de valley aan het rondrijden waren. Zalig!syld schreef: 'K zie het niet echt zitten om overdag in een overdrukke jeep te kruipen. Iemand ervaring hiermee?

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
Wij hebben afgelopen jaar de selfdrive gedaan en ik vond het echt super , je bepaald ook zelf het tempo...
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Op hun site lees ik datje ook een bezoek brengt aan een weverij, was dat toen ook? Daar houd ik eigenlijk niet van, we zijn er maar 2 of 3 uur en dan in zo'n "winkeltje "...gyatso schreef:Wij hebben de vorige keer een tour met Gouldings gedaan, inderdaad een omgebouwde jeepachtige fourwheel drive. Maar heeft zijn charme. Weet niet meer wat het kostte, maar wij vonden het meer dan de moeite waard en mocht ik er weer komen doe ik het weer. Met een tour kom je op mooiere plaatsen en de chauffeur bleef vertellen. De scenic-drive reden heel veel gewone auto's, was wel heel erg druk. (half september) Wij hebben overigens de tour pas op het laatste moment geboekt.
Overigens lees ik dat op de site van Safari tours ook. Of is het soms bij alle tours? ( a la Egypte waar je ook altijd in een winkeltje moet, of zie ik het te zwart??

ps met een RV is de selfdrive gewoon niet mogelijk.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er loopt ook een wandelroute, de wildcat trail. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien is dat nog een idee? Is rustig maar wel heet, en kost je ook een uur of 3.
Marianne
Marianne
- gyatso
- Amerikafan
We bezochten een traditioneel verblijf en hier zat inderdaad een oude oma te weven, zij liet meer dingen zien. Kregen ook uitleg hoe men daar vroeger woonde en werkte. Ik vond het erg leuk om te zien, inderdaad een hoog toeristisch gehalte, maar zeker geen vergelijk Egyptische toestanden. Alles bij elkaar ben je snel een uurtje of drie bezig. Je komt op meer plekken dan alleen de scenic drive, vond het zeer de moeite waard.rian schreef:
Op hun site lees ik datje ook een bezoek brengt aan een weverij, was dat toen ook? Daar houd ik eigenlijk niet van, we zijn er maar 2 of 3 uur en dan in zo'n "winkeltje "...
Overigens lees ik dat op de site van Safari tours ook. Of is het soms bij alle tours? ( a la Egypte waar je ook altijd in een winkeltje moet, of zie ik het te zwart??)
ps met een RV is de selfdrive gewoon niet mogelijk.
Gyatso,
bij wie heb jij die tour geboekt. Er zijn inderdaad meerdere aanbieders las ik maar ook de prijzen verschillen. Wij zullen er in augustus zijn. Welke kun jij ons ( 2 volwassenen en 2 pubers) ons aanbevelen?
bij wie heb jij die tour geboekt. Er zijn inderdaad meerdere aanbieders las ik maar ook de prijzen verschillen. Wij zullen er in augustus zijn. Welke kun jij ons ( 2 volwassenen en 2 pubers) ons aanbevelen?
- gyatso
- Amerikafan
@Gwenny, http://www.gouldings.com/tours/ Ik kan je helaas niets vertellen over andere mogelijkheden, die zijn er overigens wel. Maar wij besloten pas mee te gaan toen wij gingen inchecken voor ons verblijf. De Jeep stond toen voor de deur. Uurtje later konden wij instappen voor een ongeveer drie uur durende rit. Dit was half september, de wagen zat toen vol. (dus misschien voor augustus toch maar vooraf boeken) Chauffeur vertelde veel en wees ook de plekjes voor de beste foto's.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Misschien opteren voor Monument Valley over te slaan? Op de weg van en naar kan je minstens even mooie foto's nemen als in het park.
Reden hiervoor: als je een beetje dierenliefde in je hebt gun je de Navajo je 5$(was 4jaar terug) niet. Toen we net het park waren binnenreden zagen we 2 puppies, totaal uitgehongerd. Hebben de inhoud van onze frigobox opgeofferd.
Wat verder in het park nog een hondje tegengekomen in dito staat als de puppies. Pas toen we diep op de trail een "schuur" zagen waar paarden gestald waren die je kon huren om een tour te doen zijn we direct naar de uitgang teruggereden. Die paarden waren tot op het been uitgemergeld en toch reden ze er nog mee rond in het park, met toeristen op hun rug!!!
Bij het horen van de naam Monument Valley komt spontaan de term tourist trap in me op!
Reden hiervoor: als je een beetje dierenliefde in je hebt gun je de Navajo je 5$(was 4jaar terug) niet. Toen we net het park waren binnenreden zagen we 2 puppies, totaal uitgehongerd. Hebben de inhoud van onze frigobox opgeofferd.
Wat verder in het park nog een hondje tegengekomen in dito staat als de puppies. Pas toen we diep op de trail een "schuur" zagen waar paarden gestald waren die je kon huren om een tour te doen zijn we direct naar de uitgang teruggereden. Die paarden waren tot op het been uitgemergeld en toch reden ze er nog mee rond in het park, met toeristen op hun rug!!!
Bij het horen van de naam Monument Valley komt spontaan de term tourist trap in me op!
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Dit jaar paseren we terug niet ver van Monument Valley maar gaan het houden bij er langs rijden i.p.v. door!
Is terug anderhalve Gallon gespaard!
Is terug anderhalve Gallon gespaard!

A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
MV is mooi om te zien,maar inderdaad wel een redelijke tourist trap.
Ik zou lekker zelf rijden, vooralook omdat de tour plaats vind in een open Jeep laadbak, waar je continue stof zit te happen.
Ik zou lekker zelf rijden, vooralook omdat de tour plaats vind in een open Jeep laadbak, waar je continue stof zit te happen.
IK ben wel een beetje verbaasd over bovenstaand commentaar, lees toch ook veel in het forum dat het een prachtig landschap is, dat je wel een keer gezien " moet" hebben.
Veel mensen zijn enthousiast over de jeep-tour. OOk de sterrenhemel snachts schijnt erg mooi te zijn en we zijn er met nieuwe maan...
En omdat we er zelf niet met de camper doorheen mogen ( zijn dan niet verzekerd) wordt het toch een excursie.
Nou ja, ieder maakt tochzijn eigen keuzes. We zullen het zien.
Veel mensen zijn enthousiast over de jeep-tour. OOk de sterrenhemel snachts schijnt erg mooi te zijn en we zijn er met nieuwe maan...
En omdat we er zelf niet met de camper doorheen mogen ( zijn dan niet verzekerd) wordt het toch een excursie.
Nou ja, ieder maakt tochzijn eigen keuzes. We zullen het zien.
-
- Amerikakenner
Wij hebben een paardentour gedaan bij zonsondergang. Vond het een fantastische ervaring en zou MV niet zomaar overslaan omdat het een "touristtrap" zou zijn. Zelfs al doe je geen tour, het is een ervaring om die rotsvormaties te zien.
@sassya, die paardentour klinkt heel bijzonder. Waar hadden jullie die geboekt? En jullie waren maar met z'n tweeen met de gids? Ik weet niet of ik iedereen in mijn gezin er een plezier mee doe, maar mij lijkt het wel heel leuk (ik kan ook niet paardrijden, maar heb het wel een paar keer op vakanties gedaan).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 10 Weergaves
-
Laatste bericht door MarcoUSAUSA
-
- 18 Reacties