Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Moab - Canyonlands & Arches NP
- Saarliempde
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Moab - Canyonlands & Arches NP
Hallo,
Ik ga in September samen met mijn vriend voor 3 weken naar de West kust van US.
We willen de Canyonlands en Arches NP zeker meepakken, en vooral de omgeving lijkt me prachtig!
Kan iemand die hier is geweest me tips geven qua overnachtingen en wat allemaal de moeite waard is in de omgeving?
Ook vraag ik me af of ik deze 2 parken in 1 dag kan bekijken of niet?
Alvast bedankt!!
Ik ga in September samen met mijn vriend voor 3 weken naar de West kust van US.
We willen de Canyonlands en Arches NP zeker meepakken, en vooral de omgeving lijkt me prachtig!
Kan iemand die hier is geweest me tips geven qua overnachtingen en wat allemaal de moeite waard is in de omgeving?
Ook vraag ik me af of ik deze 2 parken in 1 dag kan bekijken of niet?
Alvast bedankt!!
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2017 - Noord-Westen & Canada
2019 - Zuidoosten en Florida
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: Moab - Canyonlands & Arches NP
Wij vertrekken volgende week vrijdag opnieuw naar het Zuid Westen en verblijven ook weer "nog maar eens
" in Moab... Misschien kan je onze blog volgen, vermits jullie toch nog wat tijd hebben vooraleer alles vast te leggen
Welke auto huren jullie? In Moab kan je overigens ook "échte" jeeps huren voor 1 of meerdere dagen.
Zowel Arches als Canyonlands zijn schitterende parken waar je meerdere dagen "per" park kan blijven zonder al alles gezien te hebben. Arches is wel veel toegankelijker voor de "gewone" toerist omwille van de aangelegde asfaltwegen, wat je in Canyonlands zo goed als niet hebt. Je kan er ook alle soorten wandelingen doen, kort, lang, moeilijk, makkelijk,...Saarliempde schreef:Ook vraag ik me af of ik deze 2 parken in 1 dag kan bekijken of niet?
Welke auto huren jullie? In Moab kan je overigens ook "échte" jeeps huren voor 1 of meerdere dagen.
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Vorig jaar in Moab in een Motel 6 geslapen, maar dit jaar kies ik voor The Gonzo Inn (Nummer 6 van de 33 hotels op TripAdvisor). Voor die eerste betaalde ik vorig jaar 99$/nacht, maar dat zou ik dus niet meer doen. Voor één nachtje is het eventueel nog te doen, maar als je er 2-3 dagen wil verblijven, zoek maar wat anders. Het hotel/motel is kaal, sfeerloos, de kamers zijn héél klein, de airco maakt te veel lawaai, etc. Natuurlijk blijft het een Motel 6 & je boekt zoiets omdat het in vergelijking met de rest veel goedkoper is. Je moet er niet té veel van verwachten, maar langs de andere kant heb ik wel al in veel betere Motel 6 vestigingen gezeten dan deze.
Dit jaar betaal ik bij The Gonzo Inn 169$/nacht, maar gezien de prijzen bij de andere betere hotels in Moab, valt dat nog heel goed mee. Het beste hotel blijft de Red Cliffs Lodge, maar dat is voor de gemiddelde burger onbetaalbaar (tenzij het voor een dagje is). Ook ligt het niet in Moab zelf, maar ten noorden er van. Ik zou dus persoonlijk gewoon op Tripadvisor de beste hotels eens bekijken & daarna op de hotel websites zelf de prijzen opzoeken. Dan kan je gaan vergelijken met websites als kayak of trivago (die vergelijken zelf tussen een arsenaal aan boekingswebsites). Ook kan je via Priceline of Hotwire deals zoeken, dan betaal je meestal aanzienlijk minder (je kan makkelijk 50% van prijs af doen, maar je weet de naam van het hotel niet op voorhand). Ook kan je trouwens hier eens naar de beoordelingen van verschillende hotels in Moab kijken.
Deze parken in één dag zien is quasi onmogelijk, voor ieder park moet je eigenlijk al minstens één dag uittrekken. Vorig jaar verbleef ik er 2 dagen, maar dat was al te kort (dit jaar wordt het 3 dagen). De eerste dag kom ik aan van uit Grand Junction & rij ik via SR128 richting Moab om dan de rest van de dag in Arches door te brengen. De dag nadien heb ik een ticket voor de Fiery Furnace Trail om 10u 's ochtends in Arches geboekt (10$ & onder begeleiding van een Park Ranger). De rest van de dag zal gevuld worden met viewpoints & trails, 's avonds haal ik een 4x4 op die ik bij Canyonlandsjeep.com gehuurd heb. De derde dag ga ik 's ochtends vroeg met de 4x4 vertrekken om een paar trails te doen. Via de Potash Road & de Shafer Trail rij ik Canyonlands NP binnen, wat trouwens mijn favoriete NP is
Eventueel neem ik nog een andere trail terug richting Moab 's avonds om dan de 4x4 weer in te leveren. Zoals je ziet, Moab is een heel actief stadje. Er is zoveel te doen, je kan dat onmogelijk in één dag doen. Daarom raad ik je ook aan om minstens 3 dagen in Moab te verblijven. Je kan fietsen, trails doen, ranger-hikes boeken, 4x4-trails rijden, viewpoints bekijken, etc... Als al die dingen je interesseren, dan zou één dag een regelrechte schande zijn
Als je natuurlijk enkel wat wil rondrijden & eigenlijk niets wil doen in de parken zelf, dan kan je dat natuurlijk op één dag. Maar waar ben je dan mee bezig? Dan sla je het voor mijn part beter helemaal over & gebruik je die dag beter om een grote afstands te overbruggen. Wil je het toch zo doen? Verwacht dan niet dat je tijd zal hebben voor echte activeiten, het zal bij wat viewpoints blijven. Om je een idee te geven, van uit Moab rij je naar Canyonlands NP al minstens 40min. Op Google Maps staat trouwens meer dan 60min rijtijd, maar dat heb ik er zelf in ieder geval niet over gedaan. Je bent dus al makkelijk 1.5 à 2u kwijt met op en af naar Canyonlands NP te rijden. Tenzij je dus om 5u 's ochtends begint & 's avonds pas terug in Moab wil aankomen, zou ik dus langer blijven. Wil je bv in de buurt van Canyonlands ook nog Dead Horse Point State Park doen (wat de meerderheid ook doet), dan moet je die tijd er ook nog bij rekenen. Dus nee, één dag is veel te weinig & daar ga je spijt van krijgen.
Dit jaar betaal ik bij The Gonzo Inn 169$/nacht, maar gezien de prijzen bij de andere betere hotels in Moab, valt dat nog heel goed mee. Het beste hotel blijft de Red Cliffs Lodge, maar dat is voor de gemiddelde burger onbetaalbaar (tenzij het voor een dagje is). Ook ligt het niet in Moab zelf, maar ten noorden er van. Ik zou dus persoonlijk gewoon op Tripadvisor de beste hotels eens bekijken & daarna op de hotel websites zelf de prijzen opzoeken. Dan kan je gaan vergelijken met websites als kayak of trivago (die vergelijken zelf tussen een arsenaal aan boekingswebsites). Ook kan je via Priceline of Hotwire deals zoeken, dan betaal je meestal aanzienlijk minder (je kan makkelijk 50% van prijs af doen, maar je weet de naam van het hotel niet op voorhand). Ook kan je trouwens hier eens naar de beoordelingen van verschillende hotels in Moab kijken.
Deze parken in één dag zien is quasi onmogelijk, voor ieder park moet je eigenlijk al minstens één dag uittrekken. Vorig jaar verbleef ik er 2 dagen, maar dat was al te kort (dit jaar wordt het 3 dagen). De eerste dag kom ik aan van uit Grand Junction & rij ik via SR128 richting Moab om dan de rest van de dag in Arches door te brengen. De dag nadien heb ik een ticket voor de Fiery Furnace Trail om 10u 's ochtends in Arches geboekt (10$ & onder begeleiding van een Park Ranger). De rest van de dag zal gevuld worden met viewpoints & trails, 's avonds haal ik een 4x4 op die ik bij Canyonlandsjeep.com gehuurd heb. De derde dag ga ik 's ochtends vroeg met de 4x4 vertrekken om een paar trails te doen. Via de Potash Road & de Shafer Trail rij ik Canyonlands NP binnen, wat trouwens mijn favoriete NP is
Als je natuurlijk enkel wat wil rondrijden & eigenlijk niets wil doen in de parken zelf, dan kan je dat natuurlijk op één dag. Maar waar ben je dan mee bezig? Dan sla je het voor mijn part beter helemaal over & gebruik je die dag beter om een grote afstands te overbruggen. Wil je het toch zo doen? Verwacht dan niet dat je tijd zal hebben voor echte activeiten, het zal bij wat viewpoints blijven. Om je een idee te geven, van uit Moab rij je naar Canyonlands NP al minstens 40min. Op Google Maps staat trouwens meer dan 60min rijtijd, maar dat heb ik er zelf in ieder geval niet over gedaan. Je bent dus al makkelijk 1.5 à 2u kwijt met op en af naar Canyonlands NP te rijden. Tenzij je dus om 5u 's ochtends begint & 's avonds pas terug in Moab wil aankomen, zou ik dus langer blijven. Wil je bv in de buurt van Canyonlands ook nog Dead Horse Point State Park doen (wat de meerderheid ook doet), dan moet je die tijd er ook nog bij rekenen. Dus nee, één dag is veel te weinig & daar ga je spijt van krijgen.
Laatst gewijzigd door Fraa op 20 mar 2013, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisblog: thisisfraa.be
- Saarliempde
- Amerika-ontdekker
Super bedankt beide voor de reacties!
We zijn er verder nog niet uit wat voor auto we huren, mijn vriend wil liever een SUV maar van mij hoeft dit eigenlijk niet.
Ik zit er ook aan te denken om er sowieso 3 dagen te blijven, maar ik had verschillende verhalen gelezen van anderen en de een zegt dat je ze gemakkelijk beide in 1 dag kan bekijken en de ander zegt van niet. Zelf denk ik ook dat ik voor Arches en de Canyonlands 2 dagen uittrek.Daarom raad ik je ook aan om minstens 3 dagen in Moab te verblijven. Je kan fietsen, trails doen, ranger-hikes boeken, 4x4-trails rijden, viewpoints bekijken, etc... Als al die dingen je interesseren, dan zou één dag een regelrechte schande zijn
We zijn er verder nog niet uit wat voor auto we huren, mijn vriend wil liever een SUV maar van mij hoeft dit eigenlijk niet.
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als je met 2 personen gaat & je hebt ieder een grote koffer & nog handbagage bij, dan is een Midsize SUV geen overbodige luxe. Wil je bv ook nog een koelbox wil voor onderweg, dan zit een gewone personenwagen al snel vol. Je zit ook veel hoger in zo'n wagen & je hebt ook meer overzicht in het verkeer. Je moet ook denken aan het comfort, want ik veronderstel dat je toch een mooie afstand zal afleggen tijdens je reis? In zo'n SUV zit je gewoon veel comfortabeler & ik zou dus ook geen ander type wagen boeken, uiteindelijk kost zo'n Midsize SUV niet zoveel meer. Ik reis trouwens helemaal alleen & ik boek me zelf al een SUV, gewoon omwille van het comfort en de ruimte die je hebt.
Trouwens, de verhalen van mensen die beide parken in één dag doen, die zijn uit de context gerukt volgens mij. Die 2 parken doe je niet in één dag als je ook echt wat wil doen, zoals bv een paar wandelingen. Zoals ik al eerder zei, enkel de viewpoints doen in beide parken kost al tijd genoeg. Ook al doe je geen grote activiteiten, één dag per park lijkt me toch het minimum.
PS: Misschien post je beter je hele reisplanning hier eens? Misschien zitten er nog wat stukken tussen die wat te strak gepland zijn
Trouwens, de verhalen van mensen die beide parken in één dag doen, die zijn uit de context gerukt volgens mij. Die 2 parken doe je niet in één dag als je ook echt wat wil doen, zoals bv een paar wandelingen. Zoals ik al eerder zei, enkel de viewpoints doen in beide parken kost al tijd genoeg. Ook al doe je geen grote activiteiten, één dag per park lijkt me toch het minimum.
PS: Misschien post je beter je hele reisplanning hier eens? Misschien zitten er nog wat stukken tussen die wat te strak gepland zijn
Laatst gewijzigd door Fraa op 20 mar 2013, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Saarliempde
- Amerika-ontdekker
Ook heb ik nog een andere vraag. We willen dus in September 3 weken rondreizen en de bedoeling is om in Denver te beginnen.. en te eindigen in San Francisco. Van Denver willen we via Cheyenne en Cody naar Yellowstone, waar we meerdere dagen blijven. Vanuit daar willen we richting Salt Lake City rijden om vervolgens door te gaan (via Price) richting Moab. Daar willen we dus ook meerdere dagen blijven (minstens 3). Vanuit daar is het de bedoeling naar Vegas te rijden, waar we 2 dagen voor uittrekken en vanuit daar naar LA te rijden. Ten slotte willen we via de kustroute naar San Francisco rijden en terugvliegen naar Nederland. Ik heb alles uitgerekend en schat dat de afstand die we gaan afleggen zo'n 4000km is.
We twijfelen nog over hoe we het gaan doen. Het liefste regelen we het allemaal zelf, maar ik ben ook voor de info bij een reisbureau langs geweest voor een schatting hoeveel het ongeveer zal gaan kosten.
Normaal gesproken regel ik alles gewoon zelf, maar ik vraag me af of dat voor deze reis ook mogelijk is. Ik bang namelijk bang dat sommige hotels/motels vol zitten wanneer we aankomen. Kan iemand me hierover ook eventueel advies geven?
We twijfelen nog over hoe we het gaan doen. Het liefste regelen we het allemaal zelf, maar ik ben ook voor de info bij een reisbureau langs geweest voor een schatting hoeveel het ongeveer zal gaan kosten.
Normaal gesproken regel ik alles gewoon zelf, maar ik vraag me af of dat voor deze reis ook mogelijk is. Ik bang namelijk bang dat sommige hotels/motels vol zitten wanneer we aankomen. Kan iemand me hierover ook eventueel advies geven?
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zijn allicht dezelfde die én Grand Canyon én Page én Monument Valley op 1 dag doen 
- Saarliempde
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de tips! Misschien is het inderdaad verstandig om dan een midsize SUV te huren. We willen inderdaad beide een koffer meenemen, plus handbagage en inderdaad ook een koelbox voor onderweg!Fraa schreef:Als je met 2 personen gaat & je hebt ieder een grote koffer & nog handbagage bij, dan is een Midsize SUV geen overbodige luxe. Wil je bv ook nog een koelbox wil voor onderweg, dan zit een gewone personenwagen al snel vol. Je zit ook veel hoger in zo'n wagen & je hebt ook meer overzicht in het verkeer. Je moet ook denken aan het comfort, want ik veronderstel dat je toch een mooie afstand zal afleggen tijdens je reis? In zo'n SUV zit je gewoon veel comfortabeler & ik zou dus ook geen ander type wagen boeken, uiteindelijk kost zo'n Midsize SUV niet zoveel meer. Ik reis trouwens helemaal alleen & ik boek me zelf al een SUV, gewoon omwille van het comfort en de ruimte die je hebt.
De prijs is voor mij het belangrijkste.. Ik ben net afgestudeerd en heb dus nog geen mega hoge spaarrekening als je begrijpt wat ik bedoel
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
- Saarliempde
- Amerika-ontdekker
Nou ben maar niet bang dat ik dat doe hoor haha. Heb al eerder een reis door de westkust gemaakt en heb hiervoor allicht genoeg tijd genomen! dat zijn meestal die rondreizen die overal even stoppen en weer doorgaankalaman schreef:Dat zijn allicht dezelfde die én Grand Canyon én Page én Monument Valley op 1 dag doen
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het beste is dat je je reis helemaal uitschrijft van dag tot dag, zoals bv in mijn route:

Dan krijgen we in ieder geval een beter overzicht van wat je wil & in welke tijdsspanne je dit wil gaan doen. Je ziet dan ook beter welke dagen vooral in de auto zullen gespendeerd moeten worden, welke afstanden je moet afleggen, of je misschien beter een extra nacht ergens plant of dat je bv ergens een dag beter kan weg laten omdat je er teveel tijd voor uittrok. Je kan trouwens alles zelf regelen hoor, de meeste mensen doen dat hier zo. Je moet op bepaalde locaties wel een beetje opletten dat je zeker op voorhand boekt (druk weekend, feestdag, een bepaald evenement die dag, etc), de rest kan je eventueel op de bonnefooi doen. Persoonlijk hou ik er niet van om ter plaatse nog te gaan zoeken naar een hotel, ik boek dus ook alles thuis al. Zo kan je trouwens de reiskosten wat spreiden, ipv dat je alle kosten in één maand moet betalen. Zo heb ik in begin januari mijn vlucht geboekt, een paar weken later de huurwagen & in februari/maart mijn hotels geregeld. Een paar weken voor de reis gaat bv het bedrag van de huurwagen van de kaart af, een groot deel van de hotels is al betaald, de rest betaal ik ter plaatse, etc. Je verdeelt de kosten gewoon wat
Maar begin eerst gewoon met je route uit te schrijven van dag tot dag & dan kunnen we je eventueel verder helpen.
Dan krijgen we in ieder geval een beter overzicht van wat je wil & in welke tijdsspanne je dit wil gaan doen. Je ziet dan ook beter welke dagen vooral in de auto zullen gespendeerd moeten worden, welke afstanden je moet afleggen, of je misschien beter een extra nacht ergens plant of dat je bv ergens een dag beter kan weg laten omdat je er teveel tijd voor uittrok. Je kan trouwens alles zelf regelen hoor, de meeste mensen doen dat hier zo. Je moet op bepaalde locaties wel een beetje opletten dat je zeker op voorhand boekt (druk weekend, feestdag, een bepaald evenement die dag, etc), de rest kan je eventueel op de bonnefooi doen. Persoonlijk hou ik er niet van om ter plaatse nog te gaan zoeken naar een hotel, ik boek dus ook alles thuis al. Zo kan je trouwens de reiskosten wat spreiden, ipv dat je alle kosten in één maand moet betalen. Zo heb ik in begin januari mijn vlucht geboekt, een paar weken later de huurwagen & in februari/maart mijn hotels geregeld. Een paar weken voor de reis gaat bv het bedrag van de huurwagen van de kaart af, een groot deel van de hotels is al betaald, de rest betaal ik ter plaatse, etc. Je verdeelt de kosten gewoon wat
Maar begin eerst gewoon met je route uit te schrijven van dag tot dag & dan kunnen we je eventueel verder helpen.
- Saarliempde
- Amerika-ontdekker
Dat begrijp ik, maar het is ook wel lekker om de vrijheid te hebben om te kunnen doen wat je wilt. Stel dat een plek je niet bevalt, kun je altijd doorrijden naar de volgende bestemming.Persoonlijk hou ik er niet van om ter plaatse nog te gaan zoeken naar een hotel, ik boek dus ook alles thuis al.
Ik zal mijn voorlopige planning geven
1. A'dam - Denver. 'S avonds aankomst Denver
2. Denver - Fort collins - Cheyenne.
We willen sowieso naar het Rocky mountains national park, maar mijn vriend wil graag een stop maken of eventueel overnachten in fort collins vanwege de vismogelijkheden.
3. Rocky mountains NP
4. Cheyenne - Cody
5. Cody- Yellowstone NP
6/7 Yellowstone NP
We willen minstens 2 dagen in Yellowstone blijven, en als de planning ruim uit valt kunnen we er nog langer blijven
8. Yellowstone - Salt Lake City.
Dit is puur om te overnachten. Het lijkt me een mooie stad maar nog geen exacte plannen voor deze stad.
9. Salt Lake City - Moab
10/11/12. Moab
Hier willen we dus oa Canyonlands en Arches NP bekijken. Verder willen we de La Sal Mountain Loop route rijden en ik heb een hoop gelezen over Onion Creek Road, fisher towers en castle valley
13. Moab - Bryce canyon (springfield)
Hier heb ik me nog niet zo in verdiept, maar ik weet dat dit een behoorlijke afstand is dus nemen we hier heel de dag voor. 's Avonds overnachten in een plaatsje dichtbij de Bryce Canyon
14. Bryce canyon en eventueel Zion NP, maar ik ben hier al eens geweest dus dat hangt van mijn vriend af wat hij wil
15. Bryce Canyon - Las Vegas
In de vroege ochtend richting Vegas zodat we die middag al de stad kunnen verkennen
16. Las Vegas
17. Las Vegas - Los Angeles
In de vroege ochtend weg zodat we al ' op tijd' aankomen zodat we de rest van de dag van alles kunnen doen in LA (persoonlijk vind ik LA zwaar tegenvallen, maar mijn vriend wil het toch meepakken)
18. LA - Santa Barbara
19. Santa Barbara - San Francisco
20/21 San Francisco
22. San Francisco - amsterdam
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
Wij hebben het uitzichtpunt van canyonlands en Arches NP in een halve dag gedaan. Wij vonden Arches erg tegenvallen. Hebben een wandeling gedaan, maar vonden het landschap niet heel bijzonder. (Op de arches zelf na dan, maar deze vonden wij ook niet heel spectaculair) in de omgeving waren mooiere gebieden te vinden. Zo zijn wij binnendoor richting Colorado NM gereden. Dit was een erg mooie route!
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
het feit dat dit in het enkelvoud staat zegt eigenlijk alles...woutervg schreef:Wij hebben het zichtpunt van canyonlands en Arches NP in een halve dag gedaan. Wij vonden Arches erg tegenvallen. Hebben een wandeling gedaan, maar vonden het landschap niet heel bijzonder. (Op de arches zelf na dan, maar deze vonden wij ook niet heel spectaculair) in de omgeving waren mooiere gebieden te vinden. Zo zijn wij binnendoor richting Colorado NM gereden. Dit was een erg mooie route!
-
nancywittebols
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik ben het totaal met Kalaman eens.
Het zijn beide prachtige parken, waar je zeker een paar wandelingen moet maken. Wij zijn in Arches 2 dagen gebleven en in Canyonlands bijna 4 volle dagen (vergeet zeker het 'Needles' gedeelte niet). Ik vind dat (en dit geldt voor elk park), wanneer je enkel 'viewpoints' doet, je echt geen idee krijgt wat het park allemaal te bieden heeft.
Indien je echt de tijd niet hebt, zou ik maar één van beide parken doen (keuzes!!) en dit park dan wat beter verkennen.
Om het nog moeilijker te maken: vergeet ook Corona Arch niet.
Het zijn beide prachtige parken, waar je zeker een paar wandelingen moet maken. Wij zijn in Arches 2 dagen gebleven en in Canyonlands bijna 4 volle dagen (vergeet zeker het 'Needles' gedeelte niet). Ik vind dat (en dit geldt voor elk park), wanneer je enkel 'viewpoints' doet, je echt geen idee krijgt wat het park allemaal te bieden heeft.
Indien je echt de tijd niet hebt, zou ik maar één van beide parken doen (keuzes!!) en dit park dan wat beter verkennen.
Om het nog moeilijker te maken: vergeet ook Corona Arch niet.
- Wouter62
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
De wandeling was zeker niet naar Delicate Arch? Ik vond dat één van de mooiste scheppingen van de natuur die ik ooit gezien heb. Inmiddels heb ik de Delicate Arch 2 x gezien, maar als ik weer in de buurt ben, staat deze wandeling weer op het programma.woutervg schreef:Wij hebben het uitzichtpunt van canyonlands en Arches NP in een halve dag gedaan. Wij vonden Arches erg tegenvallen. Hebben een wandeling gedaan, maar vonden het landschap niet heel bijzonder. (Op de arches zelf na dan, maar deze vonden wij ook niet heel spectaculair) in de omgeving waren mooiere gebieden te vinden. Zo zijn wij binnendoor richting Colorado NM gereden. Dit was een erg mooie route!
Echt een aanrader!
Groeten,
Wouter
Foto's vakanties: http://womo.jalbum.net" onclick="window.open(this.href);return false;
- Wouter62
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij zijn vorig jaar ook in Denver begonnen en zijn op dag 2 naar Estes Park gereden via NederlandSaarliempde schreef:
2. Denver - Fort collins - Cheyenne.
We willen sowieso naar het Rocky mountains national park, maar mijn vriend wil graag een stop maken of eventueel overnachten in fort collins vanwege de vismogelijkheden.
3. Rocky mountains NP
4. Cheyenne - Cody
Cheyenne als uitvalsbasis voor RMNP is niet aan te bevelen.
Vanuit Estes Park kan je de volgende dag dan via Fort Collins naar Cheyenne.
Een hele mooie route van Moab naar Bryce is langs Capitol Reef NP en Escalante. Wat ook een heel leuk uitstapje is om langs Highway 24 van Green River op weg naar Capitol Reef, Goblin Valley State park aan te doen. Erg leuk om hier doorheen te dwalen. Eventueel een overnachting in Torrey?13. Moab - Bryce canyon (springfield)
Hier heb ik me nog niet zo in verdiept, maar ik weet dat dit een behoorlijke afstand is dus nemen we hier heel de dag voor. 's Avonds overnachten in een plaatsje dichtbij de Bryce Canyon
Ik neem aan dat jullie deze 2 dagen dle kustroute zullen volgen. Dit in 2 dagen rijden is erg kort: er is onderweg veel te zien. In Monterey de 17 mile drive en ook het aquarium van Monterey is aan te bevelen. Verder is het een prachtige route waar je regelmatig zal stoppen om een foto te nemen.18. LA - Santa Barbara
19. Santa Barbara - San Francisco
Verkijk je niet op de afstand: bovenop de 4.000 km (via Google Maps?) komen nog heel wat kilometers met parkbezoek, bezoek winkels en restaurants etc . En Google Maps geeft een snelheid aan van gemiddeld 60 miles per uur, maar dat haal je alleen als je op zoveel mogelijk Interstates blijft. En dat is niet altijd de mooiste route maar schiet wel op.
Groeten,
Wouter
Foto's vakanties: http://womo.jalbum.net" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Laura&Edwin
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik zie net het schema van de TS en ik vind het te ambitieus. Lange reisdagen, afgewisseld met (hele) korte verblijven. Van Las Vegas naar Los Angeles en de dag erop alweer door naar het noorden om met een tussenovernachting San Francisco te bereiken is heel veel reizen en (in verhouding) erg weinig zien. Dit geldt ook voor de doorreis van Moab naar Las Vegas via Bryce (en Zion). Je rijdt overal langs, maar je hebt geen tijd om het echt te zien.
Mijn advies is dan ook om wat in te korten. Dat zou kunnen om Los Angeles en de kustroute te laten zitten en vanuit Las Vegas richting San Francisco te reizen (via Sequoia of het noordelijke deel van de kustroute of via Death Valley en Yosemite) en Yellowstone voor een volgende reis bewaren.
Mijn advies is dan ook om wat in te korten. Dat zou kunnen om Los Angeles en de kustroute te laten zitten en vanuit Las Vegas richting San Francisco te reizen (via Sequoia of het noordelijke deel van de kustroute of via Death Valley en Yosemite) en Yellowstone voor een volgende reis bewaren.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik puur je route uitschrijf (daarin wel een rondje RMNP peak to peak rd en trail ridge rd verwerkt) dan kom ik al op 4500km. Dan ben je verder alleen door Yellowstone/Vegas/LA en andere parken heengereden zonder nog stukken van hot naar her te rijden. Ik zou eerder zeggen dat je tussen de 5000 en 5500km gaat rijden. Wij kwamen alleen in LA al tot dik 200kmIk heb alles uitgerekend en schat dat de afstand die we gaan afleggen zo'n 4000km is.
Voor de rest zou ik misschien je route eens op het andere subforum zetten, voor puur routetechnische vragen ed. Dan kan de titel hier zo gewoon blijven
Voor zo ver ik me kan herinneren was er bij Canyonland wel een "het uitzichtpunt" (maw: het meest indrukwekkende en ook toeristische punt) dit uitzichtpunt vond ik overigens een van de mooiste vergezichten tijdens onze reis.kalaman schreef: het feit dat dit in het enkelvoud staat zegt eigenlijk alles.... Dat is nu toch echt wel het meest verbazende wat ik ooit gelezen heb over Arches : "erg tegenvallen"
. En over Canyonlands : "het" uitzichtpunt
. Arches is een "doe"-park en als ik jouw laatste zin lees dan interpreteer ik die in de zin dat jullie eigenlijk liever de auto niet uitkomen. Sorry, ik schrijf eigenlijk nooit dergelijk commentaar, maar als er iemand een vraag stelt over Arches en Canyonlands en er komt daar dergelijk antwoord op, dan kan ik écht niet anders dan op die manier te reageren, kwestie van de vraagsteller met geen verkeerde info (want dat is het dus) op te zadelen in het kader van de voorbereiding van hun reis.
In arches NP hebben wij wel degelijk een lange wandeling gemaakt, maar ik vond het landschap tegenvallen. Ik zadel de vraagsteller niet met verkeerde informatie op maar ik deel mijn ervaring. Zo zijn er ook zat mensen die de Grand Canyon niets aan vinden en andere vinden dit een van de hoogtepunten van het Zuidwesten.
- laguna62
- Amerikafan
- Partner van: Lyan
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Als het niet al te duur mag zijn,heb je ook nog als optie kamperen.In September is overal de temp nog wel aangenaam al kan Yellowstone wel al iets koeler zijn.Campingspullen zijn bij de Walmart niet duur en je kunt een tent mee nemen vanaf hier of daar een kopen.Wij doen dit al jaren,nemen alleen de tent mee vanaf hier omdat ik zeker wil zijn dat de tent goed is en waterdicht(je weet het maar nooit).
Albert.
Albert.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3948 Weergaves
-
Laatste bericht door Lilo