Nog maar even een paar tips voor iedereen die de Nationale Parken gaat bezoeken.
1. Koop steeds losse kaartje tot je aan het bedrag van $80 komt. Bewaar alle bonnetjes goed! Als je op die $80 uitkomt kun je al je bonnetjes inwisselen voor een pas. Vooral als je niet zeker weet of het voor jou uitkan is dat reuze handig! Zo betaal je nooit teveel.
2. Ben je van plan volgend jaar wéér te gaan? In dezelfde periode? Bewaar je pas dan! Als hij bijvoorbeeld gekocht wordt in augustus mag je er tot en met augustus van het volgend jaar gebruik van maken!
Wij hebben dat al een keer zo gedaan en doen het dit jaar weer, met de pas van vorig jaar. Omdat we eerst ook losse bonnetjes kochten en die uiteindelijk in augustus inwisselden kunnen we er deze zomer 'gratis' gebruik van maken. Je moet alleen niet vergeten om hem mee te nemen natuurlijk
Die eerste tip was mij ook niet bekend.
Dat een pas maximaal 13 maanden geldig is wel. Dat je de pas gebruikt zolang ie geldig is vind ik geen probleem.
Hetgeen waar ze niet zo happig op zijn is het doorverkopen of zelf kopen van een gebruikte pas. Koop dan gewoon een nieuwe, omdat
je daar de NP's mee onderhoud. Wij kopen gewoon altijd een nieuwe pas.
Ik denk zomaar dat er hier heel veel mensen zijn die twee jaar gebruik maken van zo'n gekochte pas. En dan heb ik niet over doorverkopen maar het jaar erop weer gebruik maken van de pas welke je het jaar ervoor gekocht hebt.
@ Dafkapin: sorry, ik begrijp je reactie niet zo goed. Er is volstrekt niets onrechtmatigs aan. We hebben de eerste keer dat we dit toepasten min of meer voor de grap aan de Ranger bij het ingangsloket gevraagd of de oude pas nog geldig was (hij zat nog in mijn portemonnee). Ik had al geld in de aanslag. Dat was in juli 2011, pas gekocht augustus 2010. Tot onze verrassing vertelde hij dat we er tot 1 september 2011 gebruik van mochten maken, het was immers een Annual Pas!
De pas wordt elke keer gecheckt op geldigheid en je moet je ook altijd legitimeren - d.w.z. degene die er bij aankoop voor getekend heeft. Dus helemaal niets illegaals, dat zouden we ook niet eens willen. Stel je voor zeg.
Het gaat natuurlijk ook op als je de pas in augustus koopt en bijvoorbeeld het jaar erop in mei gaat.
Wij vonden het gewoon handig om mensen via het forum erop te wijzen, zodat je hem mee kunt nemen als je hem nog hebt.
Misschien was mijn verhaal niet helemaal duidelijk. Ik hoop dat het dat nu wél is.
Perfecte tips!
Kan ik de bonnetjes dan gewoon bij de ticketverkoop van een bepaald park inruilen voor een pas?
Ik zie ook totaal geen kwaad in het bewaren van je pas tot het volgende jaar, je hebt immer de 80 dollar betaald. De kritiek op het overkopen van kaarten kan ik nog enigzins snappen.
@Sep, ik zeg ook niet dat er iets onrechtmatigs aan is, ik waarschuwde je gewoon dat die pas een nogal heikel onderwerp kan zijn hier op het forum, wijzelf gebruiken hem ook de 13 maanden dat hij geldig is
dafkapin schreef:meid, niet schrikken als je straks niet zo'n vriendelijke reacties krijgt op die tweede tip, sommige mensen zijn daar geen zo'n fan van
En waarom niet dan, als ik vragen mag? Wij gaan meerdere keren per jaar naar de NP en kopen uiteraard een ANNUAL pass. Ik zie dus écht niet in wat daar verkeerd zou aan zijn ... Ik heb echter wél problemen met doorverkopen van die passen, gewoon omdat ik vind dat die 80$/60€ peanuts zijn tov hetgeen je er voor terug krijgt en tov de totale reisprijs. Ik zou dit nooit doen, maar dat is puur persoonlijk..
dafkapin schreef:meid, niet schrikken als je straks niet zo'n vriendelijke reacties krijgt op die tweede tip, sommige mensen zijn daar geen zo'n fan van
En waarom niet dan, als ik vragen mag? Wij gaan meerdere keren per jaar naar de NP en kopen uiteraard een ANNUAL pass. Ik zie dus écht niet in wat daar verkeerd zou aan zijn ... Ik heb echter wél problemen met doorverkopen van die passen, gewoon omdat ik vind dat die 80$/60€ peanuts zijn tov hetgeen je er voor terug krijgt en tov de totale reisprijs. Ik zou dit nooit doen, maar dat is puur persoonlijk..
Een parkranger gaf ons bjj aankoop zelfs het advies om de pas thuis door te geven aan vrienden of familie.... Dat kan zolang er geen tweede handtekening op staat.
Door die dubbele handtekening kunnen wij als gezin/stel ook apart van elkaar met die pas naar binnen. Mijn man kan gaan, of ik kan gaan, want we hebben beide getekend.
Voor vakantiegangers uit NL waarschijnlijk niet vaak nodig, en voor ons, zonder NP in de buurt ook niet, maar als je vlak bij zo'n park woont natuurlijk wel.
@NenE: je kunt de bonnetjes bij elke willekeurige park-ingang inleveren (van Nationale Parken dan). Ze tellen gewoon wat je al hebt betaald, soms moet je dan nog iets bijbetalen als het nog net geen $80 is.
Het doorverkopen van de pas, of zelf een tweedehands pas kopen, is niet alleen niet toegestaan maar kan volgens mij ook niet. Wij moesten overal een ID laten zien, daar is de pas aan gekoppeld. En trouwens, waarom zou je, het is zoals hierboven ook al gezegd werd peanuts op een heel reisbudget. Maar zolang hij geldig is kun je er natuurlijk gewoon gebruik van maken! Dat van die tweede handtekening was mij niet bekend, maar ook niet nodig in ons geval.
Het doorverkopen van de pas, of zelf een tweedehands pas kopen, is niet alleen niet toegestaan maar kan volgens mij ook niet. Wij moesten overal een ID laten zien, daar is de pas aan gekoppeld.
Als je het met maar 1 handtekening aanschaft kan iemand anders het toch gebruiken? Dan is er toch nog een hokje vrij en kan die pas toch ook aan die persoon gekoppeld worden?
Ontopic: het gaat om het 1e bericht van het topic en ik denk dat velen niet wisten dat je evt de bonnetjes kon bewaren en dan alsnog een pas kon aanschaffen met de waarde van de bonnen + bijbetalen voor de rest.
beetje overdreven reactie Het is een ANNUAL pas dus daar mag je een JAAR gebruik van maken
If I visited a Federal recreation site and paid the entrance or use fee and I have the receipt, can I trade in the receipt and pay the difference to upgrade to an Annual Pass?
(...) Any upgrades must be done IN PERSON AT A NATIONAL PARK, within 7 days of the original entry receipt purchase date. If I visited a Federal recreation site and paid the entrance or use fee and I have the receipt, can I trade in the receipt and pay the difference to upgrade to an Annual Pass?
Hou er dus rekening mee dat je de bonnetjes binnen 7 dagen na aankoop moet inwisselen.
Dat is wel gek, dat hebben wij beide keren niet gedaan (en ook niet geweten). Toch probleemloos een pas gekregen. Maar om zeker te zijn kun je het natuurlijk even navragen als je de eerste keer een kaartje koopt.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.