Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Denver interessante stad?
- Mads2010
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Denver interessante stad?
Wij zijn bezig met een globale planning voor onze reis door Noordwest USA. Start- en eindpunt zal in principe Denver zijn. Zijn er nog mensen die leuke tips hebben over Denver? Of moeten we hier geen dagen (extra) aan besteden. De lonely Planet heeft wel informatie maar echt enthousiast zijn we nog niet...Ook verwijzingen naar websites etc. zijn welkom!
Re: Denver interessante stad?
Hallo
Er zullen vast mensen zijn die hele interessante plekken kunnen aanwijzen.
Wij als gezin vonden het in juli 2012 wat tegenvallen.
Wij hadden drie dagen in Denver aan het einde en ik hoopte een soort San Francisco aan het einde van de reis te hebben.
Wij vonden Denver wat tegenvallen.
Bovendien is het in de zomer er erg warm. Bij ons was het boven de 40 gr.
s'avonds lekker buiten uit eten op 16th street is erg gezellig.
we hebben verder het volgende gedaan:
Succes.
Er zullen vast mensen zijn die hele interessante plekken kunnen aanwijzen.
Wij als gezin vonden het in juli 2012 wat tegenvallen.
Wij hadden drie dagen in Denver aan het einde en ik hoopte een soort San Francisco aan het einde van de reis te hebben.
Wij vonden Denver wat tegenvallen.
Bovendien is het in de zomer er erg warm. Bij ons was het boven de 40 gr.
s'avonds lekker buiten uit eten op 16th street is erg gezellig.
we hebben verder het volgende gedaan:
- - Denver Museum of Nature & Science
- Gewandeld (warm)
- waterworld (grootste zwempark van de US)
Succes.
- Mads2010
- Amerikafan
@HKE Bedankt voor de snelle reactie! Daar kunnen we wat mee, bevestiging van wat we zelf ook al hadden gedacht. Ook de weblog van jullie route is erg interessant, komt globaal overeen met de rondje die wij gaan afleggen per camper. Thanks!
Ik ben er een keer geweest maar veel aan vond ik het niet. Niet echt een stad waar je veel tijd aan moet besteden.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Loek heeft een stuk over Denver op zijn site staan. Hierin staat allerlei vertier in en over Denver.
Het moet volgens mij hier ook ergens in een topic staan maar dat kon ik zo snel niet vinden.
Het moet volgens mij hier ook ergens in een topic staan maar dat kon ik zo snel niet vinden.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben nu 2 keer in Denver geweest, en ik vind het wel een leuke stad. Het verbaast me dat iemand bij Denver "een soort San Francisco" verwacht, dat getuigt volgens mij van heel slechte voorbereiding. Er is namelijk geen tweede San Francisco. En zo is elke stad volgens mij uniek, ze hebben allemaal hun eigen charmes.
De eerste keer zijn we 3 nachten in de stad geweest, de tweede keer zelfs 5 nachten aan het begin van een reis. We hebben toen met vrienden die ook op reis waren elkaar daar ontmoet en samen een huis gehuurd. Denver is een leuke stad om te winkelen, met een aantal outlets in de omgeving en een paar heel mooie shopping malls kom je daar goed aan je trekken. Ook vind ik het centrum persoonlijk best leuk. Het Capitol is een bezoekje en een rondleiding waard, en de gebouwen eromheen zijn mooi om even op de foto te zetten. Denver heeft een paar mooie musea, onze favoriet is het Firefighters museum, klein maar heel bijzonder! Daarnaast vind ik de bibliotheek erg mooi. Een mooi gebouw, en vooral op de bovenste verdieping vind je er een heel bijzondere ruimte met allemaal heel oude en enorm grote landkaarten, veelal in boekvorm. Prachtig! Ook vind je daar de ruimte waar ooit de Denver Summit is gehouden, waar onze eigen Wim Kok en Ruud Lubbers aan tafel zaten. De "tafelschikking" kun je er nog steeds zien. De 16th Street Mall is ook een bezoek waar, een gezellige plek met winkels en restaurantjes. En als wij in Denver zijn, brengen we steevast een bezoek aan de winkel van REI, daar kijk je je ogen uit. Heel mooi gebouw, en een overweldigend aanbod van outdoor spullen. En ook de Denver Mint is leuk om te bezoeken, als je geluk hebt zie meer dan wij zagen in 2004 (nu zijn er soms rondleidingen heb ik begrepen, toen kon je alleen het Visitor Center bezoeken)
Daarnaast kun je vanuit Denver veel uitstapjes maken naar de omgeving die zeer de moeite waard zijn. Colorado Springs ligt vlabkij met de Airforce Academy en Garden of the Gods. Je kunt Pikes Peak beklimmen met de auto voor een geweldig uitzicht, net als Mount Evans. Ook het graf van Buffalo Bill is de moeite waard. Niet eens zozeer vanwege het graf, maar vooral vanwege de mooie route ernaar toe en het prachtige uitzicht.
Een voorproefje:
Onze foto's van Denver uit 2004
Onze foto's van Denver en omgeving uit 2010
Onze foto's van de Airforce Academy uit 2010
Onze foto's van Pikes Peak en Garden of the Gods uit 2010
De eerste keer zijn we 3 nachten in de stad geweest, de tweede keer zelfs 5 nachten aan het begin van een reis. We hebben toen met vrienden die ook op reis waren elkaar daar ontmoet en samen een huis gehuurd. Denver is een leuke stad om te winkelen, met een aantal outlets in de omgeving en een paar heel mooie shopping malls kom je daar goed aan je trekken. Ook vind ik het centrum persoonlijk best leuk. Het Capitol is een bezoekje en een rondleiding waard, en de gebouwen eromheen zijn mooi om even op de foto te zetten. Denver heeft een paar mooie musea, onze favoriet is het Firefighters museum, klein maar heel bijzonder! Daarnaast vind ik de bibliotheek erg mooi. Een mooi gebouw, en vooral op de bovenste verdieping vind je er een heel bijzondere ruimte met allemaal heel oude en enorm grote landkaarten, veelal in boekvorm. Prachtig! Ook vind je daar de ruimte waar ooit de Denver Summit is gehouden, waar onze eigen Wim Kok en Ruud Lubbers aan tafel zaten. De "tafelschikking" kun je er nog steeds zien. De 16th Street Mall is ook een bezoek waar, een gezellige plek met winkels en restaurantjes. En als wij in Denver zijn, brengen we steevast een bezoek aan de winkel van REI, daar kijk je je ogen uit. Heel mooi gebouw, en een overweldigend aanbod van outdoor spullen. En ook de Denver Mint is leuk om te bezoeken, als je geluk hebt zie meer dan wij zagen in 2004 (nu zijn er soms rondleidingen heb ik begrepen, toen kon je alleen het Visitor Center bezoeken)
Daarnaast kun je vanuit Denver veel uitstapjes maken naar de omgeving die zeer de moeite waard zijn. Colorado Springs ligt vlabkij met de Airforce Academy en Garden of the Gods. Je kunt Pikes Peak beklimmen met de auto voor een geweldig uitzicht, net als Mount Evans. Ook het graf van Buffalo Bill is de moeite waard. Niet eens zozeer vanwege het graf, maar vooral vanwege de mooie route ernaar toe en het prachtige uitzicht.
Een voorproefje:
Onze foto's van Denver uit 2004
Onze foto's van Denver en omgeving uit 2010
Onze foto's van de Airforce Academy uit 2010
Onze foto's van Pikes Peak en Garden of the Gods uit 2010
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Afgelopen september hebben wij in Denver een baseball wedstrijd bezocht in Coors Stadium, was ook erg leuk, geweldige sfeer. Verder inderdaad 16th street mall en uitstapjes naar Boulder en Rocky Mountain NP. In Estes Park staat het hotel waar Stephen King inspiratie zou hebben opgedaan voor The Shining, vonden wij ook leuk om een keer gezien te hebben.
- tofke
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ben het helemaal eens met Jasmino!
Wij hebben Denver vorig jaar in september bezocht en vonden het ook een leuke stad...
Jasmino heeft al wat leuke plekjes genoemd ik kan er nog 1 tje aan toevoegen het Lo-do district dit is in 17th street
En hier staan allemaal oude gebouwen in prachtige staat je kunt er gewoon eens doorwandelen en mooie foto's maken
Mount Evans hebben wij ook gedaan en dat was ook geweldig!
4400 m hoog met de auto maar wat een prachtige zichten onderweg!
Denver is zeker een aanrader!
Tofke
Wij hebben Denver vorig jaar in september bezocht en vonden het ook een leuke stad...
Jasmino heeft al wat leuke plekjes genoemd ik kan er nog 1 tje aan toevoegen het Lo-do district dit is in 17th street
En hier staan allemaal oude gebouwen in prachtige staat je kunt er gewoon eens doorwandelen en mooie foto's maken
Mount Evans hebben wij ook gedaan en dat was ook geweldig!
4400 m hoog met de auto maar wat een prachtige zichten onderweg!
Denver is zeker een aanrader!
Tofke
Wij vonden Denver in 2011 geen succes. We hadden een RIE hotel in het centrum maar braken onze nek over de zwervers voor het hotel, naast het hotel, in het centrum. Nu zagen we in SF, NY en Las Vegas ook wel zwervers maar daar hadden we niet zoveel last van. In Denver werd er veel gedeald en waren er veel zwervers die compleet flipten midden op straat. Ook werden we om de haverklap lastig gevallen door vrij agressieve bedelaars. Eigenlijk hebben we dat alleen in Denver meegemaakt. Volgens de receptionist van het hotel kwam het door het goede weer in Denver en omdat er veel steden waren die de zwervers opjaagden. Misschien dat het inmiddels minder is. Het centrum op zich is wel leuk opgezet met verschillende piano's en koetsjes in de straten. Er zijn wel grote outlets in en om Denver dus als je wilt shoppen dan heb je daar alle kans voor.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 18296 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 22 Reacties