Las Vegas: vragen en discussietopic.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Stoux
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 29 mar 2013, 09:22
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic.

Bericht door Stoux »

Ze vraagt om persoonlijke ervaringen van AA-forumleden, niet om een linkje.
Gebruikersavatar
martijn76
Amerika-expert
Berichten: 1750
Lid geworden op: 09 mei 2005, 22:29
Locatie: Rijswijk

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic.

Bericht door martijn76 »

Linkjes kunnen ook heel erg handig zijn, al heeft de restaurant lijst van Tripadvisor hetzelfde euvel als de toplijst van hotels: er staan soms hele, hele vreemde tussen. Zo staat de Cheesecake Factory (best een aardig ketenrestaurant, maar nou niet echt een gastronomisch hoogtepunt op de 5e (!!!) plek in een stad vol sterrenrestaurants. En op de tweede plek een creperie afhaalpunt. Ongetwijfeld heel erg lekker, maar ik kan dit met de beste wil van de wereld nou niet echt een fantastisch restaurant noemen. Dus: leuk om doorheen te snuffelen, maar doe je huiswerk.

Mijn tips:

- De lunch special bij Milos in de Cosmopolitan: voor slechts 22 dollar keuze uit een fantastisch driegangen menu in een schitterende omgeving met super service. Ik denk serieus dat dit de allerbeste deal in heel Las Vegas is. http://www.yelp.com/biz/estiatorio-milos-las-vegas
Uitgebreide review van onszelf met foto's hier (dag 5): http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=45282
- Voor een bijzonder diner met zeer goed Frans eten en een fantastisch uitzicht op de Strip: Alize in de Palms. http://www.palms.com/fine-dining/alize
VinMor
Amerikafan
Berichten: 364
Lid geworden op: 29 mei 2013, 07:50
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic.

Bericht door VinMor »

Stoux schreef:Ze vraagt om persoonlijke ervaringen van AA-forumleden, niet om een linkje.

Mijn excuses, dacht dat alle beetjes wel zouden helpen :thumbup:
En inderdaad moet je Tripadvisor altijd relativeren.
2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
2015: New Yok • 2015: Las Vegas
Gebruikersavatar
eddepet71
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 27 dec 2012, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic.

Bericht door eddepet71 »

Een persoonlijke ervaring is en blijft een persoonlijke ervaring. Daarom is Tripadvisor zo fijn. Je hebt er tientallen tot honderden reacties en je kan daaruit zelf oppikken wat jij wel of niet belangrijk vindt. 1 persoonlijke ervaring heb je weinig aan..als je sommige forumleden moet geloven moet je alleen in de duurste hotels zitten.

Bij Tripadvisor krijgt het hotel ook de kans om te reageren. Ik maak hier vaak uit op dat het hotel bepaalde opmerkingen ter harte neemt, relativeert of de situatie verduidelijkt. Zo las ik gisteren nog een reactie van iemand dat een bepaalde kamer wel 30 jaar oud leek...Reactie van het hotel....de kamers zijn allemaal gerenoveerd begin 2013...

Verder is mijn ervaring dat Amerikanen veel vaker negatief zijn over een verblijf / kamer / ervaring dan wij Europeanen...of heb ik het mis?
DejaVu
Amerika-expert
Berichten: 5567
Lid geworden op: 26 dec 2006, 13:29

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic.

Bericht door DejaVu »

eddepet71 schreef:als je sommige forumleden moet geloven moet je alleen in de duurste hotels zitten.
Dure hotels? Sorry hoor maar als ik naar Washington ga dan bel altijd even het witte huis op of ze nog een plekkie in de west wing vrij hebben, misschien zelfs met een gratis upgrade. In dat armoedige Hilton ga ik niet zitten... :geek:
Gebruikersavatar
eddepet71
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 27 dec 2012, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic.

Bericht door eddepet71 »

ik doelde op Las Vegas. Dat plekkie in de West Wing houdt Obie, want zo mag ik hem noemen, al altijd voor mij vrij :D
Stoux
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 29 mar 2013, 09:22
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic.

Bericht door Stoux »

eddepet71 schreef:
Een persoonlijke ervaring is en blijft een persoonlijke ervaring. Daarom is Tripadvisor zo fijn. Je hebt er tientallen tot honderden reacties en je kan daaruit zelf oppikken wat jij wel of niet belangrijk vindt. 1 persoonlijke ervaring heb je weinig aan..als je sommige forumleden moet geloven moet je alleen in de duurste hotels zitten.
Tripadvisor is uiteraard ook fijn, ik bedoelde alleen te zeggen dat mensen niet voor niets advies vragen op dit forum. Ik ga er gemakshalve vanuit dat de leden hier de bekende wegen als Tripadvisor zelf ook gevonden hebben en hier om 'extra' advies komen.

Ik vond het zelf namelijk ook meermalen prettiger dat ik persoonlijke verhalen van mensen kreeg dan linkjes naar o.a. Tripadvisor als antwoord op mijn vragen.
Gebruikersavatar
martijn76
Amerika-expert
Berichten: 1750
Lid geworden op: 09 mei 2005, 22:29
Locatie: Rijswijk

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic.

Bericht door martijn76 »

Ik weet niet of je op mij doelt, Eddepet, maar het is onzin dat het altijd maar het allerduurste moet zijn. Maar er wordt wel heel vaak de vraag gesteld welk hotel nou het mooiste, meest luxe, beste, prachtigste uitzicht etc. is en dan kom je natuurlijk vaak op de duurdere hotels en niet op de goedkopere, mindere (in verhouding!) hotels uit. Maar juist in Las Vegas kan je voor een beperkt budget in een tophotel zitten. Ik denk dat een Encore / Wynn / Aria in een andere stad zo 2-3 x zoveel kost. En een prima middenklassehotel (voor Vegas begrippen!) zoals de Mirage of Paris voor 80 dollar per nacht? In Amsterdam betaal je nog meer voor burgerhotel De Zon.

En je slaat de hamer op zijn kop met betrekking tot de reviews en daarom zijn de Tripadvisor lijstjes ook zo verradelijk: er de lijst is gebaseerd op tevredenheid versus verwachting, de ranglijst zegt niets over de kwaliteit van de hotels. Iemand die in een Days Inn gaat zitten en positief verrast wordt door die vrolijke baliemedewerkster, zal misschien 5 sterren geven. Iemand die in Wynn zit en een pluisje op het tapijt ziet, misschien maar 3 sterren, omdat hij 100% perfectie verwacht. Maar is de Days Inn dan 5 sterren waard en de Wynn 3 sterren?

Dus om te inventariseren / ideeen opdoen: Prima om Tripadvisor als startpunt te gebruiken. Maar never nooit als realistische ranglijst. Tenzij je in een La Quinta wilt terechtkomen op je Honeymoon omdat deze beter gewaardeerd wordt dan Wynn en Aria en Venetian.
DejaVu
Amerika-expert
Berichten: 5567
Lid geworden op: 26 dec 2006, 13:29

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic.

Bericht door DejaVu »

Kijk weet je wat het is met hotels in Las Vegas voor mij. Als ik Las Vegas ben dan wil ik overal Las Vegas voelen. Dus neem ik een hotel waar je dat altijd voelt dus ook in de gangen, hotelkamer, badkamer etc. Dit kan vaak alleen bij de luxe hotels, bij de goedkopere hotels wil je wel eens in een bed belanden met een sprei die ze nog steeds gebruiken in hotels in Londen(die vreselijke bloemetjes).
Gebruikersavatar
eddepet71
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 27 dec 2012, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic.

Bericht door eddepet71 »

Nee hoor, ik doel op niemand in het bijzonder. Wil ook niemand tegen zijn tenen schoppen. Ik bedoel alleen maar dat er ook prima goedkope hotels in Las Vegas zijn. Prima als je een luxe hotel wil.

Overigens is Las Vegas helemaal niet zo goedkoop meer..... :shock: denkt met weemoed terug aan Paris voor 19 dollar zonder resortfee :cry:
DejaVu
Amerika-expert
Berichten: 5567
Lid geworden op: 26 dec 2006, 13:29

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic.

Bericht door DejaVu »

2008?
Gebruikersavatar
eddepet71
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 27 dec 2012, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic.

Bericht door eddepet71 »

DejaVu schreef:Kijk weet je wat het is met hotels in Las Vegas voor mij. Als ik Las Vegas ben dan wil ik overal Las Vegas voelen. Dus neem ik een hotel waar je dat altijd voelt dus ook in de gangen, hotelkamer, badkamer etc. Dit kan vaak alleen bij de luxe hotels, bij de goedkopere hotels wil je wel eens in een bed belanden met een sprei die ze nog steeds gebruiken in hotels in Londen(die vreselijke bloemetjes).
Als je jn het travelodge gaat zitten misschien wel maar de kamers in bijv.Orleans en Stratosphere (select rooms) zijn echt prima voor 30euro per nacht plus kleine resort fee.

Heb trouwens ook in zowat alle luxe hotels Vegas gezeten en vond dat natuurlijk ook prachtig..... maar ga ook wel eens een jaar met de tent op vakantie en vind ik ook prima...nou ja als het droogblijft...
Gebruikersavatar
eddepet71
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 27 dec 2012, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic.

Bericht door eddepet71 »

DejaVu schreef:2008?
Ik gok dat het rond 2005 was....rond die tijd was het een paar jaar steeds heel goedkoop. Toen heb ik ook nog wel eens voor onder 10 dollar in Tuscany gezeten...en die hadden toen ook nog geen resort fee.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2591
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic.

Bericht door Bushmaster »

Orleans en Stratosphere (select rooms) zijn echt prima voor 30euro per nacht plus kleine resort fee
Stratosphere $14,99 resortfee vind ik toch niet klein
http://www.vegas.com/incl/resortfees.html
Gebruikersavatar
eddepet71
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 27 dec 2012, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic.

Bericht door eddepet71 »

http://www.vegaschatter.com/tag/Resort%20Feesquote="Bushmaster"]
Orleans en Stratosphere (select rooms) zijn echt prima voor 30euro per nacht plus kleine resort fee
Stratosphere $14,99 resortfee vind ik toch niet klein
http://www.vegas.com/incl/resortfees.html[/quote]

Hmm ik ook niet. Tijdens mijn boeking in januari was het nog 7, 50. Ben benieuwd hoe ze met reeds bestaande boekingen omgaan...
http://www.vegaschatter.com/tag/Resort%20Fees
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic.

Bericht door sachasenne »

Na zeven keer Las Vegas afgewandeld en bekeken te hebben gaan we ons deze keer eens verplichten om ook te rusten en aan het zwembad te zitten.
We logeren in het palazzo en NY NY.

Welk van de twee heeft het beste zwembad en vooral, heeft er iemand ervaring met cabana's in één van beide hotels?
Groetjes,
Carine
Gebruikersavatar
martijn76
Amerika-expert
Berichten: 1750
Lid geworden op: 09 mei 2005, 22:29
Locatie: Rijswijk

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic.

Bericht door martijn76 »

Las Vegas is inderdaad zeker niet zo goedkoop meer de afgelopen tijd, de economie zit daar blijkbaar in de lift. Kan mij ook Wynn herinneren voor 79 dollar (!!!) en MGM Grand voor 35 dollar, nog in de tijd dat er nog geen sprake was van resort fees. Maar er zijn zeker nog deals te vinden in alle categorieën.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic.

Bericht door harryh »

The Orleans vinden wij prima hotel voor z'n geld. Voor de kids ook een top zwembad.
Stratosphere gaan wij zeker nooit meer heen - in 2012 extreem veel overlast op de gangen 's nachts, hele groepen die daar feesten - en security die er niets aan doet. Onveilig gevoel en slapen ho maar. Vast prima als je van feesten houdt ;-) maar met 2 kinderen ligt dat beetje anders
Gebruikersavatar
Edman!
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 26 nov 2012, 15:33
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Grand Canyon ;)
Contacteer:

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic.

Bericht door Edman! »

Momenteel zitten we in de Cosmopolitan (One bedroom, terrace fountain view). Echt een heerlijk hotel met een centrale ligging en een super kamer!
Bespaar Tips:
- Resort fee van $25 p.n. wordt verwijderd als je bij het inchecken aangeeft niet van de services gebruik gaat maken (waive the resort fee).
- Voor $15 per dag heb je WiFi.
- Voor $20 (incl. Taxes) heb je bij het Wicked Spoon buffet een take-out box die je mag vullen tot de rand. De eerste avond op ons balkon heerlijk gegeten, genietend van het uitzicht.
2010: Las Vegas, 2013: Westkustgrand canyon helicopter 2014, 2015: Las Vegas, 2016: Grand Canyon, Yellowstone, 2017: NY, Westkust, 2018: Las Vegas, Oostkust
DejaVu
Amerika-expert
Berichten: 5567
Lid geworden op: 26 dec 2006, 13:29

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic.

Bericht door DejaVu »

Misschien wel een leuke tip voor de Cosmo. Stel je hebt een Marriott membercard met een status dan waiven ze de resort fee weg maar behoud je wel de wifi, water etc.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer