Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is in en bij Moab, UT de moeite waard van een bezoek?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bonkers
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Wat is in en bij Moab, UT de moeite waard van een bezoek?

Bericht door Bonkers »

Hai,

we zijn de 2e reis aan het plannen en moab (omstreken verkennen ) 2 of 3 dagen

Ik hoor de experts graag :wink:
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Moab

Bericht door Doockles »

Dag Bonkers, welkom op dit forum. :-) Wil je je eerst even voorstellen op deze plek: http://forum.allesamerika.com/viewforum.php?f=17 ?

Misschien kan je ook wat meer uitleg geven over je reis. En eventueel ook over je vorige. Kwestie dat we goede adviezen kunnen geven.
Verder kan je misschien ook even de zoekfunctie gebruiken om al wat te weten te komen over Moab. Ik denk dat iedereen zeker bereid is om je verder te helpen met je planning rond Moab, maar het is altijd leuk als we weten wat je interesseert en wat je zelf denkt te doen in die regio. Als je gewoon een kant en klare planning wilt voor Moab, dan stap je beter even een reisbureau binnen denk ik. ;-)
Cees A
Amerikakenner

Re: Wat is in en bij Moab, UT de moeite waard van een bezoek

Bericht door Cees A »

In de directe nabijheid van Moab vind je 2 nationale parken (Arches en Canyonlands) en 1 state park (Dead Horse Point)
Info over deze parken (wat is er te zien en te doen) in onderstaande links.
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... rches.html
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... lands.html
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... point.html
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Stukje verderop is Hole in the Wall of was het Hole in the rock. Iets dergelijks in ieder geval . Een grot waar een of andere kunstenaar woonde en ze hebben ook een Bigfoot waar onze kinderen dubbel om lagen.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hierbij de link naar een uitgebreide website over Moab: http://www.discovermoab.com/

Wij hebben Moab meerdere keren bezocht en in ons reisverslag van 2005 heb ik daar iets over geschreven, klik hier voor het verslag. Op dag 22 reden wij vanuit het zuiden naar Moab toe.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Wij vonden de House on Fire ook erg mooi om te doen vanuit Moab, de beschrijving is te vinden op de site van ontdek-amerika (http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... -fire.html)
Op de terugweg hebben we dirt roads genomen om weer in Moab uit te komen.
Er is vanuit Moab erg veel te doen/zien, 3 dagen waren eigenlijk niet genoeg voor ons.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Een van de mooist gelegen wegen in de wereld, de US-128.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Hans_Belgium »

Canyonlands en Dead Horse Point State Park vonden we echt prachtig, zeker op de must see list zetten.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Wat wij ook leuk vonden was een boottocht met een jetboat over de rivier, die we hebben geboekt bij het bedrijf Canyonlands by Night (hoewel onze tocht gewoon overdag was). Het was vrij prijzig, ik meen 75 dollar pp, maar wel heel mooi om het landschap vanaf het water te zien en we gingen ook nog op één of twee plaatsen aan land, onder meer om 'petrified wood' te zien. Nu was onze gids ook extreem grappig, maar zelfs als je een wat minder humoristische gids hebt, is het echt de moeite waard.
SATO
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door SATO »

Vergeet niet om de shafer trail te rijden.. als je dat leuk vind en aan durft.
Bonkers
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Bonkers »

Beste,

bedankt voor alle reacties. En input. Ik heb in het verleden mijn vorige reis gepost mijzelf voorgesteld etc dus vandaar dat ik dit overgeslagen had :oops: Kon alleen zelf mijn input niet meer terug vinden

De reis heb ik redelijk op papier

Vegas
zion
moab
page
flagstaff
phoenix
joshua tree
sequoia national
monterey
morro bay
anaheim
vegas

Is de trip tot zover

yosemite en death valley hebben we vorige keer uitgebreid gedaan. Zion trouwens ook maar dat is wel mijn favoriet :thumbup: La vind ik verder niet bijzonder maar ben nu eenmaal disney fan

Verslag vorige Reis http://chrisennienke.waarbenjij.nu/reis ... dreis-2011

En doockles tussen een vraag hoeveel dagen handig is voor moab en een kant en klare planning via het reisburo zit nog een hele wereld. :)
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Dat je eerste post een vraag was over hoeveel dagen je het best kan inplannen in Moab kon ik er toch niet echt uit afleiden. Vandaar mijn vraag naar wat meer uitleg. :-)

In Moab is zoveel te doen dat je er wel 14 dagen kan inplannen. :lol: Je moet zelf een beetje zien hoe dit past in je route, hoeveel tijd je hebt, wat je echt wil zien enzovoort. Minstens wordt toch wel 3 dagen (of dus 4 nachten aangeraden). Als het een eerste bezoek is breng je best een bezoek aan de parken Arches, Canyonlands en Dead Horse Point. Verder zijn er nog een aantal minder bekende dingen zoals Corona Arch, Fisher Towers, La Sal Mountain Loop. Maar dat zou is pas doen als je de rest uitgebreid gedaan hebt. Ook de mooie UT 128 is zeker de moeite! :-)
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Precies wat Doockles schrijft !! je kunt met gemak 14 dagen vullen in en rond Moab.
Helaas proppen de meeste mensen hun reisschema zo vol dat ze in veel parken alleen tijd hebben voor een snelle blik vanaf een uitzichtpunt en een foto.
Ik vind zoiets jammer. Er is zoveel meer te zien, te doen en te beleven.
Net alsof je met je kinderen naar de Efteling gaat en je beperkt tot een ritje van een ½ uurtje met de auto rond het park, intussen wijzend naar de vele attracties die de Efteling kent.
Ik weet zeker dat je kinderen het veel leuker zouden vinden om die attracties zelf te beleven ............................. Toch ?
Bonkers
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Bonkers »

Blijft over dat je wel dingen wil zien die de moeite zijn en volgens mij is dat puur persoonlijk. Wat een ander de moeite vind hoeft niet te gelden voor de hele wereld. Vandaar de viewpoints. Lekker algemeen mooi

De vraag was volgens mij wat de moeite waard is en hoeveel dagen ik daarvoor ong nodig zou hebben Dus vind ik je reactie wat denigrerend mijn kant op en verder voegt hij niets toe aan mijn vraag. En niet iedereen houd van kinderen toch...... ?
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Bonkers schreef:De vraag was volgens mij wat de moeite waard is en hoeveel dagen ik daarvoor ong nodig zou hebben
Dat klopt ............... Alleen geef je niet aan waar je interesses liggen en wat je plannen zijn. Beetje moeilijk om dan aan te geven hoeveel tijd je nodig hebt.
Voor een duidelijk antwoord is het belangrijk dat je een duidelijke vraag stelt. En tja, soms heb je daar meer dan 1 zinnetje voor nodig .....................

Voorbeeldje: Neem de Grand Canyon: Als je tevreden bent met wat viewpoints en een paar fotos ben je binnen een halve dag klaar met dat park.
Als je echter plannen hebt om te voet de canyon over te steken heb je 2 of 3 dagen nodig.
Bonkers schreef:Dus vind ik je reactie wat denigrerend mijn kant op
Misschien lees je dat zo, maar zo was het in ieder geval niet bedoeld.
Mijn mening is en blijft echter dat een vakantie waarvoor je 5000 - 75000 € uitgeeft meer moet zijn dan "we zijn overal geweest maar hadden geen tijd om iets te zien of te doen"
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Volgens mij mis ik hier een aantal posts want ik kan niet goed meer volgen. :? Ik begrijp je reactie dus niet zo goed. Cees A maakt gewoon duidelijk dat er rond Moab héél véél te zien is en dat je daar best voldoende tijd voor uittrekt. Waar komen die viewpoints ineens vandaan? Als ik het goed begrijp wil je dus niet wandelen maar gewoon de viewpoints bekijken?

Het berichtje:
Bonkers schreef:Hai,

we zijn de 2e reis aan het plannen en moab (omstreken verkennen ) 2 of 3 dagen

Ik hoor de experts graag :wink:
is niet zo heel duidelijk. Vandaar mijn vraag nog maar eens waar je interesses liggen. Wil je wandelen of niet? Hoe past dit in je planning? Nu geeft iedereen een hoop tips voor jou, maar nu blijkt dat je het allemaal persoonlijke interesse vindt? Een beetje meer uitleg is altijd leuk. :-) Zo kunnen we gericht tips geven. Als je niet echt lang wilt wandelen moet je bijvoorbeeld al niet Fisher towers of Corona Arch op je planning zetten. Maar is misschien de 128 wel leuk omdat je dit vanuit de auto kan beleven.

Ik merk trouwens nu pas dat de titel van dit topic veranderd is. Toen ik hier de eerste keer postte was dit nog gewoon "Moab".
Bonkers
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Bonkers »

Beste Dookles en Cees,

Ik ben super blij met de tips wat er te doen is en eventuele extras De conclusies die getrokken worden en de voorbeelden gesteld Efteling alleen viewpoints ff snel doorheen etc Die stuiten mij tegen de borst We dwalen wel off topic maar wil toch graag even verduidelijken. Ik stel een vraag vrij duidelijk maar algemeen (dacht ik ) En vervolgens kreeg ik daar een hoop tips op SUPER FIJN. Op jou vraag heb ik mijn reisroute neergezet expres zonder dagen omdat ik dit globaal wil houden ter plekke onze boekingen doen enz Wij zijn saampies hoeven met niemand rekening te houden alleen met de totale reistijd van 28 dagen waarvan ik er een paar in Vegas door wil brengen en in ieder geval 2 overnachtingen zion omdat ik het daar nu eenmaal geweldig vind.(wandelen ) Mijn vraag is dus puur gebaseerd op mijn poging om een globale planning en kostenplaatje te maken. Dus alle tips meer dan welkom en zeer dankbaar. Alle conclusies over soorten reizigers wat goed en slecht is, die geposted worden naar aanleiding van een vraag om info door mij gesteld. Is toch naar mij gericht mag ik aannemen.

Quote Cees Helaas proppen de meeste mensen hun reisschema zo vol dat ze in veel parken alleen tijd hebben voor een snelle blik vanaf een uitzichtpunt en een foto Unquote Hier komt de viewpoint uit Nergens heb ik gezegd dat ik dat doe of wil Ik heb het juist algemeen gehouden om zo een breed mogelijk aantal tips te krijgen en daar mijn interesses uit te kunnen halen. Want niet iedereen houd van kip. vb De route monterey - morrobay rij ik in een dag omdat ik de rit geweldig vind. En de zeehonden etc minder interessant in zion kom ik om heerlijk te wandelen. Kan ik ook in andere parken maar waarom ik zion zo leuk vind is volgens mij puur persoonlijk??

Dus conclusie ik ben super blij met het aantal tips en kan ik daar zeer zeker mijn voordeel mee doen maar vind ik het niet prettig als ik in een hokje gezet word aan de hand van een hele algemene open vraag Want nergens blijkt uit dat ik door amerika heenscheur van viewpoint naar viewpoint. Vandaar mijn reactie voelde me toh in een hoek gezet en dan reageer ik daarop Rotterdammers hebben dat soms. Maar no harm taken or intended En nogmaals ben ik blij met de tips
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Zoals ik het lees wordt er niemand persoonlijk aangevallen. Cees heeft gelijk, veel mensen proppen hun reizen zo gruwelijk vol met alles wat gezien moet worden. Zo heb ik ook een vriendin die een hele lijst heeft met plaatsen die ze in Europe heeft gezien maar als je dan aan de kinderen vragen wat ze zich van de reis herinneren...tja, de een weet nog dat hij een bepaald boek in de auto zat te lezen en niet op tijd uit het raam keek om de grensovergang te zien. De ander weet nog dat hij zo'n honger had en dat hij blij was met elke checkmark op het lijstje omdat lunchtijd steeds dichterbij kwam. Waar die checkmarks voor stonden? Weet hij echt niet. Echt zo'n gevalletje van lange lijst met plaatsen die bezocht moeten worden maar geen enkele plaats wordt echt 'ervaren'.

En dat het lastig is om advies te geven over wat 'leuk' is is logisch. Denk maar eens aan Amsterdam. Stel dat een wildvreemde Amerikaan je vraagt wat hij in z'n weekendje Amsterdam echt moet gaan zien...stuur je hem naar het Rijksmuseum of naar het Vondelpark, naar de Zeedijk of naar de Kalvertoren? Je moet iets meer weten over wat iemand leuk vindt voor je goed advies kan geven.
lovely_laura
Amerikakenner

Bericht door lovely_laura »

Volgens mij werd er gevraagd wat er aangeraden word voor 2 a 3 dagen Moab.Om dan te zeggen dat je er wel 14 dagen kan vullen en dat veel mensen hun reis veel te vol proppen lijkt me verder niet echt relevant voor de vraag. Wij willen voor onze volgende reis ook graag voor ongeveer 3 dagen naar Moab en vinden het prima om de view points te zien en 1 of 2 kleine wandelingen te maken. Sommige vinden dit misschien zonde en gehaast maar wij vinden het genoeg en het geeft ook weer een reden om misschien ooit nog eens terug te komen :D

Misschien kan je wel wat meer over jullie zelf vertellen BV of je van lange wandelingen houd of liever op een view point wat foto's wil maken. Dit maakt het makkelijker om gerichte tips te geven :thumbup:

Gr. Laura
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Haha, 14 dagen achter elkaar lijkt me ook wel veel, wij zijn twee keer 3 dagen geweest, 1 dagje extra had wat mij betreft wel gekund maar langer was de kinderen gaan vervelen. Maar waar om gevraagd werd :wink:
tips:
Fiery furnace-guided walk, wel op tijd aanmelden anders is het vol.
Arches vonden wij erg mooi, wandelingen, buiten Fiery Furnace, naar Delicate arch(zonsondergang) Devils garden
Canyonlands: Mits je een 4-wheel drive hebt, Schafertrail, verder veel uitkijkpunten(korte wandelingen).
Wij zijn wezen raften, niet heel wild maar wel leuk en mooi.
Dead horse state park.
Corona arch wandeling, staat nog op ons verlanglijstje.
Misschien heb je wat aan ons reisverslag, http://www.wagenaarvakantie.blogspot.com met drie dagen Moab(3-6 juli), met meer tips en een mooi huis gehuurd daar :thumbup:
Succes met plannen :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer