Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen! (nabeschouwing van reis)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Moniek88
Amerika-ontdekker

Ervaringen! (nabeschouwing van reis)

Bericht door Moniek88 »

Hallo forummers, ten eerste: bedankt!!! want met jullie tips en adviezen hebben wij een geweldige vakantie gehad.
Tijdens onze reis regelmatig even de site bekeken als we op zoek waren naar een restaurant, bepaald hotel of bezienswaardigheid!

Natuurlijk ook even mijn ervaringen en tips:
- San Francisco: in 1 woord SUPER! wat een prachtige, gezellige en mooie stad. Goed onderhouden, heerlijke restaurants en goed te overzien. We waren hier helaas maar 1 hele dag, maar hebben door een hop on hop off toch heel erg veel kunnen zien!
- El Portal (Yosemite NP): prima gelegen voor het NP. Cedar Lodge is een prima hotel, op zo'n 20 minutjes van de eerste ingang in Yosemite. Daar hebben we vooral rondgereden, stukjes gewandeld en prachtige uitzichten bekeken.
- Mammoth Lakes: voor ons een ideale stop tussen El Portal en Death Valley. Vanaf de Tiago Road (WAUW!) nog maar een klein stukje rijden. Wel een erg rustig gebied, vooral in de zomer (skigebied). We zijn daar naar de Rainbow Falls geweest. Erg mooi, in een heel groot afgebrand gebied. Hotel was Juniper Springs Resort en die was erg groot, met een mooi zwembad.
- Death Valley: heel erg prachtig maar oh wat warm. We sliepen in het Furnache Creek Ranch, met een mooie kamer en fijne airco! Vanuit daar naar Badwater en Zabriski Point geweest. Te warm om meer te doen, dus fijn aan het zwembad vertoeft.
- Las Vegas: what happends in Vegas...... ;-)
The Venetian was het hotel waar wij sliepen. Ik keek mijn ogen uit. Voor mij was 2 nachten LV voldoende, mijn vriend had hier wel een week willen zitten.
- Bryce Canyon: voor mij het aller aller aller mooiste park :). Klein, overzichtelijk, prachtige rotsen.
Het hotel was Ruby's Inn, wij vonden hem het minste van alle hotels, maar prima.
- Grand Canyon: prachtig! maar helaas was het erg mistig toen wij er waren dus we hadden vast niet het mooiste uitzicht. We zijn in IMAX naar de film geweest over de Grand Canyon, dat was best leuk. We zaten in Tucyasan, op een paar minuten van de ingang (south als ik me het goed herinner).
- Sedona: wat een leuk plaatsje! Aangezien we genoeg hadden van de bergen en natuur, hebben we hier lekker een rondje gelopen door de cowboys winkels en op het terras gezeten en gezwommen. we zaten in Best Western inn Sedona, en wauw wat een uitzicht over de prachtige rode rotsen!! Erg mooi hotel. En bijkomend voordeel: ONTBIJT!!!
- Palm Springs: had van ons mogen vervallen. Wat een vergane glorie. Bijna alles was dicht. Het hotel was prima, en we zijn er niet lang geweest omdat het vanaf Sedona al 6 uur rijden was en we dus pas laat op de dag aankwamen.
Het hotel was wel mooi (Palm Mountain Resort).
- Los Angeles: hier sliepen we in Sportsmens Lodge. Prima hotel met een leuk restaurant en zwembad.
1 dag zijn we naar Hollywood en Beverly Hills geweest. We hebben daar zeker een paar uur rondgelopen in de dure winkelstraten en woonwijken.
1 dag zijn we naar Santa Monica geweest. Lekker luieren aan het strand en gewandeld op de Pier en op het fietspad langs de kust.
1 dag zijn we naar Universal Studio's geweest. We wisten niet goed wat te verwachten, we zijn niet van die pretparken types, maar het was ontzettend leuk! eerst alle attracties: WAUW! Niet te vergelijken met een Walibi of Hellendoorn ;-) en aan het eind v/d dag de Studiotour.
We vonden LA wel stukken minder dan San Francisco of Las Vegas. Alles ligt ver uit elkaar, de mensen niet zo vriendelijk en het verkeer is echt ontzettend druk.

En toen: NEW YORK! Waar we beide ontzettend hebben naar uitgekeken.
We sliepen in hotel Excelsior, in 81th Street West. Prima locatie, aan de zijkant van Central Park.
We hebben ons hier 4 dagen vermaakt in Times Square, Central Park, de winkelstraten en het mooie gebied rondom Wall Street!

De vluchten werden allemaal uitgevoerd door United. Naar wat stibbelingen met het boeken, hadden we op alle vluchten een nooduitgang plaats (beenruimte!!) en vlogen alle vluchten optijd! We hadden op 3 van de 4 vluchten een entertainment systeem met nieuwe films. De vliegtuigen zijn wel wat klein voor mijn gevoel. Het personeel is niet zo vriendelijk.
Het eten ook wat minder... maar dat vond ik bij alle maatschappijen.
De terugweg van New York naar huis vlogen we zelfs maar 6 uur! Ideaal.

En nu zijn we weer thuis met een tas vol ervaringen, een camera vol foto's en een videocamera met prachtige filmpjes!

Bedankt allemaal, wellicht tot over een paar jaar, want naar Amerika gaan wij zeker een keer terug!

Liefs, Moniek
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Ervaringen! (nabeschouwing van reis)

Bericht door Frans H »

Hallo Moniek,

Fijn dat je zo een leuke vakantie hebt gehad en je ervaringen met ons deelt. Jammer van de mist aan de GC. Voor de meeste mensen hier op het forum blijft het niet bij 1x naar Amerika ;-)
Nog veel plezier met het uitzoeken en bekijken van de foto's en filmpjes.
guinevere
Amerika-expert

Re: Ervaringen! (nabeschouwing van reis)

Bericht door guinevere »

Wat een leuke update! Het is altijd moeilijk om iemand anders advies te geven ... het komt toch altijd vanuit je eigen ervaringen, dus om dan te lezen dat het goed bevallen is is geweldig.

Tot over een paar jaar :wink:
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer