Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kamperen in oktober/kou 's nachts: ervaringen gevraagd.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hans1209
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Kamperen in oktober/kou 's nachts: ervaringen gevraagd.

Bericht door Hans1209 »

Hoi iedereen,

Zijn hier mensen die veel ervaring hebben met camperen tijdens de maand oktober? Meer specifiek over de weerscondities rond deze periode?

Zelf vertrek ik eind september richting het zuid westen en ga onder andere volgende nationale parken met de tent bezoeken:

- Grand Canyon
- Arches
- Bryce
- Zion
- Yosemite

Heb me pas een 2-seizoens tent aangeschaft, maar heb een beetje schrik dat het 's nachts toch wel erg koud kan worden. Vooral in bryce en zion, vanwege de hoogte. Hoe houden jullie jezelf warm tijdens koude nachten? Ik zie dat het vaak toegelaten is om een vuurtje aan te maken, en vroeg me dan ook af waar je dit hout kan verkrijgen.

alvast bedankt!

groeten Hans
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Camperen in Oktober

Bericht door Isis »

Hout is overal bij NPS en supermarkten te krijgen maar je stookt geen vuur in je tent dus je zult ook een goede slaapzak moeten hebben 8) In Bryce kan het inderdaad erg fris zijn boven de 2.000 m. In Zion is het beter te doen maar ook daar in oktober wel fris denk ik. Grand Canyon ligt wat zuidelijker maar ook hoog.

Ik zou een heel goede slaapzak kopen!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Wij hebben eind september gekampeerd in Yellowstone, en toen was het al -5 C 's nachts. Zoals Isis zegt: een kampvuur houd je niet warm in bed, dus zorg zeker voor een goede slaapzak en/of warme dekens (en dan zowel onder je matras als over je slaapzak). Wij hadden bij de Target wat extra dekens gekocht. Een twee-seizoenstent lijkt me niet ideaal, liever een vier-seizoenstent met een goede bodem, die een beetje water en wind kan hebben. Het kan prachtig weer zijn, maar een herfststormpje kan natuurlijk ook.

Ik vind het zelf overigens heerlijk om in de kou te kamperen. Niets lekkerder dan met een kop hete koffie in je handen 's ochtends bij een kampvuurtje zitten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben wel eens in september gekampeerd, en in mei. Misschien niet zo koud als in oktober, maar we hebebn wel vorst meegemaakt. Een goede slaapzak is heel belangrijk. Wij gebruikten matjes, met een laag kranten eronder als isolatie. Ik vond het goed te doen. Vooral Bryce zal koud zijn, verder valt het normaal gesproken wel mee.

Mariannne
Hans1209
Amerika-newbie

Bericht door Hans1209 »

bedankt voor de reacties!

Heb een militaire slaapzak kunnen vastkrijgen, die zou geschikt zijn tot -30° dus dat moet wel ok zijn denk'k :) Idd een goed idee om ter plaatsen wat dekentjes te kopen, komt altijd van pas!
Men tentje zal toch maar moeten volstaan dan, is eentje van The Nort Face dus toch eentje van een goede kwaliteit. Lijkt me ook echt super gezellig om 's avonds aan een vuurtje te zitten, ga'k zeker doen.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Vergeet niet dat het al om 18.30 donker is en dat het dan al behoorlijk afkoeld.
Wij hebben net 10 dagen kamperen in Nederland achter de rug (het was echt geweldig!), maar dat het al om 21.00 al donker is vonden we niet een pluspunt het wordt dan al aardig koud met als gevolg dat je gauw je slaapzak in wilt :wink: .
Ik moet er echt niet aandenken dat het al donker is rond half zeven.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

In Oktober zal het in alle genoemde parken (wellicht in Arches niet) s nachts rond het vriespunt zitten. Inderdaad is het 's avonds al vroeg donker, en koelt het s avonds snel af maar tot een uur of negen buiten zitten bij een kampvuur gaat nog prima.
Een paar jaar geleden waren wij in oktober in Zion, en 's ochtends was het echt heel koud. Iedereen liep daar met handschoenen en mutsen op. Maar een paar uurtjes later toen de zon er was, was het er weer bloed heet. En had iedereen een korte broek en t-shirt aan. Ik denk dat een temperatuur verschil van 30 graden tussen dag en nacht niets te veel gezegd is. En dan is de kou van s nachts ook snel weer vergeten. :)
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wellicht een beetje :offtopic: , maar mijn ervaring is dat een kampvuur heel weinig helpt voor de kou. Aan de voorkant verbrand je bijna en aan de achterkant bevries je. Of andersom natuurlijk. :wink: Het is natuurlijk wel gezellig.
Groet,

Old Faithful
Hans1209
Amerika-newbie

Re: Kamperen in oktober/kou 's nachts: ervaringen gevraagd.

Bericht door Hans1209 »

Zijn er dan nog mensen die rondwandelen 's avonds nadat de zon reeds is ondergegaan? Want het lijkt me wel een beetje raar dat je voor de rest van de avond in je tentje moet vertoeven, wachtende op de slaap... Ik ga alléén rondtrekken dus ik kan me wel voorstellen dat je met vrienden, of je gezinnetje altijd wel wat weet te doen tijdens de avond...

30 graden is wel een heel groot verschil! 's morgens handschoenen (niet meteen iets wat ik van plan was mee te nemen) en 's middags in t-shirt, is echt wel gek :) Als het dan nodig is zal'k ter plaatsen nog wel wat spullen bijkopen, want zowel zomer als winter kledij meenemen, dan zit je wel heel snel aan 20 of 23 kilo voor je bagage!
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Tja, naast dat het donker is is er weinig verlichting. Dus een goede campinglamp is dan ook noodzakelijk. De kou bederft gewoon de lol. Je kunt gewoon heel weinig. Als de tempratuur onder de 10 graden komt is het al niet leuk meer. Dus ja, het is wachten op de slaap..... het is niet anders. In Canada (maar hier heb je niets aan) hebben ze kitchenshelters, waar je redelijk warm is en waar je ook een vuurtje mag maken dan is het wat aangenamer vaak komen er ook medekampeerders en wordt het vaak gezellig. Maar ook is hier geen verlichting.

Ik vind zelf kamperen het leukste wat er is, maar de avonden moeten wel lang zijn (dat is mijn enigste voorwaarde).

En neem dikke skisokkken en lange onderbroek en ook een sjaal en muts mee. Die gaan bij mij al standaard mee ook in de zomer! Teveel gekke dingen meegemaakt en dan leer je het wel :lol: .
Go T@bbing!!!!

LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Hans1209 schreef:Zijn er dan nog mensen die rondwandelen 's avonds nadat de zon reeds is ondergegaan?
als je geluk hebt zoals wij bij de Grand Canyon, is het volle maan en een heldere nacht en dan zie je net zoveel als overdag... betoverend mooi!
Hans1209
Amerika-newbie

Bericht door Hans1209 »

LeenG schreef:als je geluk hebt zoals wij bij de Grand Canyon, is het volle maan en een heldere nacht en dan zie je net zoveel als overdag... betoverend mooi!
volgens deze site http://www.moonconnection.com/moon_phas ... ndar.phtml heb'k geluk, eind september begin oktober een volle maan :)
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

nu nog duimen voor een heldere nacht! :thumbup:
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ik duim mee :D
Go T@bbing!!!!

Allard
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Allard »

Heb me pas een 2-seizoens tent aangeschaft, maar heb een beetje schrik dat het 's nachts toch wel erg koud kan worden. Vooral in bryce en zion, vanwege de hoogte. Hoe houden jullie jezelf warm tijdens koude nachten?.....
Begrijp ik het goed dat je die kampeerspullen vanuit Europa met het vliegtuig meeneemt? Of zit je momenteel al in de VS?

Wij hebben eind maart / begin april gekampeerd. Flinke koude nachten. In eerste instantie hadden we te weinig isolerende slaapzakken aangeschaft. Ontzettend koude nacht gehad onder een heldere hemel. Later hebben we betere gekocht (nog steeds niet meer dan $25 per stuk) en de goedkopere als extra deken gebruikt. Daarmee werd het eigenlijk al te warm 's nachts.

In de relatief droge lucht van het zuidwesten lost eventuele bewolking snel op zodra de zon ondergaat. Dus een uitstekende kans op heldere nachten bij volle maan. Geniet er maar van. In een tent kamperen geeft een extra dimensie. Op een kamer slapen kan ik thuis ook wel.
Hans1209
Amerika-newbie

Bericht door Hans1209 »

Ik neem de tent wel degelijk mee vanuit België, maar hij valt wel mee qua volume en gewicht. De slaapzak neem'k ook mee, de rest (extra slaapmat, dekentjes, kussentje) zal'k ter plaatsen bijkopen, hier speelt de kwaliteit minder rol lijkt me, en kan'k wel iets goedkoop aanschaffen in de stad. Maar had graag toch mijn tent wat op voorhand gekend, en hem eens opgezet...

Na al de reactie ben'k wel goed gewaarschuwd voor de koude en zal'k me zeker goed voorzien! bedankt allemaal

Kijk er wel naar uit, als het kamperen me bevalt ga'k mss wat hotels/motels overslagen en proberen meer de natuur in te kruipen :) De overnachtingen liggen toch nog niet vast!
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Als je hier een slaapmatje koopt zou ik voor een Thermarest gaan. Die zijn wel niet het allergoedkoopst, maar dan heb je wel iets goeds. En het is ook fijn als je een isolatiematje hebt om onder je slaapmatje te leggen zodat je geen last hebt van optrekkende kou. Kamperen is niet leuk meer als je niet kunt slapen omdat het te koud is!
Hans1209
Amerika-newbie

Bericht door Hans1209 »

heb reeds een thermarest matje :)
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Dan zal ik hem zeker meenemen. Ik neem alles mee vanuit Nederland ik betaal graag voor een extra koffer dan knoeien met spullen die je niet kent.
Zo hoef ik alleen maar in Canada stoeltjes, een wok, afwasteiltje, ketel, brandstofbusjes en wat goedkope bekers van de Walmart te kopen.
Volgend jaar hebben we serieuse plannen om weer te gaan backpacken in de Canadian Rockies naast de normale tent van 4 kilo gaat er nog een extra lichtgewicht tent van 2.5 kilo mee daarnaast nemen we ook nog de rugzakken mee in de koffers.
Met 3 koffers blijven wij ruim onder de 69 kilo.
Go T@bbing!!!!

Ifonnuh
Amerika-ontdekker

Bericht door Ifonnuh »

Dit is dus waar wij bij onze vorige reis ons erg in hadden vergist! Na aankomst in Phoenix (35gr) de warme kleding opgeborgen en in korte broek de camper in... na 3 uur rijden dachten we de de dorpsgek tegen te komen met onze aloha musiek op en zonnebril... bleek het al -3 te zijn... bij de South Rim aangekomen was het steenkoud en stond er op de kaart met weersverwachtingen -12 voor de nacht!!
dit was rond 24 oktober.... Nu gaan we precies dezelfde periode naar zelfde gebied en we nemen vooral laagjes mee!!
We dachten te kunnen bbq-en maar pas de laatste avond hebben we met veel gehaast 16.00 kamp opgeslagen want inderdaad na ondergaan van de zon daalt temp erg snel.... en dat is dus inderdaad 18.00...

iig veel plezier!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer