Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Grand Falls bij Flagstaff

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Grand Falls bij Flagstaff

Bericht door HennyCox »

Is iemand al eens geweest bij deze watervallen in de buurt van Flagstaff ?
Worden ook wel de "chocolate falls" genoemd.

Het schijnt dat je dan zo'n 9 mile door dirtroad moet alvorens daar te geraken.

Iemand een beschrijving van route en uitzicht ?
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Grand Falls bij Flagstaff

Bericht door Tipsy_1 »

Wij bezochten de grand falls in maart 2011.
volgend jaar in april hoop ik er weer langs te gaan, al zal het moeilijk om te evenaren wat wij zagen in maart vorig jaar, de waterval loopt namelijk niet altijd.
het is echt een prachtig zicht en je komt er niemand tegen.
Het was toen makkelijk te bereiken over goede dirt roads.
Je kan de wegbeschrijving het best halen uit het boek van Laurent Martres over Arizona, als je dit niet hebt wil ik het wel overtypen.
het is een zijweg van de weg naar Leupp, heel makkelijk.
Je kan onze ervaring ook terugvinden in ons reisverslag uit 2011 zie link hieronder.
John&Sylvia
Amerikafan

Bericht door John&Sylvia »

Lijkt mij ook heel gaaf om te bezoeken. Wij gaan over 3 weken, dus kans dat de waterval dan droog is lijkt me groot.

Beetje off-Topic @Tipsy_1.. Die dirt-roads.. ik zie ze vaak voorbij komen in dit forum.
Zover ik heb begrepen zijn die niet te doen met een camper?

Zouden de dirtroads naar deze watervallen wel te doen zijn?
http://johnensylviausa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Dirt road rijden met een camper is over het algemeen geen pretje. Daarnaast mag je geen dirt roads rijden en ben je niet verzekerd wanneer je op een dirt road rijdt. Mocht je pech krijgen oid, dan zijn alle kosten voor jou.
Als een dirt road er heel mooi en glad bij licht is het misschien wel te doen. Zo niet, dan mag je alles wel goed vast binnen want dan lijkt het alsof alles uit de kastjes komt en alles lostrilt in de camper.
Wij rijden in principe dan ook geen dirtroads.
DERK
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door DERK »

hier twee websites met routebeschrijvingen:
http://www.waterfallswest.com/waterfall.php?id=22
http://www.arizonahandbook.com/grand_falls.htm

de kans is groot dat er niet veel water(val) te zien is nu .. beste tijd is in het voorjaar blijkt
http://derkgoesusa.wordpress.com

Afbeelding

2013 MT-WY-ID-UT-COL-NM-AZ-CA
2012 WAS-PHI-NYC
2009 NV-AZ-UT-CA
1998 NYC
1991 St.Louis - MO
1990 Orlando - FL
John&Sylvia
Amerikafan

Bericht door John&Sylvia »

Ko-Mar schreef:Dirt road rijden met een camper is over het algemeen geen pretje. Daarnaast mag je geen dirt roads rijden en ben je niet verzekerd wanneer je op een dirt road rijdt. Mocht je pech krijgen oid, dan zijn alle kosten voor jou.
Als een dirt road er heel mooi en glad bij licht is het misschien wel te doen. Zo niet, dan mag je alles wel goed vast binnen want dan lijkt het alsof alles uit de kastjes komt en alles lostrilt in de camper.
Wij rijden in principe dan ook geen dirtroads.

Haha! Okeeej! Dat is voor mij voldoende om het dus niet te doen! Zeker de opmerking over het niet verzekerd zijn is doorslaggevend..
Als ervaren Camperrijders het zeggen, hou ik me eraan! Wel jammer want ik lees veel over toffe off road routes!
(we hebben de laatste 8 dagen van onze reis een auto.. om van SF naar LA te rijden, maar daar zijn dan denk ik weer weinig tot geen dirt roads te vinden?)
http://johnensylviausa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Daar ligt dan ook gelijk het minpuntje van reizen met de camper. Alhoewel ik ook weer genoeg mensen ken die bijvoorbeeld in Moab er een jeep bij huren om zo toch in de omgeving dirtroads te kunnen rijden. En er schijnen ook mensen te zijn die wel gewoon dirtroads rijden met de camper :mrgreen:
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

bij ons lag de dirt road naar grand falls vrij vlak, maar ik zou het toch maar niet doen met een camper; wij huren altijd een SUV...
ggga
Amerika-newbie

Bericht door ggga »

Wij waren er dit jaar op 22 mei en er was geen waterval te zien. Zelfs de Little Colorado River was vrijwel drooggevallen. De beste tijd om de waterval te bezoeken is in maart tot medio april
Laatst gewijzigd door ggga op 11 sep 2012, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

Hmm, we gaan volgend jaar september/oktober, dan heeft het dus geen zin om naar de GrandFalls te rijden. Als ie droog staat dan.
Allard
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Allard »

Het bekken van de Little Colorado is ruim 68.000 km2. Verreweg het grootste deel bevindt zich stroomopwaarts van Grand Falls. De afvoer is nogal variabel. Gemiddeld passeert er 11 kubieke meter water per seconde. Dat levert maar een bescheiden watervalletje op. Tijdens pieken kan er tot 3400 kubieke meter water per seconde naar beneden storten. De grootste kans op een redelijke hoeveelheid water is in het voorjaar vanwege smeltende sneeuw op de hogere plateaus en in de White Mountains ten zuiden van Holbrook. Normaal gesproken is het water lichtblauw maar ten gevolge van flashfloods kan het modderig roodbruin worden.

In het voorjaar 2010 lag er nog veel sneeuw in noord Arizona en was de Little Colorado roodbruin en zat er behoorlijk wat water in de rivier. Ik heb er nog steeds spijt van de Grand Falls toen niet bezocht te hebben omdat ik later pas begrepen heb dat dit een tamelijk grote zeldzaamheid was.

Op 8 april op de lijnvlucht van Las Vegas naar Houston maakte ik deze foto. Maar toen was de kans op een close bezoek al verkeken.

Diegenen die overwegen te gaan kijken kunnen het best bij de Cameron Trading Post (op de route tussen Grand Canyon en Page / Monument Valley) een blik op de daar passerende Little Colorado werpen. Indien er daar op dat moment nauwelijks water stroomt dan is er ook nauwelijks water bij de Grand Falls.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

wij waren er midden maart 2011 en wij hadden echt een donderende waterval, heel indrukwekkend. Ik vond het sowieso een mooie omgeving, ook bij droogstaande waterval kan ik mij voorstellen.
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

Allard schreef:Op 8 april op de lijnvlucht van Las Vegas naar Houston maakte ik deze foto.
Duidelijke foto en interessant bijschrift, waardoor de aanwezigheid van de waterval te begrijpen is.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij hebben Grand Falls bezocht op 20 april 2009. In mijn liveverslag kun je erover lezen en de foto's zien die we toen gemaakt hebben van de Falls en omgeving.
http://hekkie33.weblog.nl/geen-categori ... taff-page/
Helaas zijn mijn reisverslagen totaal verminkt door recente roblemen met weblog, dus let niet op de layout.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer