Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mount Evans 22 sept

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
tofke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Mount Evans 22 sept

Bericht door tofke »

Beste forumleden,

Binnen 2 weken (20sept)is het weeral zoover dan vertrekken we voor de 5de maal naar Amerika :thumbup:

De eerste 2 dagen zitten we in Denver, we komen echter laat aan en de 2de dag hebben we een rustige dag gepland wat shoppen in 16th street,Lodo en naar de castle rock outlet's en als er nog tijd over is naar the garden of the god's...

De 3 de dag hebben we Mount Evans op het programma staan nu is mijn vraag hoe kan ik het beste rijden vanuit Denver ons hotel ligt in Englewood...?
En de weg naar Mount Evans is toch open? Want ik las ergens dat deze gesloten was maar op de website staat er niets van op?
Dit is toch te doen op 1dag want we rijden nadien door naar Glenwood Springs om daar te overnachten dan...

Alvast bedankt!

MVG
Tofke
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Mount Evans 22 sept

Bericht door hekkie »

Als je vroeg vertrekt moet het te doen zijn in 1 dag. Vanaf Denver neem je de Interstate 70 W en verlaat deze bij Idaho Springs (exit 240). Het is een prachtige tocht naar boven. Of de weg open is weet ik niet maar lijkt mij wel als er nog geen sneeuw gevallen is.
Zelfde weg terug naar beneden en verder rijden via I70 naar Glenwood Springs.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Je bent net te laat om helemaal Mt. Evans op te kunnen. De laatste paar mijl naar de top gaan namelijk dicht na Labor Day.

Van de CDOT website:
Mount Evans on State Highway 5

Closes the day after Labor Day from Summit Lake to the summit. The lower half of the pass from Echo Lake to Summit Lake closes around September 30th.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

tofke schreef:De eerste 2 dagen zitten we in Denver, we komen echter laat aan en de 2de dag hebben we een rustige dag gepland wat shoppen in 16th street,Lodo en naar de castle rock outlet's en als er nog tijd over is naar the garden of the god's...
Wat je allemaal op je tweede dag wilt doen zorgt ervoor dat het niet echt een rustige dag zal zijn.

LoDo kun je in een uurtje, anderhalf uur doen als je de wandelroute doet. 16th Street Mall kun je ook in een uurtje of twee doen. Tel nog wat tijd voor lunch voordat je dan richting Castle Rock kunt gaan.

Reken op een 30 minuten rijden naar Castle Rock vanuit downtown Denver, en de outlets daar ben je zeker een uur of meer zoet. Dan is het vanuit Castle Rock nog een minuut of 20 naar Garden of the Gods waar je ook een uurtje of een, twee kunt ronddwalen. Dan moet je weer terug richting Denver, waarbij je afhankelijk van de tijd van de dag best wel eens even over zou kunnen doen in de spits.

Is het te doen? Zeker, maar het zal geen rustige dag zijn.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
tofke
Amerikafan

Bericht door tofke »

Hey alvast bedankt voor de snelle reacties!

Amikix dat zou jammer zijn :cry:
Maar er staat toch closes around 30 september en wij gaan 22 september dus hopen dat het nog lukt!

@Dento: ja dat wordt idd een druk dagje misschien dat we garden of the god's of Lodo wel overslaan we zullen wel zien de dag zelf!
Is Lodo eigenlijk wel de moeite? Je vindt er niet zo veel van op het forum eigenlijk...

@Hekkie: Ja die route hadden we ongeveer ook gepland bedankt voor de tip!

Tofke
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wij wilden in 2010 Mount Evans Road rijden op 6 september. Dat ging niet door, omdat het bovenste deel, de laatste 5 mijl vanaf Summit Lake, sinds Labor Day afgesloten was. Dit jaar is het niet anders. Zie ook http://www.mountevans.com/

Fijne vakantie.
Groet,

Old Faithful
tofke
Amerikafan

Bericht door tofke »

Das jammer,is het dan wel de moeite om het te doen?
Of zijn de laatste 5mijl juist de mooiste?
Iemand suggesties?

Bedankt old faithful voor de tip!

Tofke
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

tofke schreef:@Dento: ja dat wordt idd een druk dagje misschien dat we garden of the god's of Lodo wel overslaan we zullen wel zien de dag zelf!
Is Lodo eigenlijk wel de moeite? Je vindt er niet zo veel van op het forum eigenlijk...
Tja, LoDo... wat moet ik zeggen? Na enkele jaren in Denver te hebben gewoond was ik aangenaam verrast door LoDo. Ik had destijds een wandeltocht gevonden online, compleet met historische beschrijvingen, en ik vond het toch wel leuk om te doen. Het is weer eens heel wat anders. Hier vind je een beetje een idee, hoewel ik de wandeling van destijds niet meer zo 1-2-3 terug kan vinden. Je kunt ook eens hier op mijn blog kijken voor een idee van LoDo.

Je moet wat van geschiedenis van steden houden om er plezier van te hebben, en je hebt de beschrijvingen nodig bij de wandeling en gebouwn. Ik vond het persoonlijk in ieder geval leuker dan de 16th Street Mall - dat vind ik in een teleurstelling, maar smaken verschillen, want veel mensen vinden het geweldig. :wink:

Dat je er niet zo veel van op het forum vindt komt denk ik doordat vrij weinig mensen van het bestaan van LoDo afweten. Zoals gezegd, ik had er ook niet veel van verwacht, ondanks er niet al te ver vandaan gewoond te hebben. Denver heeft over het algemeen wel een reputatie dat er weinig te doen en te zien is, maar ik denk dat het onterecht is.

Hou je niet van stadswandelingen dan kun je wellicht LoDo overslaan, en naar Garden of the Gods rijden, maar reken zoals gezegd op de rijtijd heen en terug.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer