Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
America the beautiful pas
America the beautiful pas
Hallo iedereen,
Volgende week vertrekken wij ( met 5) voor een rondreis in west-usa.
Ik heb de topics al gelezen op dit forum rond het toegangsgeld en de passen voor national parken.
Onze rondrit is San francisco, Yosemite, Mammoth lakes, death valley, las vegas, Hoover dam, grand canyon, sedona, phoenix, san diego en LA.
Mijn vraag is nu echter:
De America the beautiful pass is voor 4 personen en wij zijn met 5. In elk park moeten we dus nog een pas kopen voor die ene persoon.
Wat zou er dan goedkoper uitkomen: de america the beautiful pas + entreegeld voor die ene persoon of telkens aan elk national park de 20 ( of 25 grand canyon) toegangsgeld betalen voor de auto. We zitten met deze vraag omdat we namelijk niet weten als je bvb voor death valley ook het toegangsgeld moet betalen omdat we hier doorrijden ( ik veronderstel van wel).
Iemand die me hierbij kan helpen en nog verdere tips, leuke ideetjes?
Hartelijk bedankt!
Volgende week vertrekken wij ( met 5) voor een rondreis in west-usa.
Ik heb de topics al gelezen op dit forum rond het toegangsgeld en de passen voor national parken.
Onze rondrit is San francisco, Yosemite, Mammoth lakes, death valley, las vegas, Hoover dam, grand canyon, sedona, phoenix, san diego en LA.
Mijn vraag is nu echter:
De America the beautiful pass is voor 4 personen en wij zijn met 5. In elk park moeten we dus nog een pas kopen voor die ene persoon.
Wat zou er dan goedkoper uitkomen: de america the beautiful pas + entreegeld voor die ene persoon of telkens aan elk national park de 20 ( of 25 grand canyon) toegangsgeld betalen voor de auto. We zitten met deze vraag omdat we namelijk niet weten als je bvb voor death valley ook het toegangsgeld moet betalen omdat we hier doorrijden ( ik veronderstel van wel).
Iemand die me hierbij kan helpen en nog verdere tips, leuke ideetjes?
Hartelijk bedankt!
Re: America the beautiful pas
Volgens mij zal het goedkoper zijn om de pas te kopen en apart entreegeld voor 1 pers. extra. Of je nu door een park doorrijdt zonder te stoppen, of je blijft er een paar dagen en onderneemt allerlei activiteiten maakt geen verschil. ALs je erdoor rijdt, moet je betalen.
Veel plezier,
Lilo
Veel plezier,
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Oke, super dan doen we het op die manier.
Bedankt voor de snelle reactie!
Groetjes
Bedankt voor de snelle reactie!
Groetjes
De pass is geldig voor alle passagiers in een personenauto. Je hoeft dus niet bij te betalen voor de vijfde persoon.
Wij hebben een aantal reizen met ons zessen gemaakt en nooit bij hoeven te betalen in de grote nationale parken.
Er zijn uitzonderingen. Over het algemeen zijn dit parken die niet met de auto toegankelijk zijn. Entreegeld wordt dan per persoon gevraagd. Bijvoorbeeld: Wupatki National Monument.About your Annual Pass: Allows pass owner and accompanying passengers in a single, private, non-commercial vehicle...
Wij hebben een aantal reizen met ons zessen gemaakt en nooit bij hoeven te betalen in de grote nationale parken.
Inderdaad, wat Felicitas zegt klopt, ben het nog even gaan opzoeken. Is dus nog beter voor jullie!
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Bedankt!
Blijkbaar heb ik dit dan verkeerd verstaan op de website.
Bij Yosemite kopen we dan direct zo'n annual pass.
Er is zoveel te zien, te doen dat een mens het allemaal niet meer zou weten.
Hartelijk bedankt!
Blijkbaar heb ik dit dan verkeerd verstaan op de website.
Bij Yosemite kopen we dan direct zo'n annual pass.
Er is zoveel te zien, te doen dat een mens het allemaal niet meer zou weten.
Hartelijk bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je alleen de 3 parken uit je openingspost gaat bezoeken zijn entreekaarten per park voordeliger. Maar een pas is natuurlijk wel zo gemakkelijk dan elke keer los een kaartje kopen en goed vor de NPS!
En wat Death Valley betreft: niet alleen doorheenrijden maar ook eens stoppen! ZIe mijn 2011-verlsag, toen was ik er ook in september. De temperatuur kan dan al best wel aangenaam zijn dus zeker eens uitstappen.
Marianne
En wat Death Valley betreft: niet alleen doorheenrijden maar ook eens stoppen! ZIe mijn 2011-verlsag, toen was ik er ook in september. De temperatuur kan dan al best wel aangenaam zijn dus zeker eens uitstappen.
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
DV kost $ 20,00 net als Yosemite, GC is $ 25,00.
Je wordt geacht ook bij het doorrijden van DV te betalen er staan op verschillende toeganswegen (onbemande) servicestations waar je kan betalen.
Je wordt geacht ook bij het doorrijden van DV te betalen er staan op verschillende toeganswegen (onbemande) servicestations waar je kan betalen.
Na wat overleg gaan we voor zo'n beautiful pass. We gaan waarschijnlijk ook Kings canyon en Sequoia np erbij nemen dus dan komt dit al beter uit.
Als we dan volgend jaar teruggaan kunnen we de pas nog gebruiken.
Hartelijk bedankt voor de vele reacties!
Groetjes
Als we dan volgend jaar teruggaan kunnen we de pas nog gebruiken.
Hartelijk bedankt voor de vele reacties!
Groetjes
- le-nnart
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
vanuit Lone Pine kan ik melden dat een pas zeker handig is !
Een pas is geldig per personen auto.
Een pas is geldig per personen auto.
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Iig Bij stovepipe wells en furnace creek kun je ook gewoon bij de visitor centers binnenlopen voor een ticket.
Ik heb ook nog een vraag mbt die pas. Stel je hebt zo'n pas, moet je dan bv in Death Valley nog melden dat je 'er bent' ?
Ikmwas er met national aprk week en hoefde dus geen entree te betalen, maar dat was wel het enige NP waar ik een bonnetje of sticker kreeg die ik zichbaar onder de voorruit moest hebben. In florida kreeg je bij elk bos of meer zo ongeveer al een sticker als je entree moest betalen.
Ik heb ook nog een vraag mbt die pas. Stel je hebt zo'n pas, moet je dan bv in Death Valley nog melden dat je 'er bent' ?
Ikmwas er met national aprk week en hoefde dus geen entree te betalen, maar dat was wel het enige NP waar ik een bonnetje of sticker kreeg die ik zichbaar onder de voorruit moest hebben. In florida kreeg je bij elk bos of meer zo ongeveer al een sticker als je entree moest betalen.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Als ze komen vragen laat je toch je pas zien? Of je loopt het VC even binnen of zie ik het nu te simpel? Volgens mij is het voor een NP niet nodig om een sticker te hebben wel bij SP enzo. Wind Cave reden we ook zo in...
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou me altijd melden bij het visitor center. Je krijgt dan op vertoon van je pas een kaart en een krantje met informatie.
Marianne
Marianne

- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
note mod : Carine : Aanbod overname pas verwijderd. Het is verboden voorwerpen te koop aan te bieden op het forum.
Groetjes,
Carine
Carine
PSVwally schreef:Iig Bij stovepipe wells en furnace creek kun je ook gewoon bij de visitor centers binnenlopen voor een ticket.
In Death Valley hebben wij dit beide keren wel gedaan, er werd toen ook gevraagd naar onze pas / recu. Op vertoon hiervan ontvang je inderdaad een plattegrond en het krantje en wij kregen beide keren een gekleurd stickertje die we op onze voorruit moesten plakken ( zodat men kan zien dat de entreegelden zijn voldaan).
Afgelopen september was er in Death Valley nergens een bemand punt, maar je kan met je CC in machine's betalen of in het visitor center.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Mocht dit over mijn reactie gaan:Jij hebt liever goedkope parken dan mooie onderhouden parken?
In het geval van death valley staan er geen er geen tolpoortjes (wind cave dus blijkbaar ook niet). Wij zijn dus, ook al wisten we dat we geen entree moesten betalen het visitors center binnengelopen om even na te gaan hoe dat in Death Valley zat. Want bij alle andere parken werd je opgewacht door parkrangers die je een kaartje in informatie verstrekte. Nu snap ik wel dat het met 40gr en de zon vol op je harses niet te doen is. Wij hebben overigens in elk park een donatie gedaan, dat werd wel overal gevraagd, behalve weer in DV, waar we het automatisch ook maar aan een parkranger gegeven hebben. Dat wij er met national parkweek waren wist ik ook niet totdat ik dat te horen kreeg bij de ingang van Yosemite. En dat dat toevallig begon op de 1e dag dat wij een NP aandeden en dat we op de laatste dag onze laatste NP aandeden was wel in ons voordeel. En ik schaam me dan niet dat ik geen $80 voor een Parkenpas uit ga geven die ik niet gebruik..
Waar het mij meer om ging is dat ik me afvroeg hoe het precies werkte met zo'n pas als je dus geen echte controle bij de ingang hebt. Als je bv de hele dag je auto op een parkeerplaats laat staan en je gaat hiken en een ranger komt langs je auto dan kan hij niet zien of je entree betaald hebt als je dus geen sticker op de ruit hoeft te plakken.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het gaat niet over jouw reactie, PSVwally! Iemand had hier een pas te koop aangeboden, en dat bericht is door Sachasenne verwijderd. Ik had er melding van gemaakt, omdat het niet is toegestaan zo'n pass hier te verkopen. Nu is de reactie van Weimar dus een beetje verloren, maar die sloeg dus op het te koop aanbieden van de pas.PSVwally schreef:Mocht dit over mijn reactie gaan: <knip>Jij hebt liever goedkope parken dan mooie onderhouden parken?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
In elk park word je verondersteld om je pas zichtbaar in de auto achter te laten.
Als je erom vraagt krijg je een handig kaartje om de pas aan de autospiegel te hangen
Als je erom vraagt krijg je een handig kaartje om de pas aan de autospiegel te hangen
Ik heb nog nergens in een National Park gezien dat je pas zichtbaar in de auto moet blijven liggen.Betty schreef:In elk park word je verondersteld om je pas zichtbaar in de auto achter te laten.
Meestal moet je die pas laten zien als je het park binnen gaat en erna niet meer.
Bij State Parks moet je vaak zelf betalen (met een envelopje), en dan moet je wel een kaartje in je auto laten liggen.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 4532 Weergaves
-
Laatste bericht door Elendan
-
- 7 Reacties