All about Las Vegas (LV)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door stegeman »

En ik schreef m’n stukje juist bewust met in m’n achterhoofd op deze manier dat topic naar de achtergrond proberen te schuiven (omdat ik dat steeds nog zag en normaal het liefst het vegas topic las) :roll:
Misschien gaat t vanaf nu goed dan :wink: Vond dit echt een mooi topic met alle mogelijkheden die Vegas biedt. Ook voor een volgende reis... (alhoewel keuze eerst nog x Canada nu, maar daarna toch zeker incl meerdere dagen LV.)
Niet bereikt wat ik hoopte maar denk dat de afsplitsing goed is voor wie dan ook. Of je het nu wel of niet gebruikt. :thumbup: :clap:
Maar nee zoveel verdienen we niet :o maar we leven ook niet duur. Drie nachten LV incl overnachting fees, parkeren en eten(!) in mijn beleving echt niet meer dan €350 uitgegeven. Gewoon goed gezocht naar een goede prijs en snel tevreden wat eten betreft op vakantie. Zo kunnen we ook genieten van een bak sla met een kippetje (alhoewel we dat niet in lv hebben gedaan) of eens extra brood. Gaat ons niet eens om zuinig aan doen, maar snel tevreden. Uit eten telkens is ook ons ding niet. Mooiste moment wat eten betreft was de bak sla met 1 kip en wat broodjes dat we nog hadden aan de rand van de rim bij GC
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Markstaal »

@Timothy555 Helemaal mee eens, even weer on-topic nu :thumbup:
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Tinus1955 »

georgesken schreef:
21 feb 2020, 07:55
Zij zouden er lang mee gestopt zijn als dit geen voordeel voor hun opleverde.
Voor Vegas kiezen mlife en Wynn voor online spelletjes waar niemand moeite mee heeft, Caesars haalt extra klanten binnen via de match. Ieder zijn manier en blijkbaar is iedereen er tevreden mee, zowel klant als hotelketens. Anders was dit ook gestopt.

En btw , ik heb de truk via een Amerikaans forum waar letterlijk honderden Amerikanen dit ook doen :wink:
Ok, bericht tekst heb je aangepast nu.
Iets met recht en krom dus, wat ik zei ;)

Snel inderdaad weer ontopic voordat we echt een schuldgevoel krijgen...
Laatst gewijzigd door Tinus1955 op 21 feb 2020, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door stegeman »

Iemand ervaringen met Trump hotel? Zie soms leuke aanbiedingen voorbij komen! Volgens mij zijn de beoordelingen op tripadvisor wel goed alhoewel ik soms vermoed dat die ook soms gemanipuleerd worden.
We reizen zonder kinderen en als ze hiernaartoe wel mee willen zijn ze 20 en 18. Loont het dat wanneer ze meegaan vanaf hotel aan de strip naar de Skywalk te rijden om hen toch een indruk van GC te geven ? (We zijn al uitgebreid bij Bright angel Lodge verbleven ) ik weet dat het een trap is zoals ik al vaak heb gelezen maar gaat me meer om. Zie je daar in de omgeving de diepte en schoonheid ook. Te doen in 1 dag?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Tantelotje »

georgesken schreef:
20 feb 2020, 21:11
Tantelotje schreef:
20 feb 2020, 13:55

Als je de locatie van belang vindt, zou ik iets kiezen op Center Strip. Wij hebben een aantal keren in het Flamingo hotel geslapen. Heel centraal en de kamers zijn netjes en ruim.
Behalve bij hotels van de MGM groep, komen er altijd parkeerkosten bij. Wij vinden dat nooit een probleem, maar houd daar rekening mee.
Ook iets om rekening mee te houden: vrijwel alle strip hotels rekenen resort fee's. Dat is een bedrag per nacht wat bovenop de prijs komt. Doe je niks aan. Op bijvoorbeeld Booking.com zie je per hotel vrij overzichtelijk wat er aan resort fee bij komt en of dit al in de prijs zit (vaak op die site wel). Let daar op want dat voorkomt onaangename verrassingen.
Hier is nu al zoveel gezegd hoe je geen parkeerkosten of resort fees hoeft te betalen bij alle hotels van de Caesars groep. En je betaalt wel parkeerkosten bij alle mgm hotels tenzij je minstens Pearl status hebt bij mlife (of geboekt hebt met een actie waar specifiek in vermeld is dat parkeren inbegrepen is)
My mistake, je hebt helemaal gelijk :oops: . Verkeerde keten, sorry voor de onjuiste informatie. Blijkt maar weer dat ik niet iets moet schrijven over een onderwerp wat mij persoonlijk niet heel erg interesseert (al dan niet parkgeergeld betalen) want dan zit ik er dus zomaar naast.
Bedankt voor het corrigeren! :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Maxmannl »

Over de MGM hack waarbij persoonsgegevens etc zijn gestolen.

Nederlanders zijn dus ook slachtoffer:
https://tweakers.net/nieuws/163742/data ... r_14035032
Ook mensen die nooit in een MGM hotel zijn geweest maar alleen Myvegas speelde

Je kunt hier checken of je onder de 10,6 miljoen mensen valt
https://haveibeenpwned.com/
Bij mij is deze data gestolen:
Compromised data: Dates of birth, Email addresses, Names, Phone numbers, Physical addresses

btw wat kun je er aan doen verder. Helemaal niks... of verhuizen natuurlijk :D
De enige echte Ticketbaas
lynn
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 06 mar 2011, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door lynn »

Wij zijn een paar jaar geleden ook voor een week naar Las Vegas gevlogen. Prima te doen. We hebben een auto gehuurd voor de volle week en om de dag een uitstap(je) gemaakt naar oa: mount charleston, valley of fire en een trip naar de hooverdam, kingman en oatman.
Zou de grand canyon laten voor wat het was. Dan zou ik nog eerder een dagtrip (vroeg opstaan) naar de death valley maken.
Wij verbleven in twee verschillende hotels nl het Treasure Island en het Elara hotel. Deze laatste sprong er wat mij betreft wel uit.
PaulB
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jul 2007, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Brabant jonguh!

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door PaulB »

stegeman schreef:
21 feb 2020, 10:06
Iemand ervaringen met Trump hotel? Zie soms leuke aanbiedingen voorbij komen! Volgens mij zijn de beoordelingen op tripadvisor wel goed alhoewel ik soms vermoed dat die ook soms gemanipuleerd worden.
Paar jaar geleden 3 nachten geslapen.
Pro: Heerlijke en zeer grote kamers met (volgens mij) standaard bubbelbad, perfecte service, 24h gratis onbeperkt valet parking.
Con: die idiote naam boven de voordeur, wat simpel zwembad (voor ons prima), 10 minuutjes lopen naar the strip (je kan door de fashion mall lopen zo lang die geopend is).
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door stegeman »

lynn schreef:
21 feb 2020, 16:13
Zou de grand canyon laten voor wat het was. Dan zou ik nog eerder een dagtrip (vroeg opstaan) naar de death valley maken.
Wij verbleven in twee verschillende hotels nl het Treasure Island en het Elara hotel. Deze laatste sprong er wat mij betreft wel uit.
Elara hotel gaan we bekijken. Death Valley hebben we uitvoerig gezien evenals Zion GC etc. Maar dacht dat stuk vd GC puur te doen zodat de kids een idee hebben vd GC. Verder overwegen we dan evt het noordelijk deel van ZIon en Valley of fire en evt Oatman. Willen geen dingen doen die we al gezien hebben. Op Vegas na natuurlijk. Lijkt ons fantastisch eens een weekje met de kids met een goedkope vlucht. Lekker zwemmen, wat strip over slenteren , outletcenters etc. (Andere vakantie dan wanneer we met z’n tweeen gaan)
Gast

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Gast »

Datalek hotelketen MGM treft 9800 Nederlanders

https://tweakers.net/nieuws/163742/data ... nders.html
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Division »

Code: Selecteer alles

Compromised data: Dates of birth, Email addresses, Names, Phone numbers, Physical addresses
Tsja, wat doe je eraan hè?
Afbeelding
Gebruikersavatar
JaapjeInAmerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2015, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door JaapjeInAmerika »

Vanuit Las Vegas kun je met een huurauto (wel vroeg opstaan) naar een aantal mooie parken. De Grand Canyon is wel erg ver weg. Maar Red Rock Canyon en vooral Valley of Fire en Death Valley zijn mooie dagtrips. Ook het wat minder bekende Mojave National Preserve is een aanrader.
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 24 feb 2020, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Links weggehaald, tegen de regels.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door stegeman »

Bedoel niet de GC zelf, maar dat stuk waar dat glazen plateau is (waar we niet op gaan...). Dat is naar ik zag 2u rijden ongeveer? GC south rim zijn we al 2 nachten verbleven dus kennen we ook wel, maar vraag was bedoeld of het zich loont de omgeving van dit plateau , dus nog niet het ‘echte’ GC. Of dat de moeite was. LV - South rim reden we afgelopen jaar en dat rijdt je idd niet zomaar op neer :wink:

Mojave desert, Valley of fire is zeker een optie. Death Valley ook al uitgebreid de tijd voor gehad en ook niet de bedoeling nognaals maar bij voldoende tijd misschien klein stukje voor het idee vd kids. Misschien voor hen toch wat interessanter dan Mojave desert?
Red rock canyon staat ook bij ons lijstje. Vraag me wel af of dit de moeite is in vergelijking met Valley of fire.

Samen met de jongens eens weekje Vegas moet toch een keer te plannen zijn.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door PSVwally »

Of het loont is voor éénieder verschillend. De één vind het prachtig, de ander tegenvallend.

Het is anders, qua uitzichten, qua entree, qua toerit. Dus wat dat betreft kan je er altijd heen rijden. Misschien voor de kids ook nog een stop bij de Hooverdam.
Qua prijs is het wel echt een pak duurder dan de noord en south rim, omdat het niet bij GCNP behoort. En qua viewpoints is het minder 'groots'. Maak je er bv een helitour van, is nog een stuk duurder dat wel, dan is de ervaring nog weer anders, maar vaak wel een stuk beter
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Pete.Z »

Even een tip, waar ik zelf nog geen ervaring mee heb.
Afgelopen jaar is op Fremont street hotel apache heropend, wij hebben daar voor september twee nachten geboekt voor 74 euro totaal.....nieuw ingericht, aardige reviews, dus wij proberen het eens.

http://www.binions.com/hotel/index.php
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Timothy555 »

Ik las al meerdere reviews ervan. Op YouTube kan je een room-tour vinden.

Het hotel is proper, maar ook niet meer dan dat. Echt enorm basic (niks view, beetje aan de kleine kant, armtierig rekje in de badkamer, kleinere TV, bad-douche combo,...).

Ik zou er wel eens een nachtje willen doorbrengen, als het heel druk is in Vegas en de rest is zeer duur. Maar er nu echt voor 74 Euro heen gaan... liever geef ik wat meer uit om op de strip ergens te zitten of als het echt moet, Golden Nugget Downtown.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Pete.Z »

74 euro voor 2 nachten, totaal dus....37 euro per nacht. :mrgreen:

We hebben al in veel van de grote luxe hotels aan de strip gezeten, Wynns, Trump, Luxor, Circus-Circus, Flamingo, Sahara, Hilton, maar eigenlijk vinden wij persoonlijk de luxe niet zo belangrijk, in de praktijk slapen we er, en verder zijn we op pad.

En als ik hier op het forum lees welke trucs mensen uithalen om drie kwartjes uit te sparen, zijn er vast liefhebbers hiervoor. :wink:
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Timothy555 »

Ongetwijfeld wel, daar heb je zeker een punt ;-)

Ik bespaar enorm graag enkel ‘kwartjes’ maar op vakantie hecht ik enorm veel belang aan luxe...

Wil ik eens 10 dagen ‘boven mijn stand’ leven en gewoon doen waar ik zin in heb (maar zo goedkoop mogelijk).
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Almere vak V »

stegeman schreef:
21 feb 2020, 10:06
Loont het dat wanneer ze meegaan vanaf hotel aan de strip naar de Skywalk te rijden om hen toch een indruk van GC te geven ?
Ik vind het nog steeds een erg mooie plek. De twee uitkijkpunten zijn fantastisch. En zeker als je nog nooit zoiets gezien hebt maakt het diepe indruk. En zoals hier al gezegd. Het is aardig aan de prijs. Je betaald entree pp. De laatste prijs die ik gehoord heb is $56.
Samen met de Hooverdam kan je er een prima uitstapje van maken.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door stegeman »

Dus hier geen parkenpas ???? Die Boardwalk hoeven we echt niet op. Je kunt daar dus niet met de np pas komen? Zo niet moeten we het tegen die tijd toch anders plannen. Dan beter doorrijden naar GC South rim of evt North Rim. (South rim wij gezien, kids niets)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer