All about Las Vegas (LV)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Timothy555 »

Hier nog 7 keer slapen en we zijn ook voor 10 dagen naar daar.

Heel veel leuke plannen gemaakt, in december was het solo wat heel speciaal was; nu is het met mijn echtgenote. :D
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Nessiezzz »

Leuk, geniet!

Was even benieuwd of hier mensen zijn die Cirque du soleil hebben gezien in LV. Ik ben 3j geleden naar MJ One geweest en La Reve. Nu volgende maand weer naar MJ one! Heb werkelijk nog nooit zo'n goede show gezien, wat een wereldklasse.

:thumbup:
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Timothy555 »

@Nessiezzz wat een toeval dat je dat vraagt.

Ik heb letterlijk enkele uren geleden tickets gekocht voor MJ One in Mandalay Bay. Nog geen Cirque-show gezien en deze sprong er voor mijn vrouw en mij uit omdat we allebei heel erg van zijn muziek houden. Tickets geboekt voor 22 april 7 pm.

Ik neem aan, gezien je terug gaat, dat je hem top vindt?

Ik zag in 2019 David Copperfield in MGM Grand, vonden we ook heel erg tof.
Toen op het podium geroepen om te assisteren bij een goocheltruc. Onvergetelijke ervaring.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Nessiezzz »

Ha toevallig zeg! :P ik ben ook groots fan en de muziek, visuals en dans is prachtig. Het is een hoop geld maar nergens anders kan je deze bekijken dus ja, als ik daar toch ben 8)

Het zal jullie niet teleurstellen! Hoor graag hoe je het vond.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door asv60 »

Wij zijn in 2015 naar MJ One geweest. Wij vonden het ook helemaal geweldig, volgende maand gaan we er nog een keer heen.
Ik hoefde niet na te denken over een andere Cirque show, voor mij is er maar één waar ik persé heen wil.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Hanglamp
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 apr 2022, 10:44

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Hanglamp »

Het kortingscode en tips deel van dit topic is een beetje verwaterd, maar eigenlijk ben ik wel heel benieuwd.
Als ik een hotel in Vegas probeer te boeken (aug 22) kom ik per overnachting minimaal rond de 200 euro uit, vaak nog hoger, ex resort fee.
Ik lees hier echter reacties van mensen die lang of vaak naar Vegas gaan. Hoe regelen jullie betaalbare overnachtingen?
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Timothy555 »

@Hanglamp ik heb quasi overal ‘comps’ (door het vele gokken ter plaatse), maar in 2019, mijn eerste reis naar Vegas, zat ik ook aan $2,400 voor 9 nachten. Vakantie hoeft voor mij niet goedkoop te zijn, al kan ik een goede deal uiteraard wel appreciëren.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Harry »

@Hanglamp , door lid te worden van het loyalty programma van de diverse hotel(keten)s, je krijgt dan vaak al een korting.
Je kunt het spel myVEGAS spelen, maar dat geeft wel veel beperkingen tav de dagen waarop je kunt boeken, eigenlijk worden alleen de rustige dagen aangeboden als “gratis” nachten, ik heb er in het verleden wel mooie deals mee gescoord, ik heb nog een paar miljoen punten maar doe er niets meer mee, en je moet de tijd hebben om te spelen. (ik denk dat een krantenwijk per uur meer oplevert :lol: ).
Je kunt boeken via Hotwire of Priceline, ook daar zijn hele topics hier op het forum over volgeschreven. We zaten een paar jaar geleden via Hotwire een vrijdag en zaterdagnacht voor weinig in het zeer luxe Nobu hotel in Caesars Palace.
En dan is er de mogelijkheid van Timothy555, heel veel gokken (misschien wil hij wel vertellen over welke dagelijkse bedragen het dan gaat :wink: ) en dan hopen dat je genoeg gegokt heb om bij het uitschecken niets of heel weinig te moeten betalen, en als je dan eenmaal een “record” hebt bij het hotel stromen de aanbiedingen binnen.

Mogelijkheden genoeg dus om het goedkoper te maken, je zult er wel tijd in moeten steken. :D
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Timothy555 »

@Harry heb ik geen probleem mee.

Ik voorzie een enveloppe met $1000 per dag. Dit bedrag is nog nooit ‘op’ geweest. In december was ik er 7 dagen, dus $7,000 bij me, en ben met nét iets meer dan $4,000 naar huis gegaan.

Laat ons zeggen dat van de kleine $3,000 nog een $500 naar tips gegaan is (die doe ik altijd cash, worden toch niet gecompt tenzij je écht een zware heavy whale bent misschien).

Je kan dus stellen dat die reis me $2,500 gekost heeft aan gokken. Los van het entertainment (ik gok voor de fun, niet om te winnen),
Heb ik hierdoor 7 nachten gratis hotel (3 nachten Caesars Palace, 4 nachten Park MGM) zonder resort fee, zo’n $400 eten en drinken en wat random dingen zoals late check out,… gekregen.

Ik denk dat ik in die week minstens 50 comped drankjes gekregen heb terwijl ik aan het spelen was, en als je weet wat een drankje in Vegas kost…

Let op, full disclaimer, je moet er ALTIJD van uit gaan dat je de bedragen weldegelijk 100% kan verliezen (eens in de zoveel keer heb je horrorgeluk).
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door MattRob »

Wij hebben voor onze aankomende trip (nog 20 dagen) het hotel in Las Vegas uiteindelijk via Hotwire geboekt. Je weet eigenlijk zo goed als zeker welk hotel je krijgt bij de Hot Rates, door te kijken naar de rating en aantal beoordelingen. Het is eigenlijk zo goed als altijd voordeliger dan standaard goedkoopste tarief dat je kan vinden. En het wisselt per dag, dus je moet toeslaan als je happy bent met de prijs. Soms is het echt een hele goede deal; naar ervaring vaak echt de week of enkele dagen van te voren. Normaal heb ik een cancellable booking staan, mocht het niet lukken, maar nu vorige week toch maar vastgelegd via Hotwire, voor de zekerheid. Onze week (eerste week mei) was gruwelijk duur, nog niet helemaal duidelijk waardoor (lijkt weekend ervoor NFL draft te zijn in Las Vegas; misschien daardoor). Dat was beetje jammer, maar ach, we gaan er gewoon iets moois van maken ! En misschien had ik achteraf toch tot allerlaatst moeten wachten ... Is altijd wel iets moois te vinden in Las Vegas natuurlijk, zoveel hotelkamers.

De nacht voor aankomst zitten we in Springdale, maar hier zijn het natuurlijk kleinere hotels, en kan het ook gewoon volzitten, en moet je dus iets eerder toeslaan. Maar in Vegas maak ik me daar niet zo'n zorgen over.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Timothy555 »

Sinds woensdagochtend terug van een prachtige 10 dagen in Vegas. Met meer geld weergekomen dan ik vetrokken ben :D

Vegas lijkt me meer en meer terug te komen. Minder zwervers, minder lastig gevallen in het algemeen. Wietlucht nog steeds aanwezig maar stoort me niet. Meer en meer restaurants zijn hun openingsuren aan het verruimen of je kan er weer terecht zonder reservatie en zonder een uur te wachten (al was ik blij op vele plaatsen een reservatie te hebben).

Drink service was uitstekend in het eerste en laatste hotel (Cosmo & Encore), minder in het middelste (Mirage).

In het heengaan vroeg KLM maskers op de vlucht naar Las Vegas, al werd niemand die het niet correct droeg erop aangesproken. Zelf correct gedragen uit respect voor het personeel al moet ik toegeven dat wanneer ik sliep (had kunnen upgraden naar business) ik me met mijn gezicht naar de wand/het raam draaide en het dan toch onder mijn neus schoof (ademt net wat makkelijker).

De eerste twee dagen nog een masker nodig in de VS in taxi/rideshare, maar toen kwam het bericht dat het nergens meer moest. Ook de terugvluchten waren zonder masker (al droeg een aanzienlijk aantal mensen wel nog een masker - vaak FFP2).

Ik ben nu aan het kijken om in september nog eens terug te gaan voor 7 of 9 dagen. Zou in principe een quasi-gratis vakantie zijn (enkel vluchten te betalen, hotels en meeste eten is comped, en budget voor ter plekke kan ik 100% recycleren van deze reis :D - vegaslogica :D )
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Harry »

Dat zijn nog eens mooie en voordelige reisjes. :thumbup:
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door HennyCox »

@Timothy555 Klinkt goed :thumbup: :clap:
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door jill1234 »

Ik ben op zoek naar wat adrenaline kicks voor de pubers voor onze dagen in Las Vegas. Jongste is 13 en zou graag willen bungee jumpen vanaf de Stratosphere Tower, maar daar moet je minimaal 14 voor zijn. Nu ben ik dus op zoek naar leuke alternatieven: zijn er in Adventure Dome leuke trillriders voor een 13 jarige? En is de Insanity op de Stratosphere Tower leuk? Leuk in de zin van: beetje actie?
Andere tips zijn ook welkom :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door IngridUSA »

Deze helicoptervlucht hebben wij een paar jaar geleden gedaan, erg leuk:
https://www.papillon.com/las-vegas-tour ... -transfers

Schieten op een van de schietbanen!! Leeftijdrestricties weet ik even niet.

Wat te denken van meerijden in een Nascar:
https://www.nascarracingexperience.com/ ... gJi0_D_BwE
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Frasi »

Lees ik het goed dat het rijden in een Nascar zo'n $295 kost voor 5 minuten? Speciale Sale - alleen vandaag nog geldig...
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Nessiezzz »

IngridUSA schreef:
11 mei 2022, 08:08
Deze helicoptervlucht hebben wij een paar jaar geleden gedaan, erg leuk:
https://www.papillon.com/las-vegas-tour ... -transfers
3e keer LV moet dit toch gaan gebeuren.. heb 'm geboekt voor 1 juni. Dank voor de link en tip :thumbup:
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door IngridUSA »

Frasi schreef:
11 mei 2022, 09:15
Lees ik het goed dat het rijden in een Nascar zo'n $295 kost voor 5 minuten? Speciale Sale - alleen vandaag nog geldig...
Je kunt al vanaf $130 en die ‘special sale’ staat er echt altijd. Maar inderdaad, het kost wat.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door IngridUSA »

Nessiezzz schreef:
11 mei 2022, 09:22
IngridUSA schreef:
11 mei 2022, 08:08
Deze helicoptervlucht hebben wij een paar jaar geleden gedaan, erg leuk:
https://www.papillon.com/las-vegas-tour ... -transfers
3e keer LV moet dit toch gaan gebeuren.. heb 'm geboekt voor 1 juni. Dank voor de link en tip :thumbup:
Wat leuk, veel plezier alvast! 2 weken geleden in New York ook een vluchtje gemaakt, wij vinden het echt geweldig.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Nessiezzz »

Ah fantastisch. Ik één keer boven de Grand Canyon, ook prachtig. 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer