All about Las Vegas (LV)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Timothy555 »

HennyCox schreef:
16 mei 2019, 09:12
Wow....daar gaan wij 3 weken voor rondtoeren incl. vlucht/auto/hotels......en dan slapen we ook 5 nachten in LV (2xWynn/3xBellagio)
Het is echt een bewuste keuze hoor... ik huur een auto voor 1 of twee dagen maar zelfs dat is niet zeker. Met alle info die ik nu vind, zou ik 30 dagen kunnen vullen in Las Vegas alleen al. Steekt het tegen, dan huur ik de auto gewoon langer.

Budgettair wil ik me niet sloot zetten, vandaar het ruime budget...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door roelb »

Timothy555 schreef:
16 mei 2019, 09:39
Echt, Google eens 80 minutes connection JFK. Vol verhalen van gemiste vliegtuigen. Velen die zeggen dat ze zich bij minder dan twee uur niet comfortabel voelen.
JFK heeft vele terminals. Met je KL of DL (skyteam) vlucht kom je binnen op T4. Ik kom er met gepaste regelmaat, nog nooit langer dan 15 minuten oid in de rij gestaan (en dan bedoel ik voordat ik Global entry had). Maar goed, het kan altijd een keer tegenzitten. Gelukkig wordt je dan probleemloos op een volgende vlucht naar je bestemming gebracht. Bij voorbaat en vrijwillig er voor kiezen om 4+ uur op een luchthaven te zitten, waarschijnlijk ook nog zonder toegang tot de Skyclub (lounge van Delta), tja, je moet het maar willen. Besef jezelf ook dat je inbound vlucht vermoedelijk eerder aankomt dan de tijd in het schedule. Die zijn namelijk altijd ruimer dan noodzakelijk (bewust). Dan ben je 15 minuutjes later door immigrations en customs en zit je daar te wachten. Je kunt overigens altijd kijken of je een same-day standby doet voor je originele vlucht, maar zonder elite status moet je daar normaal gesproken wel voor betalen.

De angst dat er bij irrops geen ruimte meer zou zijn op een volgende vlucht is echt ongegrond. Er zijn dagelijks 25+ opties om de route JFK-LAS te vliegen, alleen al binnen Skyteam. Na 15.00u zijn er nog 4 opties, 2 direct, 2 met een connectie. Dat zijn forse aantallen stoelen, en die zijn echt (bij lange na) niet allemaal vol.En jij gaat in zo'n geval voor op nonrev's (delta personeel) die op een stoel wachten. Kijk, als je een relatief korte connectie hebt als je laat in de avond aankomt dan is er echt een risico dat je er die dag niet meer komt. Of als je met een grote groep reist. Maar dat is hier helemaal niet het geval.

Er heerst hier soms "connectie-angst" en dat versterkt elkaar ook. Ik vind dat jammer, want het is echt nergens voor nodig. In het overgrote deel van alle gevallen gaat het namelijk gewoon goed. En als het onverhoopt niet goed gaat is de airline er om je te helpen. Dat doen ze ook zonder problemen.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Timothy555 »

Ik twijfel zelfs niet aan je gelijk, daar gaat het niet om. Kijk, als ik moet vliegen, ben ik een beetje een angsthaas.
Ik ben die ene persoon die geen 2 uur aanwezig is voor een vlucht binnen EU, maar 3 uur. Deze zomer ga ik vanuit Charleroi naar Tenerife. Hoewel de vlucht maar om 13u10 is, sta ik zeker om 10u op de luchthaven. Ik vind het ook helemaal niet erg. De vakantie begint als ik m’n voordeur dicht trek thuis.

Ik neem aan dat er op JFK wel wat te doen valt.

En ik zal terugkoppelen na de vlucht hier. Misschien denk in er na 1 keer vliegen met overstap (ja, het is de eerste keer) wel anders over.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door mtl »

Op JFK is echt niks te doen. Ik zou ook geen 3 uur op zo'n luchthaven doorbrengen zonder lounge-access.
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door ludwig »

En helemaal geen 4 uur zitten op JFK :roll: Je bent een soort van moe na een vlucht van 7/8 uur en het tijdsverschil begin je dan te merken. En dan is 4 uur hangen wel heel erg lang. Op dit forum wordt heel veel gevlogen en ik lees heel weinig verhalen van mensen die hun aansluitende vlucht niet hebben gehaald. Ja, natuurlijk zijn er horrorverhalen, maar dat zijn volgens mij uitzonderingen. Wij hebben totaal 1 keer een aansluiting gemist : op Heathrow omdat de vlucht vanuit Brussel te laat vertrok.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Timothy555 »

Ik moet toch helemaal geen 4u op JFK zitten?

- deplane en wandeling naar immigrations duurt makkelijk 15 minuten
- 15 minuten om door immigrations te komen als het vlot gaat.
- als het echt zo vlot gaat, wacht je makkelijk nog eens 15-30 minuten op je bagage. Dan door douane, en weer afgeven.
- mogelijks transfer naar terminal 2 en terug door security (zoniet gewoon terug door security in T4 zelf).
Nieuwe gate localiseren en ernaartoe gaan.

In het beste geval heb ik dus 2u30 min over. En dan reken ik nog niet dat het boarden makkelijk 30 minuten voor vertrek begint.

Ik ga in het beste geval 2 uur te doden hebben. En dat lukt me echt wel.

En als ik volledig ongelijk had, zal ik dat hier grootmoedig komen toegeven, écht waar!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door roelb »

Nou.. vergis je niet.. Volgens mij vlieg je (als ik naar je eerdere posts kijk) op 8/10 met de DL141 BRU-JFK. Scheduled arrival is 13.30. Als ik in de statistieken kijk kom die vlucht over het algemeen ca 25 tot 30 minuten eerder aan. Je kunt dus verwachten rond 13.10 wel aan de gate te staan. Dan sta je, mits je een beetje vooraan in het toestel gaat zitten en gewoon doorloopt, om 13.15u bij een APC kiosk (op JFK de gang uit, hoekje om naar rechts en je bent er). Eerste keer dat je dit doet, dus misschien kost het je 5 minuten om de vragen te doorlopen.

APC bonnetje in je hand, in de rij. Laat het 10 minuten duren voordat je aan de beurt bent. Dan ben je om 13.30u door immigrations. Laat het 20 minuten duren, dan is het 13.40u. Je bagage zal er dan inmiddels zijn, die pak je op, wandelt door customs en dropt het daar direct weer op de band. Het is nu 13.42u. Even door security, kost met een kleine rij misschien een paar minuten, 13.50u zit je airside.

Je origineel geboekte outbound vlucht (DL419) gaat om 14.55u. Gate sluit om 14.40, dus je hebt 50 minuten over. Boarding zal rond 14.25 al wel starten, dus je hoeft maar 35 minuten rond te slenteren.

Maar nu ga je vrijwillig pas om 17.29u weg. Boarden zal rond 16.59 starten. 13.50 tot 16.59 is 3 uur en 10 minuten. En dat is gewoon lang, zeker als je al lang wakker bent en nog 4 uur verder moet. Maar goed, het is al gewijzigd, en dat is normaliter maar een keer een courtesy.

Wat ik me wel afvraag is hoe je op die 1 uur en 20 minuten komt. In het schedule is het gewoon 1u25 voor die connectie (DL141->DL419 op 7/10/2019). MCT voor deze constructie is ook 1u25, alles daaronder zou niet meer valideren. En dat was in je voordeel geweest, want dan had je alle vrijheid gehad om (kostenloos) aan je route te sleutelen.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Timothy555 »

Ok, maar nu ga je er werkelijk vanuit dat alles gesmeerd loopt. Ik lees ook Engelstalige fora en daar lees ik bvb. van iemand die alleen al bij immigrations een dik uur verloor omwille van twee net gelande vliegtuigen net voor hem. Je gaat er ook vanuit dat de vlucht niet alleen op tijd is, maar ook te vroeg.

Enfin, vermoedelijk weet je het 100% beter dan ik, maar ik kan
je zeggen dat ik op m’n vlucht BRU-JFK anders 7 uur zit te stressen, niet kan genieten van een filmpje en een drankje, en waarschijnlijk m’n vrouw haar humeur stuk maak :D

Ik hoef ook geen verdere aanpassingen aan de route, nu ben ik volledig op m’n gemak.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door roelb »

Ik heb overal al 10 minuten bijgeteld ;-) En ja, vluchten komen eigenlijk vrijwel altijd te vroeg aan. Dat is in feite niets meer dan een manier van werken van de airlines: je kunt beter je estimated arrival time maximaal inschatten, dan is de kans dat je te laat bent immers kleiner. Let maar eens op als je in de toekomst wellicht wat vaker intercontinentaal vliegt: op vrijwel elke vlucht zul je horen dat de geschatte vliegtijd korter is dan verwacht.

Voor deze vlucht, als je naar de afgelopen 2 weken kijkt, zie je dat de vliegtijd varieert tussen 7u30 minuten en 8u40 minuten. De scheduled time gaat vaak uit van zo'n verwachte maximale vliegtijd, als het tegen zit dus. In dit geval is de scheduled tijd (op dit moment, dat kan in oktober weer anders zijn) 8u30. Maar het zit vaker mee dan tegen, en de kans dat je er zo lang op vliegt is klein. Ik ging uit van 8u. Als je geluk hebt en je hebt wind mee, dan ben je er nog eerder.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door georgesken »

Hey Timothy, dat je je zeker wil voelen omwille van je connectie snap ik wel ( ik zou zelf wel,nooit doen wat jij gedaan hebt). Maar onderschat vooral de jetlag nu niet. Je gaat nu heel laat in vegas aankomen ( dit is bij je oorspronkelijke ook al). Maar nu landt je in vegas bijna wanneer je hier al moet opstaan. Je gaat je ritme echt om zeep helpen zo, zeker als je nog slaapt op de vlieger naar vegas. Je verliest niet alleen 3 uur vegas door je vlucht te verlaten, je gaat de eerste dagen nog meer last hebben om in een goed vegasritme te komen. Maar ja, whats done is done. Beste wat je kan doen is nu in Jfk als je daar op tijd bent, meteen naar de balie gaan en vragen of ze jou terug op de vroegere vlucht zetten.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Timothy555 »

Ik heb wel wat ervaring met jetlag uit vorige intercontinentale trips. Gezien ik 22-23 uur wakker ben tegen dat ik in het hotel ben (wat ik door m’n werk soms ook wel eens ben, paar keer per jaar), lijkt het me net een voordeel om later aan te komen. Rond 22u Vegas-tijd gewoon crashen en slapen zo lang ik wil. Komt goed hoor :wink:

Stel dat alles zo vlot gaat als jullie zeggen, kan ik het altijd vragen. Maar geloof me, ik zou echt sterven van stress met een korte connection time, ken mezelf.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door roelb »

Dat laatste (vragen bij een Delta balie op JFK) kun je zeker doen, maar formeel moet je daar voor betalen. Dat heet "same-day confirmed" of "same-day standby" en kost normaal $75. Vanaf Skymiles Gold is het gratis, en volgens mij waiven ze die kosten ook voor partner elites (vanaf Elite+).

Maar er zitten nogal wat haken en ogen aan. Dezelfde boekingsklasse moet bijvoorbeeld beschikbaar zijn, dat zal de grootste showstopper zijn omdat het ticket van @ Timothy555 vermoedelijk in fare bucket V of X zal zitten. Dat zal een uur vooraf vrijwel zeker niet meer beschikbaar zijn. Je staat ook achteraan in de rij, nonrevs ("gratis" passagiers, airline personeel/familie) gaan volgens mij zelfs voor en sowieso sta je achter alle irrops (irregular operations, passagiers die herboekt moeten worden). Dus de kans dat dit een uur voor vertrek nog lukt is denk ik niet al te groot.
Elisha
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 feb 2019, 05:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Elisha »

HennyCox schreef:
16 mei 2019, 09:12
Wow....daar gaan wij 3 weken voor rondtoeren incl. vlucht/auto/hotels......en dan slapen we ook 5 nachten in LV (2xWynn/3xBellagio)
Voor 2100 dollar 3 weken hotel/auto en vlucht voor 2 personen? Dat vind ik knap!
Ik ben voor 23 nachten in het zuidwesten al 3000 dollar kwijt. In en rondom de parken overnachten is ontzettend prijzig. Hoe doe jij dat? :-o
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door tomhster »

Je moet niet alles en iedereen hier serieus nemen. Er zitten waarschijnlijk wat gespaarde overnachtingen bij. Daarnaast kun je in Vegas net zo veel of weinig uitgeven als bij je past. Amerikanen hebben vaak maar weinig vrije dagen, dus als ze weg zijn doen ze over het algemeen (financieel) veel gekker dan dat wij gewend zijn.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door roelb »

Ja, ik verwacht dat die 2100 dollar voor drie weken, inclusief auto, vlucht en overnachtingen inderdaad een forse onderschatting is. Als ik de brandstof even vergeet: met een beetje tot veel mazzel scoor je buiten het hoogseizoen voor $350 pp tickets en voor $500 een auto. Dan $900 zou je dan ca 20 nachten moeten overnachten. Dat lukt echt niet. $100 gemiddeld, oke, dat geloof ik wel als je vaak budget verblijft. Maar $45, no way.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door georgesken »

Wij gaan nu ook een weekje naar Vegas voor 820€ alles in: 320€ pp voor vluchten, 180€ voor autohuur en 0€ voor 7 overnachtingen.
Daarnaast hebben we nog 2x 100$ restaurantvoucher bij caesars, 4 gratis showtickets bij caesars,50$ freeplay bij caesars, 100$ food credit in Luxor, 75$ freeplay in Luxor, 50$ food credit in de Cosmo, ongeveer 25 myvegasrewards voor vanalles en nog wat.
Wat we daarnaast uitgeven, is dan weer een ander verhaal 8)
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door tomhster »

2100 dollar/1900 euro vind ik al een redelijk normaal bedrag voor tickets inclusief bagage voor 2 en een beetje normale huurauto. Een gemiddelde best western/holiday inn kost in de middle of nowhere 100 dollar, maar in Moab bijvoorbeeld zeker het dubbele. Doe absoluut mee aan spaarprogramma's van hotelketens en speel als je tijd hebt spelletjes via MyVegas of Wynn om een paar gratis nachten te scoren, maar laat je niet gek maken door dit soort onrealistische berekeningen. Voor het gemak worden bagage, benzine, parkeerkosten, resortfees, toegangskosten en dat soort dingen gemakshalve vergeten. Of ze vliegen vanaf Frankfurt of zo. Geen lange overstap en beenruimte zijn mij bijvoorbeeld ook wat waard. En ik hou ook niet van de halfschimmige manier waarop sommige mensen gratis extra's scoren.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door Timothy555 »

Inderdaad, die budgetten vind ik betrekkelijk laag...

Ik zit aan 2 x 411 Euro voor de vlucht (incl. ruimbagage) dus 822 Euro. Ongeveer 2100 USD incl. resort fees voor 9 nachten (Aria en Delano). Er is dus een kleine 3000 Euro weg alleen hiervoor.

Dan heb je nog NIETS in Vegas. Ik heb dan wel geen huurwagen, maar aan 4 UBER-ritjes per dag zit je zo aan 50 USD dagelijks (500 USD na 10 dagen), 30 maaltijden aan gemiddeld 60 USD voor twee is nog eens 1800 USD, gokbudget van 200 USD maakt 2000 USD (goed, misschien win je af en toe eens...). Dan heb je nog geen shows, geen Linq high roller, geen cabana aan het zwembad, geen cocktails, geen betalende dingen bezocht (Titanic, Bodies, Shark reef,...), geen prullaria gekocht, niet geshopt in de outlet...

Het zal me benieuwen of ik de totale kost, ALLES in, onder de 10k kan houden. Vegas on a budget zou niets voor mij zijn... zeker de eerste keer mag een splurge zijn.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door HennyCox »

roelb schreef:
16 mei 2019, 19:24
Ja, ik verwacht dat die 2100 dollar voor drie weken, inclusief auto, vlucht en overnachtingen inderdaad een forse onderschatting is. Als ik de brandstof even vergeet: met een beetje tot veel mazzel scoor je buiten het hoogseizoen voor $350 pp tickets en voor $500 een auto. Dan $900 zou je dan ca 20 nachten moeten overnachten. Dat lukt echt niet. $100 gemiddeld, oke, dat geloof ik wel als je vaak budget verblijft. Maar $45, no way.
Beste Roelb, ik lees jouw bijdrages hier altijd met veel interesse, maar nu moet ik even in de verdediging haha.

Ik zal ff een opsomming geven:
Rechtstreekse vlucht FRA-LAX 2x € 275 = € 550
Bagage = € 100
Huurauto 409 GBP = € 470
Hotels Las Vegas 2x gratis via Wynn app
Hotels Bellagio 3x resort fee a €44 = € 132
4 Gratis hotels IHG rewards
10 nachten verschillende hotels = € 740
Totaal € 1992 dit omgerekend $ 2200

En wat is "budget verblijven" , als je een beetje handig bent met zoeken en met BW/Wyndham diamond member-ship, kun je leuke hotels hebben, maar misschien is dat voor jou wel "budget". Ik hoef niet perse onder satijnen lakens te slapen en in de nationale parken slapen wij nooit en trouwens die hebben we inmiddels wel gezien.
Wij slapen bv ook een keer in een tipi.....goedkoop, maar geen luxe nee, hoeft voor ons ook niet altijd. Als ik aan vorig jaar denk, toen sliepen we in Aria, Mandalay Bay......maar die ene nacht in een cabin in Monument Valley, zonder enige vorm van luxe, die is ons het meest bij gebleven.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door HennyCox »

tomhster schreef:
16 mei 2019, 19:57
2100 dollar/1900 euro vind ik al een redelijk normaal bedrag voor tickets inclusief bagage voor 2 en een beetje normale huurauto. Een gemiddelde best western/holiday inn kost in de middle of nowhere 100 dollar, maar in Moab bijvoorbeeld zeker het dubbele. Doe absoluut mee aan spaarprogramma's van hotelketens en speel als je tijd hebt spelletjes via MyVegas of Wynn om een paar gratis nachten te scoren, maar laat je niet gek maken door dit soort onrealistische berekeningen. Voor het gemak worden bagage, benzine, parkeerkosten, resortfees, toegangskosten en dat soort dingen gemakshalve vergeten. Of ze vliegen vanaf Frankfurt of zo. Geen lange overstap en beenruimte zijn mij bijvoorbeeld ook wat waard. En ik hou ook niet van de halfschimmige manier waarop sommige mensen gratis extra's scoren.
Wij vliegen idd van Frankfurt, geen overstap zelfs !
Halfschimmige manier ? Doel je nu op ons ?
Onrealistisch ?......lees mij opsomming hierboven.
Moab ? Tsja, kun je wel een van de duurste als voorbeeld nemen, neem dan Palm Springs, lekker goedkoper.
Parkeerkosten ? Gratis vlakbij vliegveld Frankfurt

Ik vergeleek die prijs met alleen de overnachtingen van Timothy.....en ik zei dat wij daar vlucht/auto/hotels voor hadden, kom dan niet met parkeerkosten/benzine/toegangskosten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer