Duizelig...dat is de enige goede omschrijving die ik voel op het moment ik die honderden topics doorlees met planningen, ideeen, routes etc

Heel bijzonder hoe een forum zo'n complete informatiebron kan zijn en veel verder gaat dan het gemiddelde reisbureau waarbij je al snel in een standaard route gedrukt wordt. Complimenten!
Anyway...na de eerste plannen voor een Zuid/west reis vorig jaar te hebben uitgesteld (Dat werd NY/Costa Rica) gaat het er dit jaar wel van komen en wel de laatste week september en eerste ruime week van oktober. (15/16 dagen).
Nu zie ik schema's voorbij komen die erg krap zijn gepland en van sight naar sight gaan. Omdat ik juist niet de 'stress' wil hebben om een tijdschema elke keer te halen lijkt het ons fijner om het iets rustiger aan te doen en echt te kiezen voor een paar (voor ons) must seen's. Tegelijkertijd willen we graag een paar dagen ook echt vakantie hebben en het liefst vanuit een appartement/huisje wat dingen gaan zien en bij wijze van spreke lekker de BBQ kunnen aansteken. Dit is toch net weer even anders als de flow waar je inzit als je de Hotels langsgaat. Twee jaar geleden hebben we een villa gehuurd in Florida met eigen zwembad voor erg weinig geld, maar ik begreep dat dit echt typisch florida is en eigenlijk niet te vinden/betalen is in Zuid/West US.
De mogelijkheden tot zoiets als ik hierboven beschrijf bepalen eigenlijk de route en vluchten en alles staat dus nog open (alhoewel we wel snel willen boeken). Om te beginnen maar wat vragen:
- Wat zien jullie voor mogelijkheden om een paar dagen te "relaxen" met de spreekwoordelijke BBQ voor de deur, grote zon kans in september/oktober?
- Een park wat bij ons echt op de lijst staat om te bezoeken (misschien ook hiken/fietsen) is Yosemite. Nu lees ik dat in November sommige ingangen al dichtgaan vanwege slechte weer. Hoe is dat eind september/oktober?
- Enkele verdere must sees voor ons : SF, Highway one, Grand Canyon (ondanks dat dit wel weer meer uit de route ligt)
Hoor graag..