Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

kijken...rijden..en relaxen??

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
xon
Amerika-ontdekker

kijken...rijden..en relaxen??

Bericht door xon »

Hi All,

Duizelig...dat is de enige goede omschrijving die ik voel op het moment ik die honderden topics doorlees met planningen, ideeen, routes etc :-).
Heel bijzonder hoe een forum zo'n complete informatiebron kan zijn en veel verder gaat dan het gemiddelde reisbureau waarbij je al snel in een standaard route gedrukt wordt. Complimenten!

Anyway...na de eerste plannen voor een Zuid/west reis vorig jaar te hebben uitgesteld (Dat werd NY/Costa Rica) gaat het er dit jaar wel van komen en wel de laatste week september en eerste ruime week van oktober. (15/16 dagen).

Nu zie ik schema's voorbij komen die erg krap zijn gepland en van sight naar sight gaan. Omdat ik juist niet de 'stress' wil hebben om een tijdschema elke keer te halen lijkt het ons fijner om het iets rustiger aan te doen en echt te kiezen voor een paar (voor ons) must seen's. Tegelijkertijd willen we graag een paar dagen ook echt vakantie hebben en het liefst vanuit een appartement/huisje wat dingen gaan zien en bij wijze van spreke lekker de BBQ kunnen aansteken. Dit is toch net weer even anders als de flow waar je inzit als je de Hotels langsgaat. Twee jaar geleden hebben we een villa gehuurd in Florida met eigen zwembad voor erg weinig geld, maar ik begreep dat dit echt typisch florida is en eigenlijk niet te vinden/betalen is in Zuid/West US.

De mogelijkheden tot zoiets als ik hierboven beschrijf bepalen eigenlijk de route en vluchten en alles staat dus nog open (alhoewel we wel snel willen boeken). Om te beginnen maar wat vragen:

- Wat zien jullie voor mogelijkheden om een paar dagen te "relaxen" met de spreekwoordelijke BBQ voor de deur, grote zon kans in september/oktober?
- Een park wat bij ons echt op de lijst staat om te bezoeken (misschien ook hiken/fietsen) is Yosemite. Nu lees ik dat in November sommige ingangen al dichtgaan vanwege slechte weer. Hoe is dat eind september/oktober?
- Enkele verdere must sees voor ons : SF, Highway one, Grand Canyon (ondanks dat dit wel weer meer uit de route ligt)

Hoor graag..
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: kijken...rijden..en relaxen??

Bericht door LeenG »

Hallo,

wij houden ook niet erg van een overvol geplande reis. Wat wij en veel andere mensen doen, is op voorhand een globale route plannen, een waslijst maken aan bezienswaardigheden onderweg en dan ter plekke zien waar je wel of geen zin in hebt. Dus ook geen hotels op voorhand boeken maar op de bonnefooi reizen.
Dan kan je ter plekke beslissen wannneer je nood hebt aan een dag rust en wanneer je actiever wil zijn. Als je toch naar de Grand Canyon wil gaan, is Las Vegas misschien een goeie optie? Daar kan je niet BBQ-en maar wel lekker relaxen aan het zwembad (hoewel die ook wel druk zijn...) , gaan shoppen, beetje gokken,... en vanuit LV kan je wel een aantal leuke uitstappen doen.
Als je Highway one tot in LA rijdt, lijkt mij dat ook ideaal voor een paar dagen strandvakantie (ik weet niet wat de temperaturen zijn in sept/okt?) Er is een heel topic over LA waar je een hoop info kan uithale. Ik ben zelf nog niet in LA geweest maar ik denk spontaan aan een paar dagen BabeWatch- kinda- holiday :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb vorig jaar september in 12 dagen een route gedaan van Los Angeles naar Phoenix, zie mijn 2011-verslag. Dat was redelijk rustig. Met de 15/16 dagen die jullie hebben zou dat een mooie route zijn, met volddoende tijd om nog ergens te relaxen. In de omgeving van Zion zou je wat langer kunenn blijven. Springdale is een aardige plaats, en ten oosten van het park heb je ook wel mogelijkheden om wat langer te blijven, zoals de Zion Mountain Ranch.
Als je graag naar Yosemite wilt dan is dat ook een prima plek om te relaxen hoewel het in spetember al koud kan zijn, zeker als je wat hoger zit. In Yosemite West/Foresta heb je wel wat mogelijkheden qua accommodatie waar je het goed een aantal dagen kunt uithouden, maar dat zal niet goedkoop zijn.
Een andere mogelijkheid is een route met Moab er in. Lijkt me heerlijk in die tijd van het jaar. Er zijn mensen op het forum die daar een condo hebben gehuurd, misschien kun je met de zoekfunctie daarover wel iets vinden.

Marianne
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Wij hebben een week in een ruime two-bedroom huurhuis in Kanab gezeten (gehuurd via homeaway.com/), en dat is erg goed bevallen. Je rijdt wel wat meer omdat je steeds weer terug gaat naar dezelfde plek, maar je hoeft niet in te pakken en uit te pakken, naar accomodatie te zoeken, of weer uit te zoeken waar de supermarkt is, restaurants, etc. We hebben Grand Canyon North Rim, Zion, Bryce, Pink Coral Sand Dunes, Grand Staircase / Escalante en een ritje lang Page / Vermillion Cliffs, etc., gedaan.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Je zou op een paar plekken een paar dagen kunnen blijven. Waar je niet aan ontkomt om toch als je verschillende lokaties wilt zien zoals je aangeeft je van A-B moet reizen en dat zijn soms wel afstanden die wat meer dagen vergen. Van Yosemite - Zion/ Kanab is niet in 1 dag te rijden. Anderzijds kan het zijn dat je als je 3 dagen in Grand Canyon zit je misschien wel verveelt? Het hangt ook af wat je op een plek wilt zien en doen. Met kalm aan is niks mis. Mijn ervaring is dat het wel goed is om (ook in een wat strakker tempo) zeker 1 dag per 2 wk rust in te bouwen. Deze keer hadden we die redelijk maar net 1 te weinig. Dat kwam mede door de verloren dag in Rocky Mountains onze dag 2. Tevoren ziet alles er rustig uit maar dan kijk je er ook nog anders tegen aan. En het rijden is eigenlijk ook genieten.

Voor jouw geval kun je best op de bonnefooi maar zoals mensen al aangeven wel een beetje plan maken wat je wilt doen of wat je kunt doen. Soms heb je geen zin om iets te doen en soms dwingt het weer je tot andere activiteiten. Yosemite zou ik wel reserveren (misschien aan het begin van de reis dan heb je de rest vrij) omdat er minder acco beschikbaar is. Paar dagen SF dan naar Yosemite paar dagen daar dan in 2-3 etappen naar Zion voor 2 dagen dan naar Kanab/ net onder Bryce voor paar dagen. Daarna naar Grand canyon. Aan het einde LA dan wel San Diego (wat warmer).
Succes met plannen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

een leuke locatie voor enkele dagen in zuid arizona, van daar af kan je eventueel kleine uitstapjes maken naar bvb Saguaro national park, Tombstone,...

in Tucson: casita's at smokey spring ranch: http://www.thecasitas.com/index.htm
wij zijn hier twee dagen geweest en het was super! ideaal om te BBQ 'en en veel privacy.
en heel zuidelijk dus lekker warm
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wij zijn in April, dus ook buiten het seizoen, gegaan en hebben ongeveer de helft geboekt (1e hotel, laatste hotel in ons geval in Vegas, San Francisco en Death Valley en de Grand Canyon). De andere overnachtingen hebben we de dag ervoor of op de dag zelf via ipad en telefoon (free wifi rules) geboekt. Ik vind zelf Florida en het zuidwesten 2 compleet verschillende vakantie bestemmingen. Wij hebben dit jaar mensen ontmoet in zowel LA als in Las Vegas die daar voor één of meer weken een huisje gehuurd hadden. Frappant is wel dat beide vertelde al minimaal 2x rondgetrokken te zijn en nu gekozen hadden voor wat kleine uitstapjes vanaf een vaste basis.

Als je jullie must sees in 15 dagen wilt stoppen, met enkele dagen vast op een plek wordt het wel lastig. Afhankelijk van ticketprijzen zijn er wel opties natuurlijk, maar pak zowieso multicity.

1) ? - SF
2) SF
3) SF
4) SF - yosemite
5) yosemite
6) yosemite
7) yosemite - monterey
8 ) monterey - cambria/morro bay
9) morro bay - LA
10) LA
11) LA - Kingman
12) Kingman - Grand Canyon
13) Grand Canyon - Sedona
14) Sedona
15) Sedona - Phoenix
16) Phoenix - ?
Puur omdat je dan wat langer op meerdere plekken bent, de meeste (korte) routes hier zouden een dag minder SF en een dag minder Yosemite doen en wrs ook een dag minder Sedona en die evt gebruiken voor vegas, zion, bryce en of page.
Keuzes, keuzes.Het is zo groot en om de 30km heb je weer compleet andere overweldigende landschappen dat je er nog veel meer van wilt gaan zien. Dat is voor mij de reden dat ik dit boven Florida plaats, wat qua natuur saaier is, maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik vond het rijden in florida eentonig vergeleken met wat ik in het zw gezien heb, wat ook nog lang niet alles is.

1) ? - LA
2) LA
3) LA - morro bay
4) morro bay - monterey
5) monterey - SF
6) SF
7) SF
8 ) SF - Yosemite
9) Yosemite
10) yosemite - lone pine
11) lone pine - las vegas
12) las vegas
13) las vegas - grand canyon
14) grand canyon
15) grand canyon - phoenix
16) phoenix - ?

En zo kan ik nog wel 10 routes opschrijven die beginnen en of eindigen in LA, SF, LAs Vegas of Phoenix.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Wij doen twee dingen om rust in te bouwen: we ruilen ons huis of huren er een, zodat je van alle gemakken voorzien bent. Vanuit daar maken we dan dagtrips (en soms een nachtje in een motel of camping tussendoor). In die paar weken op een locatie kun je een buurt (en je buren) echt leren kennen. Wij merken dat we altijd tegen grappige lokale dingen aanlopen die je al rondreizende niet zou opmerken, plus het voelt minder 'slecht' om een dagje gewoon te niksen in de achtertuin.

Als we ver uiteen liggende bezienswaardigheden op het lijstje hebben, logeren we wel in hotels/motels/campings. Ik neem dan altijd het aantal dagen van de trip keer maximaal 100 kilometer per dag (21 dagen * 100 km = rondreis van 2.100 km). Dat betekent dat je soms drie dagen ergens kunt blijven, waarna je een dag een flinke afstand 'moet' rijden. Je kunt je 'ongeveer' route uittekenen in Google Maps en dan zie je vanzelf of je moet gaan schrappen omdat je anders teveel kilometers moet maken voor je gewenste gemiddelde.

PS In september/oktober is het op heel veel plekken nog lekker weer. Op deze kaart is alles wat oranje is nog gemiddeld 21 tot 27 graden in oktober: http://www.eldoradocountyweather.com/cl ... ctober.png
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
xon
Amerika-ontdekker

Bericht door xon »

Top dat iedereen met goede ideeën komt...

Mede door jullie tips even wat verder gaan kijken en proberen een voorzichtige planning te maken. Een planning met veel parken erin zoals je ziet en minder de grote stad (behalve SF en LV). De laatste autotrips zijn behoorlijk (rond de 5 uur) en heb eigenlijk geen idee of dit soort afstanden nog wel te doen zijn of dat ik ertussen nog dingen moet plannen. Vooral benieuwd naar jullie mening natuurlijk en goede suggesties om zoveel mogelijk te zien, mee te maken en/of andere praktische tips

- SF
- SF
- SF <> Monterey (3.5 uur rijden)
- Monterey <> yosemite (4 uur rijden)
- Yosemite (huisje in omgeving)
- Yosemite <>Tulare
- Tulare
- Tulare <> Dead valley
- Dead Valley
- Dead Valley <> Las Vegas
- Las vegas <> Grand Canyon
- Grand Canyon
- Grand Canyon <> Las Vegas --> Amsterdam

Open eindjes:

- Mis ik zo het mooiste stukje highway one of ligt dat tussen SF en Monterey?
- Google maps die stuurt me telkens om de parken heen waarbij ik aanneem dat dit de snelste route is. Maar mis ik hier niet veel of kan het niet anders?
- LA bewust overgeslagen trouwens
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk eens wat er mogelijk is in of rondom Yosemite en of het betaalbaar is.
Die 2 nachten Tulare begrip ik niet zo goed, ik zou via de Tioga Pass naar Death valley rijden. Als je naar Sequoia NP wilt zou ik in het park gaan overnachten.
Vanuit de Grand Canyon is het ook mogelijk om naar Phoenix te rijden en daar te eindigen, anders rij je 2 keer hetzelfde stuk tussen LV en de GC.
Een dag minder Yosemite en via de tioga Pass rijden geeft je de mogelijkheid om nog 2 nachten Zion te doen tussen Las Vegas en de GC. Lijkt me wel mooi in die tijd van het jaar. Maar dat betekent wel minder rust natuurlijk. 3 nachten Zion zou ook kunnen als je voor Death Valley maar 1 nacht uittrekt.

Het mooiste stuk van Hwy 1 ligt onder Monterey, dus dat mis je inderdaad op deze manier. Als het je niet om Monterey zelf gaat zou je dat deel ook over kunnen slaan.
Waar precies stuurt googlemaps je omheen? Je kunt wel van west naar oost door Yosemite rijden, maar Sequoia NP heeft geen uitgang aan de oostkant.
Op de site van de parken kun je een kaart vinden, zie bijvoorbeeld http://www.nps.gov/yose voor Yosemite en http://www.nps.go/seki voor Sequoia/Kings Cnayon. Links onder bij elk park staat een link naar de kaart van het park.

Marianne
xon
Amerika-ontdekker

Bericht door xon »

Check...

- Tulare had ik erin zitten omdat ik beetje uit de reisbrochures aan het pikken was en dit telkens als startpunt genoemd werd voor Sequoia NP.

- Tioga Pass..ja je hebt gelijk zie ik..wat wel zo is is dat het niet meer logisch is om Sequoia NP aan te doen op het moment je doorsteekt. Is het park wel de moeite waard eigenlijk volgens jullie?

- Na veel overstap drama's bij verschillende reizen (voornamelijk het wachten en opbreken) ben ik echt op zoek naar een rechtstreekse vlucht. Phoenix vliegt (naar ik kan vinden) niets rechtstreeks naar schiphol en je zal dus altijd moeten overstappen.

- Overigens zijn er best wel "huisjes" te vinden rondom yosimite voor zo'n 100/130 euro per nacht

De spelbreker in het geheel is eigenlijk de Grand Canyon. Het voelt als een (verschrikkelijk standaard maar toch) must seen die ik niet mag en kan missen. Toch zit het zo'n enorm stuk naar het westen dat het echt wel even een stuk rijden en plannen is. Op het moment deze niet in de trip zou zitten zou ik denk ik meer aan de oostkust hebben gepland en zo het rondje hebben gedaan.

Opnieuw..alle suggesties welkom
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het probleem zit em grotendeels in je eigen titel. Wat versta je onder relaxen! Als je over het algemeen de routes bekijkt die de meeste mensen hier hebben zitten die vaak redelijk vol gepland. Maar toch hoor je bijna niemand klagen over dat ze zo'n ontstellend drukke vakantie hebben gehad. Vooral de 1e keer is het enorm genieten van alle indrukken/uitzichten etc.etc.

Ik heb in mijn 1e reis bijna 5000km gereden (in zeg 17 dagen) en ik heb geen een dag haast moeten maken. We hebben wel elke dag een wekker gezet, maar nooit op onchristelijke tijdstippen, op de dag van de terugvlucht na en we zijn eigenlijk bijna elke dag pas na 9.00 op pad gegaan.

Vanaf Tulare is het meer dan een uur naar Sequioa en meer dan 2uur naar Kings Canyon enkele reis...

Verder heeft je route ineens een dag minder als ik het goed bekijk?Van de GC naar Las Vegas en dezelfde dag een vlucht naar huis nemen is ook spannend, hoe laat gaat de vlucht dan? Of moet die vlucht een dag later zijn?
Zoals al gemeld ligt het mooiste stuk kustroute onder Monterey. Heeft Monterey speciale bedoelingen in de reis, zo nee, dan zou ik dus vanuit SF direct naar Yosemite gaan.

1- SF
2- SF
3- SF <> Yosemite (3.5 uur rijden)
4- Yosemite (huisje in omgeving)
5- Yosemite (huisje in omgeving)
6- Yosemite (huisje in omgeving)
7- Yosemite <> Mammoth Lakes (bodie/mono lake)
8- Mammoth Lakes <> Death Valley
9- Death valley
10- Death Valley <> Las Vegas
11- Las Vegas
12- Las vegas <> evt uitstapje Valley of Fire
13- Las Vegas <>Grand Canyon via Hoover dam en route66
14- Grand Canyon
15- Grand Canyon - Las Vegas stop in Williams en daarna via de Highway terug
16- Las Vegas - ?

Volgens mij is dit een mooie route zo en doe je het heel rustig aan.

het stuk Las Vegas - Boulder City - net voorbij de Hoover dam, vind ik nog wel een mooi stuk om te rijden. Het stuk daarna, zeg over de bergrug tot aan Kingman is 80km oersaaie weg. Het stuk route66 tot aan Seligman vond ik persoonlijk tegenvallen, maar het schijnt dat wij de laatste afslag in Seligman genomen hebben (reden de route de andere kant op) en het mooiste dus al voorbij waren ;) Het stuk Williams - Grand Canyon vv is ook niet bijzonder, maar vooral vanaf de GC liggen de San Francisco mountains echt heel mooi in de verte, maar je zult door die stukken heen moeten.

Als je evt toch bereid bent een tussenstopvlucht te nemen vanaf Phoenix zou je , aangezien je in je originele planning amper in Las Vegas bent, van Mammoth Lakes naar Death Valley kunnen rijden, dan daar een dag blijven en dan een dag Las Vegas. Dan krijg je daarna dag 12 naar de Grand Canyon en dan 13 GC, dag 14 en 15 Sedona waar je dan op dag 15 laat in de middag naar Phoenix rijd voor de terugvlucht.

Wil je persé ook Highway1 in je route hebben dan zou ik het omgooien en een route SF - hw1 - LA - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - SF doen, of LA - hw1 - SF - Yosemite - Death Valley - Las Vegas en de grand canyon laten vallen als je 'rust' wilt.
xon
Amerika-ontdekker

Bericht door xon »

Dank weer voor je tips..

Even wat vragen en ideeën

- Yosemite naar Mammoth lakes.

Dit is natuurlijk al mooi omdat je hier via Tioga gaat (die vast nog wel open is eind september) en je dichter bij DF zit en die afstand een stukje minder groot is om te rijden. Maar is dit naast een mooi tussenpunt ook echt een must see?

- Death Valley

Ik hoef niet perse midden in Death valley te overnachten (of wel? :wink: ) maar wil het natuurlijk wel zien! Is het verstandig/leuk om VOOR DV ergens op een mooie plek te overnachten en dan de dag zelf door DF te rijden en dan whoeps door naar LV?

LV --> Death Valley

Van LV naar DV lijkt me realistisch om in 1 keer te rijden en 1.5 dag DV ook genoeg om veel te zien (of te kort?)

Dan...de suggestie van PSVwally. Ik heb toch de mogelijkheden zitten bekijken om dan maar toch met een tussenstop te vliegen vanaf Phoenix. Het is immers inderdaad wat saai om weer terug te rijden naar LV. Dus dan zouden we vanaf GC doorrijden naar Phoenix. Maar...wat voor moois vind ik op deze route? Het voelt als een beetje uit de `zone`zeg maar? Of gaan jullie me voor gek verklaren...
Laatst gewijzigd door xon op 30 jul 2012, 08:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mammoth Lakes is een goed gelegen stop. Er is op zich ook voldoende te zien en te doen in de omgeving (mountain biken bijvoorbeeld) maar met zoveel andere bezienswaardigheden zou ik dit gewoon als tussenstop beschouwen. Het is heeft meer keuze aan motel/hotels dan bijvoorbeeld Lee Vining. Maar Lee Vining is ook prima, dan kun je Mono Lake bij zonsondergang bekijken, lijkt me erg mooi.
Even kijken of ik het goed begrijp; waar DF staat bedoel je Death Valley? Ik zou zeker in het park overnachten, je ziet het park dan met het mooiste licht (aan het eind van de dag en in de vroege ochtend zijn de kleuren veel mooier dan midden op de dag). Met een overnachting in Mammoth Lakes of Lee Vining is een stop in DV ook beter qua verdeling dan een stop in bijvoorbeeld Lone Pine want je hebt dan meer tijd voor DV zelf. Kijk eens in onze 2004- en 2006-verslagen voor het stuk Las Vegas - Yosemite.
Terugvliegen vanuit Phoenix is mij vorig jaar goed bevallen, de route van de GC (daar kom je toch vandaan dan, je hebt het over DV?) naar Phoenix is heel mooi. De omgeving van Sedona is prachtig, je kunt naar Montezuma Castle, langs Oak Creek Canyon, Slide Rock State Park, etc. Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl bij overige bezienswaardigehden - Arizona.

Marianne
xon
Amerika-ontdekker

Bericht door xon »

Dank...en gisteravond met slaap in mijn ogen nog de reactie zitten tikken dus vandaar de domme foutjes (heb ze stiekem verbeterd) en dan wil ik ook nog allemaal vet hip die afkortingen gebruiken (waarom gebruikt een mens eigenlijk alleen voor sommige namen afkortingen :-))

Nog even de route zitten kijken van GC naar phoenix en dat is 3,5 uur rijden als je het in 1 keer zou doen. Van GC naar LV is ruim 4,5 uur dus dit verantwoord bijna al de extra wachttijd bij het overstappen elders in het land :-). Overigens zou het makkelijk (indien we laat vliegen vanuit phoenix) te rijden zijn in 1 keer en weer een dag schelen of is het echt de moeite waard om tussen GC en Phoenix nog ergens te stoppen om iets te zien wat mijn mond laat openvallen?

Zal ook site nog even kijken.

ps: het kriebelt wel een beetje om helemaal de kust niet aan te raken maar ben bang dat het gewoon niet realistisch is in 16 dagen.
girltje155
Amerikafan

Bericht door girltje155 »

Als je via de East Rim bij de Grand Canyon richting Phoenix rijdt kom je nog langs Sunset crater volcano NM (vonden wij erg mooi). Ook wupatki NM is leuk om even te bekijken als je van Pueblos houdt (vonden wij iets minder, leuk om gezien te hebben, maar dat was het dan ook). En vanaf Flagstaff naar Phoenix rijdt je door Sedona en bijvoorbeeld langs Slide rock state park, red rock state park, ook genoeg te zien en mooi. Wat betreft bezienswaardigheden kun je daar best een tussenstop doen, maar het hoeft niet en dan is het gewoon keuzes maken van wat je wel wilt zien en wat niet.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Dit jaar hebben veel dingen heel vroeg gedaan. Om de volgende reden 1. We wilden zoveel mogelijk wild zien. 2. We wilden de drukte voor zijn. 3. Om de warmte te mijden.

En dat is ons bijzonder goed bevallen. Het betekende wel dat we veel kampeerders hebben gewekt met onze dikke diesel.
We waren vaak de eerste die op of van de camping gingen.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer