Dagtour in San Francisco en in Los Angeles

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JackieV
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:08

Dagtour in San Francisco en in Los Angeles

Bericht door JackieV »

Omdat wij niet veel tijd hebben in San Francisco en Los Angeles, maar toch graag alles willen zien, lijkt het mij een goed idee om een dagtour met een bus te maken en zo alle bezienswaardigheden in SF en LA gezien te hebben.

Wij gaan met onze dochters van 13 en 11 dus het moet ook weer niet te saai zijn.

Heeft iemand ervaring in deze steden met een dagtour?
Gebruikersavatar
tcoppers
Amerika-expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: 18 jan 2005, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Dagtour in San Francisco en in Los Angeles

Bericht door tcoppers »

Heb alleen ervaring met een dagtour door San Francisco: koop kaartjes voor de hop-on/hop-off bus en maak
Eerst het hele rondje door de stad. Dan weet je wat de interessante plekjes zijn en welke je wilt zien.
Dan begin je aan het tweede rondje en stapt overal uit waar je wilt en dan later weer op de volgende bus
en gaat zo rond. Voor Los Angeles zal er hetzelfde zijn.

Hoelang zijn jullie in SF en LA een dag is wel erg weinig.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
JackieV
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:08

Re: Dagtour in San Francisco en in Los Angeles

Bericht door JackieV »

Dat is een goede tip Theo, dank je wel. Ik zal hier eens naar kijken.

We zijn van zaterdagavond tot dinsdagochtend in San Francisco, eigenlijk 2 volle dagen, dus dat valt mee.
In Los Angeles zijn we aan het begin van de vakantie een halve dag en zouden we even naar Venice Beach en Santa Monica kunnen rijden bijvb., want dan rijden we aan het begin van de middag, na wat inkopen, direct door naar Palm Springs.
En aan het einde van de vakantie hebben we er nog bijna 2 volle dagen.
Maar omdat er veel te zien is, lijkt het mij efficiënt om dit met zo'n dagtour te doen. Het aanbod is best groot. Dus hoop ik dat er nog meer ervaringen zijn?
xoxo89
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 nov 2011, 15:58
Locatie: Brabant

Re: Dagtour in San Francisco en in Los Angeles

Bericht door xoxo89 »

Ik heb in april een tour gedaan met LACity Tours. Het was echt super! Alles gezien wat we moesten zien en de tourguide was geweldig! Heb flink gelachen die dag. Echt een aanrader.
Gebruikersavatar
Rudy78
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 mar 2012, 09:52
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Egchel (Limburg)
Contacteer:

Re: Dagtour in San Francisco en in Los Angeles

Bericht door Rudy78 »

In San Francisco kun je ook een Muni Passport kopen. Voor 3 dagen ben je dan $21 dollar kwijt.
Hop on Hop off was (volgens mij) $36 voor 2 dagen.

Je moet dan wel van te voren evnetjes kijken wat je allemaal wilt zien en je kunt dan op een plattegrond van SF (in elk hotel wel te krijgen) kijken welke bus je moet pakken. Openbaar vervoer is ideaal geregel. Bussen rijden om de 10 - 15 minuten. Voordeel van de bus is ook dat deze vaak 2 kanten op rijd.

Met het muni passport kun je ook gebruik maken van de metro, cable car en die andere trams op rails. Dat kan bij de Hop on hop of dus niet.

Wat ook leuk is dat je tussen de locals reist en zo af en toe wel eens in gesprek komt met die mensen.
2005 West Canada
2007 Thailand
2009 Noorwegen
2012 West Amerika
2013 Java en Bali - Indonesië
2014 Cruise Italië - Griekenland
2014 New York
Wackicky
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 apr 2012, 21:36

Re: Dagtour in San Francisco en in Los Angeles

Bericht door Wackicky »

Los Angeles vond ik wat tegenvallen qua stad. Denk dat bus hier wel het beste is om zoveel mogelijk te zien, want alles ligt zo ver uiteen. Universal studio's was wel echt de moeite en neemt op zich al volledige dag in beslag.
Hollywood was ook wel leuk, al vind ik het ook allemaal wat overdreven.
De walk of fame is al wat verouderd en niet zo heel goed onderhouden, naar wat ik toch wel verwachtte. (gebroken tegels van sterren en zo, en gewone asfaltlaag bovenop gesmeerd over slechte stukken)
Sunset boulevard was ook niet zo wauw ;-)
Maar dat is mijn mening uiteraard.

San Fransisco vond ik veel gezelliger om in rond te wandelen, de sfeer sprak er mij veel meer aan.
In begin van de reis hebben we in namiddag china town en de financiele wijk en zo gedaan.
op einde van de reis dan in namiddag eerst naar de golden gate bridge en dan te voet overgestoken, hadden geluk dat er geen mist was! In late namiddag naar Fishermans Wharf, daar wat rondgewandeld en dan boottocht gedaan, langs Alcatraz en onder de golden gate door. Is met aperitiefhapjes en twee drankjes inbegrepen.
Dag erna hadden we nog 1 volledige dag en dan hebben we zo'n 18 km gewandeld en enorm veel gezien. Ons hotel lag bij china town en van daar zijn we gestart naar de bekende kronkelstraat, dan langs de pieren, marketstreet en dan zo de andere kant op naar de painted ladies. In diezelfde straat (wel enkele blokken verder) ligt het huis waar mrs Doubtfire is gefilmd, dus zijn we naar daar gewandeld en dan kwamen we zo in een wat chiquere buurt van SF met mooie uitzichten en dan zo terug naar hotel. Denk in totaal dat we ongeveer zes uren gewandeld hebben.
Dus als je wat sportief aangelegd bent, is de wandeltoer ook zeker de moeite ;-)
jastsali
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jul 2010, 14:46
Aantal x V.S. bezocht: 75
Locatie: Achterhoek

Re: Dagtour in San Francisco en in Los Angeles

Bericht door jastsali »

Aanrader in SF. Huur een fiets. Kan op meerdere locaties. Is echt kicken als je op zo'n tweewieler de Golden Gate over trekt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer