Wat neem ik mee en hoe pak ik de koffers in?!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Anita

Wat neem ik mee en hoe pak ik de koffers in?!

Bericht door Anita » 18 mei 2004, 13:43

Misschien een hele stomme vraag :oops: , maar vooruit:
wij gaan in oktober en november rondrijden in het Zuidwesten. Het wordt een rondreis van zo'n 26 dagen en we komen heel verschillend weer tegen: gemiddeld 17 graden in San Francisco, 9 in Sequoia, 24 in Death Valley, 17 in Las Vegas, 4 in Bryce Canyon, 21 in Parker, 18/19 in Anaheim en dan vanalles daar tussenin.
We zijn met twee volwassenen en 1 kindje van 4½ jaar.
De grote vraag: wat nemen we nou mee en hoe pak ik die koffers in?!
In Florida hebben we ook twee weken uit onze koffers geleefd, maar daar is de temerpatuur overal hetzelfde (erg warm!!!).
Nemen we nu bijvoorbeeld zomer- of winterjassen mee, hoeveel truien, korte broeken, en ook; wat voor schoenen?
Wie van jullie heeft hier wat ervaring mee?

Anita

wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol » 18 mei 2004, 21:41

Hoi Anita,

Ik zit eigenlijk een beetje met dezelfde vraag. Wij komen dan niet zoveel verschillend weer tegen, het zal overwegend warm zijn, maar .....
Met z'n vieren heb je aardig wat nodig. Ook nemen wij 4 slaapzakken mee, omdat we in cabins gaan overnachten. Verder overwegen we toch wat bestek, borden, koffiefilter, mokken, brander, pannetje etc. mee te nemen, alsmede een lamp voor buiten voor de cabin 's avonds etc. Verder willen we toch wel een spelletje meenemen en zo kom je van het een in het ander. Nou is dat op zich niet zo erg, je mag super veel kilo's in het vliegtuig meenemen, maar .............. de kofferbak van de auto moet natuurlijk wel ruimte bieden aan al dit materiaal en dan ook nog een gaatje hebben voor 4 rugzakken (de handbagage) en een daar aan te schaffen koelbox.
Dit maakt het voor mij toch vrij moeilijk besluiten. Nemen we 3 kleine koffers mee (excl. de slaapzakken en rugzakken) of maar 2. Ik heb geen idee hoe ik erachter moet komen of dit allemaal wel past in onze Buick LeSabre.

Ben dan ook benieuwd naar de reacties.

Groeten
Wendy

ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY » 19 mei 2004, 02:08

Misschien kan je eens op de website van Buick Lesabre kijken, dat geeft je een idee hoe groot de auto is.
Verder zou ik zo min mogelijk meenemen. Onderweg op campings en hotels zijn vaak wasmachines.
Bestek ed. kan je hier goedkoop kopen of met papieren borden en zo werken.
Mijn eigen ervaring is dat ik altijd teveel meeneem aan kleding, en je wilt toch ook nog een plekje overhouden in de koffers voor souvenirs.
Annemiek

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS » 19 mei 2004, 03:27

Wendy,

Waarom neem je al dat spul mee? Je kunt zo een Walmart of K-Mart in en het heel goedkoop hier kopen. De slaapzakken snap ik nog, maar het bestek en borden en zo niet.
Je bent zo aan de kilo's vergis je niet.
Net als Annemiek pak ik ook altijd te veel. Voor onze Zuidwest vakantie had ik voor ieder 5 t-shirts mee, 3 paar shorts, 1 lange broek, 1 trui en een regenjack. We waren 10 dagen onderweg en hebben 1 keer gewassen. Als je later in het jaar gaat, zou ik misschien 2 truien meenemen. In laagjes kleden wordt altijd aangeraden bij verschillende hoogtes, dan kun je uitdoen naarmate het warmer wordt. Een winterjack zou ik thuislaten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith

Gerlien
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerlien » 19 mei 2004, 07:29

Hallo allemaal,

Bij het lezen van een reisverhaal (ik weet niet meer welke, heb er zoveel gelezen), kwam ik een "wat heb ik allemaal meegenomen op mijn Amerika-vakantie "lijstje tegen. Ik heb het gekopieerd in een Word-dokumentje en aangevuld met kampeerbenodigdheden. Hij was in het Engels en is aangevuld in het Nederlands, dus het is een beetje een zooitje maar wie weet hebben jullie er iets aan.

Write down your itinerary and the addresses of the hotels your staying in for the people at home. This is quite a journey and you don't want to be totally unreachable in case something happens
.

Kleding:

5 T-shirts, tops
1 Long sleeve shirt (for colder moments)
1 Trui
1 Cut-off pants
2 Korte broek
1 Spijkerbroek
Socks
Underwear
Hiking Shoes
Comfortable shoes
Bathing Suits
Bandanna (face, head and/or neck covering)
Hat / Cap (sun and weather protection)
Jas
Pyama

Toiletartikelen

Toothbrush & paste
Regular glasses
kam
Razor, extra razorknives
Shavingcream
5 PPC en Ranitidine
Multivitamine
Vochtige doekjes
Daycream
Muggenspul
Azaron

Meenemen in tas het vliegtuig

Magazines and/or a book
Map met reisinfo + reisboeken
Photocamera + memory cards
Oplaadbare batterijen + lader
Mobiele Telefoon + lader
Water & Snacks
Passport
Credit Card, Travelers Cheques, Cash
Tickets, Vouchers + kopieèn
Driving Licenses
Emergency number for insurance
Deck of Cards
Pasje van ANWB
Traveldiary and two pens
Sunglasses
Medicine against airsickness
1 PPC en Ranitidine
1 pakje zakdoekjes

Overig

Reisstekker
Rain Wear
Verrekijker
Roadmaps/ Books
List of addresses (of people you want to
send a postcard to)
CD’s
EHBO kistje
Badhanddoeken
Handdoeken + washandjes

Kamperen

Slaapzakken
Lakenzakken
Opblaasbare kussens
Kussenslopen
Pannen
Snijplankje
Sponsje

Kopen in Amerika

Sunscreen + After Sun
Shampoo
Hairstylingproducts
Showergel
Deodorant
Tandpasta
Brander + gastankje
Lucifers
Koelbox
Koffie + thee
Borden, bestek
Plastic bekertjes
Zaklamp
Zakdoekjes
Maandverband

Ik ben overigens van plan een week of 2 voor we weg gaan alles wat we mee willen nemen bij elkaar te zoeken en alvast een keer te gaan inpakken. Kan ik dan besluiten om toch een grotere of kleinere koffer mee te nemen.

Groetjes,

Lieneke
Be bear aware!

boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie » 19 mei 2004, 17:37

Hoi,
Ik maak altijd een lijst van alle dingen die we op vakantie nodig hebben (ik, manlief en zoontje van 2). Vervolgens kijk ik welke dingen we ter plekke kunnen kopen en die zet ik op een aparte lijst. Dus heb ik 2 lijsten. De eerste dag dat we aankomen duiken we een Walmart of Kmart in en kopen de spullen op de andere lijst. Kleding etc. neem ik zo weinig mogelijk mee; kopen we ter plekke.

Verder nemen wij 4 koffers mee waarvan 2 lege mega grote weekendtassen die leeg mee heen gaan. Hebben we een paar jaar geleden in een outlet van samsonite gekocht.

Succes en groetjes :)

Monique (die ook hoognodig aan haar lijstjes moet gaan beginnen!) :P

Anita2
Amerikafan

Bericht door Anita2 » 23 mei 2004, 19:31

Hallo,

Wij vertrekken in juli voor een rondreis van 4 weken doorheen het zuidwesten.
Aangezien wij dit nog nooit eerder gedaan hebben, vind ik het ook ontzettend moeilijk om te weten hoeveel je van kleding moet meenemen.
Aangezien de temperaturen in die periode nogal aan de hoge kant zijn, neem ik aan dat een t-shirt vlug bezweet is.
En voor 3 personen voor elke dag een andere t-shirt meenemen, dat lijkt me nogal veel. Daarom zal het noodzakelijk zijn om al eens een wasje te doen.
In de meeste hotels zijn er wasmachines beschikbaar maar zijn er ook strijkijzers voorhanden ? Want een ongestreken t-shirt draag ik toch niet zo graag.

Groetjes

Anita2

boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie » 23 mei 2004, 19:52

Hoi Anita,

Als in de hotelkamer standaard een strijkijzer + plank aanwezig zijn, staat dit altijd op de hotel website. Kijk daar dus even op. Je kunt er ook eentje bij Kmart oid kopen, zie http://www.kmart.com/product/index.jsp? ... age=family , zoals je ziet zijn ze niet al te duur.

Groetjes,

Monique

vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana » 24 mei 2004, 22:12

Ik heb ook een vraagje;

wij nemen altijd een hele stapel handdoeken en badlakens mee als we op vakantie gaan.
Nu gaan we in Amerika hoofdzakelijk in motels en hotels overnachten.
Liggen daar altijd handdoeken klaar in de badkamers of geldt dit alleen voor hotels en niet voor motels?
En hoe zit dat met badlakens als je wilt gaan zwemmen, kun je die ook altijd krijgen?

Graag jullie ervaringen.

Groetjes Marjon

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS » 24 mei 2004, 22:45

Er liggen altijd handdoeken en wasdoekjes klaar in ieder hotel/motel. Wat het zwembad betreft hangt het ervan af. Sommigen hebben doeken bij het zwembad en anders nemen we gewoon doeken mee uit de kamer, je kunt altijd meer droge vragen.
Een tip trouwens als je toch een badlaken wilt: je kunt hier spotgoedkoop badlakens kopen bij bijvoorbeeld K-Mart, Target of Walmart en meestal nog van heel goede kwaliteit ook. Dan kun je die of aan het eind van je vakantie weer mee terug nemen of ergens laten liggen voor de gelukkige vinder. Veel beter dan die lappen in je baggage te moeten meedragen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith

vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana » 24 mei 2004, 23:07

bedankt voor de tips Petra, dan laten we de handdoeken lekker thuis.
Gewone handdoeken hebben we in Bryce wel nodig want daar hebben we een cabin geboekt, maar dan kopen we wel een paar goedkope in Amerika.
Weet jij trouwens bij welke winkels je het beste een paar goedkope slaapzakken kunt kopen.
We hebben ze maar twee nachten nodig en om hier nieuwe te gaan kopen en mee te slepen daar hebben we eigenlijk niet zo veel zin in.

groetjes Marjon

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob » 24 mei 2004, 23:26

Hoi Marjon,

Ik zou de Walmart maar eens proberen, daar kan je een heel huis inrichten voor weinig, ook de K-mart is een goede optie.

Gr.
Rob

Anita2
Amerikafan

Bericht door Anita2 » 25 mei 2004, 19:07

Hallo Monique,

Inderdaad, een strijkijzer kost ginder niet veel geld en is het dus het beste om daar te kopen.
Bedankt voor de tip !

Groetjes

Anita

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer