Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Anna68

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Anna68
Amerika-ontdekker

Reis Anna68

Bericht door Anna68 »

Hallo USA kenners,

Ik zit al de hele dag te googlen maar loop nu al vast, waarom de kenners niet om wat tips vragen ;-)
Vorig jaar al mooie USA trip gemaakt en voorjaar 2013 iets te vieren dus probeer een reis te bedenken...
De wensen zijn in ieder geval Las Vegas ( wordt de 4e keer maar hou er nu eenmaal van) en Sequoia NP (mijn dochter al lang geleden beloofd de "dikke bomen" ooit te gaan zien.
LA, SF en de kustlijn vorig jaar al gedaan dus die slaan we over....maar wat dan?
We hebben geen zin om dagelijks te verkassen en willen geen enorme afstanden rijden.
Wie oh wie heeft tips voor me?? (reisduur 2 a 3 weken waarvan minimaal 5 dagen LV)

Bij voorbaat dank!
Anna
2005:Carmel-Las Vegas-Miami-Bahama's
2008:Tucson-Las Vegas-New York
2011:San Franscisco-Monterey-Santa Barbara-Los Angeles-Las Vegas
2013:Phoenix-Los Angeles-Sequoia NP-Las Vegas
USInsider
Amerika-expert

Re: Sequoia en Las Vegas

Bericht door USInsider »

Je zou via Death Valley kunnen rijden, er zijn genoeg deelnemers hier die daar alles van weten, die hebben vast goede tips.
Vandaar kun je naar Kings Canyon (vlgs. mij staan daar de hoogste/dikste bomen) en net daarboven Sequoia NP. (De beide parken lopen in elkaar over).
In Sequoia NP is er de Crystal Cave, als je daar in wilt, check even hoe en waar je de kaartjes moet kopen op web site van Sequoia NP. Destijds kon het niet bij de cave zelf.
Een leuk plaatsje, misschien ook om te overnachten, is Visalia. Daar in de buurt is een outlet-mall.

Als je echt in het heel vroege voorjaar komt kun je een stukje door de Central Valley gaan rijden, want dan staan de boomgaarden in bloei.
Verder is er nietzoveel te beleven in central CA, maar als ik hier dan nog woon kun je thee komen drinken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De mooiste route van Las Vegas naar Sequoia is inderdaad via Death Valley. Ik vind het prachtig om daar te overnachten, dan heb je de mooiste uren in het park. In 2006 (zie ons reisverslag) waren wij 2 nachten in Kings Canyon. Je kunt er veel meer tijd doorbrengen. Ik zou 1 of 2 nachten in Sequoia overnachten en dan nog 1 of 2 in Kings Canyon, bijvoorbeeld bij Cedar Grove. De grootste boom staat in Sequoia (de General Sherman, zie ook hier: http://www.nps.gov/seki/naturescience/sherman.htm). In Kings Canyon staat de General Grant. Ook geen kleintje. De General Grant Grove is mooi om te bezoeken, het is een korte wandeling, zie ook mijn wandelsite.
Als je Yosemite nog niet hebt bezocht kun je daar ook meerdere dagen doorbrengen en dan via de Tioga Road het park verlaten. Dan zou je nog naar Lake Tahoe kunnen gaan en eindigen in San Francisco, met misschien nog een detour naar Lassen Volcanic NP, of de Redwoods boven SF?
Of willen jullie beginnen en eindigen in Las Vegas? En hebben jullie Zion en Bryce al bezocht?

Marianne
Anna68
Amerika-ontdekker

Bericht door Anna68 »

Bedankt voor de tips zover, ik heb zojuist je reisverslag bekeken en zie nu al door de "dikke" bomen het bos niet meer;-)
Ik zou het liefste eindigen in Las Vegas, begin wellicht LA, daar zijn we vorig jaar geweest maar slechts één dag.
Zion en Bryce ook nog niet geweest maar wil geen ook eigenlijk geen aaneenschakeling van parken....goedbeschouwd komt het er op neer dat ik dus eigenlijk geen idee heb en hoop met de tips onze "ideale"trip te kunnen samenstellen. We hebben ook nog kennissen in Phoenix dus dat is ook nog een optie, alhoewel de miles dan wel oplopen...we hebben een druk bedrijf dus willen vooral niet te lang en te vaak in de auto zitten....(we zijn dus eigenlijk best "luie" en lichtelijk verwende reizigers;-)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Maar als je maar een dag in LA geweest bent eerder, waarom besteed je daar dan niet wat meer tijd dit keer ?
Kijk eens naar het ond. dat RiverCola hier op het forum gecreeerd heeft, All about LA.

Als je dochter geinteresseerd is in grote bomen zal ook LaBrea 'tar pits' haar aanspreken denk ik.
Ik hoor hier zelden dat mensen het Gene Autry Museum for the American West bezocht hebben, maar het was een enorm succes bij mijn neefje/nichtje jaren geleden. Idem de Santa Monica pier, de Camera Obscura, de Hindu Tempel, Griffith Observatorium, 'fiets'boten in Echo Park, Watts Towers, en nog veel meer.
Ik weet niet hoe oud je dochter is ? Er is ook een heel leuk Science Museum speciaal voor kinderen en tieners - en volwassenen.
Anna68
Amerika-ontdekker

Re: Reis Anna68

Bericht door Anna68 »

Ik zit er idd over te denken om een paar dagen LA te plannen om er wat meer van te zien dan vorig jaar.
Je geeft leuke en niet voor de hand liggende tips, mijn dochter is de tienerleeftijd al gepasseerd hoor, ze is 22.
Normaliter gaan ze niet meer met pap en mam op vakantie maar we zijn volgend jaar 25 jaar getrouwd en willen dat zo wie zo vieren in Las Vegas, en dat laten zelfs volwassen kinderen zich niet ontzeggen;-)
Ik kom tot nu toe op het volgende:
aantal dagen LA
Bakersfield (overnachting)
Sequoia NF (aantal dagen in zo'n houten huisje)
Death Valley (overnachting)
Las Vegas

Zit erover te denken om een huis te huren in LV, Cosmopolitan, Belaggio en Ceaser P al geweest, wellicht wel een keer leuk om je terug te kunnen trekken voor een BBQ aan je privezwembad?!
Iemand ervaring daarmee?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Die overnachting in Bakersfield is niet echt nodig denk ik. Je zou door kunnen rijden tot in Sequoia, of tot aan Three Rivers.
Misschien zoiets:
LA - Sequoia - Kings Canyon - Yosemite (Tioga Pass) of Sonora Pass of Ebetts Pass - Mammoth Lakes - Death Valley - Las Vegas?

Marianne
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Anna68 schreef:Ik zit er idd over te denken om een paar dagen LA te plannen om er wat meer van te zien dan vorig jaar.
Je geeft leuke en niet voor de hand liggende tips, mijn dochter is de tienerleeftijd al gepasseerd hoor, ze is 22.
Normaliter gaan ze niet meer met pap en mam op vakantie maar we zijn volgend jaar 25 jaar getrouwd en willen dat zo wie zo vieren in Las Vegas, en dat laten zelfs volwassen kinderen zich niet ontzeggen;-)
Ik kom tot nu toe op het volgende:
aantal dagen LA
Wanneer je in LA bent en op zoek naar sensatie : Six Flags LA in Santa Clarita op een half uur rijden van Hollywood , geweldig attractiepark met 25 rollercoasters.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Kurt10 schreef:geweldig attractiepark met 25 rollercoasters.
Volgens mij zijn het er 15, nog steeds best veel. :wink:
Anna68
Amerika-ontdekker

Bericht door Anna68 »

25 of 15 rollercoasters ga ik niet meer trekken hoor :shock:
Nog steeds druk aan het puzzelen en een vraagje:

Maakt het nog verschil, voor wat dan ook, of we een rondje rechtsom of linksom doen?

Dus of LA- Sequoia-Death Valley-Las Vegas
of
LV- Death Valley-Sequoia- LA
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je alleen tussen die steden reist maakt het niet heel veel uit. Zoals aangegeven kun je bakersfield beter laten vervallen en direct doorrijden. Ook als je het rondje andersom maakt. Het enige waar je misschien wel rekening zou kunnen houden om de route te spiegelen is of je op vrijdag en zaterdag in Las Vegas bent. Dan verdubbelen de prijzen van hotelkamers bijna en dat zou een reden kunnen zijn om evt andersom te starten.
Anna68
Amerika-ontdekker

Bericht door Anna68 »

Ik lees dat de General Sherman in Sequoia staat maar als ik het intik op maps ligt het in Kings Canyon NP? (vlakbij Three Rivers dus)
Sequoia NP ligt een stuk lager op de kaart, ik ben een beetje verward, zal wel dommig zijn maar wie kan het me even uitleggen??
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

De general Sherman tree staat in het Giant forest in Sequoia NP, en dat is zo ongeveer midden in het park, hier een kaartje http://www.nps.gov/common/commonspot/cu ... s%20Canyon
Anna68
Amerika-ontdekker

Bericht door Anna68 »

Dit is een kaartje waar ik meer mee kan, super!
Ik zie denk ook al waar ik de mist mee in ga, Sequoia NP en Sequoia National Forest.

Thankx
Anna68
Amerika-ontdekker

Bericht door Anna68 »

Ik neem aan dat overnachten in het park als leuker wordt ervaren als bv Three Rivers, klopt dat?
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik heb 2 jaar geleden in de lodge van het park overnacht en dat was heerlijk, niet echt goedkoop, maar voor NP accomodatie is het best wel luxe.
Anna68
Amerika-ontdekker

Bericht door Anna68 »

Dank je wel voor je reacties Harry, lees net dat "groentjes"wat vriendelijker benaderd dienen te worden maar zal dan als groentje ook even netjes bedanken voor de hulp :wink:
Anna68
Amerika-ontdekker

Bericht door Anna68 »

Nog vier nachtjes slapen en dan is het eindelijk zover!!!
Phoenix, LA, SNP en dan naar Vegas.
Weinig kilometers per auto maar binnenlandse vluchten dit keer.
Mooie hotels en een lijstje met hele leuke things to do.
Ik heb er zo'n zin in :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Heel veel plezier! Hoe ziet de route er nu uit?
Wij hebben inmiddels al weer een reis achter de rug, met onder andere een uitgebreid bezoek aan Sequoia en Kings Canyon. Misschien heb je nog iets aan ons verslag. Overnachten jullie ook in het park?

Marianne
Anna68
Amerika-ontdekker

Bericht door Anna68 »

Dank je Marianne, ja door omstandigheden is onze reis een beetje vooruit geschoven maar nu gaat het toch gebeuren!
Jij bent in die tussentijd dus alweer geweest? Ik ga zo gelijk je reisverslag lezen, leuk! :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer