SAF - LA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
KoenG
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mar 2006, 04:01
Locatie: Menen / Belgium

SAF - LA

Bericht door KoenG »

Hallo,

wij zijn van plan van 7/9 tot 21/9 een reis te maken met 3 studenten naar het 'heilige' USA. :)
Nu zijn wij al veel reisverhalen beginnen te lezen om een ideetje te hebben over een mogelijke route.
Maar toch hadden we graag nog wat advies gehad want we zijn er nog nie uit.
Het plan is om te landen in SAF, daar een auto te huren en 2 weken later te eindigen in LA.
Welke route stellen jullie voor? Welke zaken moeten we zeker bezoeken (we willen wel enkele dagen vrijhouden in SAF en LA om daar/rond het een en ander te zien?)
Ons budget is normaal en hoeft niet per se een klein studentebudget te zijn. :)

Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Koen
zrx1100
Amerikafan
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 okt 2004, 12:28
Locatie: Mechelen, België
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

je zou dan beter vanaf Vegas terugvliegen, bv
San Francisco
Highway 1
Los Angeles
Las Vegas
Grand Canyon
Bryce Canyon
Zion
Vegas terugvlucht of afhankelijk van de planning/tijdsduur:
Sequoia
Death Valley
Los Angeles en dan vandaar terugvliegen

Je zou ook van LA kunnen vertrekken
LA
Vegas
Canyons
Zion
Death Valley
SFO
Highway 1
LA

http://www.joker.be altijd de beste prijzen...
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Het ligt er natuurlijk ook aan waar je interesse liggen :)

Houdt je van natuur of van pretparken?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Jasmino
Amerika-expert
Berichten: 7090
Lid geworden op: 15 mar 2004, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

SpaceAce schreef:Het ligt er natuurlijk ook aan waar je interesse liggen :)

Houdt je van natuur of van pretparken?
Hey Linda, bij ons gaat het er meestal om wie het bericht als eerste ziet...... de antwoorden zijn dan hetzelfde :hilarious:

Ik zou dezelfde vraag stellen, dus........
Als het antwoord nu wordt "pretparken" dan probeer ik als eerste te zijn :nana:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Jasmino schreef:Als het antwoord nu wordt "pretparken" dan probeer ik als eerste te zijn :nana:
Je bent wel eerlijk Jacqueline....... :wink:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Jasmino schreef:Hey Linda, bij ons gaat het er meestal om wie het bericht als eerste ziet...... de antwoorden zijn dan hetzelfde :hilarious:
Oh, wat erg dit... :lol: (mijn tranen rollen letterlijk over m'n wangen!)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
KoenG
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mar 2006, 04:01
Locatie: Menen / Belgium

Bericht door KoenG »

zrx1100 eerst en vooral bedankt voor de reactie...
Mag ik je vragen waarom je voorstelt om vanaf Vegas terug te vliegen?
We hadden eerst in ons gedachten (zonder vooraf erover te plannen, dus een hersenspinsel op cafe :) )
om via SAF gewoon te vertrekken en zo langzaam aan nr LA toe te gaan
en dan nog rond LA wat bezienswaardigheden en dingen die je moet gezien hebben te bezoeken...

Nu lijkt het me wel interessant wat je voorstelt van Grand Canyon en Bryce, Las Vegas enz te bezoeken.
Ik had eerst gedacht dat dit allemaal wat ver van elkaar is om in 'maar' 2 weken te doen
maar mijn kennis van de Grand Canyon en de afstanden reikt maar tot ik 7 jaar oud was. :lol:
Daarom dan ook de vraag naar jullie toe...

Nu om te antwoorden op de vraag over onze interesses.
Onze interesses liggen niet speciaal bij 1 iets eigenlijk.
Vorige reizen naar Afrika met de ouders waren vooral gericht op natuur maar met de vrienden hoeft dit niet.
Tuurlijk is de Grand Canyon ofzo wel een must vind ik! We willen van alles wel iets gezien hebben en liefst in LA met een dag of 2 vrij eindigen.
Als student willen we onze laatste dag ofzo afsluiten met het nachtleven eens op te snuiven of iets dergelijks want 4 dagen erna begint het academiejaar terug. :lol:
Een pretpark... daar mogen we ook wel eentje van bezoeken maar dat is absoluut geen prioriteit bij ons.

Dus eigenlijk willen we niet specifiek iets zien, maar vooral echt aan te raden/bekende dingen.

Alvast bedankt!

Koen
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

KoenG schreef:Mag ik je vragen waarom je voorstelt om vanaf Vegas terug te vliegen? We hadden eerst in ons gedachten (zonder vooraf erover te plannen, dus een hersenspinsel op cafe :) )
om via SAF gewoon te vertrekken en zo langzaam aan nr LA toe te gaan
en dan nog rond LA wat bezienswaardigheden en dingen die je moet gezien hebben te bezoeken...
Als je in San Francisco begint, langzaam naar Los Angeles rijdt en daar nog een paar dagen wil verblijven, ben je in ongeveer 9 dagen klaar. Een paar dagen Las Vegas is dan ook prima te combineren. Je rijdt namelijk makkelijk in een dag van Los Angeles naar San Francisco.

Als je in San Francisco begint en eindigt in Las Vegas, heb je bijna onze route te pakken :lol: (wij zijn ook nog een paar dagen naar San Diego geweest voor Seaworld en de San Diego Zoo).

Zoiets zou je dan krijgen:
01 - 07 sept: AMS-SF
02 - 08 sept: SF
03 - 09 sept: SF
04 - 10 sept: SF - Monterey
05 - 11 sept: Monterey - San Simeon
06 - 12 sept: San Simeon - Los Angeles
07 - 13 sept: Los Angeles (Universal Studios?)
08 - 14 sept: Los Angeles
09 - 15 sept: Los Angeles - Las Vegas
10 - 16 sept: Las Vegas
11 - 17 sept:
12 - 18 sept:
13 - 19 sept:
14 - 20 sept: Las Vegas - Amsterdam
15 - 21 sept: Aankomst Amsterdam

Omdat ik geen ervaring heb met de Nationale Parken, weet ik niet of het mogelijk is om van Las Vegas naar Bryce en Grand Canyon kan gaan om zo weer te eindigen in Las Vegas in die vier dagen??? Of misschien is het ook prima te doen vanaf Los Angeles rechtstreeks naar de Grand Canyon te gaan, daarna naar Bryce en zo in Las Vegas te eindigen?

Eén van die twee Nationale Parken gaat natuurlijk in ieder geval wel :)

Ik weet niet waarom je een paar dagen 'vrij' zou willen zijn in Los Angeles, aangezien daar niet zo heel veel te beleven is. (En uitgaan zul je natuurlijk in Las Vegas ook prima kunnen) :D

Edit: en ik zie nu dat je in België woont... :oops: Ik gok niet dat je dan vanaf Schiphol wilt vertrekken :lol:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
KoenG
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mar 2006, 04:01
Locatie: Menen / Belgium

Bericht door KoenG »

SpaceAce bedankt voor je handige reactie...
Jouw voorstel lijkt me idd wel goed.
Van SF volgens je route naar LA...
Dan lijkt het me inderdaad interessanter om eerst naar de nationale parken te gaan om zo te eindigen in Vegas?
Aan de route wil ik zeker Big Sur toevoegen en ergens de tijd vinden om eens naar Orange County te gaan.
Wat me wel verrast is blijkbaar de vele negatieve reacties op LA.
Blijkbaar is dit geen echte aanrader op de hele reis?!

Zelf hebben we nog geen concrete invulling van dagen of bezienswaardigheden
maar daar ga ik me beginnen in te verdiepen, vragen zullen zeker nog volgen. :oops: Dit forum is toch alvast al een grote hulp!
Maar een deftige reisgids in huis halen lijkt me geen overbodige kost. :)
Want nu je alles zelf moet organiseren (en niet de ouders zoals vroeger ;) ) besef ik pas hoeveel tijd hier nog zal inkruipen.

Wat ik me nog afvroeg is of ik best nu al begin te kijken voor de overnachtingen/reserveringen van ingangstickets van wat we eventueel willen bezoeken
of kan dit ook later nog vastgelegd worden? Vliegtuig en auto ga ik nu al boeken om geen onnodige kosten te maken. (kortingen...)
Voor de auto las ik hier wel dat je best in je thuisland de auto boekt, correct?
Maar daarvoor wacht ik best tot eind volgende week, tot ik eindelijk 21 ben. :D

Koen
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: SAF - LA

Bericht door Coyote »

KoenG schreef:Welke zaken moeten we zeker bezoeken (we willen wel enkele dagen vrijhouden in SAF en LA om daar/rond het een en ander te zien?)
Koen,

wat dacht je van een bezoek aan een baseballgame? Zowel in San Francisco als in Los Angeles zou je een baseballgame kunnen bezoeken. Dat heb ik zelf ook al enkele malen gedaan en is ontzettend leuk.

In Los Angeles heb je de LA Dodgers, in Anaheim de Anaheim Angels en in San Francisco de San Francisco Giants.

Op bovengenoemde sites kun je via "schedule" kijken of ze thuisspelen als jullie in Los Angeles of San Francisco zijn.

Ik probeer tijdens mijn reizen ook altijd minimaal één baseballgame te bezoeken. De afgelopen jaren ben ik naar de LA Dodgers, de Anaheim Angels, de Texas Rangers en de Colorado Rockies geweest.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

KoenG schreef:Aan de route wil ik zeker Big Sur toevoegen
Ik heb nog wel een paar leuke tussenstops voor je :wink:

- Santa Barbara (bv de Mission)
- Solvang (een Deens stadje)
- De rots Morro Rock
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- Zee-olifanten bekijken op het strand net na San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Koffie bij Nepenthe
- Big Sur
- Point Lobos R.P.
- Carmel
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De boardwalk bij Santa Cruz

Bekijk deze sites eventjes en zo kun je goed voorbereid aan de kustweg beginnen. Misschien dat er stops bij zitten welke je helemaal niet interesseren, of juist wel :)
KoenG schreef:Wat me wel verrast is blijkbaar de vele negatieve reacties op LA. Blijkbaar is dit geen echte aanrader op de hele reis?!
In Los Angeles is in principe niet zo heel veel te doen. Dat wil zeggen qua highlights. Over de Hollywood Boulevard lopen (Walk of Fame & Chinese Theater) heb je in een half uurtje gedaan. Verder kun je nog kijken hoe dichtbij je bij de Hollywood Sign kunt komen. Ook dit is in een uurtje gebeurd. Misschien kun je nog even door Beverly Hills en Rodeo Drive rijden. Maar Beverly Hills zelf stelt niet zo veel voor (vooral veel hoge heggen - dus van de huizen van eventueel beroemde mensen, zie je toch niets van). Half dagje Los Angeles Sightseeing dus.

Verder heeft Los Angeles wel een paar leuke pretparken, maar omdat je aangaf dat dit vooral geen prio heeft, lijkt mij Los Angeles niet echt boeiend voor jullie (of je moet besluiten toch wat pretparken mee te pikken, maar dan heb je weer minder tijd voor Las Vegas en de Nationale Parken daaro).

Six Flags Magic Mountain en Universal Studios zijn leuke pretparken in Los Angeles en even verderop in Anaheim vind je ook nog de twee parken van Disney (Disneyland en Disney California Adventure). Ook heb je daar Knott's Berry Farm. De naam doet zich vermoeden op een oudbollig pretparkje, maar niets is minder waar. Ik vond dit park een van de leukste in California. (tip, mocht je Six Flags willen bezoeken, doe dit dan op een doordeweekse dag. In het weekend is het super druk!)

Ook is het leuk om in Los Angeles een Studio Tour mee te maken. Dit is in Burbank (iets boven Hollywood). Wij hebben zelf de NBC Studio Tour en de Warner Bros VIP Studio Tour gedaan. Beide erg leuk en ze hebben beide een eigen "karakter".

Bij NBC zie je voornamelijk de TV studios en krijg je de mogelijkheid om een opname bij te wonen van 'The Tonight Show with Jay Leno'. Duur van de tour, ongeveer 40 minuten, maar wel goedkoop (namelijk 7,50 dollar).

Bij Warner Bros zie je voornamelijk filmsets en is de tour wat uitgebreider. Duur van deze tour is 2.5 uur, maar kost dan ook weer ietsjes meer dan NBC (namelijk 39 dollar). Beide zeer de moeite waard. Deze tours zijn trouwens alleen te doen doordeweeks. Meer informatie over het bezoeken van de studios, zie hier
KoenG schreef:Vliegtuig en auto ga ik nu al boeken om geen onnodige kosten te maken. (kortingen...) Voor de auto las ik hier wel dat je best in je thuisland de auto boekt, correct? Maar daarvoor wacht ik best tot eind volgende week, tot ik eindelijk 21 ben. :D
De vliegtickets zo snel mogelijk bestellen!!! Het wordt eigenlijk nooit goedkoper, alleen maar duurder. De huurauto kun je inderdaad het beste in Nederland al boeken. Dit omdat je dan zeker van de verzekeringen bent. Als je het in Amerika doet, lijkt het goedkoop, maar daar komen dan weer een tal van verzekeringen bij. Vaak een paar verzekeringen welke je helemaal niet nodig hebt.

Omdat je nog maar 21 bent, betaal je helaas ook iets extra's. Tussen de 21-25 jaar betaal je deze toeslag. Zoals ik van veel mensen begrepen heb, kun je bij Alamo het goedkoopste een auto boeken voor deze toeslag. Bij Alamo heet dit de Underage-klasse. Een paar sites welke ik zo uit m'n hoofd weet waar je Alamo kunt huren zijn: http://www.exit-reizen.nl / http://www.sunnycars.nl / http://www.fti.de / http://www.usareisen.de
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
zrx1100
Amerikafan
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 okt 2004, 12:28
Locatie: Mechelen, België
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

KoenG schreef:Wat me wel verrast is blijkbaar de vele negatieve reacties op LA.
Blijkbaar is dit geen echte aanrader op de hele reis?!
Begrijp ik ook niet echt goed, als ik de kans heb wil ik toch op z'n minst een paar dagen in LA zijn, relaxen op Venice, veel rockclubs op de strip wat zeer leuk is en superdruk op zaterdagavond, slenteren in Pasadena, het hangt van je interesses af natuurlijk, maar voor mij is LA the place to be. De meesten gaan er even wandelen op Venice, de walk of fame en Universal Studio's maar LA is meer dan dat...

Ivm met terugvliegen via Vegas, dan kan je Vegas en nog wat parken doen en hoef je Vegas-LA niet meer te doen. Uit ervaring weet ik wel dat LA het goedkoopst is aan de westkust om vanaf Brussel heen en terug te vliegen, dus misschien kan je met het verschil dat je uitspaart nog een leuk tripje Vegas-LA bekostigen.

Wat ook zou gaan is LA-Death Valley-Vegas-Grand Canyon-Bryce Canyon-San Francisco-Highway1-LA
dag1 LA
dag2 DV
dag3 LV
dag4 LV
dag5 GC
dag6 GC
dag7 BC
dag8 onderweg naar SFO
dag9 onderweg naar SFO
dag10 SFO
dag11 SFO
dag12 SFO
dag13 Highway1
dag14 LA
dag15 LA

in grote lijnen natuurlijk met dag8 en 9 zelf in te vullen met dingen onderweg

als je alleen LA en SFO wil doen is het volgende leuk
dag1 LA
dag2 LA
dag3 LA
dag4 LA
dag5 richting Sacramento (geen highway maar scenic routes nemen)
dag6 richting Sacramento ( " ")
dag7 Sacramento
dag8 SFO
dag9 SFO
dag10 SFO
dag11 SFO/highway1
dag12 highway1
dag13 LA
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
KoenG
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mar 2006, 04:01
Locatie: Menen / Belgium

Bericht door KoenG »

Hallo,

Vooreerst al bedankt voor alle tips, we hebben ondertss ook enkele reisgidsen gekocht en zijn nu onze route definitief aan het plannen.
We zullen in ieder geval al naar SFO vliegen, en dan afzakken naar LA om daarna waarschijnlijk nog Vegas en de parken te bezoeken.

Onze route ziet er voorlopig zo uit:

Afbeelding

Ons grootste probleem zit nu vanaf dag 11, nl LA-OC, we willen graag Orange en omgeving even (kort) bezoeken. Daarna weten we niet wat het slimste zou zijn.
Terug naar LA, verder naar Palm Springs of in Orange zelf blijven slapen.
We zouden in ieder geval daarna richting Vegas willen, en dit liefst zonder een echte reisdag waarop we niets of zeer weinig zouden bezoeken en dus enkel in de auto zitten (voorstellen? :oops: ).

Eenmaal in Vegas zouden we graag nog de Bryce Canyon, Grand Canyon en Zion bezoeken. Of zou dit overdreven zijn? Voor de Grand Canyon hadden we volgende trip gevonden: http://www.looktours.com/grand-canyon-n ... ar-10.html (vrij duur, maar het lijkt ons wel de moeite..). Vegas zelf zouden we vnl 's avonds bezoeken, na uitstappen.

Jullie advies en ervaring is meer dan welkom!
groetjes
Koen

(vond geen betere manier dan een screenshot van mijn excel blad te nemen om het hier op een deftige manier te presenteren :) )
Marloes
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 feb 2006, 03:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

Als je met een camper gaat, betaal je geen extra toeslagen onder de 25 jaar. Deze mag je vanaf je 21e besturen. Het is even een feitje.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

KoenG schreef: Eenmaal in Vegas zouden we graag nog de Bryce Canyon, Grand Canyon en Zion bezoeken. Of zou dit overdreven zijn? Voor de Grand Canyon hadden we volgende trip gevonden: http://www.looktours.com/grand-canyon-n ... ar-10.html (vrij duur, maar het lijkt ons wel de moeite..). Vegas zelf zouden we vnl 's avonds bezoeken, na uitstappen.

Jullie advies en ervaring is meer dan welkom!
groetjes
Koen

(vond geen betere manier dan een screenshot van mijn excel blad te nemen om het hier op een deftige manier te presenteren :) )
Koen,
Het wordt wel erg kort voor je uitstapjes naar Zion en Bryce. Reken voor Bryce op 4 uur rijden (enkele reis). Op 1 dag Zion en Bryce gaat je niet lukken. Wil je tussendoor weer terug naar Las Vegas dan betekent het ook dat je een groot deel van de weg twee keer rijdt.
Dan zou ik toch liever iets minder tijd in LA plannen (waarom eigenlijk Orange?) en dan voor de route LV-Zion- Bryce-GC-LV kiezen.

Tussen LA en LV kun je nog Joshua Tree NP bezoeken. Of je rijdt noordelijker via de I15. Als tussenstop kun je dan Calico aandoen (spookstadje, redelijk commercieel).
Wij hebben ooit vanaf Palm Springs de route via Amboy, Kelso en Cima gereden. Bijzonder omdat je werkelijk niets en niemand tegenkomt.
Deze route wordt beschreven in de Lannoo gids voor het zuidwesten.


Marianne
Castarah
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2005, 17:32
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Castarah »

Het is voor Las Vegas in principe niet nodig om de nacht voordat je vliegt te 'verkassen' naar een hotel bij het vliegveld aangezien het vliegveld van Las Vegas praktisch aan de strip ligt.
Na 8 maanden Amerika weer terug in NL.
KoenG
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mar 2006, 04:01
Locatie: Menen / Belgium

Bericht door KoenG »

Hallo,

we zitten wat in de problemen met de laatste 3/4 dagen van onze reis.
De 17de september vertrekken we uit onze verblijfplaats in LA en tegen de middag kunnen we beginnen te rijden.
De avond van de 20ste komen we dan best aan in Las Vegas aangezien we
dan plannen om de 21ste een vliegtrip te doen de hele dag.
Ook kregen we nog de raad om zeker nog Bryce mee te pikken...

Mijn vraag dus, is dit nog te doen om daar te geraken en wat raden jullie aan?
Heel eventueel kunnen we een dag vroeger nog vertrekken uit LA
maar daar zijn we nog niet uit. :)

Koen
KoenG
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mar 2006, 04:01
Locatie: Menen / Belgium

Bericht door KoenG »

Iemand hulp met onze laatste 3 dagen? :oops:
Thx!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

KoenG schreef:Iemand hulp met onze laatste 3 dagen? :oops:
Thx!
Koen,
Als ik het goed begrijp heb je maar 2 vrije dagen als je de 18e van bv Palm Springs naar Las Vegas rijdt.
Of staat Las Vegas nog niet vast? Je kunt de 19e naar Bryce rijden, via Zion, en dan de 20e weer terug, of je rijdt vanaf Palm Springs naar de Grand Canyon, ipv de vlucht er naar toe, en dan naar Las Vegas. Of staat die vliegtrip al vast? En al die dagen in LA liggen ook vast? Je geeft ons zo weinig mogelijkheden om nog met tips te komen :) .

Marianne
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Koen

Wij hebben nooit de route van L.A. naar Las Vegas gereden maar ik heb wel een paar ideetjes.

Je zou van L.A. naar Lake Isabella kunnen rijden, dan via Lone Pine naar Death Valley en verder naar Las Vegas. Je kunt onderweg 2 of 3 overnachtingen plannen.
Deze route schijnt erg mooi te zijn. Zie voor meer informatie http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... t=isabella

een andere optie is:
van L.A. naar Palm Springs (bezoek aan Joshua Tree) en dan via Lake Havasu en Kingman naar Las Vegas.

En mijn favoriete route:
17/9 naar Palms Springs (109 miles) bezoek aan Joshua Tree en overnachting.
18/9 van Palm Springs naar Blythe en via de 60, 71 en 89 naar Prescott (273 Miles). Hier overnachten
19/09 de schitterende scenic route 89 a nemen naar Sedona, vervolgens via Flagstaff naar Williams, een leuk plaatsje aan de oude route 66 (121 Miles). Hier overnachten
20/09 van Williams via Kingman naar Las Vegas (217,7 miles)

Ik hoop dat hier wat aan hebt.
Succes met plannen.

Marjon

p.s. Bryce en Zion zou ik laten vallen, dat zou teveel om zijn omdat je ook nog van LA naar Las Vegas moet rijden in die tijd.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer