Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Moki Dugway en Muley Point
-
petra annemarie
- Amerika-ontdekker
Moki Dugway en Muley Point
Ik ben nog even met de verfijning van de reis bezig en stuitte nog op 2 dingen.
Ten eerste, als wij van Grand canyon komen en richting Monument valley rijden willen we Coalmine canyon en Balanced rocks gaan bekijken. Wat is de beste volgorde, hoe ver liggen ze uit elkaar en hoelang hebben we voor beide gemiddeld nodig om ook nog op tijd in Monument valley te komen en daar de 17 miles drive te rijden?
Ten tweede, als we van Monument valley naar Page rijden is het dan handig om Mexican hat, valley of the Gods, Moki dugway en Muley point te gaan bekijken, of gaat dat dan echt buiten de route. En zo ja hoe lang moet je daar dan voor uittrekken, om vervolgens nog op tijd in Page te zijn om daar eventueel Horseshoebend en/of de Glenn canyon dam te bekijken.
Ten eerste, als wij van Grand canyon komen en richting Monument valley rijden willen we Coalmine canyon en Balanced rocks gaan bekijken. Wat is de beste volgorde, hoe ver liggen ze uit elkaar en hoelang hebben we voor beide gemiddeld nodig om ook nog op tijd in Monument valley te komen en daar de 17 miles drive te rijden?
Ten tweede, als we van Monument valley naar Page rijden is het dan handig om Mexican hat, valley of the Gods, Moki dugway en Muley point te gaan bekijken, of gaat dat dan echt buiten de route. En zo ja hoe lang moet je daar dan voor uittrekken, om vervolgens nog op tijd in Page te zijn om daar eventueel Horseshoebend en/of de Glenn canyon dam te bekijken.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Moki Dugway en Muley Point
Als je optijd vertrekt smorgens is het geen probleem. Valley of the gods en moki dugway en goosenecks liggen eigenlijk voor de route naar Page precies de verkeerde kant op! Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe vaak je stopt. Ik zou dan op de weg van monument valley naar Page iig op een evt tankstop na niet meer stoppen.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
@ petra annemarie : zie het verslag van onze reis in april ll betreffende Balanced Rock, Coal Mine en...vooral Blue Canyon
.
Zijn jullie dan niet van plan om dit te doen? Ligt op amper een 5-tal mijl van Coal Mine maar is wondermooi (zie link Flickr).
--> vergeet zeker ook niet de beide kanten van Coal Mine te doen.
Zijn jullie dan niet van plan om dit te doen? Ligt op amper een 5-tal mijl van Coal Mine maar is wondermooi (zie link Flickr).
-
petra annemarie
- Amerika-ontdekker
Ik heb je verslag gelezen Kalaman, het was geweldig. Wij gaan voor de eerste keer naar het westen en ik zag bij jullie zoveel leuke dingen staan daar hebben we helemaal geen tijd voor denk ik. Toadstool hoodoos ziet er ook prachtig uit en Blue canyon ook. Ik denk alleen dat ik mijn man niet zo ver kan krijgen daar allemaal op onze eerste reis heen te rijden dan hebben we weinig rust in ons schema. Ik heb het nu al volgepropt met van alles wat ik lees op het forum, en ik heb nog 2 zoons bij me van 17 en 20, die op een gegeven moment waarschijnlijk rotsen moe worden. Misschien een tweede reis??
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
ik ken dat gevoel...we zijn er nu al een paar keer geweest en telkens opnieuw denken we dat we nog veel "missen"
Blue Canyon ligt wel pal naast Coal Mine, maar anderzijds rij je hier niet zo maar eventjes naar toe. Het is ongeveer 15km, goed
berijdbare, dirt road. En het gebied zelf vraagt uiteraard ook heel wat tijd. Ook de temp zal wel "iets" anders zijn dan in april...
Heb je er eigenlijk rekening mee gehouden dat je helemaal niet passeert langs Balanced Rock en Coal Mine Canyon als je van
GC naar MV rijdt? Beiden liggen immers aan de 264 en jullie moeten de 160 hebben. Of plannen jullie gewoon een omweg via
de 264 en dan terug naar Tuba City?
Blue Canyon ligt wel pal naast Coal Mine, maar anderzijds rij je hier niet zo maar eventjes naar toe. Het is ongeveer 15km, goed
berijdbare, dirt road. En het gebied zelf vraagt uiteraard ook heel wat tijd. Ook de temp zal wel "iets" anders zijn dan in april...
Heb je er eigenlijk rekening mee gehouden dat je helemaal niet passeert langs Balanced Rock en Coal Mine Canyon als je van
GC naar MV rijdt? Beiden liggen immers aan de 264 en jullie moeten de 160 hebben. Of plannen jullie gewoon een omweg via
de 264 en dan terug naar Tuba City?
-
petra annemarie
- Amerika-ontdekker
Misschien is Coalmine canyon alleen bezoeken het meest praktisch. Het is toch niet zo ver van Tuba city? Hoeveel tijd neemt zo'n bezoekje in? En welke afslag moeten we dan nemen?
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Coal Mine Canyon ligt niet zo heel ver van Tuba City. Het is ook gemakkelijk te bereiken vanaf de weg, dus uiteindelijk kost het je niet veel tijd. In Tuba City neem je de 264 en vanaf die afslag is het ongeveer 15 miles tot Coal Mine Canyon, wat volgens Street & Trips zo'n 15min rijden is. Daarna moet je natuurlijk die 15 miles nog even terug en in Tuba City sla je dan rechts de 160 op.
Uit mijn planning van vorig jaar:
drive 16mi from Tuba City on AZ 264 and take a dirt road to the left, close to mile marker 337, leading toward a windmill. Drive a little over 0.5mi, crossing the flat and arid Moenkopi plateau, and go around the windmill. You’ll soon come to the edge of the canyon and the picnic area, northeast of the windmill.
Ik zou het in ieder geval in je planning noteren. Je kan dan nog altijd zien of je er op dat moment zin in hebt of niet.
Uit mijn planning van vorig jaar:
drive 16mi from Tuba City on AZ 264 and take a dirt road to the left, close to mile marker 337, leading toward a windmill. Drive a little over 0.5mi, crossing the flat and arid Moenkopi plateau, and go around the windmill. You’ll soon come to the edge of the canyon and the picnic area, northeast of the windmill.
Ik zou het in ieder geval in je planning noteren. Je kan dan nog altijd zien of je er op dat moment zin in hebt of niet.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoeveel nachten heb je voor de Grand Canyon? Misschien wil je daar wellicht 's morgens ook nog iets bekijken. De viewpoints langs de east rim zijn prachtig.
Voor de 2e vraag: als je meer dan 1 nacht in Page hebt kun je de Moki Dugway en Muley Point meenemen.
En zoals Doockles zegt: in je planning opnemen, maar ter plekke bekijken hoe het loopt en of je nog zin hebt.
Marianne
Voor de 2e vraag: als je meer dan 1 nacht in Page hebt kun je de Moki Dugway en Muley Point meenemen.
En zoals Doockles zegt: in je planning opnemen, maar ter plekke bekijken hoe het loopt en of je nog zin hebt.
Marianne
Ik vind persoonlijk de ervaring van moki dugway op te rijden, het uitzicht bij Muley point en neem daarbij ook Gooseneck State Park (gratis) sowieso een must-do..Akkoord, het ligt buiten je route maar absoluut de omrit waard.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vond valley of the gods ook mooier dan de route bij monument valley. Uitzicht bij moki dugway en muley point verwacht he daar gewoonweg niet en dat maakt het zo uniek.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wat bedoel je met "beide kanten"? Ik ken enkel het viewpoint nabij die windmolen niet zo ver van us264.kalaman schreef:@ petra annemarie : zie het verslag van onze reis in april ll betreffende Balanced Rock, Coal Mine en...vooral Blue Canyon.
Edit: nvm. Zie het net op de kaart. Dacht dat dit stuk afgesloten was met prikkeldraad?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
het tweede viewpoint betreft de achterzijde van CM canyon. Op State Route 264 sla je tussen de milemarkers 340 en 341 linksaf (komend van Tuba City). Hier kom je, na +/- 3 mijl dirt road tussen 2 canyons : Coal Mine Canyon (links) en Ha Ho No Geh Canyon (rechts).
ik schreef in onze blog bij datum 09 april :
@Q-Bic : nee hoor, daar is helemaal geen prikkeldraad, je rijdt zelfs gewoon met de auto (high clearance) van het ene uitzichtpunt naar het andere, en telkens een kort hike van paar tientallen meter.
ik schreef in onze blog bij datum 09 april :
Het staat niet in onze blog, maar ik heb toen ook op het forum geschreven om de kinderen aan de hand te houden, want je weet nooit waar je op een dragende of "zwevende" ondergrond loopt als je dicht bij de Canyon komt. En vooral die "zwevende" zouden een probleem kunnen vormen...Vervolgens ging het naar Coal Mine Canyon (zowel voor- als achterkant) en ook hier weer één en al verbazing over zo veel schoons. Men houdt het niet voor mogelijk dat er daar op nauwelijks enkele honderden meter van de hoofdweg (ook helemaal niet te zien) dergelijk natuurfenomeen is. Zo kleurrijk, zo'n grillige natuur met al die hoodoos, diepe rotsspleten, donkere 'coal'-lagen enz.
@Q-Bic : nee hoor, daar is helemaal geen prikkeldraad, je rijdt zelfs gewoon met de auto (high clearance) van het ene uitzichtpunt naar het andere, en telkens een kort hike van paar tientallen meter.
Wow... Blue Canyon, wat is dat gaaf zeg! Die staat zeker op het programma op de dag dat we van Monument Valley naar Flagstaff rijden. Die Balanced rock foto van Kalaman op Flickr is ook leuk, kijken of ik die ook in levende lijven kan gaan bewonderen!
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west / FL, 2026 Texas en Deep South
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
we zijn momenteel in Alaska, dus de switch naar Blue Canyon is behoorlijk groot...
, maar absoluut de moeite
en zeker geen grote omweg in jullie route.
Balanced Rock trouwens ook niet want is ook heel dicht bij Tuba City.
en zeker geen grote omweg in jullie route.
Balanced Rock trouwens ook niet want is ook heel dicht bij Tuba City.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
van onze reis in april heb ik nog wat panoramafoto's geupload : http://www.dermandar.com/user/kalaman0032/
White Pocket
Blue Canyon
Devils Garden
Canyon de Chelly
Coalmine Canyon
Cathedral Valley loop
Burr Trail+Notom Bullfrog Road
Smoky Mt Road - Kelly Grade
Toadstool Hoodoos
Wahweap Hoodoos
Death Valley
Valley of Fire
Bryce Canyon NP
Capitol Reef NP
Joshua Tree NP
White Pocket
Blue Canyon
Devils Garden
Canyon de Chelly
Coalmine Canyon
Cathedral Valley loop
Burr Trail+Notom Bullfrog Road
Smoky Mt Road - Kelly Grade
Toadstool Hoodoos
Wahweap Hoodoos
Death Valley
Valley of Fire
Bryce Canyon NP
Capitol Reef NP
Joshua Tree NP
Wauw, Kalaman, wat een prachtige foto's!
Ik ontdekte dit topic nu pas, toen ik wat meer informatie zocht over Muley Point.
Vreemd dat nog niemand eerder op deze mooie reeks had gereageerd!
Ik ontdekte dit topic nu pas, toen ik wat meer informatie zocht over Muley Point.
Vreemd dat nog niemand eerder op deze mooie reeks had gereageerd!
-
Mersin
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
hallo Petra, als je nog een paar mooie foto's van Goosenecks SP, Moki Dugway en Muley Point wil zien, klik dan http://usa-mersin.com/2012_dag16.html
Muley Point is zalig en heel rustig; geen kat te zien. De foto's van Monument Valley met het geinige paard krijg je er gratis bij
Yves
Muley Point is zalig en heel rustig; geen kat te zien. De foto's van Monument Valley met het geinige paard krijg je er gratis bij
Yves
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
DebbieTimmermans
- Amerikafan
- Partner van: Wouter
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij denken erover om Moki Dugway op te nemen in onze route.
Nu hebben we al vele filmpjes gezien op you tube van mensen die zowel de switchbacks op- als afrijden. En dat ziet er heel smal en eng uit op zo een filmpje. Nu vroeg ik mij af of dit werkelijk zo is?
Ik heb ook al ergens gelezen dat het zeker niet zo eng is als het eruit ziet eens je daar bent. Klopt dit? Want ik heb toch wel last van hoogtevrees.
Als we dit opnemen in onze route moeten we Moki Dugway zowel oprijden als terug afrijden.
Een tweede vraag: Is de weg naar Muley Point goed te rijden met een 4x4? Want dit is een dirtroad als ik het goed voorheb.
Nu hebben we al vele filmpjes gezien op you tube van mensen die zowel de switchbacks op- als afrijden. En dat ziet er heel smal en eng uit op zo een filmpje. Nu vroeg ik mij af of dit werkelijk zo is?
Ik heb ook al ergens gelezen dat het zeker niet zo eng is als het eruit ziet eens je daar bent. Klopt dit? Want ik heb toch wel last van hoogtevrees.
Als we dit opnemen in onze route moeten we Moki Dugway zowel oprijden als terug afrijden.
Een tweede vraag: Is de weg naar Muley Point goed te rijden met een 4x4? Want dit is een dirtroad als ik het goed voorheb.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
De weg is allesbehalve smal te noemen, voor zo ver ik mij nog herinner.
2 kruisende campers is natuurlijk een ander paar mouwen...

Zeeën van plaats
De weg naar Muley Point is een gewone dirtroad en kan soms nogal washboarded zijn, maar 4x4 of zelfs high clearance is niet nodig, behalve misschien het allerlaatste stukje, maar dat kan je makkelijk te voet doen.
2 kruisende campers is natuurlijk een ander paar mouwen...

Zeeën van plaats
De weg naar Muley Point is een gewone dirtroad en kan soms nogal washboarded zijn, maar 4x4 of zelfs high clearance is niet nodig, behalve misschien het allerlaatste stukje, maar dat kan je makkelijk te voet doen.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 9835 Weergaves
-
Laatste bericht door BjornSnelders
-