Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

(Hooikoorts)weer in LA, SF, LV?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Cindytjuh
Amerika-ontdekker

(Hooikoorts)weer in LA, SF, LV?

Bericht door Cindytjuh »

Hoe is het weer in juni in LA, SF, LV?
En in de Nationale parken (yosemite, bryce canyon en grand canyon)?
Kun je daar ook last hebben van hooikoorts?
Ik heb nog maar een paar jaar last van hooikoorts en bij vakantieplannen geen rekening mee gehouden. :(
vencel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: (hooiloorts)weer in LA, SF, LV?

Bericht door vencel »

Misschien heb je wat aan deze site.

Gebruik je geen medicijnen voor je hooikoorts ?
(Daarmee heb ik er nooit echt last van, waar ik ook ben)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bij mij is het vaak zo dat, als ik ergens voor de 1ste keer of zelfs 2de keer op reis ga, ik op een heleboel dingen niet reageer waar ik thuis wel op zou reageren. Bijvoorbeeld op stuifmeel. Mijn hooikoorts is dus meestal minder erg als ik op vakantie ben.
Ik breng hier nu mijn 2de zomer door, en nog steeds is het veel minder erg dan in Belgie. Ik zou haast zeggen dat ik er hier maar half de last van heb in vergelijking met Belgie.

Wat meestal wel erger is (en hier nu dus ook): mijn ogen. Ik heb een vorm van chronische oogontsteking die erg onschuldig is, maar heel erg lastig kan zijn. Doordat de UV stralen hier volgens mij sterker zijn, 'prikt' het licht aan mijn ogen veel sneller. Gevolg is dat ik er dan uit zie alsof ik elk moment kan beginnen huilen, het water staat echt in mijn ogen, en het begint te prikken. Dus: goede kwaliteit zonnebril dragen + af en toe druppels in mijn ogen doen als het prikken te erg wordt.
Verschil met Belgie: daar jeukten mijn ogen, hier prikken ze.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Maarten-Annique
Amerikakenner

Bericht door Maarten-Annique »

Ik ga dit jaar voor de 12e keer naar de USA.
Het bijzondere is, wanneer ik ook ga (voorjaar, najaar, zomer) ik heb weinig tot geen last van mijn hooikoorts. Dit in tegenstelling tot in Nederland, waar ik echt vaak en veel last heb.
Uitleggen kan ik het niet, maar prettig is het wel!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Ik heb sinds we in Utah wonen bijna het hele jaar lang last van hooikoorts. Wist dus echt niet dat je dat ook in de winter kan hebben maar dat is hier redelijk normaal. Enige plek waar ik het nog erger had was in LA, daar had ik zelfs problemen met ademhalen.

En het lastige is dat ik een groot deel van onze tijd hier zwanger ben geweest of borstvoeding heb gegeven en dus niet veel kan slikken. Nu ook weer, de pillen die ik wel mag slikken helpen helaas nauwelijks.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

brampo schreef:Uitleggen kan ik het niet, maar prettig is het wel!
Ik geloof dat dat komt omdat de pollen weer net anders zijn als je zo ver van huis op reis gaat, en dat je lichaam ze dan nog niet herkent als 'vijand'.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Cindytjuh
Amerika-ontdekker

Bericht door Cindytjuh »

Bedankt voor jullie reacties!
Ik hoop dat het bij mij ook wel mee valt daar.
Ik heb wel medicijnen, maar vraag me af of ze helpen.
vencel schreef:Misschien heb je wat aan deze site.

Gebruik je geen medicijnen voor je hooikoorts ?
(Daarmee heb ik er nooit echt last van, waar ik ook ben)
Welke medicijnen gebruik jij dan?
vencel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door vencel »

Fexofenadine (pillen) en Flixonase (neusspray)
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik heb er in het zuidwesten amper last van gehad. Alleen bij Yosemite, Zion en Bryce. In het noordwesten had ik het zwaarder wat dat betreft. Het is ook een beetje de combinatie met de temperatuur en de luchtvochtigheid. Ze hebben in de VS bij de drogist prima spul wat je zo kan kopen. Werkt beter als de medicijnen die ze hier bij de drogist verkopen. :thumbup:
angelab
Amerikafan

Re: (Hooikoorts)weer in LA, SF, LV?

Bericht door angelab »

In Nederland enorm veel last van hooikoorts, geen medicijn dat helpt bij mij.
In 2008 een maand (september) gereisd door west - usa en new york, nergens last gehad ondanks het prachtige hete weer.
Ook in 2010 in Florida totaal geen last gehad, heerlijk hoor om op je vakantie geen last te hebben!
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer