Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bekende Filmlocaties, TV-series etc etc.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bekende Filmlocaties, TV-series etc etc.

Bericht door tetouani »

Hey,

Ik vind het altijd extra leuk als ik bepaalde omgevingen zie die ik ook ken van films, series of gewoon iets anders op tv.

Net zoals The Hooverdam, die komt in verschillende films voor, onder andere Transformers.

Graag zou ik ook van jullie horen wat jullie hebben gezien dat ook bekend is van tv.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Bekende Filmlocaties, TV-series etc etc.

Bericht door LittlePhoenix »

Wij wonen in Utah en hier worden nogal veel films opgenomen. Dr. Who is hier ook een keer geweest maar helaas is de diner die in die aflevering gebruikt is niet echt in Utah. Viel me heel erg tegen toen we onderweg naar familie toch die kant op moesten want ik hoopte daar te stoppen voor een maaltijd.

Verder zijn waarschijnlijk alle toeristische atracties wel eens voor een film gebruikt? Of in ieder geval de naam, zat laatst een goedkope science fiction film te kijken en White Sands zag er toch echt niet realistisch uit. Was volgens mij heel ergens anders opgenomen maar ja, White Sands klinkt indrukwekkend.

M'n man (Texaans) vindt het trouwens altijd leuk om in films iets Nederlands te zien waar hij geweest is. :lol:
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Goblin Valley in Utah komt voor in de bijzonder grappige film Galaxy Quest. En de grote indianenscene in Back To The Future is in Monument Valley opgenomen.
Rudy78
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Rudy78 »

Misschien heb je hier iets aan?
2005 West Canada
2007 Thailand
2009 Noorwegen
2012 West Amerika
2013 Java en Bali - Indonesië
2014 Cruise Italië - Griekenland
2014 New York
2015 - 2024 voornamelijk campings in Frankrijk
2025 Florida (VS)
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tetouani »

@ littlephoenix, dat is inderdaad erg jammer, dat veel films andere locaties gebruiken, terwijl t lijkt alsof t ergens anders is, maar ach, t blijven films he.

Ik zag laatst de film The Canyon, en het speelt zich ook af in Havasupai. Ik heb een hele lange wandeling moeten maken, maar zij waren er meteen haha.

Ook hebben ze in die film Antelope Canyon gemixed met Supai Village. Ligt niet echt bepaald naast elkaar haha.

@ Martijn76, ik ga die film denk ik maar eens kijken. Ik vind t namelijk leuk om foto's te maken die te herkennen zijn van een film.

@ Rudy78 Ja klopt, die site ken ik.

Ik ben trouwens erg fan van de film 127 Hours, dat een persoon vast zit in een canyon. Heb opgezocht waar die canyon zich bevind en het zou ergens in Canyonlands zijn, vlakbij Deadhorse State Park. Ik ga dat opzoeken aankomende vakantie.
Noortje89
Amerika-ontdekker

Bericht door Noortje89 »

Ik las dat rond deze tijd in Jackson (Wyoming, misschien niet echt zuidwest meer..) filmopnames worden gemaakt
voor de nieuwe Tarantino film Django Unchained, met oa Leonardo Dicaprio en Christoph Waltz!
dennis-480
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door dennis-480 »

wij waren in 2010 in florida kennedy space center. tijdens een rondleiding kwamen we bij de filmset uit van Transformers 3 dark of the moon. was super om te zien. alle auto's gezien, was vergeten om foto te maken haha. :clap: :clap:
Pietro
Amerika-ontdekker

Bericht door Pietro »

Goblin valley ook in The Tree of Life als ik me niet vergis...
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Als je op bezoek gaat in Moab heb je misschien nog iets aan deze pdf (met dank aan Markro :wink: )

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In mission impossible 2 hangt Tom Cruise aan een van de mittens in Monument Valley. Forest gump is buiten op een highschool op een hoek van hollywood blvd opgenomen, net als bij milemarker 13 net voorbij monument valley.

Paul! , is opgenomen bij de extraterestrial highway en bij white sands en rosswell.

Baywatch op malibu beach.

Leuke note misschien. De serie ncis wordt gewoon opgenomen in LA ipv Norfolk en Washington DC.
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Wij waren in 2010 in Chicago, we zaten in de metro en opeens zagen we een stuk van een flat naar beneden vallen. Wij schrokken ons rot en keken gelijk. Bleken het de opnames van Transformers 3 te zijn. Er lagen op straat allerlei 'brokstokken', wegen waren afgezet en er liepen heel wat interessante figuren rond!
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

tetouani schreef:Ik ben trouwens erg fan van de film 127 Hours, dat een persoon vast zit in een canyon. Heb opgezocht waar die canyon zich bevind en het zou ergens in Canyonlands zijn, vlakbij Deadhorse State Park. Ik ga dat opzoeken aankomende vakantie.
Zorg dat je een zakmes bij je hebt... :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

@Tetouani: het is Bluejohn Canyon: http://www.utah.com/sanrafael/blue_john_canyon.htm
En die poel water waar ze in het begin in duiken bestaat niet, is nagemaakt in een of ander 'hot springs resort' dichtbij Salt lake City.
Ik begrijp trouwens dat het een behoorlijke hike is, een uur of 8 lopen, heen en terug :shock: ! Zal kijken of ik het artikel over de hike voor je kan terugvinden.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
KingV
Amerika-ontdekker

Bericht door KingV »

Ik ben niet 100% zeker, maar ik zag gisteren de film "John Carter" en volgens mij was een deel ervan vrij duidelijk opgenomen op Lake Powell. De film begon ook in een monument valley-achtige setting.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik vraag me af waar het water tussen de Canyons is waar de Wild Hogs in zwemmen, die scene waar ze zonder zwembroek zwemmen en er een gezin komt en later die politieagent, weet iemand waar die plek is??
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

voor de liefhebbers van filmlocaties :

http://www.seeing-stars.com/Locations/index.shtml

Jacques
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hier kun je de locaties zien waar Wild Hogs gefilmd is.
Wij zijn in Madrid, New Mexico geweest en hebben daar Maggie's Diner gezien.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij zijn ook in Madrid geweest, de Diner is nu een souvenirs shop van de film. Dat plekje waar ze gingen zwemmen ben ik nog niet tegengekomen.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

KingV op deze link staat de trail waar John Carter in de buurt gefilmd is. Je kan een PDF erover downloaden.
http://www.capitolreef.org/New-Trails.html
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer