Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wie heeft er ervaring met geocaching in de VS?
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wie heeft er ervaring met geocaching in de VS?
Hoi,
Vanochtend heb ik voor het eerst kennisgemaakt met geocaching. Wat is dit leuk!!!!!!..... en hoe leuk zou het zijn om dit in de VS ook te doen. We hebben een munt uit Canada gevonden die onderweg is naar Denemarken (al twee jaar) . De vriendin waarmee ik liep moest naar Zwolle dus weer een paar kilometer dichterbij het eindpunt. Ik zie me al helemaal spullen en of munten in de VS verstoppen om die jaren later bij ons om de hoek op te kunnen pikken.
Nu dus voor een GPS sparen met daarin natuurlijk ook kaarten om in de VS te lopen of off road te rijden.
Wie o wie heeft ervaring met geochaching, de aanschaf van een GPS en natuurlijk geocaching in de VS.
groetjes,
Monique
Vanochtend heb ik voor het eerst kennisgemaakt met geocaching. Wat is dit leuk!!!!!!..... en hoe leuk zou het zijn om dit in de VS ook te doen. We hebben een munt uit Canada gevonden die onderweg is naar Denemarken (al twee jaar) . De vriendin waarmee ik liep moest naar Zwolle dus weer een paar kilometer dichterbij het eindpunt. Ik zie me al helemaal spullen en of munten in de VS verstoppen om die jaren later bij ons om de hoek op te kunnen pikken.
Nu dus voor een GPS sparen met daarin natuurlijk ook kaarten om in de VS te lopen of off road te rijden.
Wie o wie heeft ervaring met geochaching, de aanschaf van een GPS en natuurlijk geocaching in de VS.
groetjes,
Monique
Laatst gewijzigd door Moniquemichiel op 28 okt 2010, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: geocaching
Volgens mij zijn Annie en Rob of alleen Annie verwoed Geocachers??
In USA zijn heel veel caches te vinden.. bij Moab schijnt het ermee bezaait te liggen.
In USA zijn heel veel caches te vinden.. bij Moab schijnt het ermee bezaait te liggen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Wie heeft er ervaring met geocaching?
roland (coyote) is vrij fanatiek
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
Ik heb het topic doorgelezen..... wat een enthousiasme. Had ik wel verwacht want het is zo'n leuke combi met een VS verslaving
Is er al wat terechtgekomen van het plan om een AA geocachinglijn op te zetten?
Ik sta trouwens als Mon!que op de geocachingsite.........

Ik sta trouwens als Mon!que op de geocachingsite.........
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: geocaching
Echt niet wij hebben er beide helemaal niets mee.Isis schreef:Volgens mij zijn Annie en Rob of alleen Annie verwoed Geocachers??
Zonde van mijn tijd en als ik het zo links en rechts lees breng je behalve een cach ook nog een berg rare beestjes mee naar huis

Ieder zijn hobby maar deze is niet voor ons.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik ben er ééntje. 
Zover ik kan volgen zijn Coyote en hekkie wel de allerfanatiekste
Maar andere geocachers zijn oa jerbia,Harry, Jaha,Mickey99, Manon en nog vele anderen

Zover ik kan volgen zijn Coyote en hekkie wel de allerfanatiekste

Maar andere geocachers zijn oa jerbia,Harry, Jaha,Mickey99, Manon en nog vele anderen

Groetjes,
Carine
Carine
- Mickey99
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Hier nog eentje 
Ik vind het een hele leuke hobby en heb het afgelopen vakantie (mei/juni) voor het eerst in Amerika gedaan. Mijn man en ik hebben toen verschillende Travelbugs (TB's) van onszelf achtergelaten in Amerika en vanuit Amerika een aantal TB's en coins meegenomen naar Nederland.
1 TB van mij heeft sindsdien al 7 staten bezocht: Colorado, South Dakota, Wyoming, North Dakota, Minnesota, Iowa en Illinois
Sonja

Ik vind het een hele leuke hobby en heb het afgelopen vakantie (mei/juni) voor het eerst in Amerika gedaan. Mijn man en ik hebben toen verschillende Travelbugs (TB's) van onszelf achtergelaten in Amerika en vanuit Amerika een aantal TB's en coins meegenomen naar Nederland.
1 TB van mij heeft sindsdien al 7 staten bezocht: Colorado, South Dakota, Wyoming, North Dakota, Minnesota, Iowa en Illinois

Sonja
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Tja, wat is fanatiek...
Ik ben ermee begonnen door vrienden (tevens medeforumleden hier) toen we vorig jaar met een groep gingen Geocachen. Vanaf dat moment was ik verkocht en nu nog geen jaar later heb ik er 604 gevonden waarvan er 75 in Amerika afgelopen zomer, verdeeld over 16 staten.
Deze week nog mijn FTF (First to Find) bij een cache hier in de buurt. Stond 's ochtends om 07.45 uur te loggen...
(deze smiley mis ik hier op het forum)
Mocht iemand mij willen toevoegen aan de vriendenlijst op Geocaching.com, mijn nickname is daar Coyote0510.
Roland

Ik ben ermee begonnen door vrienden (tevens medeforumleden hier) toen we vorig jaar met een groep gingen Geocachen. Vanaf dat moment was ik verkocht en nu nog geen jaar later heb ik er 604 gevonden waarvan er 75 in Amerika afgelopen zomer, verdeeld over 16 staten.

Deze week nog mijn FTF (First to Find) bij een cache hier in de buurt. Stond 's ochtends om 07.45 uur te loggen...

Mocht iemand mij willen toevoegen aan de vriendenlijst op Geocaching.com, mijn nickname is daar Coyote0510.
Roland
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Monique,
Leuk dat jij ook wilt gaan cachen in Amerika. Wij hebben het dit jaar voor het eerst gedaan in de VS en in diverse staten. Het is heel leuk om te doen om verschillende redenen. Zo hebben wij tijdens lange ritten over de Interstates bijvoorbeeld ook gecached. Meestal snelle oppikkers vlak langs de snelweg. Dit was een leuke onderbreking tijdens de lange ritten.
Maar ook hebben we bijv. langs Route66 op de historische plekken caches gezocht of gewoon maar ergens onderweg. De meesten hebben we overigens gedaan op plaatsen waar we wat langer verbleven zoals bijvoorbeeld in Moab waar we 2x een week verbleven deze afgelopen vakantie. Ook hebben we een aantal AA-forumleden gedurende deze vakantie kennis laten maken met het geocachen tijdens de tochten die we gezamenlijk maakten. Je kunt er alles over lezen in mijn Liveverslag 2010 incl foto's.
Verder heb ik ook een TB van mezelf gedropt in Utah. Inmiddels is die via een aantal staten in de VS beland in Canada en zwerft daar nu ergens rond. Heel leuk om te volgen. Verder kom je met cachen op de leukste en interessanste plekjes waar je het bestaan niet van weet. Door het cachen hebben we al menig mooi plekje ontdekt waar je anders niet komt.
Om je een indruk te geven van de caches die wij gedaan hebben in Amerika, hier de kaart van de USA die o.a. in de statistieken op mijn profielpagina bij Geocaching.com staat vermeld. Ook kun je daar bijvoorbeeld zien dat mijn hoogstgelegen cache in Utah is gedaan op 2290 m en mijn laagstgelegen cache 6 m onder zeespiegel in Flevoland....
Mocht je daar eens verder willen kijken: mijn nickname is "hekkie33"

Marjan
Leuk dat jij ook wilt gaan cachen in Amerika. Wij hebben het dit jaar voor het eerst gedaan in de VS en in diverse staten. Het is heel leuk om te doen om verschillende redenen. Zo hebben wij tijdens lange ritten over de Interstates bijvoorbeeld ook gecached. Meestal snelle oppikkers vlak langs de snelweg. Dit was een leuke onderbreking tijdens de lange ritten.
Maar ook hebben we bijv. langs Route66 op de historische plekken caches gezocht of gewoon maar ergens onderweg. De meesten hebben we overigens gedaan op plaatsen waar we wat langer verbleven zoals bijvoorbeeld in Moab waar we 2x een week verbleven deze afgelopen vakantie. Ook hebben we een aantal AA-forumleden gedurende deze vakantie kennis laten maken met het geocachen tijdens de tochten die we gezamenlijk maakten. Je kunt er alles over lezen in mijn Liveverslag 2010 incl foto's.
Verder heb ik ook een TB van mezelf gedropt in Utah. Inmiddels is die via een aantal staten in de VS beland in Canada en zwerft daar nu ergens rond. Heel leuk om te volgen. Verder kom je met cachen op de leukste en interessanste plekjes waar je het bestaan niet van weet. Door het cachen hebben we al menig mooi plekje ontdekt waar je anders niet komt.
Om je een indruk te geven van de caches die wij gedaan hebben in Amerika, hier de kaart van de USA die o.a. in de statistieken op mijn profielpagina bij Geocaching.com staat vermeld. Ook kun je daar bijvoorbeeld zien dat mijn hoogstgelegen cache in Utah is gedaan op 2290 m en mijn laagstgelegen cache 6 m onder zeespiegel in Flevoland....

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
Je zou jaloers worden op je eigen travelbugMickey99 schreef:1 TB van mij heeft sindsdien al 7 staten bezocht: Colorado, South Dakota, Wyoming, North Dakota, Minnesota, Iowa en Illinois![]()
Sonja

- Moniquemichiel
- Amerikakenner
Re: Wie heeft er ervaring met geocaching in de VS?
@hekkie,
Ik heb je blog gelezen. Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt. En wat lang!!!! En zo leuk dat vinden van die "bugs". Zeker een hele leuke manier om lange ritten te onderbreken!
Heb je ter plekke een printertje gekocht ?????? Heb je nog reacties gekregen toen je buiten de wassalon aan het printen was. Moet op zijn minst verbaasde gezichten hebben opgeleverd
groetjes,
Monique
Ik heb je blog gelezen. Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt. En wat lang!!!! En zo leuk dat vinden van die "bugs". Zeker een hele leuke manier om lange ritten te onderbreken!
Heb je ter plekke een printertje gekocht ?????? Heb je nog reacties gekregen toen je buiten de wassalon aan het printen was. Moet op zijn minst verbaasde gezichten hebben opgeleverd

groetjes,
Monique
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik had effe de titel niet volledig gelezen. Ik heb wel ervaring in geocachen, maar niet in de VS.
Ik was waarschijnlijk te enthousiast
Ik was waarschijnlijk te enthousiast

Groetjes,
Carine
Carine
Hier nog eentje, wij hebben dit jaar heel wat caches gedaan in Amerika en ook aardig wat TB's gedropt, helaas zijn er van mij 4 "verdwenen" en is er nog maar eentje actief die nu ergens in Canada rondreist.
Wij hebben vnl. in Arizona, Utah en New Mexico gecached en als je op sommige dagen hele lange stukken moet rijden is het een leuke hobby om af en toe te stoppen en te gaan cachen en je komt op bepaalde plaatsen waar je anders nooit geweest zou zijn.
Wij hebben vnl. in Arizona, Utah en New Mexico gecached en als je op sommige dagen hele lange stukken moet rijden is het een leuke hobby om af en toe te stoppen en te gaan cachen en je komt op bepaalde plaatsen waar je anders nooit geweest zou zijn.
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dankjewel Monique. En ja, verbaasde gezichten waren er wel toen ik met mijn printertje naast de wassalon zat. De printer heb ik bij de Walmart gekocht voor 19 dollar en aan het eind van de vakantie achtergelaten in Amerika. Ik heb er iemand van de camping blij mee kunnen maken. Overigens zou ik nu niet weer een printer kopen. Is eigenlijk helemaal niet nodig, zeker als je alleen voor voornamelijk Traditionals doet. Gewoon een paar gegevens opschrijven is al voldoende.Moniquemichiel schreef:@hekkie,
Heb je ter plekke een printertje gekocht ?????? Heb je nog reacties gekregen toen je buiten de wassalon aan het printen was. Moet op zijn minst verbaasde gezichten hebben opgeleverd![]()
groetjes,
Monique
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Karinita
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben afgelopen zomer ook heel wat caches gedaan in IJsland, Canada en Amerika. Een leuke manier om lange ritten te onderbreken, maar we hebben ook wel eens gewoon een cachedagje gehad. Je komt op plaatsen waar je anders nooit geweest zou zijn. Wat ik ook erg leuk vond waren de de earthcaches.
Karin
Karin
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Dit jaar hebben we gecacht in Alaska.
Het is een leuke manier om tijdens een pauze in een lange rit de benen te strekken.
We hebben zelfs meegedaan aan een Cache-Event in Valdez.
Een hele dag cachen waar je ook nog eens geld mee kon verdienen.
Wij deden meer mee voor de lol en waren niet zo fanatiek als de Amerikanen, maar het was wel een leuke dag.
We hebben zo delen van Valdez gezien die normaal niet toegankelijk zijn voor het publiek.
Het is een leuke manier om tijdens een pauze in een lange rit de benen te strekken.
We hebben zelfs meegedaan aan een Cache-Event in Valdez.
Een hele dag cachen waar je ook nog eens geld mee kon verdienen.
Wij deden meer mee voor de lol en waren niet zo fanatiek als de Amerikanen, maar het was wel een leuke dag.
We hebben zo delen van Valdez gezien die normaal niet toegankelijk zijn voor het publiek.
Wij gaan naar Amerika en willen daar ook gaan geocachen.
Maar in NL hebben we alleen een oostbreedte gebruikt.
Bij de caches van Amerika staat westbreedte.
Waarom is dit?
En hoe verander je dat?
Of kun je dat instellen op je gps?
Maar in NL hebben we alleen een oostbreedte gebruikt.
Bij de caches van Amerika staat westbreedte.
Waarom is dit?
En hoe verander je dat?
Of kun je dat instellen op je gps?
Geocachen
Wie neeft er ervaring met geocachen in Amerika?
Hoe zit dat met de oost- en west breedte?
In NL gebruiken ze oost breedte en bij de caches in Amerika zie ik west breedte staan.
Hoe werkt dat of kun je dat op je gps wijzigen?
Wat zijn leuke caches in het westen van Amerika?
Wij gaan naar Las Vegas, Los Angels en San Francisco.
Ook Yosemite NP, Grand Canyon en Bryce Canyon.
Hoe zit dat met de oost- en west breedte?
In NL gebruiken ze oost breedte en bij de caches in Amerika zie ik west breedte staan.
Hoe werkt dat of kun je dat op je gps wijzigen?
Wat zijn leuke caches in het westen van Amerika?
Wij gaan naar Las Vegas, Los Angels en San Francisco.
Ook Yosemite NP, Grand Canyon en Bryce Canyon.
Re: Geocachen
Ik heb er nog geen ervaring mee in Amerika, Maar ga er komende zomer (4 t/m 25 juli) wel heen (ook o.a. die 3 steden) en heb +/- 15 caches op de planning staan.
Ik heb me eerlijk gezegd nog niet echt in verdiept hoe het werkt met de coördinaten, ik neem aan dat dit gewoon aan te passen is.
Wanneer ga jij naar Amerika?
Ik heb me eerlijk gezegd nog niet echt in verdiept hoe het werkt met de coördinaten, ik neem aan dat dit gewoon aan te passen is.
Wanneer ga jij naar Amerika?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht