Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studio Tour Hollywood

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sammo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Studio Tour Hollywood

Bericht door Sammo »

Als wij in September LA zijn, willen wij graag een Studio Tour doen. Aangezien wij op vrijdag aankomen en alleen op zaterdag een volledige dag in LA zijn, is dat voor ons de enige mogelijkheid om dit te doen. Nu heb ik gezien dat er verschillende Studio Tours zijn:

- Warner Bros Studio VIP Tour / ma-vr + za (beperkte beschikbaarheid) / $49.00 / 2 uur 25 min
- Sony Studio Tour / ma-vr / $35.00 / tijdsduur ?
- NBC Studio Tour / ma-vr + za-zo in hoogseizoen+feestdagen / $8.50 / tijdsduur ?
- Paramount Studio Tour / ma-vr / $ 48.00 / 2 uur
- Universal Studio Tour (alleen via pretpark) / ma-zo / $77.00 / tijdsduur ?

Aangezien wij niet naar Universal Studios zullen gaan is zoals ik het nu zie voor ons de Warner Bros Studio Tour de enige optie (al zal NBC wellicht ook mogelijk zijn aangezien wij het in het Labor Day weekend op zaterdag gaan).

Zie ik nog Studio Tours over het hoofd? Wat zijn jullie ervaringen met dergelijke tours? Welke zouden jullie aanraden?

Alle overige tips, ervaringen, vragen, etc. over studio tours in Hollywood kunnen hier natuurlijk ook gedeeld worden! :)
Laatst gewijzigd door Sammo op 18 mei 2012, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Studio Tour Hollywood

Bericht door GJ »

Je kunt Warner Bros. en NBC prima op één dag combineren; die twee liggen namelijk ongeveer tegenover elkaar. Wij hebben beide gedaan (in 2006, dus al wel een tijdje geleden) en we vonden het erg leuk! Je ziet bij WB buitensets (destijds onder meer Gilmore Girls en Ocean's Thirteen) en 'soundstages' binnen (ook Gilmore Girls in ons geval), en ze laten zien hoe ze één en dezelfde straat steeds weer opnieuw inrichten. Bij NBC zijn we in de studio van de Jay Leno-show geweest en nog wat andere studio's. Echt leuk om eens te zien!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De Warner Bros tour is geweldig. Zelfs als je meer mogelijkheden had zou ik nog de WB aanraden, hoewel het wel vrij duur is. Maar echt de moeite waard. Wij hebben ook Sony en Paramount gedaan (zie ons 2008-verslag) en die waren ook leuk, maar als je moet kiezen is WB de beste. NBC ken ik niet. Volgens mij heb je ook wel alle tours opgenoemd. Zie ook deze site.
Wil je een eindje rijden in de omgeving van LA dan zou je nog naar de Paramount Ranch kunnen gaan. Hier werden vroeger films (westerns) en later tv-series opgenomen. Zie voor meer info hier en ons verslag bij 28 december.

Marianne
Sammo
Amerika-ontdekker

Bericht door Sammo »

Inmiddels de Warner Bros Stuio Tour geboekt voor 1 september!

Nog een tip voor mensen die deze tour nog willen boeken. Als je vooraf via internet tickets koopt kun je bij het afrekenen een couponcode invoeren, om $5,00 korting te krijgen per persoon gebruik dan: WBINSIDER
tofke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door tofke »

Hoi iedereen,

Wij willen graag de tour boeken op 1okt maar de couponcode die hierop staat WBINSIDER werkt niet bij mij? Ofwel doe ik het verkeerd :P
Je moet de code toch ingeven bij het afrekenen met je visa? maar de korting kwam er niet op...
Ik heb ook hier een kortingbon gevonden: visitcalifornia.com/funspots
maar ik weet ook niet dat deze geldig is je kunt het wel afprinten...

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

MVG
Tofke
Stevendb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Stevendb »

Hey,

even inpikken op dit topic.
Ik ben vorig jaar met een aantal vrienden naar de westkust geweest waaronder universal studio's met de studio tour. Op dat moment was echter iedereen (alle acteurs) in verlof zodoende we de toer wel hebben gedaan maar geen live-action hebben gezien.

Kan iemand mij eens doorgeven wanneer die mannen (acteurs) effectief verlof hebben, van wannner tot wanneer zodoende ik dit in onze planning van volgend jaar kan incalculeren? Ik zou graag dit ook eens zien :)

Groeten STeven
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Ik ben diverse keren bij Universal en ook bij MGM geweest en bijna nooit was er enige actie in die zogenaamde studios die in pretparken gevestigd zijn.
Voor echte "behind de scenes" moet je dus zo'n studiotour doen en zo mogelijk een opname bijwonen.
Wij kregen kaarten voor een opname tijdens onze studiotour, ook dikwijls te verkrijgen op Venice Beach.

Hier vind je nog een coupon voor WB
tofke schreef: Ik heb ook hier een kortingbon gevonden: visitcalifornia.com/funspots
maar ik weet ook niet dat deze geldig is je kunt het wel afprinten...
Die coupon "expires 3-1-2013", dus geldig tot 1 maart 2013, vermeldt een code CTTC.
Mischien kun je die proberen
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Ik denk ook dat je sowieso geen opnames te zien zal krijgen tijdens zo'n tour... het leidt iedereen af en in deze tijd van mobieltjes met camera's zouden de beelden al op YouTube belanden voordat de film of serie uit is. Als er ergens opnames zijn, leiden ze de trammetjes wel even langs een ander deel van de studio, lijkt me. Ik vermoed dat je hooguit eens een acteur zult zien onderweg naar z'n trailer na een repetitie of opname. Wij hebben er althans geen gezien. Toen we bij NBC waren, sloten ze bijvoorbeeld na onze tour de studio van Jay Leno zodat Elton John kon soundchecken en daar wilden ze ook geen pottenkijkers bij (hoewel we 't wel konden horen van een afstandje).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bij de tour van Universal zul je geen opnames zien, bij de andere studio's moet je geluk hebben. Wij hebben bij Paramount bij een opname mee kunnen kijken - zie hier voor het verslag. Dat was midden in de zomer, dus niet iedereen is dan op vakantie. Buiten de vakantieperiode zul je meer kans hebben op het spotten van acteurs.

Marianne
Enasni
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Enasni »

Wij zijn afgelopen mei in Warner Bros en Universal geweest. Toen we in Warner Bros waren was het net een feestdag (Memorial Day). Tours werden wel gegeven, maar logischerwijs was al het film personeel afwezig. Gezien alle voorzorgsmaatregelen terwijl er niemand was (zoals geen camera's mee op soundstages) vermoed ik dat je er inderdaad niet veel te zien van zal krijgen als er opnames zijn als je er bent...

Een dag later tijdens de Universal studio tram tour waren er wel opnames op een van de lots, maar daar zijn we met een hele grote boog om heen gereden.
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
Stevendb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Stevendb »

ah ok,

merci iedereen. Ik had echt het gevoel dak ik zeker iets had gemist aangezien onze "speaker" toen zei dat ze enkele weken geleden een prachtige shoot konden zien van de pirates of the caribbean. Zal dus wa gezever geweest zijn. Zou toch de moeite zijn om zoiets mee te maken.

Greets
Kaat&Sven
Amerika-ontdekker

Bericht door Kaat&Sven »

Hey,

Wij hebben de paramount tour gedaan en daar krijg je echt waar voor je geld, we hebben verschillende sets, studio's en zelf een actrise gezien. De gits vertelde verschillende nieuwtjes, truks, weetjes...

De universl tour let het pretprk dan, het pretpark ws heel tof en leuk, maar de tour trok op niets, behalve de kingkong actretie halverwege de tour dan.

Grtjs!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Lees ik nu goed dat jullie de studiotour in Universal niets vonden? Wij hebben het nu 2 keer gedaan, en vonden het geweldig. Het is natuurlijk niet te vergelijken met een tour bij Warner Bros of bij Paramount omdat je met een grote groep in een trammetje zit en niet kunt uitstappen of een andere route kunt nemen, maar het is toch aardig spectaculair wat je allemaal ziet.

OT: misschien leuk om in jullie reistopic een kort verslag te geven van jullie reis?

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Even een aanvulling hierop. In dit topic uit 2008 http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... rs#p278484heb ik een keer de verschillen tussen de bekendste tours beschreven. De toegangsprijzen zullen waarschijnlijk niet meer kloppen.

Martin
Sammo
Amerika-ontdekker

Bericht door Sammo »

Na een onvergetelijke reis inmiddels weer terug thuis, dus wilde toch nog even onze ervaring met de WB Studio tour delen. Aangezien wij nog net in het vakantieseizoen waren, waren er weinig acteur aanwezig. Helaas mochten we niet op de sets van Big Bang Theory en Two & a half man omdat daar al vanalles klaar gezet was voor de opnames. Wel hebben we gekeken in de Studio van Ellen (mocht eigenlijk niet, maar omdat we een groot fan in onze groep hadden werd wat moeite gedaan en toen toch toestemming gekregen). Wij vonden vooral ook de attributen uit de bekende films en series erg leuk om te zien en grappig om te horen welke technieken ze gebruiken voor het filmen van huizen en straten. Erg informatieve tour en zeker de moeite waard in onze ogen! Ik denk wel dat het veel verschil maakt welke tourguide je hebt, de een zal leuker zijn dan de ander. :)

Voor iedereen die nog gaat, veel plezier!
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Ik heb tijdens mijn afgelopen vakantie de filmstudios van Warner Bros. en de Movie Tour van Universal Studios bezocht. Bij Warner Bros. vond ik vooral de Battman spullen super! De tour van Universal Studios vond ik echter leuker, maar dit kwam vooral door de verschillende attracties welke ze in de tour hebben verwerkt zoals King Kong en Jaws. Wanneer je echter niet vam attracties houdt en uitsluitend interesse hebt in de filmstudios zou ik voor Warner Bros. kiezen en anders voor Universal Studios (waar de Transformers attractie ook geweldig is!)
le-nnart
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door le-nnart »

wat ik nergens hier lees :

wij kwamen in het weekend (zondag) bij de Paramount studio's aan, en die was alleen van maandag-vrijdag geopend voor tours.
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Wij hebben ook de Warner Bros tour gedaan en vonden het beide erg leuk.
Kwam ook door de leuke gids.

Verslagje met wat foto's kun je hier vinden.
Essie72
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Essie72 »

We zijn heel erg aan het twijfelen of we de Warner Bros Tour bij Viator.com zullen boeken of op eigen houtje zullen gaan. Bij Viator.Com betaal je een heleboel extra voor de pick-up bij je hotel die niet eens soepel verloopt zoals ik bij de recensies lees. Wie heeft er een tip?

En is het mogelijk om een andere tour bij te boeken op dezelfde dag?

We zijn tenslotte ook nog aan het twijfelen over een combinatie van WB Vip Tour en de Movie Star Homes. Iemand daar ervaring mee? Wordt je dan tussendoor afgezet bij je hotel of bij The Chinese Theatre voor de overstap?

Hopelijk hebben jullie wat antwoorden voor ons!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Heb je eigen vervoer? Parkeren bij Warner Bros kost $7 voor de hele dag.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer