Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trail Ridge Road open!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
eris
Amerika-ontdekker

Trail Ridge Road open!

Bericht door eris »

Voor de mensen die deze lente naar de Rocky Mountains gaan, Trail Ridge Road gaat vandaag al open! De op 2 na vroegste datum dat de weg opent.

http://www.coloradoan.com/article/20120 ... ck_check=1
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Trail Ridge Road open!

Bericht door Dento »

Het is wel altijd goed om er rekening mee te houden dat dit op elk moment kan veranderen, en de weg dus ook weer (tijdelijk) dicht kan gaan - zeker zo vroeg in het seizoen. De laatste tijd is het weer hier behoorlijk veranderlijk: afgelopen donderdag hadden we hier 26°C met zon, de dag erop 5°C met natte sneeuw - en natte sneeuw hier kan een pak echte sneeuw hoog in de bergen betekenen.

Voordat je Trail Ridge Road wilt gaan rijden, is het verstandig om even te informeren of de weg wel (helemaal) open is:

970-586-1206 daily 8 a.m. to 4:30 p.m. (Mountain Time).

Hier meer info van de National Park Service (inclusief info dat Alpine Visitor Center en Trail Ridge Store nog gesloten zijn).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
eris
Amerika-ontdekker

Bericht door eris »

Ik weet dat hij nog kan sluiten, maar het is in ieder geval goed nieuws dat hij nu open is. Beter dan dat er nu nog meters sneeuw ligt. Ik ben er pas over een week of 2, dus ik ben hoopvol.

Jouw link is overigens bijgewerkt denk ik sinds je hem hebt geplaatst, want daar staat ook dat we weg opent op 14 mei.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Nee dat was al zo toen ik de link plaatste, maar de link - zoals ik aangaf - laat wel zien dat een van de visitor centers nog dicht is want niet bereikbaar voor auto's vanwege de sneeuw(ruimwerkzaamheden). Wel iets om wellicht rekening mee te houden als je op dit moment zou gaan, samen met het feit dat de weg zelf in theorie ook weer (tijdelijk) dicht kan gaan. Dat 'ie gisteren open is gegaan wil nog niet zeggen dat 'ie morgen niet weer dicht gaat...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ligt er ook minder sneeuw dan in andere jaren? Hoe is het eind juni... in RMNP kan iemand dat inschatten; ligt er dan nog wat sneeuw (zo op de bergen; voor de uitzichten). Geeft altijd mooi effect op foto's.
Ik ben ook gewoon benieuwd omdat ik stiekem ook uitkijk naar de mogelijke sneeuwmuren een stuk verder naar het Noorden (Beartooth Pass). Wij zullen er 5 juli pas zijn en dan zal het vast open zijn. Maar zoals gezegd hoop ik ook op wat sneeuw die er nog ligt.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Dat is knap, een foto uit de toekomst...

Ik vraag me hetzelfde af. Er schijnt dit jaar veel minder sneeuw gevallen te zijn dan andere jaren.
Dus of er nog sneeuwmuren zullen zijn eind juni/begin juli???
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik heb die muren van 2011 ook gezien.... maar ja 2012????
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Er is inderdaad veel minder sneeuw gevallen dan andere jaren, iets wat wij hier al gemerkt hebben (slechts 2.5 inch sneeuw in maart, wat normaal de meest sneeuwrijke maand is), maar ook de verschillende skigebieden hebben dit goed gemerkt.

Of er nog sneeuw zal liggen is moeilijk te voorspellen. Het hangt helemaal af van wat het weer de komende tijd gaat doen. Er hoeft maar één flink front nog even langs te komen ergens in de komende weken om toch nog flink wat sneeuw zichtbaar te laten zijn in juni.

Onze website | Mijn blog
pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door pelsmaker »

Dit is heel goed nieuws voor mij, normaal ging ik er 3 dagen voor de normale opening zijn. Hopen dat het zo blijft.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Het sneeuwt momenteel in de bergen, zowel bij de Eisenhower Tunnel als in RMNP - het is niet duidelijk hoeveel sneeuw er valt, maar het geeft wel aan dat het snel kan veranderen.

Onze website | Mijn blog
pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door pelsmaker »

Vandaag de trail ridge road gereden en het was redelijk warm. Mijne linkerarm is verbrand.
eris
Amerika-ontdekker

Bericht door eris »

Wij hebben hem dinsdag ook kunnen rijden. Hoorden van de ranger bij de ingang wel dat de weg twee keer dicht was geweest vanwege sneeuw. Was een erg mooie route, maar door de wind erg koud! Waren ook pas om een uur of 3 bij de Grand Lake ingang. Hierdoor hebben we wel heel veel wildlife gezien! Waren pas rond 8 uur bij ons hotel in Estes Park. Hebben veel mule deer gezien, moose, elk, mooie vogels en chipmunks liepen over ons heen toen we bij Rainbow Curve van het uitzicht zaten te genieten.
Hebben erg van deze route genoten!
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Geweldig.. wij moeten nog 'paar' dagen wachten (zie onder). Fleece en windstoppers mee! :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer