We zitten (5 volwassenen ) 2 volle dagen met camper op de "lower pines" Yosemite
wij zijn van plan de panorama trail te gaan lopen begin aug. dit jaar.
Is het mogelijk om de busrit daags tevoren te boeken of lopen we dan het risico dat het vol zit?
Moeten wij liters waters meesjouwen of zijn er diverse drinkwater tappunten onderweg?
Wij hebben de bus altijd 1 of 2 dagen van te voren geboekt - dat kon toen alleen vanuit het park - en dat lukte altijd, maar tegenwoordig kun je telefonisch reserveren. Ik zou het voor de zekerheid wat eerder reserveren, zeker met 5 mensen. Als het je niet uitmaakt of je de eerste of twede bus hebt zou je nog kunnen gokken, maar waarom niet reserveren?
Je hebt bij de PT aan het begin (GP) drinkwater, en bij boven bij de Vernal Fall. Er zijn toiletten boven bij de Nevada Fall maar ik weet niet of daar ook drinkwater is. Ik zou altijd iets meenemen.
Zie ook mijn wandelsite.
Wij hebben de bustour van 08.30 uur om de Panorama Trail te lopen (augustus 2010) van tevoren vanuit Nederland telefonisch gereserveerd omdat we niet het risico wilden lopen dat de bus volgeboekt was. Rit naar boven duurde ca. 1.15 uur en de bus zat helemaal vol. Wij waren met zijn vijven en hadden p.p. 2 kleine flesjes water bij ons. Veeeel te weinig bleek achteraf. Het was warm en we moesten echt zuinig aan doen met ons water gedurende de 7 uur die wij erover gedaan hebben om de trail te lopen. Wij hebben onderweg geen plekken gezien waar je drinkwater kon bijvullen.
Wij hebben deze trail vorig jaar ook gedaan en hebben uit voorzorg de plaatsjes op de bus via de telefoon maanden op voorhand gereserveerd. Je kan altijd het risico lopen het niet te doen of pas de dag ervoor maar ik zou die stress en het eventuele schrappen van deze prachtige trail niet willen. Was via de telefoon trouwens heel gemakkelijk en snel gedaan (en nog eens vriendelijk geholpen ook). Wij waren trouwens de enige niet -Amerikanen op de bus, wat toch niet hadden verwacht in juli. Water kan je nergens onderweg bijvullen (tenzij je van de watervallen wil drinken). Enkel bovenaan bij Glacier Point (Het begin van de Panorama Trail) staan enkele drinkfonteintjes.
Voor war meer info en foto's: http://timenelisa.wordpress.com/2011/07 ... -yosemite/
Water kan je wel bijvullen bij Vernal fall (in de zomer), maar dat ligt op het einde van de panorama trail. Vorig jaar véél heel dorstige mensen daar zien toekomen.
Wij hadden de bus vanuit SF gerserveerd. Dat was een paar dagen voordat wij naar Yosemite gingen. De bus zat inderdaad helemaal vol (begin juni 2010).
Ik heb geen watertappunten gezien tijdens de wandeling, maar wij hadden voldoende drinken bij ons.
Toen wij telefonisch reserveerden werd gezegd dat je tot 24 uur vantevoren kan annuleren. Je zit er dus niet helemaal aan vast.
Ik zou met de vroege bus gaan, en voldoende eten en drinken meenemen. Niet je bidon vullen bij de rivier, ik denk nog wel eens aan die drie mensen die vorig jaar uitgleden en naar beneden gestort zijn.
Saskia
Wij vorig jaar de avond voordien gaan reserveren (in September). Op de eerste bus was maar 1 plaatsje meer, maar op de tweede hadden we er nog 2. Reserveren is dus aan te raden als je kan!
Is hier vorig jaar uitgebreid in het forum besproken. Dat was geen kwestie van even uitglijden. Die mensen hebben alle waarschuwingen genegeerd. Als je niet over hekken klimt of verboden dingen doet is er niets aan de hand.
De Mist Trail kan glad zijn, zeker in het voorjaar, maar als alternatief heb je de John Muir Trail.
Inderdaad, gewoon niet voorbij de hekken en de waarschuwingsborden gaan en van veilige afstand van de watervallen genieten. De Mist Trail is trouwens niet alleen glad, maar ook nog eens heel nat (die 'mist' komt van het neerstortende water en waait over de trail heen). Je wordt dus kleddernat als je daar in het voorjaar of de vroege zomer loopt. Ik zou zeker een poncho meenemen! (of een regenjas, maar daar past je rugzak niet onder).
stijnj schreef:Wij vorig jaar de avond voordien gaan reserveren (in September). Op de eerste bus was maar 1 plaatsje meer, maar op de tweede hadden we er nog 2. Reserveren is dus aan te raden als je kan!
Ik haak hier even in. Wij gaan in september naar Yosemite en ik vroeg me af of de Panoramatrail dan nog steeds de moeite is gezien dat de watervallen dan al veel minder zullen zijn? Zijn de uitzichten deze wandeling nog steeds waard of kiezen we beter voor andere wandelingen?
stijnj schreef:Wij vorig jaar de avond voordien gaan reserveren (in September). Op de eerste bus was maar 1 plaatsje meer, maar op de tweede hadden we er nog 2. Reserveren is dus aan te raden als je kan!
Ik haak hier even in. Wij gaan in september naar Yosemite en ik vroeg me af of de Panoramatrail dan nog steeds de moeite is gezien dat de watervallen dan al veel minder zullen zijn? Zijn de uitzichten deze wandeling nog steeds waard of kiezen we beter voor andere wandelingen?
De watervallen waren waarschijnlijk veel minder hevig dan wanneer je in Juni ofzo gaat. Maar, er was nog steeds wel wat te zien (misschien door de vele sneeuw van de winter toen?)
Maar buiten de watervallen kom je met deze wandeling ook op enkele schitterende uitzichtspunten.
Ja, de trail is ook dan de moeite waard. Wij zijn vorig jaar ook in september geweest. Zie maar het verslag en foto's van onze wandeling.
Wij hebben ergens in maart of april de bus gereserveerd voor september.
We wilden absoluut de half negen bus zodat we de hele dag de tijd hebben voor de Panorama trail.
De PT is zeker nog de moeite waard, maar het hangt er ook van af wat je alternatieven zijn.
Je kunt ook bij Glacier Point naar Sentinel Dome en Taft Point, naar de sequoia's in de Mariposa Grove, door de vallei en langs de TIoga road wandelen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.