tickets Antelope Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
eddepet71
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 27 dec 2012, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: tickets Antelope Canyon

Bericht door eddepet71 »

sabrinacom schreef:Toen wij e waren (30 april) moesten de fotografen ook het gewone bedrag betalen.
Toen wij aan het wachten waren, kwamen er 4 jongeren aan. Toen ze hoorden dat het niet gratis was, zijn ze gewoon weg gegaan! :shock: waarbij ze volgens mij ook geen flappen gingen tappen. Zonde toch hè :cry:
Valt wel op dat de parken van de native Americans wel flink prijzig zijn t.o.v. een jaarpas voor de Nationale parken(als je met je hele gezin gaat zeker)Een jaarpas voor de native american parken zou welkom zijn. Dat het op de prijs van de hele reis peanuts is doet daar niets van af.
Wie weet waarom deze parken zoveel duurder zijn...aan de voorzieningen ligt het niet volgens mij.
Gebruikersavatar
Floydian
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 09 jun 2013, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: tickets Antelope Canyon

Bericht door Floydian »

Ja, die zou zeker welkom zijn, maar wie gaat dat allemaal opzetten? Mijn ervaring met de Navajo's dat het allemaal nogal losjes gaat, zonder goede logistiek.
En hoe zit het dan met de speciale trips, die je bv in Monument Valley kunt gaan doen? Die kosten nu ook al een vermogen, helemaal als je naar Hunts Mesa wilt.
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
eddepet71
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 27 dec 2012, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: tickets Antelope Canyon

Bericht door eddepet71 »

Dat je moet bijbetalen voor bepaalde diensten zoals rondleidingen en vervoer met jeeps e.d. vind ik geen probleem.
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: tickets Antelope Canyon

Bericht door sabrinacom »

Ik snap idd dat het niet voor iedereen vanzelfsprekend is om dat maar zo te doen. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik a aan mensen vertel dat ik niet in AC geweest ben vanwege het geld...
Goed idee, parken pas voor die native american parken! :clap:
caroladerond
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jan 2013, 10:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: tickets Antelope Canyon

Bericht door caroladerond »

Floydian schreef:Naar Upper wordt je als vee door de canyon geleid, dat was dus eens maar nooit weer! Ik heb de foto's waar het om ging en dat was het. Naar Lower ga ik iedere keer als ik in Page ben. Rustiger en je hebt als fotograaf 2 uur de tijd, wat voldoende is. Wil je daar de diepe kleurschakeringen zien ga dan direct om 9 uur, zodra de zon hoger komt wordt bijna alles 1 tint.
Entree voor Lower is; 20+6 dollar
Voor wat foto's; http://www.flickr.com/photos/henk-meijer/?details=1
Wat Floydian zegt. Althans, niet uit eigen ervaring meegemaakt maar tijdens ons uitje naar de Lower Antelope Canyon (waar we tussen 10u en 11.30u waren, prachtig en niet te druk!) raakten we aan de praat met twee andere Nederlanders die de dag ervoor met een wat prijzigere fotografietour de Upper Canyon hadden bezocht. Kort gezegd: waste of time and money, het was er een mierenhoop. Kennelijk geven de plaatselijke touroperators elkaar de schuld voor de drukte (overboeken van tours) maar aan die boodschap heb je niets. We hebben prachtige foto's gemaakt, ik zou echt iedereen aanraden om in de ochtend naar de Lower te gaan.
gwenny
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2013, 17:01

Re: tickets Antelope Canyon

Bericht door gwenny »

als je dingen wilt zien weet je dat het allemaal geld gaat kosten en bovendien kan je via internet opzoeken wat het gaat kosten. Het geld groeit ook mij niet op m'n rug dus geen helikoptertour over de Grand Canyon maar wel, op aanraden van velen, de Lower AC. We verheugen ons er al op! En met een parkenpas hoef je in ieder geval voor de meeste andere parken niet te betalen dus dat scheelt al veel.
Jrabakker
Amerikakenner
Berichten: 804
Lid geworden op: 03 feb 2013, 14:18
Locatie: Seattle

Re: tickets Antelope Canyon

Bericht door Jrabakker »

Ik heb een fototour van een hele dag gedaan, en daarbij een hele selectie van canyons bezocht, inclusief lower en upper canyon. Ja, het was een dure tour, maar wel een hele goede. De tourguide wist niet alleen waar precies op welke tijden te zijn, maar zorgde er ook voor dat groepen werden tegen gehouden zodat ze niet door je shots heenliepen. Daarnaast had hij ook nog eens goede fototips zoals belichtingstijden, ISO waarden, wel/geen polarizer gebruiken voor de verschillende locaties, etc. Alles bij elkaar heb ik een fantastische dag gehad met een grote collectie fantastische fotos, inclusief de beroemde lichtbundels. Zie hier:
http://blog.travelpod.com/travel-blog-e ... /tpod.html
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
dexter
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 nov 2012, 15:29

Re: tickets Antelope Canyon

Bericht door dexter »

Jrabakker schreef:Ik heb een fototour van een hele dag gedaan, en daarbij een hele selectie van canyons bezocht, inclusief lower en upper canyon. Ja, het was een dure tour, maar wel een hele goede
mag ik vragen waar je deze tour hebt geboekt? en wat het in totaal heeft gekost?
dit lijkt me ook zeker gaaf om te doen
Jrabakker
Amerikakenner
Berichten: 804
Lid geworden op: 03 feb 2013, 14:18
Locatie: Seattle

Re: tickets Antelope Canyon

Bericht door Jrabakker »

===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Gebruikersavatar
Floydian
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 09 jun 2013, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: tickets Antelope Canyon

Bericht door Floydian »

DaphneB schreef:We hebben toch besloten om voor de Lower Canyon te gaan. Bedankt voor je tip!

Bij de Lower ben je ook minder afhankelijk van het tijdstip omdat daar de lichtinval niet alleen om half 12 op zijn mooist is.

Dat is niet helemaal waar. Als je vroeg bent en de zon staat nog redelijk laag dan krijg je een sterk invallend schaduw effect en daardoor krijg je die diep rode/paarse kleur combinaties, rond het middaguur is dat effect veel minder. Dus zorgen dat je er om 9 uur staat, 26 dollar betalen en veel succes!
" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
Amsterdamseparel
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 feb 2013, 15:07

Re: tickets Antelope Canyon

Bericht door Amsterdamseparel »

Je kan toch ook wel gewoon zonder tour de lower doen? Lekker vroeg zoals de fotograaf (mooie foto !) van hiervoor al meldde? Wij willen daar gewoon schtends heenrijden, en zelf door de lower lopen, kan dat of gaat er altijd iemand mee?
Gebruikersavatar
Floydian
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 09 jun 2013, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: tickets Antelope Canyon

Bericht door Floydian »

Je kan gewoon in je uppie, geen probleem. Hij gaat om 9 uur open, dus je kunt je daar een hele ochtend vermaken als je wilt.
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: tickets Antelope Canyon

Bericht door sabrinacom »

Ik weet niet of dat altijd is, maar bij ons ging iemand mee die ook van alles vertelde en tips voor foto's gaf. In reisverhalen lees ik altijd dat het zo gaat.
Ems2012
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 16 dec 2012, 17:09

Re: tickets Antelope Canyon

Bericht door Ems2012 »

Wij konden in mei ook niet alleen door de Lower. Volgens mij is dat door de drukte de laatste maanden veranderd.
Gebruikersavatar
Floydian
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 09 jun 2013, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: tickets Antelope Canyon

Bericht door Floydian »

DaphneB schreef:We hebben toch besloten om voor de Lower Canyon te gaan. Bedankt voor je tip!

Bij de Lower ben je ook minder afhankelijk van het tijdstip omdat daar de lichtinval niet alleen om half 12 op zijn mooist is.

Wil je het beste licht in Lower om te fotograferen dan moet je er om 9 uur zijn. Kleurschakeringen zijn dan intenser, hoe later je komt hoe meer 1 tint het wordt. Als het je niet om de fotografie gaat dan maakt het tijdstip niet uit....genieten is om het eender, Lower is mooier dan Upper.
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer/?details=1
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Peter & Ann
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 feb 2012, 11:26
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Houthalen, Belgie.

Re: tickets Antelope Canyon

Bericht door Peter & Ann »

Wij zijn vorige week in de Lower AC geweest, we hebben om 10 uur een gewone tour gedaan. Als we met ons statief naar binnen wilden moesten we meer betalen een nog een tijdje wachten.
Veel hangt ook af van welke gids je meekrijgt, wij hadden een jong en hyperactief ventje mee die de hele tijd stond te springen en te dansen en mee zat te brullen met de rapmuziek die hij via zijn oortje aan het luisteren was. Ondertussen wilde meneer ook nog graag hebben dat we in looppas door de canyon zouden vliegen. Natuurlijk kreeg hij lik op stuk en zijn we overal op ons gemak de foto's gaan trekken zoals wij ze wilden trekken en uiteindelijk zijn we veel langer dan normaal in de canyon gebleven. :D
Maar als je niet puur voor het fotograferen gaat en niet vlot bent met het instellen van je camera wat iso waarden, sluitertijden ,diafragma enz maakt het volgens ons niet uit op welk moment je er bent.
Wij vonden het de 26 dollar meer dan waard.

Peter & Ann.
luuc&Wendy
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2013, 19:50
Partner van: Wendy
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Tegelen

Re: tickets Antelope Canyon

Bericht door luuc&Wendy »

Wij bezoeken over een aantal weken ook de Lower Antelope Canyon. Ik lees vanalles over het instellen van de fotocamera. Wie kan me helpen met hoe kan ik mijn spiegelreflexcamera het beste instellen zonder dat ik lang lig uit te zoeken wat de beste instelling is? Sluitertijd e.d.
Gebruikersavatar
Floydian
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 09 jun 2013, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: tickets Antelope Canyon

Bericht door Floydian »

luuc&Wendy schreef:Wij bezoeken over een aantal weken ook de Lower Antelope Canyon. Ik lees vanalles over het instellen van de fotocamera. Wie kan me helpen met hoe kan ik mijn spiegelreflexcamera het beste instellen zonder dat ik lang lig uit te zoeken wat de beste instelling is? Sluitertijd e.d.
Het enige wat je echt nodig bent daar is een statief. Tenzij je een high-end DSLR hebt zoals een D800, D4, 1Dx, 5D mkIII die ook uitblinken in hele hoge ISO waardes waarmee je uit de hand kan fotograferen. Als je op iso 200 of 400 schiet zit je al snel op 1 sec sluitertijd met een diafragma tussen de f8 en f16. Dus neem een statief mee!
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Peter & Ann
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 feb 2012, 11:26
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Houthalen, Belgie.

Re: tickets Antelope Canyon

Bericht door Peter & Ann »

Net wat ik zeg, iemand die op de hoogte is van de juiste instellingen van een camera zal dan dus ook wel een statief bijhebben, maar zal bijgevolg een ander tarief moeten betalen en zal men aan de kassa in uw plaats beslissen wanneer je de canyon in mag.
Misschien dat ze niets zeggen van het gebruik van een "Gorilla-statiefje" bij een compacttoestel.

Peter.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: tickets Antelope Canyon

Bericht door Martin & Marianne »

luuc&Wendy schreef:Wij bezoeken over een aantal weken ook de Lower Antelope Canyon. Ik lees van alles over het instellen van de fotocamera. Wie kan me helpen met hoe kan ik mijn spiegelreflexcamera het beste instellen zonder dat ik lang lig uit te zoeken wat de beste instelling is? Sluitertijd e.d.
Ik had de laatste keer geen statief mee (in 2008 wel, dat kon toen met een normale tour). Of dat echt nodig is hangt vooral af van wat voor foto's je wilt maken, hoe kritisch je bent.
Floydian schreef:Als je op iso 200 of 400 schiet zit je al snel op 1 sec sluitertijd met een diafragma tussen de f8 en f16. Dus neem een statief mee!
Ik zat niet op een sluitertijd van 1 s. De meeste foto's heb ik gemaakt op 1/30 of nog sneller. Dat kan nog net uit de hand. Ik had dan een ISO waarde van 400 of hoger en een diafragma tussen f5,6 en f8. Je hebt dan weinig scherptediepte maar dat hoeft niet erg te zijn. Als je professionele foto's wilt maken gaat dat echter niet lukken op deze manier.

Bekijk ook meteen het resultaat; je kunt het dan nog overdoen als het tegenvalt. Misschien moet je over- of onderbelichten. Probeer te grote contrasten te vermijden, dus niet de lucht of te veel schaduw meenemen, dan liever wat meer inzoomen.

Zie hier voor een paar van mijn foto's.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer