Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zijn er bezienswaardigheden in de buurt van Bishop, CA?
-
babbeloebaa
- Amerikafan
Zijn er bezienswaardigheden in de buurt van Bishop, CA?
Hallo Forumleden.
Misschien een erg domme vraag, maar wij zijn op dit moment de route aan het uitstippen en alle activiteiten/uitstapjes aan het plannen voor onze amerika reis van 5 weken.
Wij komen vanuit Yosemite aan in Bishop en gaan de volgende dag weer door naar Las vegas.
Nou was onze vraag of er eigenlijk activiteiten/bezienswaardigheden in de buurt van Bishop zijn. Of kunnen we die tijd beter gebruiken voor een wandeling bij de tioga pass?
We komen er op google en hier op het forum niet uit.
Alvast bedankt.
Misschien een erg domme vraag, maar wij zijn op dit moment de route aan het uitstippen en alle activiteiten/uitstapjes aan het plannen voor onze amerika reis van 5 weken.
Wij komen vanuit Yosemite aan in Bishop en gaan de volgende dag weer door naar Las vegas.
Nou was onze vraag of er eigenlijk activiteiten/bezienswaardigheden in de buurt van Bishop zijn. Of kunnen we die tijd beter gebruiken voor een wandeling bij de tioga pass?
We komen er op google en hier op het forum niet uit.
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door markro op 11 apr 2012, 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Re: Bishop
Kom je van yosemite village?
Geloof me, je zal je tijd nog meer dan nodig hebben om in bishop te geraken. Er is veel te zien onderweg
, en de vallei waar Bishop ligt is ook prachtig.
Om te beginnen heb je al je tijd nodig voor de Tioga pas, met vele prachtige plekjes onderweg waar je zeker vaak zal stoppen en wandelingen maken.
Dan kan je nog naar het spookstadje bodies als je wil, dat vergt ook enkele uren.
(een aanrader! zie ons 2010 verslag)
Verder passeer je zeker mono lake, met de tufa area's ook een stop meer dan waard.
-> Zo heb je een zeer afwisselende en schitterende reisdag!
Met die stops is het zeker avond tegen dat je in Bishop bent.
De dag er na heb je EN death valley EN de rit naar Las Vegas op het programma staan, dus je kan beter meteen vertrekken naar het prachtige Death Valley waar zeer veel te zien is.
Om in te schatten wat er zoal te zien is onderweg, en wat je interesse heeft kan je best zoveel mogelijk reisverslagen lezen! Het forum is daarvoor een ideaal startpunt.
Veel planplezier!
Geloof me, je zal je tijd nog meer dan nodig hebben om in bishop te geraken. Er is veel te zien onderweg
Om te beginnen heb je al je tijd nodig voor de Tioga pas, met vele prachtige plekjes onderweg waar je zeker vaak zal stoppen en wandelingen maken.
Dan kan je nog naar het spookstadje bodies als je wil, dat vergt ook enkele uren.
(een aanrader! zie ons 2010 verslag)
Verder passeer je zeker mono lake, met de tufa area's ook een stop meer dan waard.
-> Zo heb je een zeer afwisselende en schitterende reisdag!
Met die stops is het zeker avond tegen dat je in Bishop bent.
De dag er na heb je EN death valley EN de rit naar Las Vegas op het programma staan, dus je kan beter meteen vertrekken naar het prachtige Death Valley waar zeer veel te zien is.
Om in te schatten wat er zoal te zien is onderweg, en wat je interesse heeft kan je best zoveel mogelijk reisverslagen lezen! Het forum is daarvoor een ideaal startpunt.
Veel planplezier!
-
babbeloebaa
- Amerikafan
Dank je Tipsy_1.. We hadden al zoiets in gedachten, maar ik kon dat nergens echt duidelijk vinden.
Nu zijn we toch weer wat verder in onze planning.
Nu zijn we toch weer wat verder in onze planning.
Als ontbijtje moet je in ieder geval een bezoek brengen aan Schat's Bakery. Echt super lekker brood en heerlijke gebakjes! 
Groetjes,
Mac
2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Mac
2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Wij hebben de route andersom gereden en zijn voor(in jouw geval dus na) de Tioga road gestopt bij mammoth lakes. Dit is de enige plek waar ik het echt jammer vond dat we door moesten en niet meer tijd hadden om verder te wandelen.
Als ik ooit terug kom in deze buurt ga ik zeker hier weer langs.
Groet,
Sandra
Als ik ooit terug kom in deze buurt ga ik zeker hier weer langs.
Groet,
Sandra
- Elisa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hallo,
Vorig jaar deden wij juist hetzelfde. Rond 9u vertrokken in Yosemite Village en zo via de Tioga Pas de Sierra Nevada over. Langsheen de Tioga Pas zijn er nog verschillende stops met prachtige uitzichten: Tenaya Lake, Tuolumne Meadows,... Vervolgens bezochten we Mono Lake en daarna reden we door tot in Bodie. Vanaf Bodie was het dan nog zo'n 2 uur rijden tot in Bishop. Wij kwamen er rond 18u aan. In Bishop zoals al gezegd kan je zeker Schat's Bakery bezoeken en een tip voor 's avonds is het Whiskey Creek restaurant, hééérlijke ribbetjes hebben ze daar!
Voor wat foto's en nog wat info: http://timenelisa.wordpress.com/2011/07 ... te-bishop/
Groetjes!
Vorig jaar deden wij juist hetzelfde. Rond 9u vertrokken in Yosemite Village en zo via de Tioga Pas de Sierra Nevada over. Langsheen de Tioga Pas zijn er nog verschillende stops met prachtige uitzichten: Tenaya Lake, Tuolumne Meadows,... Vervolgens bezochten we Mono Lake en daarna reden we door tot in Bodie. Vanaf Bodie was het dan nog zo'n 2 uur rijden tot in Bishop. Wij kwamen er rond 18u aan. In Bishop zoals al gezegd kan je zeker Schat's Bakery bezoeken en een tip voor 's avonds is het Whiskey Creek restaurant, hééérlijke ribbetjes hebben ze daar!
Voor wat foto's en nog wat info: http://timenelisa.wordpress.com/2011/07 ... te-bishop/
Groetjes!
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Overzicht van onze foto's
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Meer info over Bishop en bezienswaardigheden langs de 395 kun je ook vinden op http://www.395.com, de website over de historic route 395.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Iets ten zuiden heb je enkele warmwaterbronnen/pools waar je even kunt gaan soaken.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik zou't Ancient Bristlecone Pine Forest bezoeken, dat is toch mijn persoonlijk doel terwijl ik in Bishop verblijf.
Het zijn de oudste levende bomen ter wereld, met als oudste boom de "Methuselah", momenteel zo'n 4843 jaar oud
Hier een paar voorbeelden die ik van't web geplukt heb:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_Br ... ine_Forest

Zeker de moeite waard
Het zijn de oudste levende bomen ter wereld, met als oudste boom de "Methuselah", momenteel zo'n 4843 jaar oud
Hier een paar voorbeelden die ik van't web geplukt heb:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_Br ... ine_Forest

Zeker de moeite waard
Laatst gewijzigd door Fraa op 11 apr 2012, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisblog: thisisfraa.be
-
babbeloebaa
- Amerikafan
Re: Zijn er bezienswaardigheden in de buurt van Bishop, CA?
Wauw, echt geweldig al deze tips.
Ik denk onze dag er als volgt uit gaat zien.
... uur opstaan en dan vanuit Yosemite via de Tioga pass richting Bishop.
Op de Tioga pass geregeld stoppen voor het uitzicht te bewonderen, evt een wandeling te maken.
Daarna doorrijden naar mono lake en als de tijd het toelaat daarna doorrijden naar mammoth lakes.
Uiteindelijk aankomend in Bishop.
Weten jullie of dit haalbaar is, of maak ik nou een planning va lik mn vestje?
Ik denk onze dag er als volgt uit gaat zien.
... uur opstaan en dan vanuit Yosemite via de Tioga pass richting Bishop.
Op de Tioga pass geregeld stoppen voor het uitzicht te bewonderen, evt een wandeling te maken.
Daarna doorrijden naar mono lake en als de tijd het toelaat daarna doorrijden naar mammoth lakes.
Uiteindelijk aankomend in Bishop.
Weten jullie of dit haalbaar is, of maak ik nou een planning va lik mn vestje?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Fraaa: prachtige foto's!
@babbeloeba: Dat kan prima zo. De reistijd valt mee, als je wilt zou je ook nog in Yosemite Valley iets kunnen ondernemen. Als je wilt wandelen zul je iets meer tijd kwijt zijn. Wij vonden de wandeling naar May LAke (zie ons 2008-verlsag) erg leuk, en ook het sutkje naar Soda Springs (verslag 2006). Bij Olmsted Point kun je naar een uitzichtpunt lopen, dat kost niet veel tijd. Een wandeling rond Tenaya Lake is ook een mogelijkheid, maar je kunt ook alleen even aan het strand gaan zitten, of een picknick houden daar. Zie voor meer wandelmogelijkheden mijn wandelsite.
Wij hebebn twee keer in Mammoth Lakes overnacht, maar verder hebben we daar niets gedaan. Het zal je denk ik relatief vele tijd kosten om daar iets te gaan doen, dus dat zou ik overslaan. Heb je veel tijd over dan zou een bezoek aan Bodie mooi zijn, maar dan moet je echt enkele uren over hebben.
Marianne
@babbeloeba: Dat kan prima zo. De reistijd valt mee, als je wilt zou je ook nog in Yosemite Valley iets kunnen ondernemen. Als je wilt wandelen zul je iets meer tijd kwijt zijn. Wij vonden de wandeling naar May LAke (zie ons 2008-verlsag) erg leuk, en ook het sutkje naar Soda Springs (verslag 2006). Bij Olmsted Point kun je naar een uitzichtpunt lopen, dat kost niet veel tijd. Een wandeling rond Tenaya Lake is ook een mogelijkheid, maar je kunt ook alleen even aan het strand gaan zitten, of een picknick houden daar. Zie voor meer wandelmogelijkheden mijn wandelsite.
Wij hebebn twee keer in Mammoth Lakes overnacht, maar verder hebben we daar niets gedaan. Het zal je denk ik relatief vele tijd kosten om daar iets te gaan doen, dus dat zou ik overslaan. Heb je veel tijd over dan zou een bezoek aan Bodie mooi zijn, maar dan moet je echt enkele uren over hebben.
Marianne
Dat zijn weer mooie foto's van Fraaa maar als je de volgende dag in Las Vegas wil aankomen zou ik een bezoek aan de Bristlecones maar overslaan. Dat neemt nogal wat extra tijd (net als naar Bodie trouwens)
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ter informatie, het zijn niet mijn foto's, enkel een paar die ik tegengekomen ben op't web.
Al gaat't natuurlijk wél de bedoeling zijn om mooie foto's te maken daar
Ja Ancient Bristlecone moet je hard interesseren om er tijd aan te spenderen, als je een beetje een tight schedule hebt, dan wordt't een omweg.
Zelf was dit één van de dingen die ik echt wou zien, dus ik maak er tijd voor
Al gaat't natuurlijk wél de bedoeling zijn om mooie foto's te maken daar
Ja Ancient Bristlecone moet je hard interesseren om er tijd aan te spenderen, als je een beetje een tight schedule hebt, dan wordt't een omweg.
Zelf was dit één van de dingen die ik echt wou zien, dus ik maak er tijd voor
Reisblog: thisisfraa.be
-
babbeloebaa
- Amerikafan
Wat vinden jullie mooier / meer de moeite waard? Mono lake of mammoth lakes?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mammoth Lakes is een wintersportplaats. Ik had al aangegeven dat je dat over kunt slaan. Mono Lake is een heel bijzonder meer dat je in een half uurtje kunt bekijken. Altijd doen. Waarschijnlijk heb ik er al eens eerder naar verwezen, maar kijk eens in mijn 2004-verslag; toen reden wij van Mammoth Lakes naar Yosemite, met een stop bij onder andere Mono Lake.
Marianne
Marianne
- Marjolein1972
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Weet niet wanneer TS gaat maar staat dit meer niet droog in de zomer ? En is het dan toch nog de moeite waard ? Weet ik gelijk of ik het op mijn eigen lijstje moet laten staanMartin & Marianne schreef:Mono Lake is een heel bijzonder meer dat je in een half uurtje kunt bekijken. Altijd doen. Marianne
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Mono Lake staat nooit meer droog. Dat dreigde wel omdat het als waterreservoir voor Los Angeles werd gebruikt maar dat doemscenario is nu niet meer aan de orde.
-
babbeloebaa
- Amerikafan
dank jullie wel.
Ik weet genoeg. Het wordt mono lake!
Ik weet genoeg. Het wordt mono lake!
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik zou toch Bodie ook proberen meepikken, zoals eerder al aangehaald werd.
Wij deden dat er nog bij die dag (TIoga pass+Bodi+Mono Lake) ,en logeerden ook in Bishop.
Je vindt het hier:http://luka2010westusa.blogspot.be/2010 ... ishop.html
Succes!
Wij deden dat er nog bij die dag (TIoga pass+Bodi+Mono Lake) ,en logeerden ook in Bishop.
Je vindt het hier:http://luka2010westusa.blogspot.be/2010 ... ishop.html
Succes!
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
https://lukareizen.blogspot.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht