Hoe & wat Universal Studio's

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
wenneke
Amerikafan

Re: Hoe & wat Universal Studio's

Bericht door wenneke » 06 apr 2012, 20:50

Hier nog een grote fan van de FOL passen in Universal!
Wij waren vorig jaar op een zaterdag in juli in Universal en hebben echt waar genoten van die kaarten om onze nekken.
Om elke keer die mega mega mega rijen voorbij te kunnen lopen (vaak meer dan 90 minuten wachttijd en bij de tramtour stonden mensen in de volle zon te smelten) geeft best een kick. Het zal ook wel aan onszelf hebben gelegen, want wij vinden legaal voordringen gewoon prachtig!
En inderdaad, The Simpsons is verrassend leuk en dankzij onze passen hebben we hem denk ik wel zo'n 5x gedaan. Als het niet meer is...
Oja, het enige nadeel van die passen (okee, de prijs ook) is dat ze alleen voor de attracties gelden. Wat hebben wij lang in de rij gestaan voor een stukkie pizza die dag zeg!
Maar al met al vonden wij Universal Studios een leuke ervaring en dat was ook echt dankzij de FOL passen.
(Nee, geen aandelen of zo hoor....).
Gr. Wendy
Met het gezin naar het zuidwesten, juli 2011: http://www.berwenlotmeiknaaramerika.wordpress.com
Met zusje en pap naar NYC en Washington, april 2012: http://www.wengaatnaarnyc.wordpress.com

droom2012
Amerika-ontdekker

Bericht door droom2012 » 07 apr 2012, 10:11

Ik denk dan toch dat wij die FOLpassen aan gaan schaffen, temeer omdat wij er EN in het hoogseizoen zijn EN op zaterdag.... Nu nog een leuke aanbieding (tips??? Op Mouseseaver oid kon ik niks vinden)....... Hoe ver van te voren moet je zo'n pas aanschaffen?Of zijn ze nooit 'uitverkocht'......

Gr
Linda

babbeloebaa
Amerikafan

Bericht door babbeloebaa » 07 apr 2012, 13:06

Wij (met zn 3e) zijn ook in LA voor 3 dagen in Juli. We zijn op zoek naar een geschikt park voor ons alle 3. Ik houd ook meer van parken zoals Universal studios terwijl mijn vriend en broer meer van de actie en heftige achterbanen zijn.
Weten jullie parken rondom LA te liggen waar je echt heftige achtbanen kunt vinden? Zo ja, hebben jullie er ook ervaring mee?

De tips die hier over Universal studios binnen komen maken het voor mij nog aantrekkelijker om hiernaar toe te gaan.

SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce » 07 apr 2012, 13:10

babbeloebaa schreef:Weten jullie parken rondom LA te liggen waar je echt heftige achtbanen kunt vinden? Zo ja, hebben jullie er ook ervaring mee?
Hét park met de heftigste achtbanen rondom LA is natuurlijk Six Flags Magic Mountain! Dit park telt 17 achtbanen en ik ken geen heftigere achtbaan als X2 in die omgeving :)
En ja, ervaring mee :D (alleen helaas niet met alle 17 de banen...)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/

Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino » 07 apr 2012, 13:15

babbeloebaa schreef:Weten jullie parken rondom LA te liggen waar je echt heftige achtbanen kunt vinden? Zo ja, hebben jullie er ook ervaring mee?
Six Flags Magic Mountain is THE place to be voor super achtbanen in de omgeving van Los Angeles. Je vind er 16 achtbanen, waaronder een aantal heel spectaculaire en unieke die je nergens tegenkomt. Het is geen park dat je qua thematisering kunt vergelijken met Universal of Disney, maar eigenlijk zijn het ook gewoon heel verschillende belevenissen. Universal in Hollywood is vooral gebouwd om te zien en ervaren rond het thema film, en Disney is een familiepark. Ik vond Six Flags Magic Mountain zeker de moeite waard! Het park strijdt met Cedar Point in Sandusky, Ohio steeds weer om de titel "rollercoaster capital of the world" omdat ze elkaar steeds de loef proberen af te steken met de kwaliteit en de kwantiteit van de achtbanen.

Als je een leuke mix zoek van achtbanen en park, kan ik je Knott's Berry Farm in Anaheim aanraden. Daar staan een paar geweldige achtbanen, maar het park is verder ook erg leuk om te bezoeken, en ook mooi gethematiseerd. Ook een aanrader!

Edit: ik zie dat Linda me net voor is met posten. Ik tel de 16 achtbanen in het lijstje "thrills", daar komt waarschijnlijk ons verschil in telling vandaan.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!

SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Contacteer:

Bericht door SpaceAce » 07 apr 2012, 15:25

Jasmino schreef:Edit: ik zie dat Linda me net voor is met posten. Ik tel de 16 achtbanen in het lijstje "thrills", daar komt waarschijnlijk ons verschil in telling vandaan.
In het rijtje van Thrills staan ook: Lex Luthor (valtoren) en Dive Devil (skydiving) vermeldt. Dit zijn geen achtbanen...
In mijn rijtje (van RCDB) staan deze ook nog vermeld: Canyon Blaster, Magic Flyer en Road Runner Express.

Dit zijn wel achtbanen, maar geen enge heftige :) (kiddie coasters dus) :lol:
Maar dat maakt het 17 achtbanen dus en geen 16.

Afbeelding

Edit: overigens zie ik daar nóg een 4D coaster tussen staan: Green Lantern... Gatsie, die ziet er ook best heftig uit :shock:
Zal overigens niet de angst hebben bij zo'n baan of hij eng is, maar bij mij komt meteen de vraag 'oeh, zou deze pijn gaan doen' bij me boven, hahaha.. Daar ligt meestal mijn grootste angst.
Maar het is een Intamin, dus dat zou op zich goed moeten zijn...

Afbeelding
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/

Helena32
Amerika-ontdekker

Bericht door Helena32 » 07 apr 2012, 16:13

Een "front of the line pass" vonden wij toendertijd (september 2008) erg handig. Het scheelt veel wachten. Oke het kost was, maar je hebt ook wel wat. Dankzij deze pas konden we overal bijna direct in.

Ook meen ik me te herinneren dat het hotel een coupon had met korting op de entree.
Misschien moet je af en toe ff googlen op "coupon en Universal studios".
Misschien zit er wat tussen....

Veel plezier daar.

Gr. Helena

droom2012
Amerika-ontdekker

Bericht door droom2012 » 07 apr 2012, 16:47

Bedankt Helena. (de reacties over allerlei vreselijke achtbanen heb ik maar even overgeslagen, mss handiger dat daar een aparte topic over komt???? Ik dacht 'zo wat een hoop reacties op mijn vraag/mijn topic' , maar dat viel tegen, gelukkig kwam Helena nog er achteraan :thumbup: ), ik google de komende maand idd maar even en als het niet goedkoper word bestel ik ze maar want uren wachten voor een attractie (in de hitte wsl) klinkt niet fijn.

pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door pelsmaker » 07 apr 2012, 17:34

Ik kan blijkbaar alleen maar FOL tickets bestellen die geldig zijn tot 15 april. Kan ik maar een bepaalde tijd op voorhand bestellen ?

meijdj
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door meijdj » 08 apr 2012, 03:06

Heb even gekeken en in eerste instantie kon ik ook geen FOL tickets voor de zomer vinden, maar na wat heen en weer geklik, heb ik ze toch gevonden.
Als je in het 'Plan Your Visit'-menu kiest voor 'Hotels' en dan op een van de links van de hotels klikt, kom je op http://vacations.universalstudioshollywood.com/ terecht. Daar heb je een menu 'Attraction Tickets' en als je die aanklikt, staan daar FOL tickets voor May 25, 2012 - September 3, 2012. Voor die periode (peak) zijn ze $159,00 .....

ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina » 08 apr 2012, 10:15

Wij waren er ook hoogzomer 2006, alleen wel op maandag, we zijn vroeg gegaan bij binnenkomst stond er een employee die ons tickets gaf voor een bepaalde tijd voor het treintje zodat we daar niet hoefden te wachten. Verder vielen de wachttijden best wel mee, ik weet niet hoe het op een zaterdag is maar 159,-- pp vind ik wel erg veel, is er geen mogelijkheid op een andere dag te gaan? en kan je die passen ook niet later in het park kopen mocht het tegenvallen met de drukte. Bij Seaworld Orlando kon je dat ook doen.

pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door pelsmaker » 08 apr 2012, 11:39

meijdj schreef:Heb even gekeken en in eerste instantie kon ik ook geen FOL tickets voor de zomer vinden, maar na wat heen en weer geklik, heb ik ze toch gevonden.
Als je in het 'Plan Your Visit'-menu kiest voor 'Hotels' en dan op een van de links van de hotels klikt, kom je op http://vacations.universalstudioshollywood.com/ terecht. Daar heb je een menu 'Attraction Tickets' en als je die aanklikt, staan daar FOL tickets voor May 25, 2012 - September 3, 2012. Voor die periode (peak) zijn ze $159,00 .....
Bedankt voor de moeite, ik zal ze deze week eens bestellen. Helaas kan ik alleen maar op zaterdag of zondag.

meijdj
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door meijdj » 08 apr 2012, 12:08

ina schreef:Wij waren er ook hoogzomer 2006, alleen wel op maandag, we zijn vroeg gegaan bij binnenkomst stond er een employee die ons tickets gaf voor een bepaalde tijd voor het treintje zodat we daar niet hoefden te wachten. Verder vielen de wachttijden best wel mee, ik weet niet hoe het op een zaterdag is maar 159,-- pp vind ik wel erg veel, is er geen mogelijkheid op een andere dag te gaan? en kan je die passen ook niet later in het park kopen mocht het tegenvallen met de drukte. Bij Seaworld Orlando kon je dat ook doen.
Het zijn inderdaad aardig wat centjes en wij hebben ze nooit nodig gehad, maar ik zou voor de zekerheid en rust zo wat meer betalen - 't is toch vakantie hè... en op je hele budget zal het weinig voorstellen. Maar het is en blijft een eigen keuze en je weet van tevoren toch nooit of je de juiste maakt. Ik zou er wel voor gaan in ieder geval.
pelsmaker schreef:Bedankt voor de moeite
Graag gedaan!

KimDaanUSA
Amerikafan

Bericht door KimDaanUSA » 08 apr 2012, 16:02

Ik vind eigenlijk $77 echt super duur voor een dagje pretpark, nu zag ik dat de tickets online voor Six Flags $36,99 zijn en wij zijn echt achtbaan-fan :thumbup: . Wij zijn nog niet in Universal Studio's geweest, maar is Six Flags dan ook aan te raden als topattractie? Iemand ervaring?
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 08 apr 2012, 16:18

Als je meer geïnteresseerd bent in achtbanen, dan lijkt Six Flags mij een logische keuze.
Als je toch ook iets van de studio's wilt zien zou je ook een studiotour bij Warner Bros of Paramount kunnen maken. Je krijgt dan een rondrit door de (nog werkende) studio's zonder het pretparkgebeuren. Is goedkoper en kost minder tijd dan Universal Studios, dus ook te combineren met andere activiteiten in LA.

Marianne

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit » 08 apr 2012, 17:53

Warner Bros Studio Tour is ook niet echt goedkoop te noemen. Kost $49 maar is wel de moeite waard. De tour duurt 2h25.

NBC is een stuk goedkoper. Deze kost $8.50. Paramount kost $15.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

babbeloebaa
Amerikafan

Bericht door babbeloebaa » 08 apr 2012, 18:24

@ Jasmin0.. heel erg bedankt voor je reactie. Ik zal dit doorspelen naar mijn broer. Zijn oren zullen ervan wapperen

Hav1983
Amerika-ontdekker

Bericht door Hav1983 » 09 apr 2012, 12:11

Dit lijkt de me goeie topic voor mijn vraag. Ik ga naar Universal in juli, dus hoogseizoen; maar wel op een weekdag (dinsdag). Zouden we dan een FOL nodig hebben?
Afbeelding

Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino » 09 apr 2012, 12:24

KimDaanUSA schreef:Ik vind eigenlijk $77 echt super duur voor een dagje pretpark, nu zag ik dat de tickets online voor Six Flags $36,99 zijn en wij zijn echt achtbaan-fan :thumbup: . Wij zijn nog niet in Universal Studio's geweest, maar is Six Flags dan ook aan te raden als topattractie? Iemand ervaring?
Heb je de vorige reacties al gelezen? Dan zul je lezen dat er inderdaad ervaring is en dat het park een grote aanrader is voor achtbaanfans.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer