Camping Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
krone
Amerika-ontdekker

Camping Las Vegas

Bericht door krone » 24 mar 2012, 18:33

Hallo liefhebbers,

Nog een paar maanden en dan is het zo ver. Onze Amerika reis. Nu zitten we een beetje te twijfelen over hoe wij in Las Vegas gaan overnachten in het warme augustus. Hebben hier mensen ervaring met het parkeren van een RV in Las Vegas en vervolgens in een hotel te gaan? Of raden jullie gewoon aan om op een camping te gaan staan? Lijkt ons vrij warm...

Alvast bedankt voor de tips!

Koen
Afbeelding

Ronald46
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Camping Las Vegas

Bericht door Ronald46 » 24 mar 2012, 21:13

Hoi Koen,

Wij hebben afgelopen zomer in Juli (de 11e Juli) op de Koa campground gestaan op circus circus drive. Mooie camping ondanks het feit dat je op asfalt staat. Heerlijk zwembad ook trouwens. Nadeel was dat bij on de wifi er beide dagen uit lag maar goed, kan een toevalstreffer zijn. Kwaliteit sanitair e.d. erg goed.

Foto's van rechts naar links gezien:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aanrader dus! Hoop dat je hier iets mee kunt!

Over parkeren in LV weet ik niet, maar in San Francisco betaalde ik kort aan de 50 dollar... per dag! :wink: Iets om rekening mee te houden. En als je een RV hebt ga je toch niet in een hotel slapen? :mrgreen:

Grtz, Ronald.
Laatst gewijzigd door Ronald46 op 24 mar 2012, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 24 mar 2012, 21:38

De KOA in Las Vegas ligt aan het einde van de Strip, de locatie is niet geweldig. Er zijn veel forummers die kiezen voor Sam's town. Gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens om daar iets meer over te vinden.
Er zijn veel mensen die ondanks het feit dat ze een camper hebben toch in Las Vega een hotel nemen. Leuk ter afwisseling, en zo'n hotel is een ervaring op zich. Het hoeft ook niet duurder te zijn; parkeren bij de hotels is gratis, en buiten het weekend zijn de hotels aan de Strip goed betaalbaar.

@Ronald; waarom vind je de KOA een aanrader? Ik heb er nog nooit iets positiefs over gehoord, en ik kan het uit jouw post niet opmaken.

Marianne

Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko » 24 mar 2012, 22:06

Wij hebben vorig jaar ook op de KOA in Las Vegas gestaan. In 2009 hebben we op Sam's town gestaan. Sam's town is dan wel goedkoper en ze hebben een gratis shuttle. Maar ons is vorig jaar het staan op de KOA beter bevallen. Mede omdat we er maar voor 1 nacht stonden.
Op Sam's town ben je afhankelijk van de tijden waarop de shuttle rijdt. In 2009 hebben we daardoor dus 2 x een taxi terug genomen, omdat de laatste shuttle voor ons te vroeg terug ging. Wij zijn wel lopend de strip op gegaan vanaf de KOA, en vonden het prima te doen. Hierdoor kun je zelf bepalen hoe laat je naar de strip gaat en hoe laat je weer terug gaat.
Er wordt gezegd dat de KOA maar een betonplaat is, maar daar vond ik Sam's town niet veel beter in. Is misschien ook afhankelijk van waar je staat.
Maar goed dit is onze persoonlijke mening. :wink:

Ronald46
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Ronald46 » 24 mar 2012, 22:16

Martin & Marianne schreef: @Ronald; waarom vind je de KOA een aanrader? Ik heb er nog nooit iets positiefs over gehoord, en ik kan het uit jouw post niet opmaken.

Marianne
Marianne, voor 1 nacht vonden wij het niet slecht... nogmaals, het zwembad was heerlijk. Wij hebben verder niets ondernomen vanwege de 3 maand oude baby die wij bij ons hadden. Dus ik kan niet zeggen of het niet of wel gunstig ligt. Maar als je een camper bij je hebt met een airco zie ik het probleem van overnachten niet :wink: Trouwens, zelfs de nachten in Juli zijn best te doen. De sfeer van Vegas hebben we een beetje geproefd zo. We hadden best de strip op gewild maar dat ging niet. Achteraf jammer, maar misschien een volgende keer beter :)

Of een campground je wel of niet ligt is iets wat door verschillende mensen op een verschillende manier ervaren wordt. Dus zal dat altijd lastig zijn om daar een oordeel over te geven. Hooguit zoals ik doe een ervaring waar iemand wel of niet iets mee kan.

krone
Amerika-ontdekker

Bericht door krone » 25 mar 2012, 00:07

Beste mensen, bedankt voor jullie reacties. We denken nu toch maar dat we het bij circus circus gaan proberen op de camping.
Afbeelding

stema
Amerikafan

Bericht door stema » 25 mar 2012, 11:56

Wij hebben 2 nachten door gebracht bij Sams Town, hetgeen ons goed bevallen is.
Zie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=9656

Helga-tij
Amerika-ontdekker

Bericht door Helga-tij » 25 mar 2012, 12:46

Is het nodig om CircusCircus of Sams town te reserveren in juli of kun je op het laatste moment nog beslissen wat je wilt gaan doen?

stema
Amerikafan

Bericht door stema » 25 mar 2012, 13:31

Wij hebben toen wel gereserveerd maar dat was volgens mij niet nodig geweest.
Er was plaats zat.

tricinium
Amerika-newbie

Bericht door tricinium » 29 mar 2012, 12:26

Hallo,

wij gaan deze zomer op rondreis naar west amerika. Wij gaan met ons gezin met een camper. Nu hebben wij bedacht dat het leuk zou zijn om in Las Vegas 1 nacht in een luxe hotel te boeken. Ik begrijp dat er zeker doordeweeks aantrekkelijke aanbiedingen zijn. Mijn vraag is: Waar laat je dan je camper veilig achter ? Kun je die zonder meer bij het hotel parkeren ? Wie heeft hier ervaring mee ?

groet Tricinium

Ronald46
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Ronald46 » 29 mar 2012, 12:28

Misschien even ietsie teruglezen.......:
Martin & Marianne schreef:Er zijn veel mensen die ondanks het feit dat ze een camper hebben toch in Las Vega een hotel nemen. Leuk ter afwisseling, en zo'n hotel is een ervaring op zich. Het hoeft ook niet duurder te zijn; parkeren bij de hotels is gratis, en buiten het weekend zijn de hotels aan de Strip goed betaalbaar.
Marianne

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro » 29 mar 2012, 12:44

tricinium schreef:Mijn vraag is: Waar laat je dan je camper veilig achter ? Kun je die zonder meer bij het hotel parkeren ? Wie heeft hier ervaring mee ?
Hartelijk welkom bij Alles Amerika.

Niet bij alle hotels in Las Vegas langs The Strip kan je een camper parkeren.
Lees mee in dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 3&p=544583

Hierover is al veel geschreven op het forum. Als je een hotel hebt uitgezocht, van te voren informeren via e-mail of telefoon wat de mogelijkheden zijn. Bij sommige hotels moet je een paar dagen van te voren bellen, dat je er aan komt met een camper.

Om meer berichten hierover te lezen, raad ik jou aan om de zoekfunctie van het forum te gebruiken en vul daar dan bijvoorbeeld in als één zoekopdracht:
+las +vegas +camper +parkeren
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.

houbs
Amerika-ontdekker

Bericht door houbs » 29 mar 2012, 15:47

Wij hebben in augustus 2009 ook op circus circus koa gestaan, en dat is ons prima bevallen. En snap niet waarom mensen zeggen dat de locatie slecht is. Vond het juist een prima stratpunt om de strip te verkennen.

Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry » 30 mar 2012, 10:18

Als je een locatie omringt door onafgebouwde resorts een goede locatie noemt heb je gelijk...........

Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster » 30 mar 2012, 10:57

Bij Circus Circus kan je de RV zeker parkeren en dan in hotel gaan slapen,
was midden augustus wel zo prettig om weer een keer normaal te kunnen douchen.
Hotel is in LV ook goedkoper (weekdagen) dan een plek op de KOA camping.
Heerlijk zwembad ook trouwens
heb je het hier over het zwembad van CC? want dat is wel één van de mindere zwembaden van LV.

Ronald46
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Ronald46 » 30 mar 2012, 13:20

Zwembad van de LV Koa campground... ik heb er heerlijk in gezwommen, en het heeft wel wat, zo tussen die hoge gebouwen en gillende politiesirenes in het water te dobberen..... :wink:

Je hebt 't over douchen; wij hebben op bijna alle campings (Koa of niet) goed kunnen douchen. Dus daar hoef je niet speciaal voor in een hotel. Misschien om weer eens even in een echt bed te slapen, maar het vaste bed achterin de Cruise America RV lag eigenlijk best goed.

gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier » 02 mei 2014, 15:24

Op de KOA camping heb je ook plekken met wat groen (gras) en schaduw. Iemand daarmee bekend, of ziet het er op de foto mooier uit dan in het echt. Het s wel erg duur, een hotel is inderdaad goedkoper. Ik ga me toch ook in een hotel verdiepen.

jojostravelusa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa » 02 mei 2014, 15:57

Sam's Town kennen wij niet, wel Circus Circus en Oasis Las Vegas. V.w.b. ligging is Circus Circus super. Aan de Strip en je bent in no time in de Vegas vibe. Dat vind ik ook meteen het nadeel. Toen wij er waren was het ook 's nachts erg rumoerig. Wij hadden daar toen meer last van dan van de warmte. Oasis daarentegen is een prachtige camping, met een heel mooi zwembad, gras en heel rustig gelegen. Dat is meteen ook het nadeel nl.de decentrale ligging ten opzichte van de Strip. Ondanks dat gaan wij er dit jaar toch 4 nachten staan. Je bent tenslotte niet 24/7 in de stad en de uren dat je daar niet bent heb je dan wel een echt camping gevoel. Zie ook ons blog dag 15 t/m 17 voor Oasis, misschien heb je er wat aan. http://jojostravelusa2006.blogspot.nl/ en http://jojostravel1995usa.blogspot.nl/ dag 10 en 11 voor Circus Circus (is wel lang geleden, dat geef ik toe).

gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier » 02 mei 2014, 16:02

En weet iemand bij welke hotels op de strip je een camper kunt parkeren?

Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya » 02 mei 2014, 17:27

MGM sowieso, daar zaten wij een paar nachten. Was heel makkelijk. Aanrijden bij valetparking, daar werden de koffers aangenomen. Binnen melden bij de conciërge die iemand van security belde om voor ons uit te rijden naar de oversized parking en om ons weer mee terug te nemen. Volgens mij hebben meerdere hotels dergelijke service, soms kun je info vinden op de site van het hotel of anders even bellen/mailen.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer