Upper/lower Antelope Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dana
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:30

Re: upper/lower Antelope Canyon

Bericht door Dana »

Hey Isis,

Ik heb net als jij ook de 7D, ik neem ook nog mijn oude 350 mee als reserve.
Dus zet ik best diafragmavoorkeur op 10, iso 100 en de sluitertijd bepaalt hij zelf wel..
Wat ik met die 7D wel dikwijls heb is dat mijn foto's niet zo scherp zijn als ik ze achteraf op de computer bekijk (wel op het kleine schermpje), had ik nooit met de 350 maar met de 7D is dit soms wel een teleurstelling achteraf. Ik hoop dat ik dit in de canyon niet ga meemaken :(
Dus heb ik de camera maar effe binnengedaan bij de fotograaf, ze gaan hem nakijken.
Wat lenzen betreft, dan niet de breedhoek maar de standaard meenemen...wat doe ik met de polarisatiefilter ? erop of beter niet ?
Een afstandsbediening heb ik nu bijgekocht maar daar heb ik ook nog niet mee gewerkt, als de camera terug is ga ik ook daar mee oefenen.
Wat een gedoe allemaal hé :)
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: upper/lower Antelope Canyon

Bericht door Isis »

Wat vreemd ik heb dat niet. Hopelijk wordt het opgelost. Stelt je lens wel goed scherp? Neem de groothoek en de standaard mee. Tele kun je laten liggen of in de tas laten zitten.
De camer is wel veel zwaarder dan de 350D Ik had een 300D. EN ik heb een zware lens maar wel met stabisatie. Zorg dat je sluitertijden niet e lang zijn misschien vergis je je daar in. Ik fotografeer altijd in RAW dan heb je ook qua scherpte wat nabewerking nodig. Misschien is dat het??
In de slotcanyon geen pola fliter daarmee verlies je licht en pola helpt mn bij glinstering en witte wolken en dan ook nog eens als je 90º op de zon staat.

Ik wil ook zelfontspanner met afstandbediening kopen. Op zich hoeft dat in de Canyon niet ik had het gewoon op 2s tijdsklok staan.. (dus niet 10 s) EN vooral niet op High speed. :lol: Genoeg kaartjes mee! DUs op AV voorkeuze en 200 ISO is genoeg ... Hte is wel pielen met statief in de smalle doorgang, omdat je poten op de wanden staat. Soms weer weghalen voor voorbijgangers... :mrgreen:
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Gebruikersavatar
avsboz
Amerikakenner
Berichten: 602
Lid geworden op: 23 nov 2011, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: upper/lower Antelope Canyon

Bericht door avsboz »

Heeft er iemand wellicht ervaring met speciale bescherming van de camera tegen zand/stof ? Ik was niet van plan lenzen te wisselen, maar door in en uit te zoomen kan er toch stof de lens ingezogen worden. Iets met plastic zak en elastiek of zo ??
Grt,
Andries


2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: upper/lower Antelope Canyon

Bericht door Q-BiC »

Ik zou nu ook niet gaan overdrijven :) Zo stoffig is het er echt niet. Je hebt evenveel kans om stof en zand "in je lens te zuigen" in om het even welk zanderig nationaal park ;)

Btw: schiet in RAW! Je zal véél meer detail uit eventueel uitgeblazen highlights kunnen halen. Ook je verscherping & ruisreductie heb je volledig in de hand. Tot slot werkt auto white balance & auto brightness/contrast in tools als Adobe Lightroom VEEL correcter dan op JPEGs...

Heb er spijt van dat ik RAW nog niet kende toen ik in Lower Antelope Canyon was in 2009. Had toen amper 3 maand men eerste DSLR :p
http://qbic.smugmug.com/Travel/Southwes ... 984_3KKthQ
Zoals je ziet, veel highlight clipping. Had ook geen statief ofzo mee. Is daar trouwens toch te smal :p
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: upper/lower Antelope Canyon

Bericht door Trom »

We willen de upper antelope canyon bezoeken. Alle touraanbieders zijn heel erg streng en verbieden alle rugzakken,
tassen enz. Hoe hebben jullie kleine zaken als waterflessen enz meegenomen? In de hand? Of is het minder streng dan ze schrijven?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: upper/lower Antelope Canyon

Bericht door IngridUSA »

Rugzakken mogen echt niet. Heb even de foto’s van een paar jaar geleden bekeken. Fototoestel om de nek. Pet op en telefoon in broekzak. Waterflesjes in de hand. Volgens mij kregen we onderweg ook nog water. Wij waren trouwens in Canyon-X. Dat was toen in ieder geval nog ‘normaal’ te doen, waarbij je niet als een kudde vee erdoor heen gejaagd wordt. Maar ik heb geen idee of dat nog steeds zo is bij upper en lower. Prachtig is het sowieso.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: upper/lower Antelope Canyon

Bericht door josea »

Wij ook Canyon X - 2019. Mochten niets meenemen, behalve flesje water en fototoestel. Absoluut geen tassen. Had dus ook geen portemonnee bij mee voor een fooi, terwijl die jongen dat toen echt wel verdiende. Dus als je dat wilt geven, stop dan iets los in je broekzak.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: upper/lower Antelope Canyon

Bericht door Nessiezzz »

Op sommige plekken moet je in een rij achter elkaar wachten om foto's te maken, zodat je geen anderen op je foto hebt staan. Op deze plekken is het vaak krap en dan zijn rugzakken echt onwenselijk.

Geen idee hoe druk het nu post corona is, maar ik ga het meemaken over 3 weken :D het was eerst erg druk en dringen.
Carienne
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2020, 23:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: upper/lower Antelope Canyon

Bericht door Carienne »

Ik heb eind april de upper , lower en canyon x gedaan
De upper bij tsebighalinini, dat was het meest relax , totaal niet haasten!
Zeer goede gids, nam alle tijd om voor iedereeen op wel 7-10 plaatsen persoonlijke fotos te maken.
We waren met een kleine groep.
Bij Canyon X werd je er als vee doorheen gedreven, heel erg druk en niet leuk!
Dus eigenlijk het tegenovergestelde wat je zou verwachten.
Lower canyon was ook nog redelijk goed te doen.
Rugzakken normaal niet toegestaan al ha bij upper iemand wat bij en er werd niks v gezegd.
Maar voor beschadigingen niet doen.
Lieke123
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2022, 16:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: upper/lower Antelope Canyon

Bericht door Lieke123 »

Kunnen mensen misschien vertellen hoe het nu is gesteld met de drukte in Lower Antelope Canyon en Canyon X. Vanwege de vele verhalen van drukte bij de Lower, heb ik nu X gereserveerd voor begin augustus. Maar ik heb het idee dat nu iedereen naar X gaat en het juist nu daar heel druk is? Voorgaande reactie geeft dat aan. Zijn er mensen die zeer recent een van beide heeft bezocht? Hoe was het met de drukte?
Gebruikersavatar
munez
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 okt 2013, 19:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: upper/lower Antelope Canyon

Bericht door munez »

Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en bij "Ken's Tours" Lower Antelope Canyon gereserveerd... Had ergens gelezen dat de groepen kleiner waren dan de overige slot canyon's omdat de doorgang er smaller is en het daardoor moeilijker is om met grotere groepen door te komen... Canyon X lijkt ondertussen ook wel zijn bekendheid te hebben. Denk dat de pracht ervan niet zal opwegen tegen de drukte...
2005 New York
2006 New York
2014 Californië Classic Route
2017 Florida Classic Route
2019 New York
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: upper/lower Antelope Canyon

Bericht door paulr »

Vandaag de Lower Canyon gedaan via Dixie. Reservering op 12.15 uur. Ca 40 mensen werden verdeeld in groepen van 8-10. De gids vertelde dat hij voor Covid met groepen van 30 de canyon in ging. Het was even wachten boven aan de trap en de eerste meters zijn druk ivm de vele fotomomenten. Vanaf ca 1/3 rustiger en liep je soms “alleen” en is er dus ruim tijd voor foto’s. Gids gaf ook aan dat “vroeger “ op een drukke dag 3000 gasten per dag verwelkomd werden en nu maximaal 1700. 5 jaar geleden de Upper gedaan. Dat voelde toen veel drukker aan, mede omdat deze canyon korter is en mensen “heen en weer” moeten (uitgang = ingang). De Lower nu dus veel rustiger…
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: upper/lower Antelope Canyon

Bericht door Nessiezzz »

De upper gedaan met Chief Tsosie. 100 man tegelijk in de Canyon, mondkapjes op (verplicht door stamhoofden) en er was soms een kans dat je alleen op een foto stond (helaas ook met mondkap op dus). Boete bedraagt 2500USD.

Canyon is eenrichtingsverkeer geworden en zal zo blijven. Na de wandeling ga je bovenlangs over een nieuw ontwikkelde trap terug naar de auto's.
Lieke123
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2022, 16:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: upper/lower Antelope Canyon

Bericht door Lieke123 »

Dank jullie wel voor de reacties. Denk dat ik Cayon X ga annuleren (geboekt vanwege de slechte verhalen over de drukte bij de Lower) en toch Lower Antelope ga boeken na deze verhalen.
Gebruikersavatar
munez
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 okt 2013, 19:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Upper/lower Antelope Canyon

Bericht door munez »

Eergisteren aangekomen in Page, samen met enkele heuse thunder storms... Gisterenavond het hevigste onweer van mijn leven gezien terwijl we rustig wat kip zaten te eten in het restaurantje Birdhouse. (een dikke aanrader trouwens) De kip vloog langs alle kanten door het verschieten van de hevige donder knallen... Wat ik hier nu wil vertellen is dat alle slotcanyons dicht zullen blijven de komende dagen wegens hevige flash floods. Dat was gisteren al het geval, vandaag, en gisteren, volgens de ranger in het visitor center aan de dam, zal het nog enkele dagen duren. Wij hadden geboekt bij Ken's Tours Lower Antelope Canyon. Onmiddellijk een refund gekregen, maar het missen van al dat moois zal wel toch even blijven hangen...
2005 New York
2006 New York
2014 Californië Classic Route
2017 Florida Classic Route
2019 New York
Roning
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Upper/lower Antelope Canyon

Bericht door Roning »

Ik ben ook erg benieuwd hoe het nu is met de drukte bij alle canyons. Ik had bedacht canyon-X te boeken begin mei volgend jaar omdat het rustiger zou zijn daar maar nu twijfel ik. Iemand met recente ervaring?

Wat balen Munez! Dat is een flinke teleurstelling :cry:
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Upper/lower Antelope Canyon

Bericht door Tantelotje »

Wij waren in juni in de Lower, en inderdaad 5 groepen van per groep max 10 personen. Je hebt sowieso geen 'last' van de andere groepen omdat ze wachten tot je daadwerkelijk de canyon in gaat. Mondkapje is nog verplicht maar voor de 'verplichte' foto onder de boog in de canyon mag hij af.

Hoe het volgend jaar mei is weet natuurlijk niemand maar onze laatste ervaring was uit juli 2015. Toen kon je gewoon nog aan komen rijden en en half uur later met de tour mee :shock: Toch waren er in mijn beleving ook niet zoveel mensen in de groep hoor, misschien max 25. En ook toen had ik totaal niet het idee dat we werden opgejaagd of iets dergelijks.
Zowel dit jaar als 7 jaar geleden praktisch alle foto's zonder mensen, tenzij we dat wilden natuurlijk!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Goedele Deconinck
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 dec 2019, 11:09
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Upper/lower Antelope Canyon

Bericht door Goedele Deconinck »

Wij deden in augustus zowel lower (Ken's tour) als canyon X.

Groep van 50 mensen werd opgedeeld in groepjes van 10 bij de Lower Canyon. Ongeveer een kwartier à half uurtje later weer een grote groep van de naburige organisatie Dixie. Ik had ergens een tip gelezen dat je wat moet lummelen om achterop te geraken, dus wij als laatste naar beneden de canyon in. Als laatste kan je je makkelijk omdraaien om foto's te nemen. Volgende groepje van 10 was wel niet ver achter. De drukte stoorde helemaal niet. Tijdens het wachten in de file om vooruit te geraken in de canyon voldoende tijd en gelegenheid voor foto's, familiefoto's. Met de gids hadden we niet veel geluk, hij vertelde niet zo veel, maar hield ons goed in de gaten of we met tien bij elkaar bleven. De gids van de volgende groep was vaak in mijn buurt en daar pikte ik dan wat van mee.

Canyon X was duidelijk minder druk. Meer tijd tussen de grote groepen, één uitbater. Ook daar opdeling in groepjes van tien. Canyon X zijn in feite twee stukken slot canyon met een wandelingetje gescheiden van elkaar. Korter dan de lower maar wanden zijn hoger. Hier moet je heen en weer gaan door de canyon, vandaar minder personen. Elkaar kruisen is op sommige plaatsen niet mogelijk. Ruim de tijd om al de foto's te nemen die je wil. Hier hadden we wel een gids die veel informatie gaf.

Ik ben blij dat we beide gedaan hebben, was het geld waard.
Roning
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Upper/lower Antelope Canyon

Bericht door Roning »

Dat klinkt goed! Alleen wij zouden dan kiezen voor de Upper canyon omdat we een peuter van bijna 4 jaar bij ons hebben en de trappen van Lower misschien niet zo handig zijn voor haar.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Upper/lower Antelope Canyon

Bericht door Martin & Marianne »

@Goedele Deconinck Ik ben wel benieuwd welke canyon je mooier vond. Of is het heel vergelijkbaar?

@Roning
Ik denk dat die trappen goed te doen zijn voor een kind van 4. Dat maakt het juist wel spannend. En voor de andere kinderen is het zeker leuk om de Lower te doen.

Van https://www.antelopelowercanyon.com/is- ... y-100-yes/:
Upper Antelope Canyon is more of a long and level hike, while Lower Antelope Canyon has more variation to it. This makes for an incredible family outing with twists and turns, highs and lows, and eye-catching scenery you won’t get anywhere else.

Although they’re both slot canyons filled with gorgeous dessert landscapes, the simplicity of the Upper Canyon might come across as boring to some. The adventure awaits in the Lower Canyon, particularly if you hope to entertain children and teens.
Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer