Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wandelingen NP's
Wandelingen NP's
Hoi!
van de zomer (juli/augustus) gaan we op vakantie naar het zuidwesten. Nu ben ik een gedetailleerde route planning aan het maken en aan het bekijken welke wandelingen we zullen maken in de de NP's. Kunnen jullie me misschien een beetje op weg helpen? Ik weet namelijk niet hoe grote afstanden we kunnen afleggen...
Hotels etc hebben we al vastliggen dus hierin kan ik niet meer schuiven.
Yosemite: 2 nachten in Oakhurst vanuit SF en vertrek via tioga pass naar mammoth lakes.
Dag 1: vroeg vertrekking via de mariposa grove: hier een wandeling maken om enkel sequoia's te wonderen. Daarna verder naar Yosemite en hier de mist trail lopen.
Dag 2: Vroeg vertrekken en via de tioga pass naar lee vining rijden. Hier onderweg nog genieten van mooite uitzichten maar verder geen wandelingen gepland.
Death valley: 1 nacht in Beatty vanuit Mammoth Lakes en vervolgens verder naar Las Vegas.
We hebben hier dus 2 halve dagen en ik weet niet goed hoe ik deze moet indelen. Ook omdat ik een beetje bang ben voor de warmte en dus niet weet hoe vaak we hier uit de auto zullen stappen. Zijn enkele bezienswaardigheden ook te doen vanuit de auto? Misschien via Death Valley naar Las Vegas?
Zion: 2 nachten in Springdale vanuit Las Vegas en vervolgens verder naar Page.
Ik denk dat we hier 1 volle dag zullen benutten om een stuk het park in te lopen. De Angels Landing trail lijkt me erg mooi, maar is dit ook de moeite waard wanneer ik het laatste stuk niet durf te lopen?
De volgende dag zullen we redelijk vroeg naar Page vertrekken om Lake Powell nog te bewonderen.
Grand Canyon: 2 nachten in Grand Canyon vanuit Page en vervolgens weer verder naar Las Vegas.
Dag 1: 's ochtensvroeg een helicoptervlucht boeken en vervolgens een stuk wandelen in de Grand Canyon (een stuk naar beneden)
Dag2: vroeg vetrekken om de zonsopgang te bekijken en vervolgens via een stukje route 66 naar Las Vegas (misschien via de Hooverdam?)
Op- en aanmerkingen zijn van harte welkom!!
van de zomer (juli/augustus) gaan we op vakantie naar het zuidwesten. Nu ben ik een gedetailleerde route planning aan het maken en aan het bekijken welke wandelingen we zullen maken in de de NP's. Kunnen jullie me misschien een beetje op weg helpen? Ik weet namelijk niet hoe grote afstanden we kunnen afleggen...
Hotels etc hebben we al vastliggen dus hierin kan ik niet meer schuiven.
Yosemite: 2 nachten in Oakhurst vanuit SF en vertrek via tioga pass naar mammoth lakes.
Dag 1: vroeg vertrekking via de mariposa grove: hier een wandeling maken om enkel sequoia's te wonderen. Daarna verder naar Yosemite en hier de mist trail lopen.
Dag 2: Vroeg vertrekken en via de tioga pass naar lee vining rijden. Hier onderweg nog genieten van mooite uitzichten maar verder geen wandelingen gepland.
Death valley: 1 nacht in Beatty vanuit Mammoth Lakes en vervolgens verder naar Las Vegas.
We hebben hier dus 2 halve dagen en ik weet niet goed hoe ik deze moet indelen. Ook omdat ik een beetje bang ben voor de warmte en dus niet weet hoe vaak we hier uit de auto zullen stappen. Zijn enkele bezienswaardigheden ook te doen vanuit de auto? Misschien via Death Valley naar Las Vegas?
Zion: 2 nachten in Springdale vanuit Las Vegas en vervolgens verder naar Page.
Ik denk dat we hier 1 volle dag zullen benutten om een stuk het park in te lopen. De Angels Landing trail lijkt me erg mooi, maar is dit ook de moeite waard wanneer ik het laatste stuk niet durf te lopen?
De volgende dag zullen we redelijk vroeg naar Page vertrekken om Lake Powell nog te bewonderen.
Grand Canyon: 2 nachten in Grand Canyon vanuit Page en vervolgens weer verder naar Las Vegas.
Dag 1: 's ochtensvroeg een helicoptervlucht boeken en vervolgens een stuk wandelen in de Grand Canyon (een stuk naar beneden)
Dag2: vroeg vetrekken om de zonsopgang te bekijken en vervolgens via een stukje route 66 naar Las Vegas (misschien via de Hooverdam?)
Op- en aanmerkingen zijn van harte welkom!!
Re: Wandelingen NP's
Je zou eens hier kunnen kijken: http://www.wandelingen-usa.nl/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
De website van Henriette is ook een prima basis voor oriëntatie mbt wandelen in de NP's.
http://www.ontdek-amerika.nl
http://www.ontdek-amerika.nl
Als je in Zion bang bent om het laatste stuk Angels Landing niet aan te durven, is de wandeling naar Observation Point een aanrader. Ietsjes langer (want hoger dan Angel's Landing) en steiler, maar niet zo eng, want het pad is overal breed. En het uitzicht is fenomenaal!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je op tijd in Oakhurst bent zou je de Mariposa Grove nog de dag kunnen doen dat je van SF komt, dan heb je de volgende dag meer tijd voor de rest van het park. Dan kun je op dag 1 de Mist Trail doen en andere activiteiten in de vallei (fietsen, raften, picknicken langs de Merced River) en naar Glacier Point rijden. Op weg naar Glacier Point kun je de wandeling naar Sentinel dome doen, daar heb je een nog beter uitzicht dan bij GP.elel schreef: Yosemite: 2 nachten in Oakhurst vanuit SF en vertrek via tioga pass naar mammoth lakes.
Op dag 2 kun je behalve wat viewpoints ook naar May Lake lopen, of een rondje Tenaya Lake, of de korte wandeling naar Soda Springs om iets van Tuolumne Meadows te zien. Je kunt ook naar Bodie gaan, en even bij Mono Lake kijken.
Death valley: Ik zou via Lone Pine en Death Valley naar Beatty rijden, dan zie je al een deel van het park, zoals de Sand dunes, en eventueel Mosaic Canyon. Het deel naar Beatty ken ik niet, kijk daarvoor op http://www.ontdek-amerika.nl .De volgende dag kun je dan naar Furnace creek rijden en een stop maken bij Zabriskie Point, etc.
Echt wandelen zul je niet doen in de zomer maar de uitzichten alleen zijn al de moeite waard.
Zion: Er zijn ook leuke kortere wandelingen in de Canyon, je kunt wel iets combineren. Als het heet is, is de Narrows ook een mogelijkheid. Zorg wel voor goede (water)schoenen als je dat doet.
Op weg naar Page kun je net voorbij de tunnel de Canyon Overlook Trail lopen, een leuke, niet al te lange wandeling, met een mooi uitzicht over Zion Canyon.
Grand Canyon: Vanuit Page kom je langs de east rim; hier heb je prachtige uitzichtpunten.
Vanuit GC Village kun je naar Hermit's Rest lopen; er rijdt ook een shuttlebus, dus je kunt afwisselend lopen of de bus pakken. Een stuk naar beneden is ook mooi, maar erg heet en zwaar in de zomer. Bij de Bright Angel trail heb je de meeste schaduw, maar het duurt lang voordat je uit het zigzagstuk bent (dus je houdt lange tijd min of meer hetzelfde uitzicht).
Marianne
Ik denk dat we deze wandeling dan zullen doen. Dankjewel voor de tip!GJ schreef:is de wandeling naar Observation Point een aanrader
Marianne, dank je wel voor de tips. Ik zal eens kijken of we misschien eerder uit SF kunnen vertrekken, dit is er ook een beetje van afhankelijk wat we in SF allemaal willen doen.
Dus in de zomer kan ik wel prima door Death Valley rijden met de auto? Is niet te warm of zo?Martin & Marianne schreef:Ik zou via Lone Pine en Death Valley naar Beatty rijden
Het is niet warm, maar heet in de zomer in Death Valley. Maar je kan hier wel door rijden. Er wordt aangeraden om je A/C af en toe eens af te zetten, dat zou beter voor je motor zijn en neem genoeg eten en vooral drinken mee. De auto's die je huurt zijn meestal redelijk nieuw en zij zullen dat wel aankunnen. Of je vaak gaat uitstappen, is een andere zaak. Op sommige plaatsen is het in juli/aug. precies een oven als je uit de auto komt, maar ook dat gevoel is speciaal en moet je toch eens 1x gevoeld hebben.elel schreef: Dus in de zomer kan ik wel prima door Death Valley rijden met de auto? Is niet te warm of zo?
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 4091 Weergaves
-
Laatste bericht door swissdutchie