Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen in Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dieuwertje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Trouwen in Las Vegas

Bericht door Dieuwertje »

Dag iedereen!
Ik heb me al goed geïnformeerd over mijn vraag, maar wou graag bevestiging of eigen ervaringen.
Wij zouden graag trouwen in Las Vegas de komende zomer. Echter, het is (voorlopig) niet de bedoeling om dit huwelijk in België ook geldig te maken. Dit is toch perfect mogelijk? Als wij de akte niet laten homologiseren in België, zijn wij hier nog steeds ongehuwd, toch? En hoe geldt dat dan in de VS? Enkel in de staat nevada? Of zijn wij dan echt doorheen de hele VS gehuwd? Als we de States binnen komen, beschouwen ze ons dan als gehuwd? MOeten we dit aangeven op ons esta-formulier bij de volgende reis?
Alvast erg bedankt!
Groetjes,
Dieuwertje
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com

April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï

New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Re: Trouwen in Las Vegas

Bericht door lyan »

Dit vond ik in een oud topic:
Stel dat je in het buitenland trouwt, maar je registreert het niet. Later trouw je nog een keer (met dezelfde of een andere partner) in Nederland en je vertelt niet dat je al eens in het buitenland getrouwd bent bij de burgerlijke stand, dan pleeg je dus bigamie.
Als je in Amerika trouwt sta je daar dus in ieder geval als getrouwd geregistreerd.

Waarom problemen veroorzaken door de trouwen en het vervolgens niet te registreren? In een ander werelddeel sta je dan wel als getrouwd te boek. En mocht het uitraken dan wordt scheiden ook vast lastig. (als 1 van de twee niet wil scheiden)
Ik zou nog even goed navragen daar wat de juridische consequenties zijn...
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Wil je nu wel of niet trouwen? Als je eerst een wedding license aanvraagt bij het "gemeentehuis" in Las Vegas, dan ben je rechtsgeldig gehuwd. Of je het nu wel of niet aangeeft in België.
Ik krijg het idee dat je alleen ceremonieel wilt trouwen. In dat geval moet je vooraf geen license aanvragen en ben je dus niet rechtsgeldig gehuwd.
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jmvdc »

Als je het wettelijk wil maken in België, er is hier al veel over geschreven op t forum.

Apostille gaan halen in de staat waar je getrouwd bent, door een beëedigd tolk (in België) laten vertalen en met dat document naar het gemeentebestuur om hier te laten registreren.

Wij zijn getrouwd in San Francisco en je Apostille ligt normaal 2 werkdagen later gereed.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Heleen72 schreef:Wil je nu wel of niet trouwen? Als je eerst een wedding license aanvraagt bij het "gemeentehuis" in Las Vegas, dan ben je rechtsgeldig gehuwd. Of je het nu wel of niet aangeeft in België.
Ik krijg het idee dat je alleen ceremonieel wilt trouwen. In dat geval moet je vooraf geen license aanvragen en ben je dus niet rechtsgeldig gehuwd.
Ik bump dit topic maar even. Màg je trouwen in zo'n wedding chapel als je vooraf geen license hebt aangevraagd ? Wij zouden namelijk precies dat willen doen: Ceremonieel trouwen. Voor ons is dat het echte, maar voor het papiertje doen we het hier. Heb je dan iets speciaals nodig, of stap je dan gewoon zo'n kapelletje in ?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Zolang je betaald maakt het hun niet uit of je nou wel een license(officieel trouwen) hebt of niet(niet officieel trouwen).
DERK
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door DERK »

wij hebben dit ook gedaan .. het trouwen in Las Vegas
en het is idd zo dat jij hier "verplicht" bent het aan te geven daar het trouwen daar (met license) iets officieel is
er zal niemand hier om vragen of lijsten uitwisselen, maar mocht je later het hier nog rechtsgeldig willen maken, zal je trouwdatum wel diegene zijn van Las Vegas (en zal misschien de belastingaangifte wel retroactief worden aangepast)
http://derkgoesusa.wordpress.com

Afbeelding

2013 MT-WY-ID-UT-COL-NM-AZ-CA
2012 WAS-PHI-NYC
2009 NV-AZ-UT-CA
1998 NYC
1991 St.Louis - MO
1990 Orlando - FL
spavisje
Amerika-ontdekker

Bericht door spavisje »

Wij zijn vorig jaar ceremoneel getrouwd in Las Vegas, waren al wel officieel getrouwd in België. Maar in de wedding chapel vragen ze je licentie niet. Wij hebben gewoon vooraf met de wedding chapel gemaild. Ik raad aan jullie keuze van wedding chapel te contacteren.
http://sangoesstates.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (reisverhalen)
Duplo
Amerika-newbie

Bericht door Duplo »

Vraagje voor de Belgen onder ons die in het buitenland zijn getrouwd:
Volgens PC218 heb je bij een huwelijk recht op drie dagen "klein verlet". Wanneer hebben jullie deze kunnen opnemen?
Wij zijn vorig jaar getrouwd, maar onze documenten zullen (eindelijk) volgende week klaar zijn voor registratie in België. :thumbup: Bijgevolg kunnen wij tot op heden nog niet officieel bewijzen dat wij getrouwd zijn. Wat is de regel in deze situatie? Dienen deze 3 dagen opgenomen te worden in de periode dat het huwelijk in België wordt geregistreerd?
Graag jullie ervaring! :wink:
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Op internet vind ik dit (ivm PC218): Wanneer je trouwt heb je recht om 3 dagen afwezig te zijn. Dit is 1 meer dan de wettelijke regel. Deze dagen neem je op in de week van de huwelijksdag of in de week die volgt.

Ik veronderstel dat je hier in België als officiele huwelijksdatum de datum van je huwelijk in Vegas krijgt? Dan is die week natuurlijk al lang voorbij.
Misschien moet je dit ook eens aan je werkgever voorstellen? Misschien maken zij er geen probleem van van je die dagen alsnog te geven? ;-)
Duplo
Amerika-newbie

Bericht door Duplo »

Probleem is dat ik bij ons huwelijk nog niet officieel kon bewijzen dat wij getrouwd waren. Ondertussen ben ik van werkgever veranderd, dus dat maakt de zaak er ook niet makkelijker op :roll:
Gewoon aanvragen en zien hoe ze reageren. :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer