Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Colorado, Utah, Arizona - Wat is de beste periode?
Colorado, Utah, Arizona - Wat is de beste periode?
In 2001 hebben wij een schitterende rondreis gemaakt door California, Arizona, Utah en Nevada.
Nu, 11 jaar later hebben we besloten opnieuw Amerika te gaan bezoeken.
De reis zal gaan plaatsvinden in 2013 (voorlopig eerst sparen! hahaha)
Waarschijnlijk Denver - Denver, en willen dan met een Convertible de staten Colorado, Arizona en Utah gaan bezoeken.
Wat is naar jullie mening de beste/mooiste periode om deze staten te gaan bezoeken?
Nu, 11 jaar later hebben we besloten opnieuw Amerika te gaan bezoeken.
De reis zal gaan plaatsvinden in 2013 (voorlopig eerst sparen! hahaha)
Waarschijnlijk Denver - Denver, en willen dan met een Convertible de staten Colorado, Arizona en Utah gaan bezoeken.
Wat is naar jullie mening de beste/mooiste periode om deze staten te gaan bezoeken?
Re: Colorado, Utah, Arizona - Wat is de beste periode?
Wij waren in 2010 de ganse maand mei in deze regio en vonden het iets te vroeg.
In de Grand canyon was het koud en hadden wij sneeuw.
In 2011 gingen wij in juni en vonden deze periode beter.
Bekijk onze blog voor meer informatie:
2010:
http://blog.seniorennet.be/1948guido/
2011:
http://blog.seniorennet.be/verenigdestaten2011/
Veel plezier ginder
Ria en Guido
In de Grand canyon was het koud en hadden wij sneeuw.
In 2011 gingen wij in juni en vonden deze periode beter.
Bekijk onze blog voor meer informatie:
2010:
http://blog.seniorennet.be/1948guido/
2011:
http://blog.seniorennet.be/verenigdestaten2011/
Veel plezier ginder
Ria en Guido
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij gaan altijd in juli/augustus omdat wij het erg prettig vinden om mooie weer te hebben en de hele vakantie in t-shirt en korte broek te lopen.
Ook heb je dan nergens last van sneeuw of passen die nog dicht zijn.
Nadeel is natuurlijk dat de tickets een stuk duurder zijn.
Ook heb je dan nergens last van sneeuw of passen die nog dicht zijn.
Nadeel is natuurlijk dat de tickets een stuk duurder zijn.
september/october.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik ga met Yeehow mee.
Met name Colorado heeft dan al prachtige herfstkleuren, en verder is de temperatuur in alle staten nog erg prettig. Niet te heet om niks meer te kunnen ondernemen, en warm genoeg om nog ik t-shirt en korte broek te kunnen lopen.
Met name Colorado heeft dan al prachtige herfstkleuren, en verder is de temperatuur in alle staten nog erg prettig. Niet te heet om niks meer te kunnen ondernemen, en warm genoeg om nog ik t-shirt en korte broek te kunnen lopen.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik zit mij een beetje hetzelfde af te vragen (had het er gisteren nog met rob over op de meeting), wij willen volgend jaar een rondje maken met
- bisti badlands
- moab
- cathedral valley loop capitol reef
- kanab/page
- vegas
Zelf zat ik te denken aan het voorjaar. Maar ik wil eigenlijk vooral een mooie periode (niet te veel kans op slecht weer voor de dirt roads met liefst zo weinig mogelijk toeristen (al ben ik er dan zelf één van)
- bisti badlands
- moab
- cathedral valley loop capitol reef
- kanab/page
- vegas
Zelf zat ik te denken aan het voorjaar. Maar ik wil eigenlijk vooral een mooie periode (niet te veel kans op slecht weer voor de dirt roads met liefst zo weinig mogelijk toeristen (al ben ik er dan zelf één van)
Colorado in juli is ook erg mooi. Veel wildflowers! Maar in de herfst lijkt me ook speciaal met de gele aspen.
-
- Amerika-expert
Eind oktober is het hier (Utah) meestal nog redelijk weer maar het kan ook sneeuwen. Heb het zelf nog niet meegemaakt maar het kan sneeuwen met Halloween.
Persoonlijk vind ik Utah in het voorjaar het mooist maar het lastige is dat voorjaar hier maar heel kort duurt en dat we nog lang kans op sneeuw hebben. Zomer vind ik hier niet zo heel prettig, te warm en te droog en zo weinig bloemen enzo. Maar grootste voordeel aan de zomer is dat er geens kans is op sneeuw dus de wegen zijn meestal gewoon open. Behalve dan als er wildfires zijn (en dat is elke zomer!), dan kan je soms pech hebben.
Persoonlijk vind ik Utah in het voorjaar het mooist maar het lastige is dat voorjaar hier maar heel kort duurt en dat we nog lang kans op sneeuw hebben. Zomer vind ik hier niet zo heel prettig, te warm en te droog en zo weinig bloemen enzo. Maar grootste voordeel aan de zomer is dat er geens kans is op sneeuw dus de wegen zijn meestal gewoon open. Behalve dan als er wildfires zijn (en dat is elke zomer!), dan kan je soms pech hebben.
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wij zijn diverse keren naar Utah en Arizona geweest in de periode eind april / begin mei. De meeste keren hebben we prima weer gehad, alleen de laatste twee jaren was het veel kouder dan anders en hebben we zelfs dik in de sneeuw gezeten. We gaan liever niet in de zomer (te warm) of in de herfst (meer kans op regen en dus op onbegaanbare dirtroads).
Nadeel van Utah in april/mei is de soms erg harde wind, daar heb je in deze periode veel kans op (hebben we al diverse malen zelf ondervonden). En een tweede nadeel van april/mei is dat je Utah en Arizona dan eigenlijk niet echt kunt combineren met Colorado. Vandaar dat we er dit jaar voor hebben gekozen om toch een maand later te gaan dan normaal.
Nadeel van Utah in april/mei is de soms erg harde wind, daar heb je in deze periode veel kans op (hebben we al diverse malen zelf ondervonden). En een tweede nadeel van april/mei is dat je Utah en Arizona dan eigenlijk niet echt kunt combineren met Colorado. Vandaar dat we er dit jaar voor hebben gekozen om toch een maand later te gaan dan normaal.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Bedankt voor de vele reacties!
Als ik dat zo lees denk ik dat September mij het meest aanspreekt op dit moment.
Enorme hitte zijn wij ook niet zo dol op, alhoewel het natuurlijk wel een beetje mooi weer moet zijn als we met de Cabrio aan het touren zijn.
Wat een prachtfoto's hebben jullie gemaakt! Af en toe leek het net of ik met jullie mee wandelde...
Ik heb van de door jullie bezochte gebieden ook heel wat aantekeningen gemaakt!
(Oooh, die link naar die gele Aspen...
)
Als ik dat zo lees denk ik dat September mij het meest aanspreekt op dit moment.
Enorme hitte zijn wij ook niet zo dol op, alhoewel het natuurlijk wel een beetje mooi weer moet zijn als we met de Cabrio aan het touren zijn.
Grappig, vorige week heb ik uitgebreid jullie reisverslagen doorgelezen en vooral bewonderd.Felicitas schreef:Colorado in juli is ook erg mooi. Veel wildflowers! Maar in de herfst lijkt me ook speciaal met de gele aspen.
Wat een prachtfoto's hebben jullie gemaakt! Af en toe leek het net of ik met jullie mee wandelde...
Ik heb van de door jullie bezochte gebieden ook heel wat aantekeningen gemaakt!
(Oooh, die link naar die gele Aspen...

Dank je wel voor de leuke reactie 

April/mei wordt ook wel mud season genoemd in Colorado. Niet de beste tijd van het jaar imo.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
De meeste mensen die ik hier ken in Colorado met een convertible hebben voor lange ritten in de zomer het dak dicht; te warm. Arizona lijkt het me nog onaangenamer in de zomer met open dak. Weet je zeker dat je dat in een convertible wilt doen? Je hebt ook nog eens veel minder kofferruimte over in een convertible, dus neem niet harde koffers of zo mee. Tassen zijn dan wat handiger.Marit01 schreef:
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet alleen te warm, je verbrandt ook nog eens enorm snel. Ik heb een keer de cabrio open gehad van Fort Collins naar Denver (een klein uurtje) en ik was knalrood (ingesmeerd en wel) - ook iets om rekening mee te houden. Maar inderdaad, als het écht warm is, is het veel aangenamer om met de kap dicht en de airco aan te rijden.Loek schreef:De meeste mensen die ik hier ken in Colorado met een convertible hebben voor lange ritten in de zomer het dak dicht; te warm.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Daar heb ik eigenlijk niet eens echt bij stil gestaan!
Een cabrio lijkt mij dan inderdaad niet zo ideaal, toch maar eens even verder kijken.
Mijn vriend wil het liefst een cabrio, mij lijkt een wat ruimere 4wd veel beter, lekker de ruimte, en zo kunnen we ook nog eens een dirt-road nemen. Met een Cabrio niet zo prettig met al dat stof!
(En denk dat de verhuursmaatschappij er ook niet om zit te springen)
Een cabrio lijkt mij dan inderdaad niet zo ideaal, toch maar eens even verder kijken.
Mijn vriend wil het liefst een cabrio, mij lijkt een wat ruimere 4wd veel beter, lekker de ruimte, en zo kunnen we ook nog eens een dirt-road nemen. Met een Cabrio niet zo prettig met al dat stof!

(En denk dat de verhuursmaatschappij er ook niet om zit te springen)
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Je mag met een 4wd ook geen dirtroads rijden van de verhuurmaatschappij.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een dirt road met een cabrio? Afgezien van het feit dat je officieel geen echte dirt roads mag rijden met een huurauto (afhankelijk van de weg), lijkt het me geen bijzonder goed idee, nee... niet alleen de stof, maar ook het gebrek aan clearance, denk ik...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht