Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke kleding meenemen op reis in mei/juni?
Welke kleding meenemen op reis in mei/juni?
Hallo
Wij doen in mei/juni (20 mei t/m 5 juni) een rondje Las Vegas- Zion- Bryce Canyon- Capitol Reef- Moab- Mounment Valley- Page- Grand Canyon- Las Vegas.
Ik heb al wel op de Weather Underground gekeken die ook de temperaturen in het verleden aangeeft.
Maar misschien kunnen jullie uit ervaring aangeven welk weertype wij in die periode kunnen verwachten (weer blijft natuurlijk onvoorspelbaar) en of we beter meer warme kleding moeten meenemen of dat er een paar korte broeken bij in de bagage kunnen.
Graag jullie advies.
Bedankt
Jan Budding
Wij doen in mei/juni (20 mei t/m 5 juni) een rondje Las Vegas- Zion- Bryce Canyon- Capitol Reef- Moab- Mounment Valley- Page- Grand Canyon- Las Vegas.
Ik heb al wel op de Weather Underground gekeken die ook de temperaturen in het verleden aangeeft.
Maar misschien kunnen jullie uit ervaring aangeven welk weertype wij in die periode kunnen verwachten (weer blijft natuurlijk onvoorspelbaar) en of we beter meer warme kleding moeten meenemen of dat er een paar korte broeken bij in de bagage kunnen.
Graag jullie advies.
Bedankt
Jan Budding
Re: kleding
Ik zou zeggen, neem zo min mogelijk mee en koop daar kleding 

Wij waren er vorig jaar tijdens dezelfde periode, en hebben overal schitterend weer gehad, met temperaturen rond 25°C. Uitschieters waren Las Vegas, waar het toch wel 30°C werd, en Bryce, waar het de ene dag lekker warm was (25°C), maar het de volgende ochtend tegen het vriespunt was en het overdag niet warmer dan 10°C werd!
Dus ik zou zeggen: eerder lente/zomerkleding, en voorzie 1 of 2 warmere truien. Al kan je het weer natuurlijk nooit perfect voorspellen...
Dus ik zou zeggen: eerder lente/zomerkleding, en voorzie 1 of 2 warmere truien. Al kan je het weer natuurlijk nooit perfect voorspellen...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vooral zomerkleding, zeker korte broeken. En een lange broek en trui voor de koudere dagen/momenten.
Marianne
Marianne
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Mijn advies zou zijn zomerkleding en eventueel een (fleece)vest voor als het toch tegen valt.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik haak ook even aan, want ik zat met dezelfde vraag. Gaan bijna dezelfde periode als Budding. Vaker gelezen dat daar kopen handiger kan zijn dan meeslepen ivm de prijs. Maar waar kun je makkelijk kleding vinden? Is natuurlijk niet handig als je met de camper op zoek moet. Verkoop de Wallmart beetje fatsoenlijke (outdoor) kleding bijvoorbeeld? En ik gok dat grotere maten daar makkelijker verkrijgbaar zijn dan hier, klopt dat?
het grootste deel van de reis zal je geen warme kledij nodig hebben. enkel in Bryce moet je rekening houden met frisser weer aangezien dit een hoger gelegen gebied is.
eventueel een regendag is altijd mogelijk maar in die regio zit je wel save die periode.
eventueel een regendag is altijd mogelijk maar in die regio zit je wel save die periode.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Kleding kopen in las Vegas is geen enkel probleem; er zijn meerdere outlets, maar ook de Walmart heeft meestal wel leuke kleding en grote maten zijn geen enkel probleem. Wel even passen want als je hier XXL hebt, is daar XL meer dan voldoende!
Wij gingen vorig jaar in mei/juni, alleen ons rondje was groter, we hebben temperaturen gehad van -5 tot +42. We nemen meestal een fleece-vest en een outdoor jas mee, en als je je kleedt in laagjes dan kan je elke temperatuur aan
Wij gingen vorig jaar in mei/juni, alleen ons rondje was groter, we hebben temperaturen gehad van -5 tot +42. We nemen meestal een fleece-vest en een outdoor jas mee, en als je je kleedt in laagjes dan kan je elke temperatuur aan

en adviseren jullie rond die periode een jas mee te nemen? of is een goede fleece vest voldoende?
Ben zelf ook eind mei tot halverwege juni in die regio.
Ben zelf ook eind mei tot halverwege juni in die regio.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Een windjack is raadzaam het wil in die regio nog wel eens flink waaien.
-
- Amerikakenner
Wij zijn daar in mei/juni 2010 geweest en het was overal erg goed weer, warm zelfs, alleen San Francisco viel ons erg tegen, daar hebben we het koud gehad.
Bij Bryce was de temperatuur overdag wel goed toen wij er waren.
Bij de Grand Canyon was het bij zonsopkomst ook koud (ik denk minder dan 5 C) en was ik blij dat ik een fleece aan had, maar een paar uur later is het dan toch weer boven 20 graden..
Wij nemen komende vakantie niet veel mee omdat je daar ook erg makkelijk en snel je was kunt doen onderweg. Die machines zijn echt veel sneller dan hier bij mij thuis!
Els
Bij Bryce was de temperatuur overdag wel goed toen wij er waren.
Bij de Grand Canyon was het bij zonsopkomst ook koud (ik denk minder dan 5 C) en was ik blij dat ik een fleece aan had, maar een paar uur later is het dan toch weer boven 20 graden..
Wij nemen komende vakantie niet veel mee omdat je daar ook erg makkelijk en snel je was kunt doen onderweg. Die machines zijn echt veel sneller dan hier bij mij thuis!
Els
Re: Welke kleding meenemen op reis in mei/juni?
De was doen onderweg Els? Je bedoelt vast op een camping? Wij gaan ook bijna een maand en ik vroeg me af, behoudens eventueel service via de hotels of er onderweg iets is om kleding te wassen? Vaak ben je maar 1 of 2 nachten ergens in de nat. Parken.
Iemand tips/ervaring?
Iemand tips/ervaring?
-
- Amerika-ontdekker
June gloom, ik had geen mooi weer toen ik in het zuid westen was en de mensen daar zeiden in koor June Gloom. Ik moest regelmatig een trui aan doen.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Behalve op de campgrounds kom je onderweg genoeg laundry's tegen waar je de was kan doen vaak bij de kleinere winkelcentra, over het algemeen ben je met een uurtje klaar (schoon en droog)lise30 schreef:De was doen onderweg Els? Je bedoelt vast op een camping? Wij gaan ook bijna een maand en ik vroeg me af, behoudens eventueel service via de hotels of er onderweg iets is om kleding te wassen? Vaak ben je maar 1 of 2 nachten ergens in de nat. Parken.
Iemand tips/ervaring?
Even opgezocht op internet en het is inderdaad May grey & June gloom.xsmichel schreef:June gloom, ik had geen mooi weer toen ik in het zuid westen was en de mensen daar zeiden in koor June Gloom. Ik moest regelmatig een trui aan doen.
Zag op een site onderstaande grafiek en de maanden mei en juni hebben de minste percentage uren zonneschijn in Californie.

Ik ga zelf ook in einde mei heen en 13 juni terug. Ga maar veel laagjes dragen. Zodat je 's ochtends vesten aan kan en daarna uit kunt doen.
We zijn eind juni, krap eerste week juli in San Franscisco en daarna in Los Angelos, 5 juli vliegen we terug dus misschien hebben we ook last van de gloom. Het is niet anders, reis is geboekt 

-
- Amerikakenner
@lise30
wij overnachten in hotels, Best Western of vergelijkbaar. Vaak is daar ook mogelijkheid om zelf je was te doen voor een paar dollar. Er staan dan wasmachines en drogers waar je muntgeld in moet doen.
Els
wij overnachten in hotels, Best Western of vergelijkbaar. Vaak is daar ook mogelijkheid om zelf je was te doen voor een paar dollar. Er staan dan wasmachines en drogers waar je muntgeld in moet doen.
Els
Hallo
Allereerst bedankt voor de reacties. Wij maken het rondje Las Vegas en komen niet in Californie. Dus ik weet niet of de Gloom ook in Nevada, Utah en Arizona van toepassing is?
Gr
Jan Budding
Allereerst bedankt voor de reacties. Wij maken het rondje Las Vegas en komen niet in Californie. Dus ik weet niet of de Gloom ook in Nevada, Utah en Arizona van toepassing is?
Gr
Jan Budding
Ook al is het niet zo charmant ik vind de afritsbroeken echt een uitkomst. Een lange broek als het wat kouder is (en tegen de muggen) en een korte als het mooi weer is. Jas neem ik ook altijd mee in de baggage en een fleecevest gaat aan in het vliegtuig. Ik neem als ik het wat kouder verwacht ook een shirt met lange mouwen mee. Die kan dan onder een bloes of poloshirt.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
muggen? in welke periode met name?
Had ik nog even niet aan gedacht inderdaad...
Had ik nog even niet aan gedacht inderdaad...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht