Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

LA (bezoek, hoe indelen?) / resultaat beoordelen.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bicky1984
Amerikafan

LA (bezoek, hoe indelen?) / resultaat beoordelen.

Bericht door Bicky1984 »

Beste mensen
Wij komen s'avonds laat aan in LA.Halen auto op om dan naar ons hotel in downtown te gaan.
Dan hebben we een volledige dag(weliswaar op independence day 4 /07)
De volgende dag moeten we overnachten in Palm Springs.
Universal studio's
Hollywood sign
Hollywood boulevard met de sterren op de grond.
Venice beach baywatch cabines gaan bekijken.
Beverly Hills rondrit met wagen lang de wonen van de Stars.
Is dit mogelijk om dit te doen in 1 dag half.Of is het best om op dag 2 vroeg te vertrekken naar Palm Springs?
Dag 1 universel studios met eventueel hollywood boulevard .
Dag 2 Venice beach met beverly hills en smiddags naar palm springs?
Alvast bedankt
mvg lawrence en marieke
Laatst gewijzigd door markro op 03 apr 2012, 05:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast. / Nogmaals titel aangepast (03-04-2012).
Yeehaw
Amerika-expert

Re: LA

Bericht door Yeehaw »

Dat is mogelijk maar van de dure huizen zal je niet veel zien. Zorg ervoor dat je voor 2 a 3 pm LA verlaten hebt naar PS.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Independence Day lijkt me geen handige dag voor Universal studio's. Misschien dat voor de dag erna bewaren en dan heel laat naar Palm Springs? Als je wel de 4e naar Universal gaat neem dan Front of Line passen, kijk eens wanneer je die zou moeten aanschaffen.
Reken op een hele dag voor Universal. Je kunt in plaats daarvan ook een studiotour van 2 a 3 uur doen bij bijvoorbeeld Warner Bros of Paramount studios. Dat geeft je meer tijd voor andere dingen. Maar Universal is wel geweldig natuurlijk.

Marianne
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Dank u voor de reactie
We vinden dat het nog erg veel geld is voor die pas.Wel bedankt voor de leuke tip.We kunnen dit nog even bespreken met de mede mensen die meegaan.
We zitten in downtown LA.Als we smorgens om 7u30 kunnen vertrekken naar de Hollywood sign om dan door te rijden op de 101 naar Universal studios.(aankomt rond 9u30)
Dan heel de dag het park in.Mss rond 17h - 18 h naar de hollywood boulevard voor wat sterren .
De volgende dag kunnen we nog in de voormiddag van downtown de interstate 10 nemen naar rodeodrive om vervolgens de 10 verder te rijden naar santa monica waar de dicht bij venice beach zitten om daar wat rond te kijken.(gewoon om het eens gezien te hebben )
Is dit mogelijk met die planning?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik denk dat je een beetje teveel wil, maar dat maakt niet uit, planningen zijn er om vanaf te wijken!

Zijn jullie echte pretpark-freaks? Zelf ben ik er niet gek van, maar Universal Studio's vond ik echt niet de moeite waard. Van een dag Efteling kan ik bijvoorbeeld wel echt genieten. En dan ook nog op de 4th of July....
Ik zou jullie inderdaad adviseren, net als Marianne, om de studio tour van Warner Brothers te doen. Duurt korter en is misschien wel veel leuker. Doe dat op de eerste ochtend en ga dan 's middags lekker Hollywood verkennen. Hollywood Blvd, misschien wat shoppen in het Hollywood Highland Center? Je kunt vanaf daar het Hollywood-sign zien maar niet van dichtbij.
Je kunt ook na de studiotour 's middags naar Griffith Park rijden, even lekker wandelen in het groen en vanaf daar een mooi uitzicht hebben op het Hollywood sign. Ga dan daarna lekker shoppen in winkelcentrum The Grove en eten bij de Farmersmarket (ligt op 1 terrein, het winkelcentrum is overigens niet overdekt, maar gewoon buiten en erg mooi aangelegd). Rijd na het winkelen dan alsnog even naar Hollywood Blvd, leuk om 's avonds even te wandelen, maar meer niet.

De tweede optie, zoals hierboven omschreven, heeft mijn voorkeur.

Dag 2: Rijd 's ochtends direct naar Venice Beach. Skip Rodeo Drive, er is echt niets aan! In Venice Beach heb je ook een erg leuke winkelstraat; Abbot Kinney Blvd. Er zitten daar erg leuke lunchrooms en restaurants. Misschien even een ontbijtje aldaar, en daarna naar het strand voor een wandeling over de promenade? Je kunt er uren mee zoet zijn in ieder geval. Er is vanalles te zien en te beleven. Na een ochtend in Venice zou ik, als ik jullie was, weer in de auto stappen en op weg gaan naar Palm Springs.
Bicky1984
Amerikafan

Re: LA (bezoek, hoe indelen?)

Bericht door Bicky1984 »

Is er in de voormiddag al enige opkomst aan Venice Beach?
Waar kunnen we de strandhutten vinden van Baywatch?
Lijkt me een hele mooie oplossing maar zal het nog even moeten bespreken met de vrienden want we reizen met een ander koppel
Is het makkelijk parkeren aan hollywood boulevard en venice beach?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

RiverCola schreef: Skip Rodeo Drive, er is echt niets aan!

IS er niks aan of VIND jij er niks aan, ik vind het namelijk geweldig :oops: en als je in LA bent vind ik ook dat je het zeker even gezien moet hebben
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Bicky1984 schreef:Is er in de voormiddag al enige opkomst aan Venice Beach?
Waar kunnen we de strandhutten vinden van Baywatch?
De hutten zoals je ze zag bij de serie Baywatch staan op elk strand in LA. Maar de exacte hutten die gefilmd zijn zijn gefilmd in Malibu, waar de serie is opgenomen.
Wat voor opkomst doel je op? Venice Beach is in de zomer elke dag druk, doch op feestdagen is het zeer zeker zeer druk in de zomer.
Bicky1984 schreef:Is het makkelijk parkeren aan hollywood boulevard en venice beach?
Normaliter zou ik voor Venice Beach ja zeggen. Maar als jij er op 4 juli bent, dan denk ik het niet. Een nationale feestdag, iedereen vrij dus en midden in de zomer. Dan mag je rekenen op lange wachttijden voor de parkeerplaats of een flink eind van het strand af parkeren.
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Ik weet het ook niet meer wat best te doen met die 4 de juli.
Zoals jullie voorstellen gaan shoppen op the groove of in shoppingcenter maar is alles niet gesloten op de nationale feestdag?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je naar het strand wilt zou ik een hotel in de buurt van het strand zoeken met parkeergelegenheid. Vanuit downtown naar het strand rijden lijkt me geen pretje als het druk is. Wij zaten in 2008 en afgelopen december in de BW Marina del Rey. Gratis parkeren, en je kunt er fietsen huren. Ze hebben suites, ideaal met 2 koppels. Wij fietsten naar Santa Monica, langs Venice Beach.

Marianne
jvandijk65
Amerikafan

Bericht door jvandijk65 »

Deze zomer, op een zondag, was onze dag LA. Na Downtown, Hollywood en Beverly Hills was de planning naar Venice Beach. Daar hebben we 20 jaar geleden in een hostel geslapen, en dit wilden we graag terug zien. Maar wat een drama... Wat een drukte, er naartoe al in de file en geen parkeerplekje te vinden. Uiteindelijk toch maar op een dure parkeerplaats neergezet en even op het strand gelopen. Wat overigens wel leuk was, om dit sfeertje te proeven.
Parkeren aan Hollywood Boulevard is overigens geen probleem. Ondanks de drukte voldoende ruimte in een grote en betaalbare parkeergarage. Eruit lopend stonden we midden op Hollywood Boulevard.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Om dan nog even dieper in te gaan op de stranden (of wat er omheen te doen is)... Is het beter om naar Venice te gaan of naar Santa Monica Pier? En dan doel ik meer op het winkel/restaurantgedeelte wat erbij zit. Volgens mij zat er op 13th street wel een flink winkelcentrum nl.
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Dus mijn planning lijkt eigenlijk niet haalbaar
Dag 1 : om 7 h vertrekken naar Hollywood sign vanuit downtown
om 9 u aankomen aan universal studios(het park verlaten om 16h)
naar hollywood boulavard , ergens wat eten , en de sterren bezichtigen
terug naar downtown hotel cecil in south main street
Dag 2 : Graf michael bezichtigen of venice beach om tegen 12 h te kunnen vertrekken naar palm springs
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik denk dat je planning zeer sterk afhangt van de dag dat je gaat. Hollywood Sign lukt je waarschijnlijk wel, Universal Studios op een dag die voor Amerikanen een vrije dag betekent veel rijen, dus of je alles kan zien wat je wil zien?
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Is het zo druk in dit park ja .Is het niet jammer als je voor de eerste keer LA bezoekt , je geen bezoek brengt en de studio's?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het hangt heel sterk van de dag en het seizoen af. Juli is in principe vakantieseizoen en dan is een doordeweeksedag (mits geen Amerikaanse feestdag) het rustigst. In het weekend is het drukker.
Of het de moeite waard zal ieder voor zich moeten bepalen. Ik ben er 20 jaar geleden geweest en laatst weer. Het was best leuk, maar op een gegeven moment heb je het trucje wel door en toen ging de lol er wat van af.
annick&erwin
Amerikafan

Bericht door annick&erwin »

Wij logeren in de buurt van Hollywood Boulevard is het veilig om daar 's avonds rond te lopen? Ik las trouwens ergens op het internet dat het in de zomer rond 19u. donker is, klopt dat?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zomer is een ruim begrip, kijk eens op http://sunrisesunset.com/
Het zal in juli of augustus nog niet om 7 uur donker zijn.
Wij waren er in december, om ca 19.00 uur dus in het donker en het was er gezellig druk.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bicky1984 schreef:Is het zo druk in dit park ja .Is het niet jammer als je voor de eerste keer LA bezoekt , je geen bezoek brengt en de studio's?
Je moet kijken wat je aanspreekt, ik vind zeker het studiodeel de moeite waard, het pretpark spreekt me minder aan. Maar het is er druk als je er op een feestdag bent, vandaar mijn advies om de front of line passen te nemen.

Marianne
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Weet er iemand waar michael jackson begraven ligt?
Er zouden enkele momorial begraafplaatsen zijn maar de juiste weten we niet?
gr
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer