Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Upper Antelope of Waterholes?
-
- Amerikafan
Upper Antelope of Waterholes?
Hoi!
Wij gaan volgend jaar naar Amerika en wouden o.a. Upper Antelope gaan bekijken. Prijs voor 2 pers = 92 USD.
Ik ben ook al waterholes slot canyon tegengekomen en ook deze ziet er zeer mooi uit.
Beide zien er dus mooi uit, en hoewel de vergelijking niet helemaal opgaat, vraag ik me af of de 92 USD van Upper Antelope het wel waard gaat zijn (hoewel lichtinval op 11u30 toer wel zeer knap is). Waterholes heeft als positieve punt dat het veel goedkoper is en minder druk.
Het is de eerste keer dat we een slotcanyon ingaan trouwens, jullie ervaringen? Dan kan ik misschien beter een keuze maken.
Thx!
Bart
Wij gaan volgend jaar naar Amerika en wouden o.a. Upper Antelope gaan bekijken. Prijs voor 2 pers = 92 USD.
Ik ben ook al waterholes slot canyon tegengekomen en ook deze ziet er zeer mooi uit.
Beide zien er dus mooi uit, en hoewel de vergelijking niet helemaal opgaat, vraag ik me af of de 92 USD van Upper Antelope het wel waard gaat zijn (hoewel lichtinval op 11u30 toer wel zeer knap is). Waterholes heeft als positieve punt dat het veel goedkoper is en minder druk.
Het is de eerste keer dat we een slotcanyon ingaan trouwens, jullie ervaringen? Dan kan ik misschien beter een keuze maken.
Thx!
Bart
Re: Upper Antelope of Waterholes?
Waarom niet Lower Antelope?
Goedkoper (en avontuurlijker) dan Upper en ook prachtige beelden.
Wel geen claustrofobie, want het is hier en daar echt smal ... vooral de ingang door een spleet is super!
Goedkoper (en avontuurlijker) dan Upper en ook prachtige beelden.
Wel geen claustrofobie, want het is hier en daar echt smal ... vooral de ingang door een spleet is super!
-
- Amerikafan
Lower had ik inderdaad even niet aan gedacht... is ook een mogelijkheid. Ook daar had ik al wat over opgezocht (lang leve dit forum en ontdek amerika) :p
Zou ik eens even moeten zoeken hoe prijs daar precies zat.
Op zich vind ik het avontuurlijke een serieus pluspunt.
Zou ik eens even moeten zoeken hoe prijs daar precies zat.
Op zich vind ik het avontuurlijke een serieus pluspunt.
Je kan ze beide doen. Waterholes neemt niet zo veel tijd in beslag.
Zijn eigenlijk niet te vergelijken. Allebei mooi maar Antelope is toch nog veel mooier (ook veeeeeeeeeel drukker).
Lilo
Zijn eigenlijk niet te vergelijken. Allebei mooi maar Antelope is toch nog veel mooier (ook veeeeeeeeeel drukker).
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Lower Antelope viel voor ons super goed mee qua drukte. Aankomen en een kwartier later waren we al binnen. (rond 11 uur want dan is het licht het mooist).
Dat was in mei ... weet niet wanneer jullie gaan (of zijn geweest).
Dat was in mei ... weet niet wanneer jullie gaan (of zijn geweest).
Zeker kan ik U Upper Antelope canyon aanbevelen.
Wij kozen wel voor de fototour.
Hiermee mag je 3 uur in de canyon lopen onder begeleiding van een gids fotograaf.
Deze toont U al de plekjes waar U mooie fotos kan maken en hoe.
Een statief is wel aan te bevelen omwille van de lange sluitertijden.
Zelf maakte ik een video hierover onder volgende link:
http://www.youtube.com/watch?v=YuC_CdDjYVU
Op ons blog van die dag vinden jullie ook nog fotos van page:
http://blog.seniorennet.be/verenigdesta ... ?ID=933069
Links op ons blog kan u ook kiezen welke dagen en plaatsen jullie nog willen bekijken.
Veel succes nog met jullie voorbereiding
Ria en Guido
Wij kozen wel voor de fototour.
Hiermee mag je 3 uur in de canyon lopen onder begeleiding van een gids fotograaf.
Deze toont U al de plekjes waar U mooie fotos kan maken en hoe.
Een statief is wel aan te bevelen omwille van de lange sluitertijden.
Zelf maakte ik een video hierover onder volgende link:
http://www.youtube.com/watch?v=YuC_CdDjYVU
Op ons blog van die dag vinden jullie ook nog fotos van page:
http://blog.seniorennet.be/verenigdesta ... ?ID=933069
Links op ons blog kan u ook kiezen welke dagen en plaatsen jullie nog willen bekijken.
Veel succes nog met jullie voorbereiding
Ria en Guido
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Waterholes SC is leuk, maar kan zeker niet op tegen Upper of Lower AC. Het eigenlijke slot gedeelte van Waterholes SC is maar heel kort. Ik heb zelf nooit de Upper bezocht, maar de Lower is zeker de moeite waard! Toen wij er waren mocht je er wel nog alleen in, maar zelfs met begeleiding en betaling zou ik de Lower verkiezen boven Waterholes. 
Wij hebben Waterholes dit jaar gedaan op dag 4 (zie link naar het reisverslag hieronder).

Wij hebben Waterholes dit jaar gedaan op dag 4 (zie link naar het reisverslag hieronder).
Laatst gewijzigd door Doockles op 22 dec 2011, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
ik zou kiezen voor lower antelope canyon én water holes. water holes heeft wel een bangelijk steile afdaling 

- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Waterholes kan idd niet typen aan de antelope canyons.
wij vonden de lower, ondanks de drukte, superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
wij konden het echte slot canyon gedeelte van de lower trouwens niet in owv water. Zal wel vaker voorkomen. (dat was in juli)
en vergeet de permit niet!
wij vonden de lower, ondanks de drukte, superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
wij konden het echte slot canyon gedeelte van de lower trouwens niet in owv water. Zal wel vaker voorkomen. (dat was in juli)
en vergeet de permit niet!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik ben in november naar de Lower Antelope Canyon geweest en mocht daar zonder gids 2 uur rondkijken en foto's nemen. Vond het SUPER.

- Nici
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wij hadden ons statief meegenomen naar de Lower en kregen een speciaal pasje (photographer) waarmee je langer in de canyon mocht blijven. In de canyon stond ook iemand die aanwijzingen gaf. Hebben we niet voor bij hoeven betalen.
Nici
Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
-
- Amerikafan
Ik heb het me nog moeilijker gemaakt denk ik 
We zullen de upper antelope doen (reservatie 11u30 bevestigd!!) en later op de middag of dag erna Waterholes
Hoe lang mag je trouwens in upper blijven?

We zullen de upper antelope doen (reservatie 11u30 bevestigd!!) en later op de middag of dag erna Waterholes

Hoe lang U mag blijven hangt af van de tour die je boekt.
Met de gewone tour ben je op 2 uur terug.
Met de fototour mag U 3 uur in de canyon blijven.
Ria en Guido
Met de gewone tour ben je op 2 uur terug.
Met de fototour mag U 3 uur in de canyon blijven.
Ria en Guido
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je dan toch eerst upper doet, vergeet dan niet ineens daar aan het toegangskotje een permit voor waterholes te kopen. Anders mag je nog eens terugbartdierckx schreef:Ik heb het me nog moeilijker gemaakt denk ik

Onze reisverslagen:
Je kan wel goedkoper naar Upper. Laatste prijs dacht ik is $ 32,-- pp.
- laguna62
- Amerikafan
- Partner van: Lyan
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Ben in beide geweest zowel de upper als lower,maar doe mij de lower maar.Je hoeft er niks voor te reserveren,kunt er op eigen gelegenheid heen en is ook nog goedkoper.
Maar in de omgeving van Page heb je nog wel enkele slotcanyons,neem bv Bulskin Gulch.
Albert.
Maar in de omgeving van Page heb je nog wel enkele slotcanyons,neem bv Bulskin Gulch.
Albert.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht