Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Aankomst Denver, waar hotel nemen, luchthaven/downtown?
Aankomst Denver, waar hotel nemen, luchthaven/downtown?
Hallo,
Wij komen op zaterdag 26 mei 2012 om 18.40 uur aan in Denver.
Voordat je buiten staat is het misschien al 2 uur later.
Nu wil ik op de dag erna zondag 27 mei naar Denver, een beetje sightseeing en relaxen alvorens op maandag 28 mei richting Moab te rijden.
Wat is het beste ?, Een hotel voor 2 nachten bij de luchthaven nemen en op zondag met het openbaar vervoer ( is dit handig?) of taxi downtown Denver gaan en
Maandagochtend de auto te halen ? (alles dichtbij de luchthaven)
Of toch op die zaterdag gelijk een hotel nemen downtown ?
Alvast bedank voor de reacties,
Jan
Verplaatst naar het zuidwesten omdat Denver en Moab tot deze regio behoren.
Carine
Nu wil ik op de dag erna zondag 27 mei naar Denver, een beetje sightseeing en relaxen alvorens op maandag 28 mei richting Moab te rijden.
Wat is het beste ?, Een hotel voor 2 nachten bij de luchthaven nemen en op zondag met het openbaar vervoer ( is dit handig?) of taxi downtown Denver gaan en
Jan
Carine
Met de vriendelijke groeten, JAN
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Denver
Volgens mij zit je nog een behoorlijk eind van Denver af als je bij de luchthaven overnacht. Ik zou na aankomst meteen de auto ophalen, overnachten bij een van de hotels daar vlakbij en de volgende dag naar Danver rijden en daar overnachten.
Wat ik persoonlijk nog liever zou doen is meteen de tweede dag richting Moab rijden. Je bent waarschijnlijk heel vroeg wakker, en dan kun je lekker vroeg op stap.
Marianne
Wat ik persoonlijk nog liever zou doen is meteen de tweede dag richting Moab rijden. Je bent waarschijnlijk heel vroeg wakker, en dan kun je lekker vroeg op stap.
Marianne
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Daar sluit ik me bij aan. Ik weet niet hoe jullie verdere route eruit ziet, maar er is zoveel moois tussen Denver en Moab, het is eigenlijk zonde om in 1 ruk daar naartoe te rijden. Ik zou sowieso die dag in Denver skippen, en kijken of je ergens anders op je route een dag vrij kunt maken zodat je niet twee dagen maar 3 dagen hebt om van een beetje Colorado te gaan genieten.
Je kunt dan de Rockies bezoeken (bij Estes Park), of onderlangs, via Crested Butte en Black Canyon of the Gunnison naar Moab rijden. Ook Colorado NM kun je nog bezoeken, bij Grand Junction.
Je kunt dan de Rockies bezoeken (bij Estes Park), of onderlangs, via Crested Butte en Black Canyon of the Gunnison naar Moab rijden. Ook Colorado NM kun je nog bezoeken, bij Grand Junction.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Jan,
het is inderdaad handiger als je de hele (geplande) route hier beschrijft.
Alhoewel Denver een aardige plaats is (niet meer dan aardig!) zou ik ook iets anders doen op de eerste dag.
Maar.....het ligt ook aan de rest van de route.
Reny
het is inderdaad handiger als je de hele (geplande) route hier beschrijft.
Alhoewel Denver een aardige plaats is (niet meer dan aardig!) zou ik ook iets anders doen op de eerste dag.
Maar.....het ligt ook aan de rest van de route.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Als je rechtstreeks op Denver vliegt, zal het misschien 2 uur duren, maar als je eerst ergens anders zoals Chicago of Minneapolis het land binnenkomt, sta je in Denver zo buiten de luchthaven. De verhuurstations, zitten op ongeveer 10 minuten van de terminal. De luchthaven hotels 10 minuten verder. Na een lange vlucht zou ik hierna niet meer op pad gaan. Heb je nog energie, zou je bv. nog even naar de Wallmart kunnen gaan om je eerste inkopen te doen. De ochtend daarop ben je zeer waarschijnlijk vroeg wakker, die tijd kan je gebruiken voor de eerste kilometers. Zelf zou ik niet gelijk naar Moab rijden, maar voor een tussenstop in bv Grand Junction gaan. Als je even je volledige route aangeeft, kunnen we beter met je meedenken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 23
- Contacteer:
Wij zijn dit jaar ook op Denver gevlogen en daar in de avond aangekomen. We hebben meteen bij de luchthaven de gereserveerde auto opgehaald bij Alamo (gereserveerd via USAreisen.de) (mag je zelf uitkiezen) en toen in het inmiddels donker doorgereden naar een hotel bij het vliegveld. We hadden gekozen voor de Homewood Suites by Hilton, omdat we hier heel goedkoop konden overnachten, maar het was uitstekend. Er zitten daar meerdere hotels bij elkaar, heel simpel. Toen we na vlucht, auto ophalen en naar hotel rijden in het donker eenmaal ter plaatse waren, hebben we alleen nog gegeten, en toen gelijk gaan slapen. Het was fijn dat we niet nog een heel stuk snelwegen en de drukte van de stad op hoefden te zoeken maar heel relaxed vlakbij konden overnachten. De volgende ochtend waren we door het tijdsverschil uiteraard heel erg vroeg wakker. We zijn toen om 6.00 uur vertrokken naar Denver waar het ook nog heel rustig was. De snelwegen waren behoorlijk leeg, en alles was heel relaxed. Denver zelf is niet zo spannend, we hebben nog even gekeken bij het Amtrak-station, de winkelstraat en de jeudgherberg waar ik 17 jaar geleden had overnacht, maar toen hadden we het wel gezien. De omgeving is zo veel mooier dan de stad. We zijn toen naar de Rocky Mountains gegaan en via Mount Rushmore, Yellowstone etc. (ik sla nu echt heel erg veel over
uiteindelijk ook naar Moab gegaan. Het is zo prachtig daar allemaal dat ik blij ben dat we niet veel tijd kwijtgeraakt zijn in Denver. De eerste dag na aankomst is juist altijd de dag dat we graag veel rijden omdat je toch automatisch zo vroeg bent.

1994: NY naar LA(trein) 1997: NY
2001: TX/FL 2002: TX/LA/MS
08: CA/AZ/NM/UT/NV 09: NY/CA/AZ/UT/NV 10: CA/AZ/UT/CO/NV
11: CO/SD/WY/MO/UT/NM/AZ/NV 12: WA/Canada/MO/WY/ID/UT/AZ/NV
13: Atlanta-LV 14: LV/AZ/NM/CO/UT/CA/NV 15: CA/AZ/UT/CO/NV
16: WA/OR/CA/NV
De reacties zijn vrij duidelijk 
We gaan nu toch overwegen om dan toch gelijk (zondag) maar richting Moab te rijden.
Aangezien Moab (o.a. Arches N.P. ) pas op dinsdag in de route staat, kunnen we de zondag en maandag
gebruiken om zoals voorgesteld b.v Black Canyon of the Gunnison en Colorado NM te bezoeken.
De Rockey Mountains doen we als laaste, we doen het bekende rondje Denver-Denver met Yellowstone en South-dakota
alleen rijden we eerst richting Moab ipv richting South-Dakota.
Onze route staat al vast, alleen had ik twijfels over deze eerste dagen, maar deze zijn nu weggenomen door jullie.
Bedankt,
Jan

We gaan nu toch overwegen om dan toch gelijk (zondag) maar richting Moab te rijden.
Aangezien Moab (o.a. Arches N.P. ) pas op dinsdag in de route staat, kunnen we de zondag en maandag
gebruiken om zoals voorgesteld b.v Black Canyon of the Gunnison en Colorado NM te bezoeken.
De Rockey Mountains doen we als laaste, we doen het bekende rondje Denver-Denver met Yellowstone en South-dakota
alleen rijden we eerst richting Moab ipv richting South-Dakota.
Onze route staat al vast, alleen had ik twijfels over deze eerste dagen, maar deze zijn nu weggenomen door jullie.
Bedankt,
Jan
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja als je op een plek in Denver blijft hangen is er waarschijnlijk niet veel aan. Als je alleen op natuur en open plekken uitbent kun je Denver net als de meeste steden beter meteen achter je laten. Wil je wel even de stad ontdekken, kijk dan even hier.Nikie schreef: ... Denver zelf is niet zo spannend ...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 23
- Contacteer:
Re: Aankomst Denver, waar hotel nemen, luchthaven/downtown?
Oeps, sorry Loek. Ik voel me ineens helemaal schuldig, was absoluut niet mijn bedoeling iemand te kwetsen met mijn antwoord. Dank je wel voor je bericht, ik heb het helemaal gelezen en ik zal de volgende keer verder kijken. Ik ben 17 jaar geleden een paar dagen in Denver geweest als tussenstop met de Amtrak California Zephyr van NY naar LA. Ik herinner me nog dat in mijn reisgids iets stond van dat downtown beslist werd afgeraden voor alleenreizende en voor vrouwelijke reizigers. Aangezien ik beide was, voelde ik me sowieso al niet helemaal op mijn gemak. Ik overnachtte in het Melbourne hostel, een groter vlooienhol heb ik zelden gezien in mijn leven, dus dat droeg ook al niet bij aan warme gevoelens voor Denver. Maar goed dat je het even hebt opgenomen voor Denver.
Overigens is het oude station prachtig (is overigens op dit moment niet in gebruik, dat is dan weer jammer) en die winkelstraat is mooi met dat gezellige groen.
Overigens is het oude station prachtig (is overigens op dit moment niet in gebruik, dat is dan weer jammer) en die winkelstraat is mooi met dat gezellige groen.
1994: NY naar LA(trein) 1997: NY
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee hoor, helemaal niet gekwetst. Ik dacht alleen dat een positieve noot over Denver wel als balans mocht in dit topic.
Beste Loek,
Ik had al eerder jou positive reacties op Denver gelezen.
De reacties van andere kon ik mooi gebruiken voor een beslissing.
De kans is erg groot dat we toch Denver aandoen. Alleen dan niet in het begin maar aan het einde
We vliegen rond 17.00 uur weg uit Denver dus kunnen we 's ochtends in Denver kunnen kijken.
Gr. Jan
Ik had al eerder jou positive reacties op Denver gelezen.
De reacties van andere kon ik mooi gebruiken voor een beslissing.
De kans is erg groot dat we toch Denver aandoen. Alleen dan niet in het begin maar aan het einde

We vliegen rond 17.00 uur weg uit Denver dus kunnen we 's ochtends in Denver kunnen kijken.
Gr. Jan
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Daarbij is het volgens mij op maandag 28 mei Memorial Day in de VS. Ik denk niet dat je dan de auto op kan halen bij het verhuurbedrijf!
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
Wij zijn in 2004 op Denver gevlogen en hebben 2 nachten bij de, toen net geopende, Sleep Inn geslapen, vlakbij het vliegveld. Het was er niet luxe maar wel comfortabel. Het zwembadje was na een dag reizen toch wel heel prettig. We hebben de auto de volgende ochtend pas opgehaald, de shuttle van het hotel heeft ons toen bij Alamo afgezet. Na het ophalen van de auto zijn we Denver gaan bekijken. Voor niet al te veel geld konden we de auto parkeren op een terrein tegenover de State Capitol. Hier hebben we een (gratis) rondleiding gedaan. Daarna de 16th street (winkelstraat) afgelopen tot aan LoDo en met de gratis bus zijn we weer terug gegaan naar het begin. Ook hebben we het Molly Brown House nog bekeken. Vervolgens hebben we de auto gepakt en zijn naar de Cherry Creek Mall gegaan. Daarna was het terug naar het hotel. En zo hadden we dus een fijn dagje Denver. Na een goede nachtrust zijn we toen uit Denver vertrokken en via de interstate, inclusief een detour via Colorado NM, en de scenic 128 zijn we naar Moab gereden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lijkt me wel hoor, die bedrijven zijn 24 uur per dag open, elke dag.girltje155 schreef:Daarbij is het volgens mij op maandag 28 mei Memorial Day in de VS. Ik denk niet dat je dan de auto op kan halen bij het verhuurbedrijf!
Marianne
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vrijwel alles is gewoon open op Memorial Day.
- pelsmaker
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik vlieg op 21 mei ook naar Denver en heb me kamer gereserveerd in Cambria suites Denver airport in Aurora. Volgens google maps een kleine 10 minuten rijden.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Misschien helpt dit reisverslag ietsJavato schreef:Hallo,
Jan
Carine
http://www.honest.nl/REIS%20USA%202008
Nav de verhalen hier denk ik dat wij een overnachting in een airport hotel nabij Denver nemen en de volgende dag de huurauto ophalen.
Is dit handig? Of juist beter om direct na de vlucht de auto op te halen en dan naar je hotel te rijden voor de overnachting?
groet Sylvia
Is dit handig? Of juist beter om direct na de vlucht de auto op te halen en dan naar je hotel te rijden voor de overnachting?
groet Sylvia
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht