In welk stadsdeel San Francisco hotel boeken?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Selly
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 sep 2011, 16:23

In welk stadsdeel San Francisco hotel boeken?

Bericht door Selly »

Hoi,

We gaan eind maart op huwelijksreis.
We beginnen in SF, planning is om 2 of 3 nachten te blijven. We komen om 11.50 aan.
Volgens mij kunnen we beter met OV naar centrum en als we weggaan uit SF een auto huren.
In welke gedeeltes is het leuk om te zitten in SF? We willen hotel boeken via Priceline.

Alvast bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: welk stadsdeel San Francisco

Bericht door RiverCola »

Zoek naar een hotel, of appartement, in Russian Hill, Fishermans Wharf, SOMA, (mijn voorkeur, na er een week bij vrienden gelogeerd te hebben), Cow Hollow.

Vermijd bij voorkeur hotels in de buurt van of op; O'Farrel Street, Geary Street, Turk Street, oftewel...alles wat in de zogenaamde wijk Tenderloin ligt. Niet alles in Tenderloin is verrot (veel plekken wel), maar er is zoveel beters te vinden in San Fransisco!
cliffblade
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 okt 2011, 00:49

Re: welk stadsdeel San Francisco

Bericht door cliffblade »

Ik zou de auto halen als je vertrek uit SF!

Wij hebben de auto bij aankomst meteen ingeleverd gelukkig want rijden in SF is echt een RAMP!!

Succes en veel plezier want het is een TOP stad:)

Gr
annet2009
Amerikakenner
Berichten: 805
Lid geworden op: 06 mei 2009, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: welk stadsdeel San Francisco

Bericht door annet2009 »

cliffblade schreef: Ik zou de auto halen als je vertrek uit SF!

Wij hebben de auto bij aankomst meteen ingeleverd gelukkig want rijden in SF is echt een RAMP!!
Ik ben het hier niet mee eens.
Je hebt de 49 mile scenic drive in San Francisco. Wij vonden het erg leuk die te rijden en dan heb je toch een auto nodig.
En persoonlijk vind ik het relaxter om op het vliegveld een auto af te halen in plaats van taxi of OV naar hotel en bij vertrek weer naar een autoverhuurbedrijf.
Maar dan moet je er wel op letten dat je geen kapitaal aan parkeerkosten moet betalen bij je hotel. (Er zijn gewoon hotels waar je gratis kunt parkeren.)
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5967
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: welk stadsdeel San Francisco

Bericht door Harry »

cliffblade schreef:Wij hebben de auto bij aankomst meteen ingeleverd gelukkig want rijden in SF is echt een RAMP!!
Dat ben ik helemaal niet met je eens hoor, ik vind het een fantastische stad om te rijden, heerlijk al die steile straten. Zeker als je er wat vaker geweest bent is er buiten de stad ook nog zoveel leuks te bekijken in de Bay area, en dat gaat met een auto veel makkelijker dan zonder.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: welk stadsdeel San Francisco

Bericht door tosca »

Wij vonden rijden in SF ook geen ramp, grootste nadeel van een auto in SF zijn de torenhoge parkeerkosten. Maar als je goed zoekt kun je dat ook binnen de perken houden.

En zoals gezegd is de 49 mile drive heel erg leuk om te doen!
wama4040
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 sep 2009, 06:31

Re: welk stadsdeel San Francisco

Bericht door wama4040 »

Wij gingen van het vliegveld met de metro naar San Francisco.
U kan met de automaat kaartjes kopen op het vliegveld.
Na ons verblijf van 3 dagen gingen we dan met de gratis shutlle van het hotel terug naar de luchthaven om de wagen op te halen.
Dit deden we omdat op de luchthaven meer keuze van wagens is dan in de stad.
Een filmpje over ons verblijf in San Francisco vindt U hier:

http://www.youtube.com/watch?v=1aSk8PmT3-U

Veel succes met uw keuze

Ria en Guido

http://blog.seniorennet.be/1948guido/ar ... ?ID=638146
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: welk stadsdeel San Francisco

Bericht door jerommeke10 »

Volgens mij kunnen we beter met OV naar centrum en als we weggaan uit SF een auto huren.
Wij vlogen op SF en moesten dus ook kiezen: auto onmiddellijk oppikken of niet. We deden het wel, en dat bleek voor ons de goede keuze:

- meer keuze op de luchthaven: we konden kiezen uit een tiental wagens in onze categorie.
- het was zelfs goedkoper om de auto 2 dagen langer te huren mits vertrek op de luchthaven,
- verkeer in centrum SF is rustig, leuk zelfs, met al die steile heuvels,
- je kan de auto goed gebruiken (twin peaks, pink ladies, 49 miles, overkant golden gate, treasure island...)

Zoals hier al vaak gezegd, parkeren is ongelofelijk kostelijk, dus wel hotel met gratis parking kiezen. En de rit van de luchthaven naar het hotel viel ook tegen: we waren moe na vertragingen op de vluchten, het was donker, je kent de auto nog niet, en het verkeer op de toegansgwegen was wèl druk. Dan ben je wel blij als je GPS hebt.
cliffblade
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 okt 2011, 00:49

Re: welk stadsdeel San Francisco

Bericht door cliffblade »

annet2009 schreef:
cliffblade schreef: Ik zou de auto halen als je vertrek uit SF!

Wij hebben de auto bij aankomst meteen ingeleverd gelukkig want rijden in SF is echt een RAMP!!
Ik ben het hier niet mee eens.
Je hebt de 49 mile scenic drive in San Francisco. Wij vonden het erg leuk die te rijden en dan heb je toch een auto nodig.
En persoonlijk vind ik het relaxter om op het vliegveld een auto af te halen in plaats van taxi of OV naar hotel en bij vertrek weer naar een autoverhuurbedrijf.
Maar dan moet je er wel op letten dat je geen kapitaal aan parkeerkosten moet betalen bij je hotel. (Er zijn gewoon hotels waar je gratis kunt parkeren.)
Je mag er niet mee eens zijn maar ik denk ook dat het erg verschilt waar je moet zijn in SF. Ik zat in het Hilton op Unio Square en daar is rijden geen pretje.
49 mile drive is ook een andere vergelijking.
Auto ophalen op het vliegveld is zeker altijd prettiger,dus dat zou ik dan ook wel doen.
Kijk gewoon waar je logeerd als je de auto heb dan hoef je niet per se met de auto te gaat openbaarvervoer is erg goed te doen.

Gr
Selly
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 sep 2011, 16:23

Re: welk stadsdeel San Francisco

Bericht door Selly »

Bedankt voor de reacties.

In welk deel kan je het beste zitten?
Gebruikersavatar
willemb89
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 mar 2010, 23:47
Locatie: Madison, WI

Re: welk stadsdeel San Francisco

Bericht door willemb89 »

De buurt rond Fishermans Wharf heeft een aantal leuke hotels. Verder is het rondom Union Square ook prima vertoeven, maar wel duurder. Eigenlijk is SF compact genoeg om waar dan ook in het stadscentrum te zitten. Zoals gezegd zou ik alleen de Tenderloin en het Mission District vermijden. Of Hunters Point, maar ik denk niet dat daar veel hotels zitten überhaubt.
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: welk stadsdeel San Francisco

Bericht door jerommeke10 »

Wij kozen voor Columbus Motor Inn na tips op dit forum. Wij vonden de ligging ideaal: een rustige buurt, weinig verkeer, 5 minuutjes wandelen naar Fishermans wharf, vlakbij Lombard Street, cable car halte en diverse fietsverhuurders. In de nabijheid ook een grote supermarkt. Union square ligt op een half uurtje wandelen (door Chinatown, een aanrader).
Gebruikersavatar
thebes
Amerika-expert
Berichten: 1771
Lid geworden op: 01 apr 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam

Re: welk stadsdeel San Francisco

Bericht door thebes »

Met twee dingen uit de voorgaande posts ben ik het niet eens.

1) er zijn keurige hotels in Geary Street. bijv. het Adagio Hotel en het BW California Hotel. Dat deel van Geary Street vind ik niet onguur c.q. onveilig

2) autorijden is SF is weliswaar niet noodzakelijk, maar wél erg leuk. voor ons één van hoogtepunten van onze Amerikareizen.
Cristobal
Amerikafan
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 jan 2011, 13:47

Re: welk stadsdeel San Francisco

Bericht door Cristobal »

Wij ook goeie ervaringen met Columbus Motor Inn. Uitstekende ligging en ... niet onbelangrijk, de parking is inclusief. Je kunt heel veel dingen te voet bereiken of met het openbaar vervoer, maar de 49-mile drive rijden is erg leuk en je ziet heel andere delen van de stad.
Selly
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 sep 2011, 16:23

Re: welk stadsdeel San Francisco

Bericht door Selly »

Bedankt!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: welk stadsdeel San Francisco

Bericht door PSVwally »

Er staat in diverse oude topics al het een en ander over veiligheid en openbaar vervoer in SF.

In alle amerikaanse steden geld eigenlijk, net als in Europa, zoek de problemen niet op. Wordt er door een grote groep mensen afgeraden om ergens te komen, ga het dan ook niet opzoeken. Ik heb ergens op het forum nog een (oud) kaartje gevonden waar in SF de meeste crime plaatsvind. De gegevens kloppen niet meer, maar de kleuren volgens mij wel. http://www.trulia.com/crime/San_Francisco,CA,Japantown/

Lees onderstaande topic bijvoorbeeld eens door over evt no-go areas in SF:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 6&start=40


het gebruik van openbaar vervoer in SF:

Een site met allerlei kaarten van buslijnen, trams ed.

http://www.sfmta.com/cms/mmaps/indxmaps.htm
plim
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2011, 05:27

Re: welk stadsdeel San Francisco

Bericht door plim »

Je kan in SF prima met de auto rijden. Ik woon in San Jose en kom er regelmatig. Het enige dat lastig is, is om de auto te parkeren als je niet precies weet waar je moet zijn. Maar een "beetje" hotel parkeert de auto ook wel voor je.
Als je besluit om geen auto te huren bij aankomst op SFO, dan zou ik ervoor kiezen om met een taxi naar het hotel te gaan ipv openbaar vervoer. Als je een hotel kiest in het centrum, is alles wel op loop afstand, of met een hop-on-hop-off bus te doen. Dit laatste kan ik je echt aanraden !
timbre
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 27 mar 2010, 17:12

Re: welk stadsdeel San Francisco

Bericht door timbre »

Het is wel eens leuk om in SF met de auto de steile hellingen op te rijden :thumbup: . Hou er idd wel rekening mee dat je veel geld kwijt bent aan parking.

Wat betreft aanrader SF: huur fietsen bij mooi weer en rij over de Golden Gate bridge naar Sausolito, neem de ferry terug. Levert gegarandeerd mooie vakantiefoto's op ook!

have fun. SF vonden wij een TOPstad !!
Gebruikersavatar
UtopiaX
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 sep 2010, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Aalst

Re: welk stadsdeel San Francisco

Bericht door UtopiaX »

Fisherman's Warf of Union square.

Wij zaten op Union Square en het is inderdaad niet leuk rijden daar. Toch is het niet overal in SF een hel met de wagen.

Hou rekening dat je in SF gratis kan parkeren tussen 18u zaterdag en maandagochtend 7u (dacht ik). Als je dus een weekend in SF bent kan je eventueel zoals ons op zaterdag de 49 miles drive doen, nadien parkeerplaatsje zoeken en dan gewoon zien dat je op maandagochtend vroeg uit de veren bent. Dan heb je gewoon geen parkeerkosten en heb je toch de luxe van de wagen :)
IrisIsis
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 feb 2011, 15:40

Re: welk stadsdeel San Francisco

Bericht door IrisIsis »

Aiaiai, we vertrekken as maandag, we verblijven in het Parc 55 Wyndham hotel. Ik zie nu pas dat sommigen van jullie aangeven dat dit een ruige buurt is. Moeten we nog snel omboeken?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer