Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Omzeilen Death Valley
Omzeilen Death Valley
In augustus 2012 mag ik niet met mijn camper door Death Valley. Ik wil vanaf Yosemity Park naar Las Vegas. Is er iemand die advies kan geven om dit zo goed mogelijk op te lossen? Gr Ad
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Omzeilen Death Valley
Je kan bovenlangs over de US-6 en US 95 via Tonopah en Beatty dat is 355 mile en 7 uur zuivere reistijd of onderlangs v over de US-395 en de I-15 via Barstow dat is 447 mile en 8:i5 uur zuivere reistijd.
Bovenlangs is korter maar saai terwijl de US-395 mooi is om te rijden en nog verschillende mooie stopmogelijkheden kent.
Bovenlangs is korter maar saai terwijl de US-395 mooi is om te rijden en nog verschillende mooie stopmogelijkheden kent.
- laguna62
- Amerikafan
- Partner van: Lyan
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Je kunt ook nog via de 375(extratesterial higway) naar LV rijden en onderweg Aliens kijken
Albert.
Albert.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij zijn gereden via Tioga - Bishop - CA168 - NV266 - I95 - LV.
Vanuit Yosemite reden we eerst in 1 dag naar Bishop en de volgende dag van Bishop naar LV. Het eerste deel van de route na Bishop is mooi. Het stuk I-95 is voor grote delen saai. Maar dat hou je toch op dat stuk.
Yosemite - Bishop 138 miles
Bishop - LV 282 miles
Je kunt (even ww vragen) onze ervaringen op het blog bekijken.
Vanuit Yosemite reden we eerst in 1 dag naar Bishop en de volgende dag van Bishop naar LV. Het eerste deel van de route na Bishop is mooi. Het stuk I-95 is voor grote delen saai. Maar dat hou je toch op dat stuk.
Yosemite - Bishop 138 miles
Bishop - LV 282 miles
Je kunt (even ww vragen) onze ervaringen op het blog bekijken.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Bedankt voor jullie reakties. Erg nuttig. Ik neem aan dat Barstow en Bishop puur alleen als tussenstop voor de overnachting gekozen zijn, niet voor bepaalde bezienswaardigheden?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Rond Bishop is nog genoeg te zien, Barstow is maar genoemd om de richting aan te geven wel ligt daar dichtbij nog een gosttown (touristtrap).
Ok, het begint me wat duidelijker te worden. Had nu als basis-route staan: SF-Yosemite- Las Vegas-Capitol Reef-Page-Flagstaff-Lake Havasu City-San Diego-LA. Ben bang dat ik wat aanpassingen moet doen. Wordt nog een hele klus,maar heb nog tot augustus 2012. Moet alleen rekening houden met de vooraf te reserveren RV-parken ( Yosemite/Las Vegas) Alle tips daarover zijn natuurlijk ook welkom. Gr Ad
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Ad,
Hoeveel tijd heb je voor je reis?
Ik mis Zion en Bryce in je route. En ga vooral in het park staan bij de Grand Canyon. Vanaf Flagstaff is het nog een behoorlijk eind rijden en het zal lastig zijn om de camper te parkeren.
Yosemite moet je zeker op tijd reserveren - zie de NPS-site en de toelichting op de AA-site. Het verdient aanbeveling om het een maand van te voren te oefenen. Las Vegas hoef je niet te reserveren dacht ik.
Marianne
Hoeveel tijd heb je voor je reis?
Ik mis Zion en Bryce in je route. En ga vooral in het park staan bij de Grand Canyon. Vanaf Flagstaff is het nog een behoorlijk eind rijden en het zal lastig zijn om de camper te parkeren.
Yosemite moet je zeker op tijd reserveren - zie de NPS-site en de toelichting op de AA-site. Het verdient aanbeveling om het een maand van te voren te oefenen. Las Vegas hoef je niet te reserveren dacht ik.
Marianne
Hoi Marianne, dank je voor je reaktie. Zoals je misschien merkt ben ik zoekende naar antwoorden op vele vragen die ik (nog) heb.
We gaan 21 dagen, waarvan de eerste 3 doorgebracht worden in SF (hotel) en de laatste 3 in LA (hotel) De 14 dagen daartussen hebben we de beschikking over een 30ft camper en willen we vooral de natuur in. Ik dacht Bryce Canyon mee te pikken tussen Las Vegas (vertrek) en Capitol Reef (aankomst). Maar hoor graag je menig daarover. Gr Ad
We gaan 21 dagen, waarvan de eerste 3 doorgebracht worden in SF (hotel) en de laatste 3 in LA (hotel) De 14 dagen daartussen hebben we de beschikking over een 30ft camper en willen we vooral de natuur in. Ik dacht Bryce Canyon mee te pikken tussen Las Vegas (vertrek) en Capitol Reef (aankomst). Maar hoor graag je menig daarover. Gr Ad
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien is het zinvol om vast een klein lijstje te maken met je wensen. Dan een opzetje voor planning te maken met google maps voor het gevoel van afstand en tijd. Wij reden dus ook met camper, dat kost meer tijd dan met een auto.
Dan kun je een route uittypen zoals dit:
dag 1 Nederland - SF
dag 2 SF
dag 3 SF
dag 4 SF
dag 5 camper halen op weg naar Yosemite
dag 6 aankomst Yosemite redelijk op tijd dus kun je nog wat doen (
camping reserveren!!!!!!!)
dag 7 Yosemite
dag 8 Yosemite - Lee Vinning / Bishop
dag 9 Bishop - LV (camping hoef je niet te reserveren)
dag 10 LV
dag 11 LV - Zion
dag 12 Zion
dag 13 ZIon - Bryce
dag 14 Bryce - Page
dag 15 Page relaxen aan Lake Powell en antelope canyon (kun je ook ruilen tegen een dagje grand canyon als je echte wandelaar bent of een dagje extra Yosemite)
dag 16 Page - Grand Canyon
dag 17 Grand Canyon - Needles / Kingman
dag 18 Kingman/ Needles - LA
dag 19 LA
dag 20 LA
dag 21 LA vliegen...? of
dag 22 LA vliegen?
Met 21 dagen zou ik geen Capitol Reef doen. Het kan wel maar maakt je route gelijk veel drukker. Als je voor het eerst gaat is de combi die ik nu schets al een aardige met lekker een paar rustpunten.
Ophalen van camper kost vrij veel tijd. Daarnaast moet je boodschappen doen vandaar dat je niet in Yosemite terecht komt op de ophaaldag. Oook niet als je een early bird hebt. Je kunt ons verslag / blog erop naslaan ter illustratie.
Het inleveren van de camoer zou je dan pas dag 19 doen.. als je dat op dag 18 moet doen moet je al einde dag 17 vlakbij LA zijn.... want inleveren is voor 11 uur.
Succes
Dan kun je een route uittypen zoals dit:
dag 1 Nederland - SF
dag 2 SF
dag 3 SF
dag 4 SF
dag 5 camper halen op weg naar Yosemite
dag 6 aankomst Yosemite redelijk op tijd dus kun je nog wat doen (
dag 7 Yosemite
dag 8 Yosemite - Lee Vinning / Bishop
dag 9 Bishop - LV (camping hoef je niet te reserveren)
dag 10 LV
dag 11 LV - Zion
dag 12 Zion
dag 13 ZIon - Bryce
dag 14 Bryce - Page
dag 15 Page relaxen aan Lake Powell en antelope canyon (kun je ook ruilen tegen een dagje grand canyon als je echte wandelaar bent of een dagje extra Yosemite)
dag 16 Page - Grand Canyon
dag 17 Grand Canyon - Needles / Kingman
dag 18 Kingman/ Needles - LA
dag 19 LA
dag 20 LA
dag 21 LA vliegen...? of
dag 22 LA vliegen?
Met 21 dagen zou ik geen Capitol Reef doen. Het kan wel maar maakt je route gelijk veel drukker. Als je voor het eerst gaat is de combi die ik nu schets al een aardige met lekker een paar rustpunten.
Ophalen van camper kost vrij veel tijd. Daarnaast moet je boodschappen doen vandaar dat je niet in Yosemite terecht komt op de ophaaldag. Oook niet als je een early bird hebt. Je kunt ons verslag / blog erop naslaan ter illustratie.
Het inleveren van de camoer zou je dan pas dag 19 doen.. als je dat op dag 18 moet doen moet je al einde dag 17 vlakbij LA zijn.... want inleveren is voor 11 uur.
Succes
-
Gerben Steeg
- Amerikakenner
en dan in Vegas auto huren om als nog naar DValley te gaan..! Of naar Pahrump, goede camperplaats, en daar auto huren....zonde om dit NP (letterlijk?) links te laten liggen.
Gr, Gerben
Planning was:
Dag 1: t/m 3 SF (hotel)
Dag 4: Camper ophalen en dan van SF naar Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Las Vegas (maar begrijp uit jullie reakties dat een tussenstop te Bishop beter is)
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Bryce Canyon - Capitol Reef en daar verblijven op RV park Thousand Lakes
Dag 10: Capitol Reef - Monument Valley/Navajo - Page
Dag 11: Page
Dag 12: Page
Dag 13: Page - Grand Canyon Village - Flagstaff
Dag 14: Flagstaff - Montazuma Castle - Lake Havasu Castle
Dag 15: Lake Havasu Castle - San Diego
Dag 16: San Diego
Dag 17: San Diego
Dag 18: San Diego - Los Angeles (daar camper inleveren en auto huren)
Dag 19: LA
Dag 20: LA
Dag 21: vertrek LA - Amsterdam
-----SCHIET ER MAAR OP AJB --------
Dag 1: t/m 3 SF (hotel)
Dag 4: Camper ophalen en dan van SF naar Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Las Vegas (maar begrijp uit jullie reakties dat een tussenstop te Bishop beter is)
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Bryce Canyon - Capitol Reef en daar verblijven op RV park Thousand Lakes
Dag 10: Capitol Reef - Monument Valley/Navajo - Page
Dag 11: Page
Dag 12: Page
Dag 13: Page - Grand Canyon Village - Flagstaff
Dag 14: Flagstaff - Montazuma Castle - Lake Havasu Castle
Dag 15: Lake Havasu Castle - San Diego
Dag 16: San Diego
Dag 17: San Diego
Dag 18: San Diego - Los Angeles (daar camper inleveren en auto huren)
Dag 19: LA
Dag 20: LA
Dag 21: vertrek LA - Amsterdam
-----SCHIET ER MAAR OP AJB --------
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik dit zo lees vraag ik me af waarom je niet met de auto gaat in plaats van met een camper. Je schijft dat je vooral de natuur in wilt, maar dat zie ik hier niet in terug. Er zit heel weinig tijd voor de parken in deze route, en je legt aardige afstanden af. En waarom overnacht je in Flagstaff en niet bij de Grand Canyon? Je gaat ook heel snel langs Zion en Bryce. Yosemite - Las vegas is echt niet leuk om dat in 1 dag te doen. Daar heb je zeker 1 tussenstop nodig.
Marianne
Marianne
Ok duidelijk. Had de afstanden op een kaart op de pc berekend, maar blijkbaar heb ik dat niet goed gedaan. Krijg deze week een wegenkaart van dat gedeelte van de USA en ga er dan maar eens goed voor zitten. Aan de aan en opmerkingen heb ik in ieder geval wel veel en neem dat allemaal mee naar , ik hoop, ideale rondreis. Gelukkig heb ik daar nog 9 maanden de tijd voor 
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
SF - Yosemite met camper kan in 1 dag maar niet als je het geval ook moet ophalen! Bij het inleveren moet je ook rekening houden dat je op tijd in LA bent je moet i het algemeen voor 11 uur inleveren.. Vanuit SD is het zeker 2 uur rijden..... files (!) niet meegerekend. Ik denk dat je iets realistischer moet worden in afstanden en hoe je met een camper rijdt. Je kunt wel 5 - 600 km rijden hoor maar het is allemaal veel vermoeiender dan met een gewone auto.
MBT ophalen: Wij hadden een early bird en waren pas goed en wel op pad rond half 2 - 2 uur!! Het is best een stuk rijden en je bent het nog niet gewend. Je zou beter aandoen om ongeveer 150-200 km te rijden en dan te stoppen de eerste dag. Het laatste stuk is namelijk ook wat lastiger; meer bergwegen enzo. Je wilt er absoluut niet bij nacht rijden. Er is GEEN straatverlichting zoals in Europa tel daarbij de aanwezigheid van wild....
De route die ik je gaf is echt realistisch (zie afstand en rijtijden Yosemite - LV). Yosemite - Bishop 223 km (2,5 uur) in feite doe je dara bijna de hele dag over.. erg mooie route en veel stoppunten. Lekker zwemmen en lunchen bij Lake Tenaya en wandelen bij Tuolomnee meadows (hoe spel je dat ook weer). Wij waren rond 4 / 5 uur in Bishop. Bishop LV is 434 km en 5 uur rijden.. saai (eerste stuk wel mooie woestijn). Enfin dan heb je nog een middag in LV. Ik zou dat niet in 1 dag doen ook niet via Tonopah of anders. Hoogstens met een auto maar ook dan doe je de Tioga pass tekort.
Geeft ook wat rust. Uiteraard moet je ermee doen wat je wilt maar ik zie wel wat in het commentaar van Marianne. Asl je zoveel in steden gaat zitten is hotels en auto misschien een betere keus... enfin ik borduur nog even op mijn voorstel (eigenwijs he?)
Als je nog nooit in USA bent geweest zou ik Zion en Bryce absoluut niet overslaan. Wil je perse Capitol Reef zien??? Dan kun je misschien beter iets anders laten vallen. Page oid. Dan zou je van Dag 14 Bryce naar capitol Reef kunnen rijden. Dat is een mooie route dat is waar!!!
Dag 15 Capitol Reef naar Monument Valley 's morgens de scenic drive in CR en dan naar MV Dat is rond de 300 km en bijna 4 uur rijden. Dat is dus wel te doen.
Dag 16 kun je van MV naar Grand Canyon. 280 km 3,5 uur
Eigenlijk heb je dan een reis met alle highlights van het Zuidwesten.. Als je ook San Diego wilt meenemen moet je toch anders gaan plannen.... meer dagen of prachtige natuur laten vallen. Dan wordt het meer een doorreis jammer jammer denk ik dan.
Lake Havasu City schijnt weinig aan te zijn hoor, werd ons afgeraden voor onze 2010 reis. En de wegen schieten ook niet op de weg via Kingman/ Needles is makkelijker ook saai hoor dat wel. Falgstaff kun je overslaan als je mn in Grand Canyon wilt kijken. Voor Kingman kun je wel een leuk stukje rt 66 doen.
Enfin tot zover mijn pleidooi voor het mooie Zuid-Westen van USA.
MBT ophalen: Wij hadden een early bird en waren pas goed en wel op pad rond half 2 - 2 uur!! Het is best een stuk rijden en je bent het nog niet gewend. Je zou beter aandoen om ongeveer 150-200 km te rijden en dan te stoppen de eerste dag. Het laatste stuk is namelijk ook wat lastiger; meer bergwegen enzo. Je wilt er absoluut niet bij nacht rijden. Er is GEEN straatverlichting zoals in Europa tel daarbij de aanwezigheid van wild....
De route die ik je gaf is echt realistisch (zie afstand en rijtijden Yosemite - LV). Yosemite - Bishop 223 km (2,5 uur) in feite doe je dara bijna de hele dag over.. erg mooie route en veel stoppunten. Lekker zwemmen en lunchen bij Lake Tenaya en wandelen bij Tuolomnee meadows (hoe spel je dat ook weer). Wij waren rond 4 / 5 uur in Bishop. Bishop LV is 434 km en 5 uur rijden.. saai (eerste stuk wel mooie woestijn). Enfin dan heb je nog een middag in LV. Ik zou dat niet in 1 dag doen ook niet via Tonopah of anders. Hoogstens met een auto maar ook dan doe je de Tioga pass tekort.
Geeft ook wat rust. Uiteraard moet je ermee doen wat je wilt maar ik zie wel wat in het commentaar van Marianne. Asl je zoveel in steden gaat zitten is hotels en auto misschien een betere keus... enfin ik borduur nog even op mijn voorstel (eigenwijs he?)
Als je nog nooit in USA bent geweest zou ik Zion en Bryce absoluut niet overslaan. Wil je perse Capitol Reef zien??? Dan kun je misschien beter iets anders laten vallen. Page oid. Dan zou je van Dag 14 Bryce naar capitol Reef kunnen rijden. Dat is een mooie route dat is waar!!!
Dag 15 Capitol Reef naar Monument Valley 's morgens de scenic drive in CR en dan naar MV Dat is rond de 300 km en bijna 4 uur rijden. Dat is dus wel te doen.
Dag 16 kun je van MV naar Grand Canyon. 280 km 3,5 uur
Eigenlijk heb je dan een reis met alle highlights van het Zuidwesten.. Als je ook San Diego wilt meenemen moet je toch anders gaan plannen.... meer dagen of prachtige natuur laten vallen. Dan wordt het meer een doorreis jammer jammer denk ik dan.
Lake Havasu City schijnt weinig aan te zijn hoor, werd ons afgeraden voor onze 2010 reis. En de wegen schieten ook niet op de weg via Kingman/ Needles is makkelijker ook saai hoor dat wel. Falgstaff kun je overslaan als je mn in Grand Canyon wilt kijken. Voor Kingman kun je wel een leuk stukje rt 66 doen.
Enfin tot zover mijn pleidooi voor het mooie Zuid-Westen van USA.
Isis, heel erg bedankt voor je reaktie. Ik verbaas me iedere keer weer dat er zoveel moeite genomen wordt om op dit forum mensen te helpen. Fantastisch dit en ben ook zeker van plan om straks mijn steentje hier ook aan bij te dragen.
Ja misschien moeten we San Diego maar laten vallen. De reden dat we een camper nemen en San Diego wilden bezoeken is eenvvoudig. We reizen met 5 personen (waarvan 3 kinderen 18,16 en 10 jaar oud) en dan is een camper makkelijker. Zeulen met hotels voor 5 personen bijvoorbeeld. Nee, dat gaat goed komen. Ga mijn route wederom aanpassen. UIteindelijk moet ik op de ideale uitkomen, toch ? O ja San Diego was vanwege Sea World. Dan maar niet.
Gr Ad
Ja misschien moeten we San Diego maar laten vallen. De reden dat we een camper nemen en San Diego wilden bezoeken is eenvvoudig. We reizen met 5 personen (waarvan 3 kinderen 18,16 en 10 jaar oud) en dan is een camper makkelijker. Zeulen met hotels voor 5 personen bijvoorbeeld. Nee, dat gaat goed komen. Ga mijn route wederom aanpassen. UIteindelijk moet ik op de ideale uitkomen, toch ? O ja San Diego was vanwege Sea World. Dan maar niet.
Gr Ad
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Inmiddels een ervaring rijker (en wat voor één!) dus ik mag nu uit ervaring reageren 
Het zou zonde zijn als je Seaworld helemaal laat vallen, zeker voor de kinderen. Drie nachten San Diego is echter weer wat overdone m.i. Zeker als het alleen om seaworld gaat. Je zou er prima vanuit LA een dag heen kunnen gaan met één overnachting in San Diego. Onze ervaring is dat dat prima te doen is. Op de weg terug (midden op de dag, dus minder druk) kom je langs een mooie Premium Outlet, ook vast interessant met de kinderen en qua timing vlak voor de terugreis ook handig.
Waarom heb je zoveel dagen in Page gereserveerd? Die zou ik zeer beslist inruilen voor Zion. Bryce vonden wij mooi, maar ook niet meer dan dat. Een overnachting daar zou voor ons geen must meer zijn. Tenzij je daar echt gaat wandelen of paardrijden oid, dat verandert alles weer.
Voor het reserveren in Yosemite ben je met een maand voor de tijd echt veel te laat. Of begreep ik Marianne verkeerd? Je moet dan echt 4 mnd van te voren zijn en geen 5 minuten later, want dan is alles vol. Of nog realistischer: geen 10 sec later ....
Zie onze blog voor de manier waarop wij het gedaan hebben, ook met drie kinderen en gedeeltelijk gereisd in een camper. Eerst 8 dgn met de auto LA (incl San Diego) > SF en toen 13 dgn het rondje SF>Yosemite>Death Valley>Zion>Bryce>Page>Monument Valley>Grand Canyon>Las Vegas met de camper.
Het zou zonde zijn als je Seaworld helemaal laat vallen, zeker voor de kinderen. Drie nachten San Diego is echter weer wat overdone m.i. Zeker als het alleen om seaworld gaat. Je zou er prima vanuit LA een dag heen kunnen gaan met één overnachting in San Diego. Onze ervaring is dat dat prima te doen is. Op de weg terug (midden op de dag, dus minder druk) kom je langs een mooie Premium Outlet, ook vast interessant met de kinderen en qua timing vlak voor de terugreis ook handig.
Waarom heb je zoveel dagen in Page gereserveerd? Die zou ik zeer beslist inruilen voor Zion. Bryce vonden wij mooi, maar ook niet meer dan dat. Een overnachting daar zou voor ons geen must meer zijn. Tenzij je daar echt gaat wandelen of paardrijden oid, dat verandert alles weer.
Voor het reserveren in Yosemite ben je met een maand voor de tijd echt veel te laat. Of begreep ik Marianne verkeerd? Je moet dan echt 4 mnd van te voren zijn en geen 5 minuten later, want dan is alles vol. Of nog realistischer: geen 10 sec later ....
Zie onze blog voor de manier waarop wij het gedaan hebben, ook met drie kinderen en gedeeltelijk gereisd in een camper. Eerst 8 dgn met de auto LA (incl San Diego) > SF en toen 13 dgn het rondje SF>Yosemite>Death Valley>Zion>Bryce>Page>Monument Valley>Grand Canyon>Las Vegas met de camper.
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met kids ~San Diego natuurlijk moet je dat doen. Erg leuk. In LA is Universal ook leuk. Dan zou ik Page en Capitol Reef laten zitten. Dan heb je er wel tijd voor.
Yosemite reserveren is 5 maanden tevoren en wel precies op de dag en tijd dat de camping plaatsen open gaan voor reservering. In 10 min zijn alle 400 plekken weg het is echt een gekkenhuis. Met wat voorbereiding gaat het wel lukken.
Reserveren Yosemite Staat ook op http://www.allesamerika.com onder yosemite accomodaties of zo. En ik heb er een pdfje van.
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm hier kun je zien op welke dag je klaar moet zitten. Let op tijdverschil en het ingaan van zomertijd.
Voor je kunt reserveren moet je een eigen account aanmaken op de NPS reserveringssite. Je kunt op de site ook camping plattegronden bekijken en een indruk krijgen van de plaatsen, dat geldt voor alle campgrounds in NP.
Het reserveren van Yosemite valley campgrounds is echt een must!
Op 15 januari/ februari en april begint het reserveren om 16.00 Nl tijd. Op 15 maart vanaf 15.00 uur het is raadzaam om 14.45 uur(15.45) in te loggen en alle gegevens klaar te zetten zodat je alleen nog de reserveringspagina zelf pagina hoeft te laden.
Het is handig om droog te oefenen in een periode in mei/ juni om te kijken hoe het werkt. Het droog oefenen maakt je bekend met de verschillende dingen die je als voorkeuze kunt invullen. Je kunt ook oefenen met een ander NP. Bij de andere parken is het niet zo hectisch. Daar gaat elke dag een dag open 17 feb kun je 17 aug reserveren. Het systeem is allemaal een beetje hetzelfde. Voor Yosemite (ook Zion/ Arches/iets anders) kun je vooraf eens op de kaart kijken wat leuke plekken zijn (riverside).
Dan kun je bij het daadwerkelijke reserveren al het nummer van de plek opgeven. Bij de daadwerkelijke “stressdag” heb je dus een tabblad openstaan met bijvoorbeeld nummer 62 (op de ene campground Yos) en een tabblad met nummer 522 (andere campground Yos). Met 1 account kun je meerdere tabbladen open hebben.
Voor het oefenen in Yosemite in een periode voor je zelf echt gaat reserveren: Eerst kijken welke plek er in die periode nog ongereserveerd staat en bij welke datum.
Zie ook weblog bij voorbereidingen… stuk over reserveren Yosemite (dan zie je hoe snel het ging).
http://www.recreation.gov
Onze voorkeur ging uit naar Lower Pines daar is het amfitheater en is wellicht ook leuk voor kids. Anders maakt het niet veel uit qua camping. Ligt allemaal bij elkaar in buurt. Dikgedrukte nummers zijn aan rivier. ik weet niet of ze ook geschikt zijn voor een 31 ft, Wij hadden een 25ft. Maar misschien heb je er wat aan, wij stonden op 41 aan de rivier.
Lower Pines
022 023 035 036 037 038!! 041!! 045 047 058 060!! 062 064 066
North Pines
501 503 505 506!! 507 509 511 520 522 524 526
Upper Pines
004 049 051 052 053 061 092 099 122 154 155!! 156!! 159
232 234!! 236!! 238!!
je kunt twee of meer tabbladen openzetten. En dat ook nog es op twee p.c.’s. 2x2 =4
Plek 522 ligt bijna recht aan de overkant 41 (in werkelijkheid) van de rivier.
groeten Vivianne
Optioneel verkorte versie dan laat je stap 11 en 12 weg:
Je kunt ook de camping en het nummer van een plek invoeren, dat is wel handig maar dan moet je tevoren al kijken wat interessante plekken zijn. Dan staat het tabblad alleen voor die plek open. Je kunt dan nog meer tabbladen openen voor meer plekken. Als je dit niet doet, moet je bij stap 11 en 12 het nummer van de plek opzoeken en klikken op “See Details” . Ook dit kan met verschillende tabbladden.
Dit moet je wel even proberen… dan wijst het zich vanzelf.
Yosemite reserveren is 5 maanden tevoren en wel precies op de dag en tijd dat de camping plaatsen open gaan voor reservering. In 10 min zijn alle 400 plekken weg het is echt een gekkenhuis. Met wat voorbereiding gaat het wel lukken.
Reserveren Yosemite Staat ook op http://www.allesamerika.com onder yosemite accomodaties of zo. En ik heb er een pdfje van.
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm hier kun je zien op welke dag je klaar moet zitten. Let op tijdverschil en het ingaan van zomertijd.
Voor je kunt reserveren moet je een eigen account aanmaken op de NPS reserveringssite. Je kunt op de site ook camping plattegronden bekijken en een indruk krijgen van de plaatsen, dat geldt voor alle campgrounds in NP.
Het reserveren van Yosemite valley campgrounds is echt een must!
Op 15 januari/ februari en april begint het reserveren om 16.00 Nl tijd. Op 15 maart vanaf 15.00 uur het is raadzaam om 14.45 uur(15.45) in te loggen en alle gegevens klaar te zetten zodat je alleen nog de reserveringspagina zelf pagina hoeft te laden.
Het is handig om droog te oefenen in een periode in mei/ juni om te kijken hoe het werkt. Het droog oefenen maakt je bekend met de verschillende dingen die je als voorkeuze kunt invullen. Je kunt ook oefenen met een ander NP. Bij de andere parken is het niet zo hectisch. Daar gaat elke dag een dag open 17 feb kun je 17 aug reserveren. Het systeem is allemaal een beetje hetzelfde. Voor Yosemite (ook Zion/ Arches/iets anders) kun je vooraf eens op de kaart kijken wat leuke plekken zijn (riverside).
Dan kun je bij het daadwerkelijke reserveren al het nummer van de plek opgeven. Bij de daadwerkelijke “stressdag” heb je dus een tabblad openstaan met bijvoorbeeld nummer 62 (op de ene campground Yos) en een tabblad met nummer 522 (andere campground Yos). Met 1 account kun je meerdere tabbladen open hebben.
Voor het oefenen in Yosemite in een periode voor je zelf echt gaat reserveren: Eerst kijken welke plek er in die periode nog ongereserveerd staat en bij welke datum.
Zie ook weblog bij voorbereidingen… stuk over reserveren Yosemite (dan zie je hoe snel het ging).
http://www.recreation.gov
- Inloggen
“Camping” tabblad midden boven aan in scherm
“Looking for” RV sites / tent sites
“State” California
“Park” Yosemite
“Date arrival” 11 aug 2010 of een andere..
3 nights (oid)
Klik op ”site with” vul in: length 25 ft (of andere lengte van je RV) dat scheelt zoeken naar geschikte plekken.
Klik “SEARCH”
Vóór 15.00 uur op 15 maart (of 16.00 uur als je in een andere maand reserveert )zal bij de betreffende campings (Upper, Lower en North Pines) een rood omlijnt schermpje te zien zijn met daarin de tekst “Find next avail date”. De plek is dan niog niet vrij om te reserveren. Tot 15/16 uur blijven verversen (!) van het scherm.
Verversen (!) tot de pagina gaat laden en er “See Details” verschijnt bij campingnaam; daarop klikken een camping kiezen (lower upper of north pines) en dan kom je op een overzicht waarop de beschikbare plekken, die voor onze RV goed is.
In deze lijst “site list” met nummers (van plekken). Zoek een nummer dat beschikbaar is en liefst ook op ons lijstje staat. Als dat kan!
KLIK op “See Details” en KLIK gelijk op “BOOK NOW”
Even overleggen of je niet allebei een plek hebt geboekt; als je nu langer dan een kwartier wacht verloopt de boeking, moet je overnieuw beginnen. Het gaat heel erg snel met plekken. Je hebt een kwartier om de boeking definitief te maken en de gegevens van je Cr C in te vullen. Het nummer van je Cr C invullen met spaties!
Onze voorkeur ging uit naar Lower Pines daar is het amfitheater en is wellicht ook leuk voor kids. Anders maakt het niet veel uit qua camping. Ligt allemaal bij elkaar in buurt. Dikgedrukte nummers zijn aan rivier. ik weet niet of ze ook geschikt zijn voor een 31 ft, Wij hadden een 25ft. Maar misschien heb je er wat aan, wij stonden op 41 aan de rivier.
Lower Pines
022 023 035 036 037 038!! 041!! 045 047 058 060!! 062 064 066
North Pines
501 503 505 506!! 507 509 511 520 522 524 526
Upper Pines
004 049 051 052 053 061 092 099 122 154 155!! 156!! 159
232 234!! 236!! 238!!
je kunt twee of meer tabbladen openzetten. En dat ook nog es op twee p.c.’s. 2x2 =4
Plek 522 ligt bijna recht aan de overkant 41 (in werkelijkheid) van de rivier.
groeten Vivianne
Optioneel verkorte versie dan laat je stap 11 en 12 weg:
Je kunt ook de camping en het nummer van een plek invoeren, dat is wel handig maar dan moet je tevoren al kijken wat interessante plekken zijn. Dan staat het tabblad alleen voor die plek open. Je kunt dan nog meer tabbladen openen voor meer plekken. Als je dit niet doet, moet je bij stap 11 en 12 het nummer van de plek opzoeken en klikken op “See Details” . Ook dit kan met verschillende tabbladden.
Dit moet je wel even proberen… dan wijst het zich vanzelf.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, ik verwees naar de informatie over het reserveren op de AA-site. En daarna gaf ik aan dat je een maand van te voren kunt oefenen. Een maand voor het daadwerkelijk reserveren dus, niet een maand voor aankomst.IngeRene schreef:Voor het reserveren in Yosemite ben je met een maand voor de tijd echt veel te laat. Of begreep ik Marianne verkeerd? Je moet dan echt 4 mnd van te voren zijn en geen 5 minuten later, want dan is alles vol. Of nog realistischer: geen 10 sec later ....
Reserveren moet 4 tot 5 maanden van te voren, afhankelijk van de aankomstdatum.
Marianne
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
een gewaarschuwd mens....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 5916 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 6 Reacties