Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Burr trail/scenic road 12, Torrey-Tropic

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Burr trail/scenic road 12, Torrey-Tropic

Bericht door ina »

Mijn plan is om vanaf Torrey via de Notom bullfrog road en de Burr trail naar Boulder te rijden en verder naar Tropic. Nu hebben wij de scenic 12 nog nooit gereden, mis je dan qua uitzichten niet heel veel van de 12 of is deze juist tussen Boulder en Tropic op zijn mooist.
Ik heb inmiddels zoveel gelezen dat ik de helft niet meer terug kan vinden, ik wil de Mossy cave trail gaan lopen bij Bryce maar heb nog iets gelezen over een leuke trail bij Escalante met o.a. een slotcanyon, ik weet niet meer welke dat is maar heb het ergens van het forum gelezen dus vast wel iemand die me kan helpen. Ik wil graag wat verschillende opties indien bepaalde trails door bijv. het weer niet mogelijk zijn.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Burr trail/scenic road 12, Torrey-Tropic

Bericht door Henriëtte »

Ik vind de Scenic 12 het mooist tussen Boulder en Tropic, dus dat hoef je gelukkig niet te missen als je voor de Notom Bullfrog Road en de Burr Trail kiest.
De bekendste slotcanyons die je vanuit Escalante kunt bereiken zijn Peekaboo en Spooky, je moet daarvoor wel een flink stuk rijden via de onverharde Hole-in-the-Rock Road (enkele afstand, ongeveer 28 mijl). Vanaf de parkeerplaats is het 800 meter lopen naar de ingang van Peekaboo, en daarna nog eens 10 minuten naar de ingang van Spooky. Er komt wel wat klimwerk aan te pas.
Iets minder bekend, maar ook heel mooi, is Zebra Slotcanyon. Je hoeft daarvoor minder ver de Hole-in-the-Rock Road op te rijden (enkele afstand, 8 mijl), maar de hike is wel veel langer (enkele afstand, 2,6 mijl). Het is een bijzonder mooie maar wel hele korte slotcanyon, als het geregend heeft kan je er niet in omdat er dan veel water bij de ingang staat.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij hebben 2x de UT 12 gereden. De eerste keer in 2008 en toen hadden we teveel gemist waardoor we in 2009 opnieuw de UT12 gepland hadden. Toen hebben we de UT12 gereden tot in Boulder en vandaar naar de Switchbacks via de Burr trail.
Vervolgens terug via dezelfde weg en dan de wandeling gedaan naar de mooie Calf Creek Falls (lower). Erg de moeite al kruipt er zo'n drie uur in dit bezoek. Net voor Escalante kan je nog de Hole in the Rock Road kan rijden : http://www.americansouthwest.net/utah/g ... _road.html
wellicht bedoel je de spooky/Peekaboo slotcanyon in die regio : http://www.utah.com/escalante/boulder_mountain.htm

Veel te veel te zien voor één dag dus :wink:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Het was idd peekaboo en Spooky en Devils garden wat ik bedoelde, hoe veel tijd neemt dit in beslag inclusief de hole in the rock road van 28 mile?
Ook Calf creek staat op het lijstje, idd te veel voor een dag maar goede alternatieven, als er veel regen is kan waarschijnlijk de Burr trail en ook de slotcanyons niet, dan is Calf creek een goed optie, ook als de rest even genoeg rots heeft gezien is een waterval een welkome afwisseling. In ieder geval genoeg te doen.
Burr Trail lijkt me erg leuk om te rijden, zo veel over gelezen maar ik vond het jammer dan een stuk route 12 te missen maar prima dus als het mooiste gedeelte na Boulder komt richting Escalante/Tropic.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

ina schreef:Het was idd peekaboo en Spooky en Devils garden wat ik bedoelde, hoe veel tijd neemt dit in beslag inclusief de hole in the rock road van 28 mile?
Wij zijn 's ochtends vroeg uit Escalante vertrokken, we zijn eerst naar Devils Garden geweest en van daaruit ook naar Peekaboo en Spooky. Ik heb even in mijn reisverslag van 2006 gespiekt, daarin schrijf ik dat we rond 3 uur 's middags terug waren bij onze auto. Toen moesten we dus nog wel de 28 mijl naar de verharde weg terugrijden. Het is m.i. dus wel wat veel om dit te combineren met de route van Torrey - via de Burr Trail - naar Tropic.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Als ik dat zo lees is het zeker te lang, zeker omdat ik in principe de Mossy cave trail in Bryce nog wil lopen. Als de Burr trail en de bullfrog open zijn kunnen we denk ik beter van de uitzichten genieten op de 12 en aan het eind Mossy cave wandelen en lekker gaan bbq-en bij de cabin, ik zet het wel bij mijn favorieten als alternatief. Evt. kunnen we een tussenstop maken bij alleen Devils garden, dat neemt denk ik niet zo veel tijd in beslag.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Voor een bezoek aan Devils Garden langs de Hole in the Rock Road in de buurt van Escalante kan je, inclusief de ritten heen en terug over de gravelroad, twee tot drie uur rekenen als je daar wat wilt rondlopen en fotograferen. Het is een fotogeniek gebied en erg leuk om te bezoeken.

Als je van Torrey over Highway 12 naar Escalante rijdt en toch een stuk van de Burr Trail wilt zien, kan je bij Boulder afslaan en de Burr Trail oprijden, afdalen de Long Canyon in waar je door een prachtige kloof rijdt met hoog opgaande rotsen. De weg is geasfalteerd en aan het einde van de Long Canyon kan je dan omkeren en terugrijden naar Boulder. De Long Canyon is erg de moeite waard om te bezoeken.
Reken voor de ritten heen en terug (bij elkaar circa 40 mijlen) door de canyon, inclusief stops om te fotograferen op circa 2 uur.

Er is langs Highway 12 veel moois te zien. Doe eventueel één of twee overnachting(en) in Escalante.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Als ik zou moeten kiezen tussen Devil's Garden en Mossy Cave dan zou ik in ieder geval voor de eerste gaan. Vond de Mossy Cave niet echt bijzonder, maar die kun je altijd nog meepakken als er ergens tijd overblijft.
Inderdaad erg fotogeniek:
... 054762958/
... 054762958/
... 054762958/

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Boukje
Amerika-ontdekker

Bericht door Boukje »

mooie foto's!
Zijn er regels omtrent het beklimmen/boulderen van deze rotsen? Ik krijg ineens zo'n zin om er op te klimmen maar kan me goed voorstellen dat ze te delicaat zij hiervoor
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

moest je niet naar devils garden kunnen of indien je toch nog tijd hebt : net voobij escalante is er een parkje met wat petrified forest ( moest je dat nergens anders gaan bekijken).

Mossy cave is een toffe wandeling maar zou toch tijd reserveren voor devils garden.

Jacques
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ziet er idd mooi uit, maar is het niet na Arches, goblin valley, little horse slot en Capitol reef, niet een beetje hetzelfde en Mossy cave dan net even anders? Ik las dat je de Hole in the rock road 8 mile op moet rijden, half uurtje rondlopen, dan kost het niet zoveel tijd lijkt mij dus misschien in te passen als tussenstop?
@ Markro Ik heb al voor die week verblijf geboekt dus 2 dagen in Escalante overnachten past er niet meer tussen. Is Escalante een leuk plaatsje om even te stoppen of steld het niet zoveel voor?
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Mossy Cave is een rustig, afgelegen stukje van bryce canyon, wel ( in tegenstelling met het amphitheater ) met water ( een aangelegd kanaaltje). Indien je het amphitheater gaat bezoeken kan je bij tijdsgebrek mossy cave laten wegvallen.

Escalante is een typisch eenstratendorp dat je op een tweetal minuutjes doorrijdt. Zoals overal : enkele motels, restaurants, winkeltjes.

Jacques
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Zelf denk ik dat je keuzes moet maken. Vanaf Torrey Calf Creek Falls en dan door naar Escalante stuk van de Hole in the Rock Road en dan bijvoorbeeld alleen door naar Devils Garden. Spooky en Peekaboo is misschien net iets te ver. Wij hebben de laatste 3 op een dag gedaan en hadden al onze tijd nodig. Het is wat je zelf wilt. Keuzes maken van wat je wilt zien. Maak een planning en hou bepaalde opties open. Het weer kan tegen zitten en dan kun je wat anders gaan doen. Leg niet te veel vast maar kijk met de dag wat mogelijk is. Lees reisverslagen en maak keuzes. Misschien heb je iets aan ons reisverslag, dag 13 en 14. Succes met de planning en we zijn benieuwd wat het gaat worden. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik heb idd al heel veel reisverslagen gelezen(ook jullie verslag), en wat dingen die ik graag wil zien genoteerd in een mapje maar je bent soms best afhankelijk van het weer, het kan in Julie best wel eens regenen en dan moet je aanpassen, prettig als je een alternatief hebt. Het enige wat je vaak niet leest in een reisverslag is hoe lang men er over doet, ik schrijf het er zelf ook meestal niet bij(moet ik misschien ook gaan doen, voor anderen makkelijk)vaak kijken we ook onderweg of we zin hebben nog ergens te gaan kijken of doorrijden naar de bestemming.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

ina schreef:Ziet er idd mooi uit, maar is het niet na Arches, goblin valley, little horse slot en Capitol reef, niet een beetje hetzelfde en Mossy cave dan net even anders?
Al die parken/plekken hebben hun eigen kenmerken en charmes. Ik vind wat dat betreft Devils Garden zeker toch weer anders.
Mossy Cave is wat mij betreft het minste; de natuur in Bryce Canyon zelf vele malen imposanter en de 'grot' zelf stelt niet veel voor.
Een ander alternatief - wordt niet vaak genoemd op dit forum is Kodachrome Basin SP met z'n schoorsteenachtige rotspieken ( ... 6054762958). Ook leuk voor een korte makkelijke wandeling.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Ik zit met hetzelfde probleem, betreft Scenic Byway 12 tussen Torrey & Tropic, maar tot nu toe heb ik maar 1 iemand een uitspraak zien doen over het mooiste stuk, waar ina eigenlijk naar vroeg, en dat was Henriëtte die voor Boulder->Tropic ging :) "Eentje is geentje", zeggen ze hier, dus wie geeft Henriëtte gelijk en wie niet? :P

Ik twijfel om van Torrey naar Bryce Canyon te rijden, met een stuk Burr Trail tot aan de switchbacks + Strike Valley Overlook, en terug langs dezelfde weg naar Bryce Canyon
- of -
het eerste stuk Hwy 12 tot Boulder in te ruilen voor de Notom Bullfrog Road...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

Henriëtte heeft absoluut gelijk : supermooi tussen Tropic en Boulder. Niet te missen, en rustig aan doen voor het uitzicht en de stops.

Jacques
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Conclusie:
Dus het stukje van Torrey naar Boulder is minder spectaculair, daar mis je niet veel. De Notom Bulfrog dirtroad via een stukje Burrtrail naar de 12 bij Boulder is dan mooier om te rijden!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Niet akkoord ! al hangt dat wellicht ook van de periode dat je gaat.
In september mis je dit :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wij planden ook de Notom bullfrog road, maar kozen op het aller, allerlaatste moment om toch opnieuw de UT12 te rijden, omdat wij in Moab ook al die mooie geel gekleurde bomen zagen. Geen enkel moment spijt van gehad. Wij hadden de dag voordien wel al de Cathedral Valley loop gereden, dus hadden wij onze portie dirtroad wel gehad voor die periode. Ik kan dus niet echt vergelijken.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ziet er heel mooi uit Bart, ik denk dat dit zelfs in de zomer een mooie route is, misschien als we tijd(1 1/2 dag in Torrey) hebben toch een stukje heen en terug rijden van die weg,(dat had ik al in mijn hoofd)wilde eigenlijk de Southdraw en dan dat stukje terug naar Torrey maar naar wat ik gelezen heb is dat wel een heel heftige weg! Als we dan de volgende dag doorgaan naar Bryce via de Notom Bullfrog road en de Burr trail.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer