Vragen over bezoek aan het gebied White Pocket.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

:thumbup:
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

ik heb nog wat extra foto's op onze nieuwe blog (ben nog leek...dus nog voor verbetering vatbaar...) gezet over White Pocket : http://kalaman0032.blogspot.com/

pas bij thuiskomst ben ik eigenlijk beginnen zoeken om één en ander op een blog te plaatsen ipv ons reisverslag dat we hier elke avond op deze site schreven. Het was wel bijzonder prettig om telkens al die enthousiaste reacties te krijgen terwijl je aan de andere kant van de wereld aan het hotsebotsen bent... :thumbup:

Ik heb nog enkel dagen te gaan en ben heel druk bezig om alles te posten betreffende Blue Canyon...onze volgende reisdag, 9 april.

Idem dito voor onze Flickrpagina : http://www.flickr.com/photos/kalaman0032/ en de filmpjes waar mijn zoon aan werkt (en waar ik nog met veel meer ongeduld naar uitzie...) :
" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Nici
Amerikakenner
Berichten: 818
Lid geworden op: 25 feb 2010, 11:08
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Oost-Souburg (Zeeland)
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door Nici »

Leuk! Ik ga de rest van je verslag zeker nog eens nalezen voordat wij in juni die kant uitgaan!
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

Episode 2 van onze roadtrip staat online op YouTube : http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 8XPHhZX_cg.
Deze video staat niet, zoals de vorige, op het kanaal van mijn zoon, maar op mijn eigen kanaal en dit om een wel erg bizarre reden :
op het kanaal van mijn zoon wordt hij "omwille van privacy-redenen" niet gepubliceerd en identiek dezelfde video geeft op mijn kanaal
geen enkel probleem. Bizar...iemand een verklaring?
Het gaat om het nummer "outro" van M83. Daarvan krijgt mijn zoon de melding dat dit eigendom is van "Naive" terwijl dit op mijn kanaal
wél zonder probleem gepubliceerd wordt. Ook als je op YouTube zoekt naar dit nummer krijg je honderden hits.
Al een mail gestuurd naar YouTube en Naive maar veel verwacht ik daar niet van.
Alvast toch veel kijkplezier.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

blijkbaar werkt bovenstaande YouTube link niet : hier alvast een andere (en hopelijk betere) : http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A ... FUTUqKQVSQ

toch wel iets bizar dat dit op het ene kanaal wél kan ge-upload worden en op het andere niet.
Gebruikersavatar
Doockles
Amerika-expert
Berichten: 2383
Lid geworden op: 31 jan 2008, 12:57
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Wilrijk - België

Re: White Pocket

Bericht door Doockles »

Ook daar lukt het me niet kalaman. Ik krijg volgende melding:

Deze video bevat inhoud van Naive, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd voor je land.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

ik weet echt niet wat er aan de hand is.
Ook ik kan hem blijkbaar enkel maar openen als ik ingelogd ben.
De ene viewer krijgt de melding dat hij geblokkeerd is omwille van "auteursrechten" van de groep M83 (maar als je
hetzelfde nummer zoekt op Youtube krijg je al direct 113 hits die dus wél gewoon kunnen bekeken worden), en de andere
viewer krijgt de melding dat er "leeftijdgebonden materiaal" in de video zit, tja...

Ik ga straks eens kijken of het mogelijk is om hem op Vimeo te zetten. Mijn zoon heeft daar zo veel werk in gestopt om de scénes
precies te laten passen op de muziek dat ik het hem niet wil aandoen om er nu weer andere muziek op te zetten... :cry:
Gebruikersavatar
Doockles
Amerika-expert
Berichten: 2383
Lid geworden op: 31 jan 2008, 12:57
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Wilrijk - België

Re: White Pocket

Bericht door Doockles »

Het lijkt me niet zo vreemd dat je het wel te zien krijgt als je ingelogd bent. Dan is de muziek immers niet meer publiekelijk. Ik denk dat het echt met het nummer te maken heeft.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

maar waarom dan al die video's met hetzelfde nummer wél?
Gebruikersavatar
Doockles
Amerika-expert
Berichten: 2383
Lid geworden op: 31 jan 2008, 12:57
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Wilrijk - België

Re: White Pocket

Bericht door Doockles »

Tja, ik weet niet hoe ze die dingen filteren, maar blijkbaar geraken die andere filmpjes wel door het alziend oog van Youtube? :wink:

Misschien vind je hier wat meer info: http://www.youtube.com/t/copyright_my_video ?

Ik vind ook dit:
Mijn video is wel verwijderd, maar vergelijkbare video's zijn niet verwijderd.
Wanneer een gemachtigde vertegenwoordiger van de auteursrechthouder ons meldt dat een bepaalde video die naar onze site is geüpload, inbreuk maakt op het auteursrecht, reageren we onmiddellijk.
Als er video's op de site blijven staan die sterk lijken op de video('s) die we hebben verwijderd, dan zijn deze waarschijnlijk nog niet onder onze aandacht gebracht, of hebben we geen aanwijzingen dat deze video's inbreuk maken op het auteursrecht.
Soms geeft een auteursrechteigenaar toestemming om een deel van zijn werk (maar niet alles) op onze site te zetten. Het kan ook zo zijn dat video's die sterk op elkaar lijken, verschillende auteursrechteigenaren hebben, waarbij de ene eigenaar zijn goedkeuring geeft en de andere niet.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

:thumbup: oef, het is gelukt, via Vimeo :
Het is wel niet dezelfde kwaliteit als op Youtube, maar het kan er wel mee door...(denk ik toch...).
Misschien toch wel best op "HD" drukken.
Veel kijkplezier en vooraleer we het volgende op Youtube posten gaan we eerst eens gewoon enkele beelden op de gekozen
muziek zetten en als dit goedgekeurd wordt, pas dan de uiteindelijke video monteren...
Frans H
Amerikakenner
Berichten: 741
Lid geworden op: 03 okt 2011, 16:14
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door Frans H »

Leuke video: was nog geen week terug dat ik daar zelf reed. Veel herkenning dus. Helaas niet voor White Pocket. Ik heb in totaal 7 berichten gezonden maar niet 1 reply gehad van de fotograaf uit Kanab. Jammer maar er zal vast wel een goede reden voor zijn....
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

bedankt Frans :thumbup:
ik heb jouw reis ook mee gevolgd via het forum en nog dagelijks "nagenoten"... :wink:
dit verwondert mij nu toch wel van Terry. Tegen ons was hij nog min of meer aan het klagen dat hij nog niet zo veel tours had
in mei/juni. Maar als hij op zijn mails niet antwoordt natuurlijk...Ofwel is er iets anders waar we geen weet van hebben.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

Episode 3 : Kanab - White Pocket - Kanab staat online op YouTube :)
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

het volgende filmpje (Smoky Mt - Kelly Grade) staat online : " onclick="window.open(this.href);return false;
lax-lax
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 apr 2011, 21:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: White Pocket

Bericht door lax-lax »

kalaman schreef::thumbup: oef, het is gelukt, via Vimeo : " onclick="window.open(this.href);return false;
Het is wel niet dezelfde kwaliteit als op Youtube, maar het kan er wel mee door...(denk ik toch...).
Misschien toch wel best op "HD" drukken.
Veel kijkplezier en vooraleer we het volgende op Youtube posten gaan we eerst eens gewoon enkele beelden op de gekozen
muziek zetten en als dit goedgekeurd wordt, pas dan de uiteindelijke video monteren...
Prachtig gemaakt. Miojn complmenten. Een paar vragen:
- welk programme heb je hiervoor gebruikt?
- gebeurde het filmen van de weg achter het glas van de autoruit of hield iemand de camera uit het raam?

grtn
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

bedankt lax-lax, alle eer aan mijn zoon die zowel gefilmd als gemonteerd heeft :thumbup:
De bedoeling was eigenlijk dat alle episodes al lang zouden ge-upload zijn, maar de examenperiode was daar sneller
dan gedacht...Maar there is more to come...

episode 3 is van binnen in de wagen gefilmd (weet eigenlijk nog altijd niet waarom we het toen zo gedaan hebben... :? )
zowel de teaser als episode 1, 2 als 4 zijn van buiten gefilmd met de camera vastgezet op de voorruit met een zuignap.
Ook alle volgende afleveringen zijn op dezelfde manier gefilmd (soms ook timelapse), dus van buiten op de voorruit.

Het gebruikte programma is Avid Studio.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

--> het volgende filmpje staat ook online : The Nautilus - Toadstool Hoodoos - Studhorse Point (timelapse)
Toerist
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2010, 19:29

Re: White Pocket

Bericht door Toerist »

Nu we terug thuis zijn (geen paniek, dan kunnen we reeds aan de volgende planning beginnen, toch? :D ) nog even reageren.

We hebben uiteindelijk gekozen voor de Paria outfitters omdat zij de combinatie van South coyote buttes (hiervoor moet je wel een permit verkrijgen) en White pocket aanbieden. En ik moet zeggen het was werkelijk fantastisch!

Steve (onze gids) laat je volledig de vrije hand, geeft wat uitleg zonder zich op te dringen en geeft je tijd genoeg in beide gebieden. Je bent (ongeveer) een hele dag weg en zij zorgen dan ook voor een simpele maar lekkere lunch (broodje, appel, snoep...) en de nodige drank (water, frisdranken...). Wanneer je onderweg bent, ben je trouwens heel blij dat je die weg niet moet doen met je eigen wagen. :lol:

Ik vond zelf niet zo veel terug over deze organisatie maar ben uiteindelijk heel blij dat we voor hen hebben gekozen.
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door hekkie »

Bedankt Kalaman, ik heb genoten van de filmpjes. Heerlijk om al die bekende plekjes op deze manier weer te zien. Complimenten aan je zoon!
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer