Vragen over bezoek aan het gebied White Pocket.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

Na ons bezoek van gisteren aan The Wave zou ik het dan wel weten... :wink:
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: White Pocket

Bericht door Tipsy_1 »

ligt toch vlakbij Coyote buttes south dus zou denken dat het mee in de permit komt?
Gebruikersavatar
Jaydee.
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 29 mei 2011, 01:02

Re: White Pocket

Bericht door Jaydee. »

Zo, gister en vandaag mail contact gehad met Terry. 20 juli gaan dan ook wij White Pocket bezoeken! :D
Dit zal vast 1 van de hoogtepunten worden, kijk er nu al erg naar uit!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: White Pocket

Bericht door Tipsy_1 »

geniet er van, het is idd erg mooi (vorige week bezocht).
(al vonden wij coyote buttes south nog net iets bijzonderder/groter)

Overigens wist onze gids (van dreamland tours) ons te vertellen dat op de meest recente "guide meeting" (van het BLM neem ik aan) gezegd was dat White Pocket binnenkort permit area wordt.
fieke85
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 17 mei 2012, 11:04

Re: White Pocket

Bericht door fieke85 »

Voor de mensen die nog twijfelen: het is een prachtig gebied! Wij bezochten het vandaag met Terry.
Een vermoeiende dag, maar blij dat we het hebben mogen aanschouwen!
Op onze blog een beperkte selectie van de vele foto's: http://bartensofie.wordpress.com/2013/0 ... te-pocket/
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
tofke
Amerikafan
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 jan 2009, 16:49
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Mol (Belgium)

Re: White Pocket

Bericht door tofke »

Moet je ondertussen een Permit hebben voor White Pocket of nog steeds niet? En zou Terry nog steeds de Tour doen? :thumbup:

Tofke
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

nee hoor, een permit is (voorlopig ?) nog niet nodig. Ik denk wel dat Terry het nog altijd doet. Maar anders is Dreamlandtours in Kanab een alternatief.
Ik heb vandaag toevallig nog wat foto's gepost op het forum : http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 1&start=60 (onderaan deze pagina). Zie ook de videopagina op onze blog.
We waren er in 2012 en sindsdien ook 2x bij The Wave. Allicht door dat laatste was ik een beetje vergeten hoe mooi White Pocket ook wel is. Het gebied is wel heel wat kleiner dan dit rond The Wave, maar ook wel degelijk van een bijzondere schoonheid.
Toerist
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2010, 19:29

Re: White Pocket

Bericht door Toerist »

Indien Terry de tour niet meer zou doen kan ik de Paria outpost outfitters alleen maar aanraden. Super service, ze doen hun best om je zo lang mogelijk te laten genieten van deze mooie plek...

Een permit voor White pocket is niet nodig.
Gebruikersavatar
Jean-Paul
Amerikafan
Berichten: 325
Lid geworden op: 09 dec 2012, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Eindhoven

Re: White Pocket

Bericht door Jean-Paul »

Ik heb 2.5 week geleden de combo tour (White Pocket en Coyote Butte South) bij http://www.dreamlandtours.net/ gedaan.
Deze tour duurde 10 uur maar was elke minuut de moeite waard. Absoluut goede service. En wat is het daar mooi!!

In eerste instantie had ik Terry een e-mail gestuurd voor meer informatie. Maar het heeft uiteindelijk anderhalve week geduurd voordat ik een reactie van hem kreeg. Tja, toen had ik al geboekt bij Dreamland..
Gebruikersavatar
john1969
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 okt 2008, 17:43
Locatie: valkenswaard

Re: White Pocket

Bericht door john1969 »

Ja wij hebben ook een hele goede ervaring met dreamland, hadden in september de white pocket overnight tour gedaan, echt superr. En ook wij hadden eerst Terry gemaild maar kreeg ook pas na 2weken een antwoord en maar hadden toen ook al bij dreamland geboekt...
Gebruikersavatar
Jean-Paul
Amerikafan
Berichten: 325
Lid geworden op: 09 dec 2012, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Eindhoven

Re: White Pocket

Bericht door Jean-Paul »

kalaman schreef:nee hoor, een permit is (voorlopig ?) nog niet nodig. Ik denk wel dat Terry het nog altijd doet. Maar anders is Dreamlandtours in Kanab een alternatief.
Ik heb vandaag toevallig nog wat foto's gepost op het forum : http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 1&start=60 (onderaan deze pagina). Zie ook de videopagina op onze blog.
We waren er in 2012 en sindsdien ook 2x bij The Wave. Allicht door dat laatste was ik een beetje vergeten hoe mooi White Pocket ook wel is. Het gebied is wel heel wat kleiner dan dit rond The Wave, maar ook wel degelijk van een bijzondere schoonheid.
Niet alleen de White Pocket is mooi, de Coyote Butte South is ook zeker de moeite van het bezoeken waard. Dreamland verzorgt combo tours waarbij er op een dag de White Pocket alsook de Coyote Butte South bezocht wordt.
Er is voor de Coyote Butte South wel een permit nodig maar indien nodig kan Dreamland die (proberen te) krijgen.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

Coyote Buttes South staat zeker nog op ons to-do lijstje :wink:
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door moon29 »

Even dit draadje omhoog halen :wink:

Weet iemand hier een website/e-mail adres van Terry? Ik kan het via google niet vinden.
Lijkt me geweldig om zo'n tour te doen.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

Terry is jammer genoeg in 2016 overleden.
Je kan nog altijd dergelijke tour boeken bij Dreamland Tours of bij Action Photo Tours (beide in Kanab).
Zie onze indexpagina voor meer info over White Pocket en hoe wij het gedaan hebben om er in april 2017 zelf naartoe te rijden. Ik zou het wel niet direct aanraden als je er nog nooit geweest bent en/of geen ervaring hebt met dirt road en/of gps navigatie. Het is ook geruststellender om er met meer dan 1 auto naartoe te rijden.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door moon29 »

Oh dat is spijtig te horen!

Zou je adviseren om dan een combitour met Coyote buttes te doen?
Ik ga zeker eens op je pagina kijken (doe ik overigens al regelmatig :wink:)
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Vragen over bezoek aan het gebied White Pocket.

Bericht door kalaman »

Voor de Coyote Buttes heb je altijd een permit nodig, ook als je met een tour gaat.
Ik vind overigens dat het beter is om maar naar 1 gebied te gaan. Je bent al snel meer dan 2 uur kwijt (enkel) louter om er naartoe te rijden en er is meer dan genoeg te zien voor 1 dag. CBS is overigens nog veel uitgestrekter dan CBN en/of WP.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vragen over bezoek aan het gebied White Pocket.

Bericht door moon29 »

Dankjewel voor de tip Kalaman!
Zou je aanraden om het met een tour te doen? Of is het ook goed te doen om het gebied zelf te ontdekken?
Met 4 personen zijn die tours toch aardig prijzig (die combi tour was 185 dollar pp zag ik gisteren), dus dat moet dan ook wel een flinke meerwaarde hebben t.o.v. op eigen houtje.

Is die permit lastig te bemachtigen? (we hebben 2 jaar geprobeerd de permit voor The Wave te bemachtigen, maar dat is niet gelukt en wordt steeds lastiger las ik vorige week, door de veelheid aan mensen die meedoen aan de lotery.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Vragen over bezoek aan het gebied White Pocket.

Bericht door kalaman »

Permits voor de CBS zijn nog altijd makkelijker dan voor CBN (The Wave), maar ook daar wordt het steeds moeilijker. Maar voor de CBS heb je wel veel meer kans met een walk-in permit (10u), als online niet lukte, dan voor de CBN (9u).
Als je een goede 4x4 (géén AWD :!: ) kan huren en je hebt ervaring met dirt roads en gps-navigatie, dan zou ik er wel alleen naartoe gaan, maar uiteraard eerst 's morgens binnenlopen in het BLM-office in Kanab om de toestand van de dirt roads te vragen. In de zomer is het ook veel moeilijker dan daarbuiten, gewoon omdat het zand veel zachter en dus dieper is.
Met 1 auto is uiteraard ook altijd veel risicovoller dan als je met meerdere auto's kan gaan.
Eens je er bent heb je helemaal niemand nodig. Het gebied is niet erg groot en je hebt er maar enkele uren nodig. Je hebt eigenlijk evenveel tijd nodig om er vanaf Kanab/Page naartoe en terug naar het hotel te rijden.
Kijk anders eens naar het verslag van ons laatste bezoek daar (april 2017).
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vragen over bezoek aan het gebied White Pocket.

Bericht door AnitaV »

Als ik moet kiezen, kies ik dan voor een tour Coyote Buttes of White Pocket? Ik vind allebei op plaatjes erg mooi :oops:
Of kan ik niet verkeerd kiezen?

Even :offtopic:
Kunnen we met een camper naar Factory Butte rijden of is het niet raadzaam? Moonscape overlook is niet mogelijk gezien het fimpje, maar Factory Butte wel? Hoe lang rijd je erover vanaf de doorgaande weg?
Laatst gewijzigd door AnitaV op 19 feb 2018, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Vragen over bezoek aan het gebied White Pocket.

Bericht door lsl »

Als ik moet kiezen, kies ik dan voor een tour Coyote Buttes of White Pocket?
viewtopic.php?f=7&t=68348&p=1116947
Laatst gewijzigd door lsl op 19 feb 2018, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer